ΔΟΚΙΜΕΣ

Mitsubishi L200 Black Edition: Beyond Tough

mitsubishi-l200-black-edition-beyond-tough-629215

To L200 είναι ένα εξαιρετικό επαγγελματικό όχημα. H δε τετρακίνητη έκδοση Black Edition Double Cab με αυτόματο κιβώτιο, έχει ό,τι ακριβώς θα θέλαμε σε ένα όχημα ελεύθερου χρόνου. Αλλά, υπό αυτή την έννοια, είναι απαγορευμένος καρπός. Και όχι εξ αιτίας της τιμής της

Του Πάνου Ντάνου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Στις περισσότερες αγορές, τα ελαφρά επαγγελματικά φορτηγά διατίθενται -και- σε ιδιώτες. Και, φυσικά, λανσάρονται αναλόγως. Εξ ου και το γεγονός ότι οι διαφημίσεις με υπαίθριες δραστηριότητες, jet ski, σανίδες του surf και mountain bikes παραπλεύρως των αυτοκινήτων, μόνο σπάνιες δεν είναι. Στη χώρα μας όμως, επ’ ουδενί ιδιώτης δεν μπορεί να αγοράσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ενώ ακόμη και οι επαγγελματίες υπόκεινται σε περιορισμούς σχετικά με τους επιβαίνοντες. Με λίγα λόγια, το ιδανικό όχημα ελεύθερου χρόνου, όπως τουλάχιστον τον αντιλαμβάνονται όσοι ασχολούνται «σοβαρά» με outdoor activities, είναι απατηλό όνειρο. Σκεφτείτε το: αντί ενός επενδυμένου πορτ μπαγκάζ να έχεις διαθέσιμη μια καρότσα, αντί να τοποθετείς αποσκευές και καταδυτικό, φερ’ ειπείν, εξοπλισμό με μέθοδο tetris, να μπορείς να τα «πετάς» σε έναν μεγάλο χώρο φόρτωσης φύρδην μίγδην και να μην σου καίγεται καρφάκι, γιατί, ακόμη και με ένα λάστιχο ποτίσματος, έχεις καθαρίσει -κυριολεκτικά.

Ας είναι. Τουλάχιστον οι επαγγελματίες και αγρότες, έχουν να επιλέξουν μεταξύ τέτοιων μοντέλων, που το κλισέ «δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από πολυτελή SUV» παραμένει κοινοτοπία, αλλά είναι πέρα για πέρα αληθινό.

Όλα τα παραπάνω, ισχύουν περισσότερο για τα «διπλοκάμπινα» και ακόμη πιο πολύ γι’ αυτό το L200 Black Edition. Τα μεν πρώτα, γενικά, θυσιάζοντας ένα μέρος του χώρου φόρτωσης προς όφελος του αριθμού των επιβαινόντων, δίνουν άλλη διάσταση στην χρηστικότητα. Στο δε μοντέλο της Mitsubishi, ειδικά, το εντυπωσιακό, κατάμαυρο αμάξωμα είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Αυτό είναι το motto που συνοδεύει το L200 και, εκτός από εξαιρετικά επιτυχημένο, ανταποκρίνεται και στην πραγματικότητα του μοντέλου. Η έκτη γενιά του επαγγελματικού φορτηγού της Mitsubishi, είναι σχεδιασμένη και εξοπλισμένη με το βλέμμα στο χώμα, το μυαλό στην άσφαλτο και ταγμένη στη σκληρή δουλειά. Χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει: άμα τη εμφανίσει του, οι διαστάσεις και η απόσταση από το έδαφος καθιστούν σαφές το ποιόν του. Ωστόσο, μέχρι τα καθήκοντα που θα κληθεί να επιτελέσει, μεσολαβεί το καλοδουλεμένο σχήμα και ένα εντυπωσιακό αμάξωμα, όχι μόνο λόγω μεγέθους. Η έκδοση της δοκιμής ξεχωρίζει για το total black που ξεκινάει από τις επιφάνειες και δεν σταματάει πουθενά. Καθρέφτες, σκαλοπάτια, τροχοί, roll bar, προφυλακτήρες και το κάλυμμα του χώρου φόρτωσης, είναι όλα μαύρα και καλαίσθητα.

