ΔΟΚΙΜΕΣ

Νέο Jeep Avenger 4xe: Ακόμα πιο ευχάριστο!

neo-jeep-avenger-4xe-akoma-pio-efcharisto-754800

Το νέο Jeep Avenger 4xe εξακολουθεί να τιμά το πνεύμα της μάρκας, όπως ανακαλύψαμε οδηγώντας το στην Τοσκάνη

του Mirco Magni, απόδοση: Autotypos Team

Αν δεν ήταν το λογότυπο “4xe” κολλημένο στο πίσω μέρος του, κοιτάζοντάς το δεν θα καταλαβαίνατε ότι αυτό το Avenger είναι ένα τετρακίνητο Jeep. «Όπως τα αληθινά», θα έλεγαν οι επικριτές που «έβραζαν» με την άφιξη των πρώτων μοντέλων της μάρκας με κίνηση στους μπροστά τροχούς. Παρ’ όλα αυτά, τα τελευταία έχουν πουλήσει πολύ στην Ευρώπη, κόντρα στα λεγόμενα των «ειδικών», οδηγώντας την αμερικανική μάρκα σε τόσο συνεχή όσο και άγνωστη μέχρι πριν από λίγα χρόνια ανάπτυξη. Τώρα, όμως, ήρθε η ώρα να δώσουμε στο νέο Jeep Avenger 4xe (που προέκυψε χάρη σε έναν νέο κινητήρα, αλλά και στον επανασχεδιασμό των προφυλακτήρων, που εγγυώνται σαφώς καλύτερες χαρακτηριστικές γωνίες από τα άλλα Avengers) ένα “crackdown” όσον αφορά τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Αυτές δε θα πλησιάσουν ποτέ εκείνες των μεγαλύτερων μοντέλων (για προφανείς λόγους ύψους και πλατφόρμας), αλλά που εξακολουθούν να τιμούν το πνεύμα της μάρκας, όπως ανακάλυψα στην Τοσκάνη, όπου και οδήγησα το νέο Jeep Avenger 4xe για πρώτη φορά.

 

Τούτου λεχθέντος, ας ξεκινήσουμε με ένα μικρό review. Εξωτερικά, όπως αναφέρθηκε, το Avenger 4xe έχει νέους προφυλακτήρες και αρκετά διακριτικά. Οι πιο σημαντικές διαφορές, ωστόσο, βρίσκονται πίσω (και κάτω) από το πιλοτήριο. Αυτό αφού ο πίσω άξονας έχει επανασχεδιαστεί, λέγοντας «αντίο» στη ράβδο στρέψης των άλλων μοντέλων για χάρη μιας νέας λύσης πολλαπλών συνδέσμων. Ο όμιλος Stellantis σχεδίασε μάλιστα ένα νέο πίσω πλαίσιο στο οποίο υπάρχει χώρος για έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW και 88 Nm, ο οποίος προστίθεται στην κλασική μονάδα (ίσης ισχύος) ενσωματωμένη στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

 

Ο βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων και 136 ίππων είναι αυτός που έχουμε ήδη δει σε πολλά μοντέλα του ομίλου αλλά, χάρη στον εξηλεκτρισμό, η ισχύς του συστήματος φτάνει τους 145 ίππους, με καθόλου κακές επιδόσεις: 0-100 σε 9,5 δευτερόλεπτα και 194 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα με κατανάλωση (εγκεκριμένη με τα ελαστικά της σειράς M + S 140 kml) 5,4 λίτρα/100 χλμ. Η συγκεκριμένη διαμόρφωση του υβριδικού συστήματος επιτρέπει τη λειτουργία της τετρακίνησης ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας (0,898 kWh), καθώς η μπροστινή μονάδα χρησιμοποιείται και ως γεννήτρια σε ορισμένες συνθήκες οδήγησης.

Το συμπέρασμα

Δεδομένου ότι για να λάβετε αναλυτικά δεδομένα θα πρέπει να περιμένετε την απάντηση από το Κέντρο δοκιμών, βρήκα το Avenger 4xe πιο ευχάριστο στην οδήγηση από το μπροστοκίνητο. Φυσικά, ζυγίζει λίγο παραπάνω (1.455 κιλά έναντι 1.355), αλλά τα περιττά κιλά αντισταθμίζονται από την αύξηση της ισχύος του συστήματος μετάδοσης κίνησης. Ο βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει πάντα αυτή τη μερικές φορές αβέβαιη συμπεριφορά στην «ντρίμπλα» μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού που έχει ήδη στο μπροστοκίνητο μοντέλο, αλλά το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι αρκετά εύχρηστο και κάτι περισσότερο από κατάλληλο για καθημερινή οδήγηση.

Η έξτρα ώθηση που παρέχει ο πίσω ηλεκτροκινητήρας δεν με εξέπληξε ιδιαίτερα, με εξαίρεση τις off-road καταστάσεις στις οποίες καταφέρνει να μεταμορφώσει αυτό το B-SUV σε κάτι σα μινιατούρα ενός πραγματικού εκτός δρόμου οχήματος. Στον δρόμο επεμβαίνει σε διαφορετικές καταστάσεις (αλλά δεν είναι εύκολο να αισθανθείς τη συμβολή του), κυρίως στις χαμηλότερες ταχύτητες. Στο πρόγραμμα οδήγησης Auto σταματά να δουλεύει στα 90 χλμ./ώρα και στο Sport στα 40, αφήνοντας το βάρος της πρόσφυσης μόνο στους μπροστινούς τροχούς, όπως και σε όλα τα άλλα Avengers.

Η αίσθηση που του δίνει η πίσω ανάρτηση είναι πιο «συνεπής»: η νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων έχει παραπάνω από θετικές επιπτώσεις τόσο στη δυναμική οδήγησης (το πίσω μέρος είναι πιο σταθερό και η διαφορά φαίνεται στις στροφές) όσο και στην άνεση. Τα κενά απόδοσης γεμίζουν καλύτερα απ’ ότι στο μπροστοκίνητο «αδερφάκι» του κι αυτό δεν είναι δύσκολο να το καταλάβεις, ειδικά αν, όπως στην περίπτωσή μου, μόλις έχεις κάνει αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα με ένα υβριδικό προσθιοκίνητο Avenger.

Πηγή: Quattroruote.it

Όλες οι ειδήσεις

Το πρώτο φανάρι με κάμερα τέθηκε σε λειτουργία: Που βρίσκεται και πως λειτουργεί

Δοκιμή Hyundai Inster: Το ηλεκτρικό που είναι καλύτερο από θερμικό

Υβριδικό αυτοκίνητο με 16.000 ευρώ – Ποιο best-seller μοντέλο είναι;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο