Όντας αμιγώς θερμικό ή ηλεκτρικό έως τώρα το Jeep Avenger, κάτι έλειπε από την γκάμα του. Με αυτή τη νέα, ήπια υβριδική έκδοση απευθύνεται σε όσους απεχθάνονται τα ρίσκα.
Του Alessio Frassinetti, Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος
Το Avenger έκανε το ντεμπούτο του στην Ελλάδα το περασμένο καλοκαίρι, με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Ωστόσο, η Jeep είχε ανακοινώσει, από την πρώτη στιγμή, ότι το B-SUV της θα ήταν σύντομα διαθέσιμο και με turbo κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρου (100 ίππων). Στις αγορές που η κίνηση αυτή προηγήθηκε της Ελλάδας, το Avenger ανέβηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων της κατηγορίας ή πολύ κοντά σε αυτήν. Τώρα, η θερμική του έκδοση αποκτά μία ακόμα εναλλακτική. Την έκδοση e-Hybrid με υβριδικό σύστημα 48V, με την ισχύ να παραμένει στους 100 ίππους.
Ο θερμικός κινητήρας είναι ο γνωστός τρικύλινδρος 1.200άρης της Stellantis. Το δε υβριδικό σύστημα είναι λίγο περίεργο ως προς τη λειτουργία του. Η Jeep το ονομάζει ήπια υβριδικό, λόγω της περιορισμένης ισχύος (29 ίπποι), της μικρής χωρητικότητας της μπαταρίας (0,9 kWh) και της χαμηλής τάσης των 48V. Ωστόσο, το σύστημα λειτουργεί και ως πλήρως υβριδικό, επιτρέποντας την κίνηση του Avenger αποκλειστικά με τον ηλεκτρικό κινητήρα, έστω και για μικρές αποστάσεις (π.χ. μποτιλιάρισμα).
Επιβραβεύει το «Ελαφρύ» πόδι
Στην καμπίνα του Avenger, οι αλλαγές είναι ελάχιστες. Απουσιάζει, για παράδειγμα, ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων, καθώς το e-Hybrid είναι αυτόματο. Άρα έχει περισσότερο χώρο για αντικείμενα στο κεντρικό τούνελ, όπως και η ηλεκτρική έκδοση. Επιπλέον, στον ψηφιακό πίνακα οργάνων μπορείς ανά πάσα στιγμή να παρακολουθήσεις το διάγραμμα των ροών της ενέργειας. Κάτι που σε βοηθά να κατανοήσεις πώς να αξιοποιήσεις στο έπακρον το υβριδικό σύστημα. Εάν είσαι πολύ ευγενικός με το πεντάλ του γκαζιού, ειδικά στο σταμάτα-ξεκίνα, μπορείς να αποτρέψεις (στο 100%) την ενεργοποίηση του θερμικού κινητήρα. Αυτό είναι και το νόημα ενός πλήρως υβριδικού που δεν διαθέτει τεράστιας χωρητικότητας μπαταρία. Το υβριδικό Avenger καίει κατά μέσο όρο 5,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, έναντι 6,9 λίτρων του θερμικού («Quattroruote» 69).
Όσον αφορά τις επιδόσεις, οι 29 ίπποι του ηλεκτρικού κινητήρα (ενσωματωμένος στο κιβώτιο) δεν γίνονται αισθητοί στην καθημερινότητα. Η συνολική ισχύς και στις δύο περιπτώσεις είναι 100 ίπποι και η διαφορά που αναφέρει η Jeep στο 0-100 είναι 0,3 δευτερόλεπτα (10,9 το υβριδικό, 10,6 το θερμικό). Δικαιολογημένη, θα λέγαμε, λόγω των επιπλέον 60 κιλών βάρους του υβριδικού συστήματος. Ο κινητήρας είναι πρόθυμος από χαμηλά και στις μεσαίες στροφές, αλλά δεν προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο από πλευράς επιδόσεων, όπως μαρτυρούν και οι αριθμοί. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCT6, αποκλειστικό για την υβριδική έκδοση, διαθέτει paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητη επιλογή σχέσης. Είναι χρήσιμα, επειδή στην αυτόματη λειτουργία οι αλλαγές του κιβωτίου δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορες και τα διάφορα προγράμματα οδήγησης (ακόμα και το Sport) δεν δείχνουν ικανά να «ξυπνήσουν» τον κινητήρα.
Ακόμα και σε αυτή την έκδοση 4×2 (εν αναμονή της 4×4), το Avenger διαθέτει μια soft έκδοση του συστήματος Selec-Terrain της Jeep. Του συστήματος δηλαδή που διαχειρίζεται την πρόσφυση σε διαφορετικής ολισθηρότητας επιφάνειες. Τα διαθέσιμα προγράμματα είναι τα Sand, Snow και Mud. Διαθέτει επίσης σύστημα ελέγχου κατάβασης που διατηρεί σταθερή την ταχύτητα και μειώνει τον κίνδυνο απώλειας ελέγχου σε ολισθηρές πλαγιές.
Στο δρόμο, η συγκεκριμένη έκδοση του Avenger διατηρεί τα καλά χαρακτηριστικά των λοιπών εκδόσεων. Είναι πρωτίστως άνετο, χάρη στην τέλεια βαθμονόμηση των αμορτισέρ και την καλή ηχομόνωση. Το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα άμεσο, χωρίς όμως αυτό να είναι κάτι που ενοχλεί. Τέλος, το πλαίσιο εγγυάται την προβλέψιμη και ασφαλή συμπεριφορά, ακόμα και σε ακραίες καταστάσεις.
Τεχνολογία
Βάση του υβριδικού συστήματος είναι ο γνωστός τρικύλινδρος 1.200άρης της (πρώην) PSA. Στη νέα του υβριδική μορφή, το 40% των εξαρτημάτων του είναι καινούργιο. Ο ιμάντας χρονισμού, για παράδειγμα, δεν περνάει πλέον από τη λεκάνη του λαδιού, κάτι που είχε δημιουργήσει αρκετά προβλήματα σε αυτούς τους κινητήρες. Επιπλέον, ο ιμάντας έχει αντικατασταθεί από καδένα. Ο κινητήρας λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Miller και διαθέτει turbo μεταβλητής γεωμετρίας, κάτι σπάνιο για βενζινοκινητήρα. Η ονομαστική ισχύς παραμένει στους 100 ίππους, αλλά συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Είναι κατασκευασμένο από τη βελγική εταιρία Punch Powertrain, με την οποία η Stellantis έχει συστήσει την κοινοπραξία e-Transmissions. Στο κιβώτιο είναι ενσωματωμένος ένας ηλεκτροκινητήρας 29 ίππων, ικανός να αναλάβει την κίνηση του Avenger για μικρές αποστάσεις ή να υποστηρίξει το έργο του θερμικού κινητήρα. Διαθέτει επίσης γεννήτρια 48V (bsg) για την ομαλή μετάβαση από τη θερμική στην ηλεκτρική λειτουργία και αντίστροφα. Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία 0,9 kWh, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, ώστε να μη στερεί χώρο από τις αποσκευές. Ως αποτέλεσμα, η θερμική και η υβριδική έκδοση του Avenger έχουν ακριβώς τον ίδιο χώρο αποσκευών (380 λίτρα). Αυτό που αλλάζει είναι το βάρος, το οποίο αυξάνεται κατά 60 κιλά. Πλέον, ανέρχεται στα 1.280 κιλά, μια τιμή χαμηλή για υβριδικό αυτοκίνητο.
Με 2.500 ευρώ επιπλέον
Η έκδοση e-Hybrid είναι ήδη διαθέσιμη στην Ελλάδα, με τιμή που ξεκινά από τις 26.490 ευρώ για την έκδοση Longitude που είναι καλά εξοπλισμένη. Από τις 28.490 ευρώ ξεκινά η έκδοση Altitude και από τις 31.490 ευρώ η κορυφαία έκδοση Summit. Η διαφορά από τη βασική θερμική έκδοση είναι 2.500 ευρώ. Αρκετά, εάν υπολογίσεις μόνο τη διαφορά στην κατανάλωση, αλλά λογική, εάν συνυπολογίσεις και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Με την έκδοση e-Hybrid, εμπλουτίζεται και ο εξοπλισμός του Avenger. Η πανοραμική ηλιοροφή και το ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ κάνουν το ντεμπούτο τους.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 205 Nm/1.750 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα/ων
Μέγιστη ισχύς: 29 PS
Μέγιστη ροπή: 55 Nm
Συνδυαστική ισχύς
100 PS
Μετάδοση
Κίνηση εμπρός
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 184 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 5,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 114 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
48 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χιλ.: 4.080 x 1.770 x 1.530
Μεταξόνιο 2.550 χιλ.
Βάρος 1.280 κιλά
Χώρος αποσκευών
380 λ.
Τιμή αγοράς
31.490€
Όλες οι ειδήσεις
Περίπτωση Milano: Δεύτερη φορά που η Alfa Romeo αναγκάζεται να αλλάξει όνομα σε μοντέλο της