Q-ELECTRIC

Mercedes EQB: Πρώτες Εντυπώσεις

mercedes-eqb-protes-entyposeis-633482

Η ηλεκτρική αδελφή της GLB διαθέτει έως επτά θέσεις, ευρύχωρο χώρο αποσκευών, τετρακίνηση και μεγάλη ευελιξία. Παρά το υψηλό βάρος, είναι ευκολοδήγητη.

Του Marco Rocca Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος 

Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, όπως σε όλα τα SUV, ώστε να νιώθεις ότι εποπτεύεις το δρόμο από κυρίαρχη θέση. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σε προδιαθέτει θετικά μπαίνοντας στην EQB, το πλέον πρόσφατο από τα ηλεκτρικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Ο διάκοσμος δεν μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, δεν διαφέρει σε σχέση με τα λοιπά μοντέλα της εταιρείας, όσο η ευρυχωρία. Οι μεγάλες οθόνες του συστήματος MBUX και οι πέντε κυκλικοί αεραγωγοί στο ταμπλό (ρυθμίζονται εύκολα και με ακρίβεια) είναι τα πρώτα στοιχεία που τραβούν το βλέμμα σου. Νιώθω σαν να κάθομαι πίσω από το τιμόνι μιας GLB, με μόνη διαφορά την απουσία θορύβου. Η EQB βασίζεται στο δάπεδο της θερμικής αδελφής της, διαθέτει όλα τα συστήματα ασφαλείας της και υιοθετεί τη χαρακτηριστική τετραγωνισμένη σχεδίασή της. Αυτή είναι που επιτρέπει την προσθήκη μιας τρίτης σειράς καθισμάτων ή την πλήρη εκμετάλλευση του χώρου αποσκευών των 470 λίτρων.

Η εμπειρία μου με το επταθέσιο γερμανικό SUV έχει ως βάση της το Electric Intelligence (Ηλεκτρική Ευφυΐα). Πρόκειται για ένα σύστημα που απλοποιεί τη διαχείριση των συστημάτων του αυτοκινήτου, άρα και την καθημερινή σου ζωή. Γιατί μπορεί τα 420 χλμ. αυτονομίας (στα χαρτιά) ν' ακούγονται ικανοποιητικά, η έξυπνη διαχείριση της ενέργειας, όμως, μπορεί να κάνει τη διαφορά στην πράξη. Μόλις ξεκινήσεις μια διαδρομή, βάσει προσομοιώσεων και συνεχούς παρακολούθησης της αυτονομίας, το προαναφερθέν σύστημα υπολογίζει τις απαιτούμενες στάσεις για επαναφόρτιση. Παράλληλα, φροντίζει για τη διατήρηση της μπαταρίας στην ιδανική θερμοκρασία, ώστε να είναι ταχύτερη η επαναφόρτιση. Δεν πρόκειται για κάτι το επαναστατικό, θα σκεφθεί κανείς. Μόνο που το σύστημα συνδυάζει τα παραπάνω με τα δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης (πχ. τη μορφολογία του εδάφους, τις ανηφόρες και τις κατηφόρες που συναντάς στη διαδρομή) και τις καιρικές συνθήκες, σε πραγματικό χρόνο. Συνδυάζοντας όλα αυτά τα δεδομένα, φροντίζει για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης της μπαταρίας (66,5 kW είναι η ωφέλιμη χωρητικότητά της) και τη λειτουργία της υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Επιπλέον, είναι σε θέση να αντιδρά δυναμικά στις κυκλοφοριακές συνθήκες, αλλά και στο στυλ οδήγησης.

Η ΓΝΩΣΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

Στον αυτοκινητόδρομο, έθεσα σε λειτουργία το ενεργό cruise control (σε συνδυασμό με το σύστημα διατήρησης λωρίδας παρέχουν υποβοήθηση οδήγησης Επιπέδου 2) και άφησα το αυτοκίνητο να κάνει τα πάντα ώστε να απολαύσω το τοπίο. Παράλληλα, παρατηρώ και τις λεπτομέρειες της καμπίνας. Ο συνδυασμός του αλουμινίου στο ταμπλό με το γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα της κεντρικής κονσόλας είναι ικανοποιητικός. Θέλει προσοχή όμως. Τα δαχτυλίδια, τα ρολόγια και τα βραχιόλια μπορούν εύκολα ν' αφήσουν το σημάδι τους στο γυαλιστερό πλαστικό. Ότι κι αν αγγίξεις, σου δίνει μια αίσθηση καλής ποιότητας. Τα πλαστικά είναι μαλακά και η συναρμογή τους πολύ καλή. Υπάρχουν επίσης πολλές θήκες, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης θήκης κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο και υποδοχές USB-C για το κινητό ή το τάμπλετ σας. Τόσο μπροστά όσο και πίσω, γεγονός που θα χαροποιήσει τα παιδιά που νιώθουν τα κινητά σαν προέκταση του χεριού τους. Μόλις έρθει το βραδάκι, ο απαλός φωτισμός (με δυνατότητα επιλογής χρώματος) συμβάλλει στη δημιουργία μιας ευχάριστης ατμόσφαιρας.

Αφήνοντας τον αυτοκινητόδρομο, μπαίνω σε έναν επαρχιακό δρόμο με μπόλικες στροφές. Η EQB μου δίνει μία αίσθηση σιγουριάς, παρά τις (περιορισμένες) κλίσεις που παίρνει και απορροφά πρόθυμα τις ατέλειες του οδοστρώματος. Πηγαίνει με αποφασιστικότητα από στροφή σε στροφή και αποκρίνεται άμεσα σε κάθε εντολή, παρά τα σχεδόν 2.600 κιλά του βάρους της.

Δεδομένου του βάρους, ικανοποιητική είναι και η απόδοση των φρένων. «Πιάνουν» με δύναμη, το πεντάλ έχει καλή αίσθηση και σε καμία περίπτωση δεν αντιλαμβάνεσαι το πέρασμα από το κανονικό στο αναγεννητικό φρενάρισμα (τυπικό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα). Το τελευταίο, ρυθμίζεται σε τέσσερα επίπεδα. Στο θέμα της άνεσης, η EQB παραμένει πιστή στην παράδοση της Mercedes, παρά τα φαρδιά (235/45R20) ελαστικά του αυτοκινήτου της δοκιμής.

ΓΡΗΓΟΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ

Η EQB είναι κατά βάση πισωκίνητη, καθώς ο μπροστινός κινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν είναι απαραίτητο. Αν και τα πάει μια χαρά στις στροφές, θα ήθελα το τιμόνι της να μεταφέρει περισσότερη πληροφόρηση. Θα πρέπει ωστόσο να τονίσω ότι στην πόλη είναι άψογο, καθώς σε διευκολύνει στο παρκάρισμα και στους ελιγμούς. Η έκδοση 350 4Matic των 292 ίππων ολοκληρώνει το σπριντ από 0-100 χλμ./ώρα σε κάτι παραπάνω από έξι δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τη Mercedes. Η επιτάχυνση είναι έντονη, διαρκής και σταθερή. Σχεδόν ισάξια σπορ αυτοκινήτου, στο πιο δυναμικό από τα προγράμματα οδήγησης.

Κάποια στιγμή έρχεται η ώρα της επαναφόρτισης. Σύμφωνα με τη Mercedes, στις στήλες των 11 kW, αρκούν πέντε ώρες και 45 λεπτά για την πλήρη φόρτιση. Σε φορτιστές συνεχούς ρεύματος, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, αρκούν 32 λεπτά για τη φόρτιση από 10-80% ή 15 λεπτά για ενέργεια που επιτρέπει την κάλυψη 150 χιλιομέτρων. Θα πρέπει, ωστόσο, να τονίσουμε ότι η EQB αντλεί έως 100 kW. Μια τιμή καλή, αλλά όχι εξαιρετική. Αρκετοί ανταγωνιστές τα καταφέρνουν καλύτερα.

Κατά τη διάρκεια της αναμονής, «παίζω» με τα πίσω καθίσματα. Η κλίση της πλάτης τους ρυθμίζεται για να είναι πιο άνετα στα ταξίδια. Επιπλέον, το έδρανο είναι συρόμενο (κατά 14 εκατοστά) αυξάνοντας το χώρο για τους επιβάτες ή τις αποσκευές (κατά 190 λίτρα). Με επτά επιβάτες, ο χώρος αποσκευών είναι επαρκής για κανά δύο τσάντες καμπίνας, ίσως και κάνα σακ βουαγιάζ. Μια συμβουλή, η πρόσβαση στην τρίτη σειρά των καθισμάτων δεν είναι τόσο εύκολη. Οπότε αφήστε αυτές τις θέσεις για τους νεότερους (και πιο ευέλικτους) της παρέας. Ένας επιπλέον λόγος είναι ότι οι δύο αυτές θέσεις είναι σχεδιασμένες ώστε να φιλοξενούν άτομα με ύψος έως 1,65 μέτρα. Θα πρέπει να τονίσουμε ότι παιδικά καθίσματα με βάσεις Isofix μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε κάθισμα. Με την αναδίπλωση όλων των καθισμάτων, μπορείτε να εργαστείτε part-time και σε μεταφορική. Ο χώρος αποσκευών φτάνει σε αυτή την περίπτωση τα 1.710 λίτρα.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ

Η ολοκλήρωση της φόρτισης μου επιτρέπει να συνεχίσω το ταξίδι μου. Κατά τη διάρκειά της, μέσω της εφαρμογής στο κινητό ενεργοποίησα τη λειτουργία προκλιματισμού. Οπότε, το ταξίδι μου ξεκινά με εσωτερική θερμοκρασία 22°. Την ευχάριστη ατμόσφαιρα ολοκληρώνει η πλήρης πληροφόρηση, μέσω της έγχρωμης οθόνης του HUD, αλλά και του συστήματος πλοήγησης επαυξημένης πραγματικότητας με την οθόνη στο κέντρο του ταμπλό.

Εν μέσω τόσο προηγμένης τεχνολογίας, το trackpad στην κεντρική κονσόλα για τον έλεγχο της οθόνης του infotainment μοιάζει σχεδόν παρωχημένο. Αν και η οθόνη είναι αφής, η Mercedes θεωρεί ότι ορισμένες στιγμές που δεν μπορείς να εστιάσεις στο σωστό σημείο με το δάχτυλο, το trackpad μπορεί να δώσει τη λύση. Τέλος, θεωρώ θετική την επιλογή της απουσίας τεχνητών ήχων επιστημονικής φαντασίας. Το γεγονός αυτό μου επιτρέπει να απολαύσω τα αθόρυβα ταξίδια, που διακόπτονται μόνο από τις απαιτούμενες για την επαναφόρτιση στάσεις.

https://www.youtube.com/watch?v=mRJRJ0V8rV4

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο