Με σπορτίφ χρακτηριστικά και πλούσιο εξοπλισμό, η βασική έκδοση του υπερτροφοδοτούμενου Kia Stonic αποκτά έναν άλλο αέρα.
του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου
Η επιτυχημένη εμπορική πορεία του Kia Stonic δεν αποτελεί κάποιο νέο. Πώς να μην τα πηγαίνει καλά στις πωλήσεις το κορεάτικο B-Suv, όταν η τιμή του παραμένει σχετικά χαμηλή άλλωστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Είναι ένα από τα λίγα μοντέλα που συνεχίζουν να φιγουράρουν με το τίτλο του Value For Money, προσφέροντας πολλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό και όσα αναγράφονται, φυσικά, στον τιμοκατάλογο του. Αυτό ισχύει και για την κορυφαία έκδοση GT-Line, που προσφέρει τον πιο πλούσιο εξοπλισμό, διαθέτει σπορτίφ χαρακτηριστικά και παντρεύεται μόνο με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.
Με τα διακριτικά GT–Line
Η GT-Line διαφοροποιεί λίγο την εικόνα του Stonic, προσθέτοντας μερικά σπορτίφ διακοσμητικά στοιχεία στον All-Around σχεδιασμό του. Για παράδειγμα, η μάσκα από επίπεδη και λεία γίνεται ανάγλυφη με τριγωνικό μοτίβο και δύο ασημένιες μπάρες στο εσωτερικό, που ακολουθούν το σχέδιο της. Ο προφυλακτήρας είναι επίσης πιο αγριεμένος, με τα τρία ανοίγματα στη θέση της μονοκόμματης σχισμής, τον μεγάλο κεντρικό αεραγωγό αλλά και τους πλαϊνούς διακοσμητικούς. Λόγω της τελευταίας αλλαγής, οι LED προβολείς ομίχλης ενσωματώνονται στο κάτω μέρος της μάσκας.
Εκτός από τον μπροστινό προφυλακτήρα, «χρωμιωμένες» λεπτομέρειες βρίσκονται και στον πίσω, που έχει και έναν διακοσμητικό διαχύτη και ανάλογες απολήξεις εξατμίσεων. Οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών diamond-cut που «φοράει» είναι οι μεγαλύτερες που διατίθενται με το Stonic, γεμίζουν όμως τους θόλους με τα έντονα προστατευτικά.
Στο εσωτερικό του έχει έναν περισσότερο αναλογικό, παρά ψηφιακό χαρακτήρα. Όχι ότι δεν διαθέτει όλες τις απαραίτητες τεχνολογίες στον εξοπλισμό του, όπως την κεντρική οθόνης αφής 8 ιντσών με τα απαραίτητα ασύρματα Android Auto & Apple Car Play, αλλά κυρίως λόγω της έλλειψης του ψηφιακού πίνακα οργάνων, που είναι πλέον στάνταρ στα περισσότερα μικρά Crossover. Ο αναλογικός όμως ταιριάζει με το υπόλοιπο εσωτερικό του και συνδυάζεται με μια μικρή οθόνη πληροφοριών 4,2 ιντσών. Πολύ θετική, για την εργονομία, η ύπαρξη φυσικών διακοπτών του Infotainment και των ρυθμίσεων του αυτόματου κλιματισμού, που διαθέτει μόνο αυτή η έκδοση. Εκτός από τη καλή εργονομία του, είναι και πολύ πρακτικό και έχει αρκετές θήκες για μικρά και μεγάλα αντικείμενα.
Τα πλαστικά στην καμπίνα είναι σκληρά, ακόμα και αυτά που βρίσκονται στο ταμπλό αλλά έχουν καλή συναρμογή, ενώ τις πόρτες σε μερικά σημεία, καλύπτει μια μαλακή επένδυση από συνθετικό δέρμα. Ημι-δερμάτινα είναι επίσης τα καθίσματα της έκδοσης GT-Line, η οποία εξοπλίζεται με αλουμινένια πεντάλ, αλουμινένια στοιχεία στο τιμόνι και το ταμπλό και μια σκληρή επένδυση τύπου Carbon στο ταμπλό.
Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι αρκούντως καλοί, δεδομένων μάλιστα των μικρών διαστάσεων. Η απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα είναι ικανοποιητική, όπως και ο αέρας για τα κεφάλια, με το κεντρικό τούνελ να είναι μικρό. Ο χώρος αποσκευών στα 352 λίτρα θα καλύψει τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Έχει καλό άνοιγμα, θήκη, γάντζους και φωτάκι αλλά έχει σχετικά μεγάλο κατώφλι φόρτωσης και δεν έχει πρίζα 12V (μόνο στη κεντρική θήκη στο εσωτερικό).
Για όλες τις χρήσεις
Με μήκος 4.14 μέτρα, πλάτος 1.76 και κύκλο στροφής στα 10.4, το Stonic είναι ιδιαίτερα ευέλικτο εντός πόλης. Η σχετικά ψηλή του θέση θα δικαιολογήσει τον χαρακτηρισμό “B-Suv” και προσφέρει ταυτόχρονα καλή περιμετρική ορατότητα. Η θέση οδήγησης ρυθμίζεται εύκολα και είναι άνετη, χωρίς ιδιαίτερη πλευρική στήριξη.