Η μάσκα με τα διπλά φωτιστικά σώματα είναι το κυρίαρχο σχεδιαστικό στοιχείο του αυτοκινήτου και αξίζει να σημειώσουμε ότι οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες έχουν βελτιώσει τον αεροδυναμικό συντελεστή, αλλά ταυτόχρονα εξασφαλίζουν μεγάλη γωνία προσέγγισης και φυγής. Το αμάξωμα του L200, είναι σύντονο με την τάση που θέλει τα σύγχρονα ελαφρά φορτηγά να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην αισθητική, τόσο εξωτερικά, όσο και στην καμπίνα των επιβατών. Η τελευταία, είναι ένας πολύ ευχάριστος χώρος «διαβίωσης», όπου την παράσταση κλέβουν οι στάνταρ παροχές του εξοπλισμού (και δη τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης κατά την οδήγηση), που μπορούν να συγκριθούν μόνο με τις αντίστοιχες μη επαγγελματικών μοντέλων. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, η συναρμογή των μερών το ίδιο, ενώ οι δερμάτινες επενδύσεις στα καθίσματα, τιμόνι, τον επιλογέα και το χειρόφρενο, με τις πορτοκαλί ραφές, είναι οι σταγόνες που ξεχειλίζουν το ποτήρι της πολυτέλειας.

ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ

Η έκδοση Black Edition, διατίθεται αποκλειστικά ως Double Cab (και όχι ως Club Cab με τη «μιάμιση» καμπίνα). Ο πετρελαιοκινητήρας των 2.268 κ.εκ. αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, αμφότερα έξι σχέσεων. Ωστόσο, όπως και σε κάθε «παραδοσιακό» τετρακίνητο μοντέλο με ακλόνητο πλαίσιο τύπου σκάλας, που σέβεται την υπόστασή του, έτσι και στην περίπτωση του L200 η ιδανική επιλογή είναι αυτή του αυτόματου, που αναδεικνύει τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.

Το συγκριτικό πλεονέκτημά του έναντι του συνόλου του ανταγωνισμού, είναι η τετρακίνηση «Super Select 4WD II». Το σύστημα περιλαμβάνει κεντρικό διαφορικό Torsen, το οποίο εξασφαλίζει την απρόσκοπτη χρήση της τετρακίνησης στην άσφαλτο -ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες-, ευελιξία στο χώμα και αποκλείει φαινόμενα «κουρδίσματος» του διαφορικού. Επιπρόσθετα, το L200 διαθέτει δυνατότητα μπλοκαρίσματος του πίσω διαφορικού και οδηγικά modes που επιλέγονται ανάλογα με το τερέν (χώμα, λάσπη, χιόνι, άμμος και βραχώδες έδαφος). Το σύστημα περιλαμβάνει «κοντές σχέσεις», τις κατά κόσμον σχέσεις υποπολλαπλασιασμού.

Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το φορτηγίδικο πλαίσιο και την ανάρτηση φύλλων σούστας (που ορθά επιλέχθηκε με δεδομένο τον επαγγελματικό χαρακτήρα του μοντέλου για την απροβλημάτιστη μεταφορά αντικειμένων και προϊόντων, αλλά αποδίδει πολύ καλά ακόμη και όταν το L200 είναι κενό φορτίου) καθιστούν το νέο φορτηγό της Mitsubishi εξαιρετικά αποτελεσματικό σε συνθήκες εκτός δρόμου. Είναι χαρακτηριστικές οι τιμές για τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής, με 30, 24 και 22 μοίρες, αντίστοιχα, αλλά και η απόσταση των 205 χιλιοστών από το έδαφος, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η εμπλοκή της τετρακίνησης μπορεί να γίνει μέχρι την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα.

Η κορυφαία των κορυφαίων έκδοση Black Edition (υπάρχουν ακόμη οι Invite, Intense Plus και Instyle), κοστίζει κατ’ ελάχιστο 37.700. Αλλά οι επιπλέον 2.000 ευρώ για την αυτόματη μετάδοση, αξίζουν κάθε λέπτο.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο