Η επετειακή έκδοση του Land Rover Defender ξεχωρίζει με το μοναδικό παστέλ χρώμα της και φυσικά, τον σκληροτράχηλο αλλά ταυτόχρονα εκλεπτυσμένο χαρακτήρα του.
του Θέμη Θεοδωρόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Για ένα αυτοκίνητο τόσο εμβληματικό όσο το συγκεκριμένο Land Rover, τα λόγια είναι περιττά. Η ιστορία του ξεκινά το 1948 μαζί με την ίδρυση της εταιρείας, αλλά ο τίτλος Defender γεννήθηκε το 1990, καθώς η επέκταση της γκάμας της μάρκας δεν επέτρεπε το καλύτερο όχημα της να αποκαλείται απλώς “Land Rover”.
Ένα γνήσιο off-roader που έκανε τα πάντα: χρησιμοποιήθηκε από το στρατό στο πόλεμο του Κόλπου το 1990-1991, ενώ ταυτόχρονα ήταν το όχημα επιλογής της βασίλισσας Ελισάβετ Β’, του Steve McQueen και της Marilyn Monroe! Φυσικά, δεν έλειψαν και οι εμφανίσεις του στη μεγάλη οθόνη, με τα σκληροτράχηλα Defender να πρωταγωνιστούν σε ταινίες δράσης όπως στο 007: Skyfall ή το Lara Croft: Tomb Raider.
Ακόμη και αν πλέον βρίσκεται στη δεύτερη γενιά του, ένα τόσο ένδοξο παρελθόν αξίζει να εορταστεί με κάθε αφορμή. Έτσι δημιουργήθηκε η έκδοση των 75 ετών της μάρκας. Είναι διαθέσιμη αποκλειστικά στο πράσινο ανοιχτό χρώμα Grasmere Green, ίδιας απόχρωσης με αυτό που χαρακτήριζε τα Land Rover Series I, II και III. Και φυσικά, όπως και στα ιστορικά μοντέλα, έτσι και στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, και οι ζάντες έχουν ακριβώς το ίδιο χρώμα, για ένα μοναδικό στο μάτι αποτέλεσμα. Φυσικά, στο πίσω μέρος του αλλά και κρυμμένο σε διάφορα κρυφά σημεία, υπάρχει το έμβλημα 75 Years το οποίο μας μαρτυρά ότι πρόκειται για ένα ξεχωριστό Defender.
Το νέο Defender
Υποδεχτήκαμε τη δεύτερη γενιά του Defender το φθινόπωρο του 2020. Μετά από τόσα χρόνια στην αγορά, μία ριζική αναβάθμιση ήταν απαραίτητη για την επιβίωση αυτού του -τόσο σημαντικού για τη μάρκα- μοντέλου. Μία εντελώς μοντέρνα προσέγγιση, που του χάρισε μία φουτουριστική εμφάνιση με γνώριμα χαρακτηριστικά, όπως τα στρογγυλά φώτα μέσα στο τετράγωνο πλαίσιο τους ή τα μεγάλα παράθυρα στο πίσω μέρος της καμπίνας. Η κολώνα “C” κρύβεται πίσω αυτά τα παράθυρα, ενώ πάνω στα τζάμια βρίσκεται ένα προστατευτικό …τετράγωνο, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενήσει τα γνήσια αξεσουάρ της Land Rover, όπως η σκάλα ή τα πλαϊνά βαλιτσάκια. Από το πίσω μέρος, δεν γινόταν να απουσιάζει η μεγάλη ρεζέρβα στο κέντρο της πλάγια ανοιγόμενης πόρτας του πορτμπαγκάζ. Βέβαια, είναι -ευτυχώς- πολύ πιο εκλεπτυσμένο, καθώς πλέον δεν έχουμε εκτεθειμένους μεντεσέδες στις πόρτες, ενώ τα μαύρα κομμάτια στο καπό είναι πλέον πλαστικά και όχι μεταλλικά.
Η μεγάλη αναβάθμιση όμως, πραγματοποιήθηκε στο εσωτερικό του. Η προηγούμενη γενιά στόχευε στην ευκολία χρήσης, με έναν εργονομικό σχεδιασμό της καμπίνας, με τεράστιους διακόπτες και σκληρές επενδύσεις. Όσοι έχουν οδηγήσει το προηγούμενο Defender, σίγουρα ξέρουν το πόσο άβολα ήταν τα καθίσματα! Η Land Rover μάλλον κατάλαβε πως το αγοραστικό κοινό του Defender έχει αλλάξει: μπορεί ακόμη να ευχαριστιέται τις off-road διαδρομές, αλλά δεν πρόκειται για …αγρότες. Ειδικά σε αυτό το επίπεδο τιμών, πρόκειται για αγοραστές που απολαμβάνουν πολυτελείς προσθήκες στα αυτοκίνητα που οδηγούν. Το Defender δείχνει να έχει βρει την χρυσή τομή μεταξύ χρηστικότητας και πολυτέλειας, δίνοντας έναν utilitarian χαρακτήρα στην καμπίνα, με τα χερούλια για τους επιβάτες και τις εκτεθειμένες «βίδες» σε διάφορα σημεία, αλλά ταυτόχρονα, το δέρμα κυριαρχεί στις περισσότερες επιφάνειες του εσωτερικού και οι εντυπωσιακές οθόνες του συστήματος infotainment και του ψηφιακού πίνακα οργάνων δίνουν έναν φουτουριστικό χαρακτήρα. Φυσικά, μέσα από την οθόνη στην κεντρική κονσόλα έχουμε πρόσβαση σε αμέτρητες λειτουργίες και πληροφορίες που σχετίζονται με την κίνηση εκτός δρόμου, όπως οι μετρητές κλίσης αμαξώματος και τροχών ή το σύστημα που υπολογίζει πόσο βυθισμένο είναι μέσα στο νερό το αμάξωμα.
Looks don’t matter
Όλα τα παραπάνω, είναι ασήμαντα μπροστά στις τεράστιες βελτιώσεις που έκανε η Βρετανική μάρκα στις οδηγικές δυνατότητες της νέας γενιάς. Έχοντας οδηγήσει σχεδόν όλη τη γκάμα της Land Rover και αρκετές εκδόσεις του Defender, πρέπει να παραδεχτώ πως το σύστημα αναρτήσεων της εταιρείας είναι πραγματικά εξαιρετικό, προσφέροντας κορυφαία άνεση στην αστική οδήγηση, ικανοποιητικά κρατήματα όταν οδηγηθεί δυναμικά και πολλές δυνατότητες όταν βρεθεί σε ανώμαλο οδόστρωμα. Πρόκειται για τον «άσσο στο μανίκι» του μοντέλου και στο συγκεκριμένο θέμα η Βρετανική εταιρεία έχει θέσει ψηλά τον πήχη. Το γεγονός ότι το ύψος τους είναι ρυθμιζόμενο είναι απλώς ένα «μαξιλαράκι ασφαλείας» για πιο ξέγνοιαστη οδήγηση εκτός δρόμου, καθώς ακόμη και στη κανονική τους ρύθμιση (και όχι στην ψηλότερη off-road) η απόσταση από το έδαφος είναι εξαιρετική, όπως επίσης και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας εφοδιάζεται με τον εν σειρά εξακύλινδρο turbo κινητήρα πετρελαίου των 3 λίτρων, ενώ μία μικρή ηλεκτρική υποβοήθηση έχει ως αποτέλεσμα ένα ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης με απόδοση 300 ίππων αλλά πιο σημαντικά, 650ΝΜ ροπής από τις 1.500 στροφές ανά λεπτό. Οι επιδόσεις του κινητήρα, σε συνδυασμό με το καλό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων αλλά και το καλό στήσιμο του αυτοκινήτου, προσφέρουν μία ευχάριστη οδηγική εμπειρία σε κάθε οδόστρωμα. Φυσικά και δεν αναφέρομαι στη δυναμική οδήγηση, αφού το Defender δεν παριστάνει κάτι που δεν είναι.
Η πιο sport επιλογή είναι το “S” στο κιβώτιο ταχυτήτων. Στα 8 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, κανένα δεν αφορά τη δυναμική οδήγηση, καθώς κάθε ένα από αυτά ειδικεύεται σε ένα διαφορετικό τύπο οδοστρώματος. Χιόνια, λάσπες, άμμος, πέτρες: με το πάτημα ενός κουμπιού, τα δύο διαφορικά από κάτω σου κλειδώνουν αυτόματα όποτε χρειαστεί και το αυτοκίνητο είναι πάντα έτοιμο να συνεχίσει τη πορεία του απροβλημάτιστο. Ακόμη και αν τα περισσότερα Defender θα περάσουν το 90% της ζωής τους σε κάποιο αστικό κέντρο, οι δυνατότητες και οι τεχνολογίες που διαθέτουν για να κινηθούν εκτός δρόμου είναι τρομερές: Οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, η δυνατότητα βύθισης 1 μέτρο κάτω από το νερό και οι κάμερες που εντοπίζουν τα εμπόδια και δείχνουν ακριβώς τι βρίσκεται κάτω από το αμάξωμα, είναι μερικά από τα συστατικά της καλά μελετημένης off-road συνταγής του Defender.
Το τεράστιο τιμόνι του μαρτυρά επίσης τον προσανατολισμό του μοντέλου. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα τιμόνια που έχω συναντήσει το τελευταίο καιρό. Η ελαφρότητα του κάνει το Defender απρόσμενα ευέλικτο ακόμη και μέσα στην πόλη, ενώ το σύστημα είναι αρκετά ακριβές και δίνει ικανοποιητικό feedback για το οδόστρωμα και τη τοποθεσία των τροχών.
Επετειακό …καπέλο
Πολλοί θα διστάσουν βλέποντας ότι οι τιμές για την επετειακή έκδοση ξεκινούν από τις 137.820€, περίπου 40.000€ περισσότερα από την εισαγωγική έκδοση για το πεντάθυρο Defender 110. Βέβαια, αυτό δικαιολογείται με τον υπερ-πλήρη βασικό εξοπλισμό του συγκεκριμένου πακέτου, που εφοδιάζει το Defender -μεταξύ άλλων- με τις αποκλειστικές ζάντες 20 ιντσών, το ψυγείο στη κεντρική κονσόλα, τα θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα καθίσματα και το ηχοσύστημα των 400W της Meridian. Σίγουρα, το χρώμα του το κάνει να ξεχωρίζει και διαθέτει κάθε άνεση που μπορεί να ζητήσει κάποιος. Συνολικά, πρόκειται για έναν όμορφο τρόπο να τιμήσει η Land Rover την ιστορία του μοντέλου που την εδραίωσε σε όλο τον κόσμο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
• Εξακύλινδρος σε σειρά
• Turbo, άμεσου ψεκασμού πετρελαίου
• Χωρητικότητα 2.996 κ.εκ.
Ισχύς
• Μέγιστη Ισχύς: 299 ίπποι / 4.000 σ.α.λ.
• Μέγιστη Ροπή: 650Nm / 1.500-2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση
• Μόνιμη τετρακίνηση
• Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις
• Τελική ταχύτητα: 191 χλμ./ώρα
• Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7”
Μέση Κατανάλωση
• Κατασκευαστή (WLTP): 9.6 λίτρα/100 χλμ.
• Δοκιμής: 14 λίτρα/100 χλμ.
• Εκπομπές CO2: 251 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
• 89 λίτρα
Αμάξωμα
• Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 5.018 Χ 1.996 Χ 1.967-1.972
• Μεταξόνιο 3.022 χλστ.
• Βάρος 2.369 κιλά
Τιμή Αγοράς
• Βασική έκδοση 137.823€