Η ρύθμιση της ανάρτησης στην έκδοση GT-Line είναι πιο σφιχτή από τις υπόλοιπες, όμως το αποτέλεσμα στο δρόμο είναι πιο άνετο. Ο ημιάκαμπτος θα «κοπανήσει» και θα ακουστεί μόνο στις εγκάρσιες, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή – με μόνη υποσημείωση τον αυξημένο θόρυβο κύλισης σε κακή άσφαλτο. Ταυτόχρονα οι κλίσεις του αμαξώματος είναι πολύ λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης αρκετά υψηλά. Το τιμόνι έχει ισορροπημένο βάρος και είναι ακριβές αλλά χάνει λίγο στην πληροφόρηση του. Τα φρένα είναι δυνατά και έχουν γραμμική αίσθηση. Το κιβώτιο έχει έναν επιλογέα που δεν είναι ιδιαίτερα σαφής, χωρίς όμως να δυσκολεύει, ενώ ο συμπλέκτης είναι εύκολος για όλους. Επομένως έχουμε να κάνουμε με ένα καλοκουρδισμένο σύνολο και ενώ μπορεί να μην είναι ένα σπορ Crossover, θα προσφέρει αίσθηση ασφάλειας στη γρήγορη οδήγηση, με τις αντιδράσεις του να είναι ήπιες και την υποστροφή περιορισμένη.
Στο ταξίδι είναι σταθερό ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες, παρά τη μικρή τελική του, ενώ χάρη στο πλούσιο εξοπλισμό υποβοήθησης είναι επίσης αρκετά ξεκούραστο. Με τα 18.3 εκ. της απόστασης του από το έδαφος, μπορεί να κινηθεί με άνεση σε έναν στρωμένο χωματόδρομο ή να περάσει πάνω από διάφορα εμπόδια, και θα δυσκολευτεί μόνο στα σημεία που η κίνηση στους μπροστινούς τροχούς απλά δεν είναι αρκετή.
Ο βασικός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης του 1.0 λίτρου το καθιστά ευχάριστο σε όλων των ειδών τις διαδρομές, χωρίς να ζητάει πολύ καύσιμο και προφανώς χωρίς να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Αποδίδει 100 ίππους από τις 4.500 έως τις 6.000 σ.α.λ. και μόλις 170 Nm ροπής, τα οποία όμως διατηρεί σταθερά από τις 1.500 έως τις 4.000. Στη πράξη είναι ευχάριστα ελαστικός και έχει δύναμη από χαμηλά για να προσφέρει αμεσότητα στον αστικό ιστό. Για τη προσπέραση θα χρειαστεί ένα κατέβασμα, σε γενικές γραμμές όμως ταξιδεύει απροβλημάτιστα με 6η σχέση στα 140. Στα όρια κυκλοφορίας και με τη μέγιστη σχέση στο κιβώτιο είναι αρκετά ήσυχος, σε αντίθεση με τη πλήρη επιτάχυνση όπου η τραχιά χροιά του τρικύλινδρου θα περάσει μέσα στη καμπίνα. Η ηχομόνωση πάντως είναι πάνω από ικανοποιητική, οπότε δεν θα κουράσει στις πολύωρες διαδρομές.
Θα ζητήσει κάτι λιγότερο από 7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τα οποία μπορούν να πέσουν στα 6.3 στο ταξίδι ή να ανέβουν στα 7.8 εάν η βελόνα του στροφόμετρου «ταξιδεύει» συχνά στα κόκκινα.
Συμπέρασμα
Το Stonic εκτός από τον VFM χαρακτήρα του, τα πηγαίνει καλά στις περισσότερες χρήσεις. Είναι ευχάριστο είτε το οδηγείς εντός πόλης, είτε σε ταξίδι ή ακόμα και εκτός δρόμου. Στην έκδοση GT-Line προσφέρει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και συστημάτων υποβοήθησης, σε συνδυασμό με σπορτίφ χαρακτηριστικά σχεδιασμού και συμπεριφοράς. Ο βασικός 1.000άρης τούρμπο κινητήρας για την έκδοση, είναι τίμιος για καθημερινή χρήση, όμως η ήπια υβριδική εκδοχή αυτού με την αντίστοιχη ιπποδύναμη κοστίζει μόλις 700 ευρώ παραπάνω, προσφέροντας περισσότερη ροπή, καλύτερη μεταπωλητική αξία και χαμηλότερη κατανάλωση.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Kia Stonic 1.0 100 PS GT-Line
Κινητήρας
3κύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 998 κ.εκ.
Iσχύς
Μέγιστη ισχύς: 100 ίππους / 4.500-6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή: 170 Nm ροπής 1.500-4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση εμπρός
Mηχανικό κιβώτιο 6 σχέσων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 185 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10.7 δλ.
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 4,9 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 6,9 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 133 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
45 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.140 x 1.760 x 1.520 mm
Μεταξόνιο 2.580 χιλ.
Βάρος 1.223 κιλά
Χώρος αποσκευών
352 λ.
Τιμή Αγοράς
Βασική έκδοση: 22.840 €