Το νέο, ηλεκτρικό «πολυεργαλείο» της ΚΙΑ, προσφέρει οδηγική ευχαρίστηση, από τις καθημερινές μετακινήσεις μέχρι και τις γρήγορες βόλτες, σε ένα συναρπαστικό, φουτουριστικό πακέτο ηλεκτροκίνησης.
Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες/Λήψη Video: Βασίλης Κωστάκος
Η ΚΙΑ δεν είναι …πρωτάρης στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Μπορεί το πρώτο της -παγκόσμια διαθέσιμο- EV παραγωγής, το e-Soul, να κυκλοφόρησε το 2014, αλλά από τότε μέχρι σήμερα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κορεάτικης εταιρείας έχουν ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό τους, προσφέροντας μία ασυναγώνιστη σχέση αυτονομίας-τιμής. Οι αποδοτικοί κινητήρες, η υψηλή ποιότητα συναρμογής και ο διαφορετικός σχεδιασμός, έκαναν πάντοτε τα EV της ΚΙΑ ιδιαίτερα ελκυστικά.
Αντίθετα όμως, με κάθε άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ΚΙΑ μέχρι αυτό το σημείο, το νέο EV6 είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα E-GMP (την ίδια στην οποία βασίζεται το Hyundai Ioniq 5 και από την οποία θα προέλθουν ακόμη επτά μοντέλα, στα επόμενα πέντε χρόνια). Με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτή συνεπάγεται. Δηλαδή, ένα πολύ μεγάλο μεταξόνιο, καθώς οι τροχοί μπορούν να τοποθετηθούν στα άκρα του αμαξώματος, αλλά και τη σωστή κατανομή του βάρους. Το όνομα EV6, αποτελεί μέρος της καινούργιας ονοματολογίας για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της ΚΙΑ, η οποία θα ξεκινά από το EV1 και θα φτάνει μέχρι το EV9.
Η σχεδίαση είναι ένα από τα πιο δυνατά σημεία του EV6: Αδιαμφισβήτητα πρωτότυπη, δυναμική όσο και φουτουριστική, με μεγάλη και επιθετική μετωπική επιφάνεια και μια «ουρά» με σύνθετα σχεδιαστικά στοιχεία, δίχως όμως να είναι υπερβολική. Η ενιαία LED μπάρα στο πίσω μέρος, κάνει το EV6 να δείχνει ακόμη πιο φαρδύ και επιβλητικό. Οι αναλογίες του αμαξώματος είναι ασυνήθιστες αλλά όχι πρωτόγνωρες, καθώς μας θυμίζουν αυτές της Jaguar I-Pace, ενώ παράλληλα καταφέρνουν να αποκρύψουν με όμορφο τρόπο τις μεγάλες διαστάσεις του EV6.
Αυτές οι διαστάσεις βέβαια, γίνονται άμεσα αντιληπτές όταν βρεθείς εντός της καμπίνας του. Οι χώροι είναι άφθονοι, εμπρός αλλά και πίσω, ενώ η ελαφρώς κεκλιμένη οροφή δεν δείχνει να περιορίζει τον χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Τα υλικά της επένδυσης του εσωτερικού είναι οικολογικά: το ταμπλό κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια, η επένδυση των καθισμάτων είναι από suede ύφασμα και από το -αγαπημένο των EV- vegan δέρμα.
Η μεγάλη έκπληξη, βρίσκεται στον οδηγοκεντρικό και σύγχρονο σχεδιασμό της καμπίνας. Πέρα από το -εντυπωσιακό- Heads-Up Display επαυξημένης πραγματικότητας, δύο μεγάλες οθόνες (η μία στον ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων και η άλλη στον ρόλο του infotainment) ενώνονται στην κορυφή του ταμπλό, προσφέροντας στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και δημιουργώντας συνολικά ένα hi-tech πιλοτήριο. Ακριβώς από κάτω βρίσκεται μια διαμορφώσιμη ψηφιακή μπάρα, μέσω της οποίας μπορεί να ρυθμιστεί ο κλιματισμός ή η μουσική. Μία πρωτότυπη, έξυπνα εκτελεσμένη ιδέα που χαρίζει την αναλογική αίσθηση που πολλοί αναζητούν στους χειρισμούς αυτών των δύο συστημάτων. Η «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα δεν ενώνεται με το ταμπλό, αλλά φιλοξενεί το κουμπί Start/Stop αλλά και τον περιστροφικό επιλογέα ταχυτήτων, μαζί με μερικούς αποθηκευτικούς χώρους και μία βάση επαγωγικής φόρτισης.
Χωρίς διλλήματα
Γιατί θα πρέπει να θέσεις διλήμματα ανάμεσα σε άνεση και επιδόσεις; To EV6 καταφέρνει να συνδυάσει ιδανικά τις δύο παραμέτρους, επιτρέποντας στον οδηγό να διαλέξει ποια θα υπερισχύσει, με το πάτημα ενός κουμπιού, και πιο συγκεκριμένα του «Drive Mode», που βρίσκεται επάνω στο τιμόνι.
Στις λειτουργίες οδήγησης Eco και Normal, το ηλεκτρικό ΚΙΑ καλύπτει με άνεση τον ρόλο του πρακτικού, οικογενειακού αυτοκινήτου, προσφέροντας υψηλά επίπεδα άνεσης αλλά και ηχομόνωσης. Η καλή ποιότητα κύλισης, σε συνδυασμό με τα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, χαρίζουν μία ξεκούραστη και ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Η ανάκτηση ενέργειας έχει τέσσερα διαφορετικά επίπεδα ρύθμισης, με το μεγαλύτερο να ενεργοποιεί το i-Pedal, επιτρέποντας την οδήγηση με -σχεδόν- μηδενική χρήση των φρένων. Το σύστημα αναρτήσεων, σε συνεργασία με το ακριβές και άμεσο τιμόνι, καταφέρνουν να διαχειριστούν άρτια το βάρος του EV6.
Ταυτόχρονα όμως, όταν επιλεχθεί το Sport Mode, τα παραπάνω συστήματα καταφέρνουν να «κρύψουν» αυτό το βάρος και να δώσουν μία απρόσμενη αίσθηση ευελιξίας σε αυτό το ογκώδες αυτοκίνητο. Οι 325 ίπποι δεν είναι τόσο σημαντικοί όσο τα 605Nm της άμεσα διαθέσιμης ροπής, που επιτρέπουν στο EV6 να «εκτοξευθεί» από την στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5.2 δευτερόλεπτα. Το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται στον πίσω άξονα έχει παραπάνω από την διπλάσια ιπποδύναμη σε σχέση με αυτόν στο εμπρός μέρος, δίνει στο ΚΙΑ έναν rear-biased χαρακτήρα, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση αλλά επιτρέποντάς του να πλαγιολισθήσει, όταν απενεργοποιηθούν τα συστήματα ευστάθειας και ανοίξει λίγο παραπάνω η τροχιά κατά την είσοδο μίας στροφής. Το EV6 θα κλείσει τα στόματα όσων ισχυρίζονται ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πρέπει εξ’ ορισμού να είναι βαρετό στην οδήγηση (οι οποίοι, παρεμπιπτόντως, στην πλειοψηφία τους δεν έχουν οδηγήσει ποτέ ηλεκτρικό αυτοκίνητο).
Εκτός από τις παραπάνω λειτουργίες, το παρατεταμένο πάτημα του κουμπιού Drive Mode ενεργοποιεί την ρύθμιση «Snow», για οδήγηση σε παγωμένες συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, μειώνοντας και μοιράζοντας συμμετρικά την ισχύ στους 4 τροχούς. Δυστυχώς (ή ευτυχώς) δεν είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την αποτελεσματικότητα αυτής της επιλογής, καθώς …δεν προλάβαμε τα χιόνια της σφοδρής κακοκαιρίας «Ελπίδα».
Το μοναδικό μειονέκτημα της τετρακίνητης έκδοσης φαίνεται να είναι η χαμηλότερη αυτονομία σε σχέση με την αντίστοιχη πισωκίνητη έκδοση, η οποία εφοδιάζεται με την ίδια μπαταρία, λόγω της διαφοράς βάρους και ισχύος.
Ότι αξίζει, κοστίζει
Το EV6 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς. Γεγονός που οφείλεται σε σημαντικό βαθμό στην αρχιτεκτονική των 800V, η οποία εγγυάται την ταχύτατη επαναφόρτιση της μπαταρίας. Σε στήλες συνεχούς ρεύματος μπορεί να δεχθεί έως 220 kW, κάτι που σημαίνει ότι αρκούν 28 λεπτά για τη φόρτιση της μπαταρίας από το 20 στο 80%. Η αυτονομία του σε πραγματικές συνθήκες δυναμικής οδήγησης ξεπέρασε τα 350 χιλιόμετρα. Οπότε, εάν αθροίσετε τα δύο αυτά δεδομένα, μετριάζονται σημαντικά οι προκαταλήψεις και οι ενστάσεις όσον αφορά στη χρηστικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. Σίγουρα, οι χρόνοι φόρτισης ακόμη απέχουν από αυτούς του ανεφοδιασμού ενός θερμικού αυτοκινήτου, αλλά με κάθε νέο μοντέλο, τους πλησιάζουν όλο και περισσότερο.
Με τις τιμές της συγκεκριμένης έκδοσης να ξεκινούν από 52.190€, το EV6 αντιμετωπίζει ένα μεγάλο φάσμα ανταγωνισμού, καθώς κοστολογικά βρίσκεται δίπλα στα εισαγωγικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα των premium κατασκευαστών. Βέβαια, σε αυτό το εύρος τιμών, δεν υπάρχει κάποιο άλλο αυτοκίνητο με αντίστοιχο συνδυασμό άνεσης και επιδόσεων.