Η πραγματική πολυτέλεια με αυτοκίνητα όπως η Ferrari Roma Spider είναι, να έχεις άπλετο χρόνο να την απολαύσεις.
του Lorenzo Facchinetti, απόδοση: Autotypos Team
Αν μπορούσα, θα περνούσα ώρες χαϊδεύοντας τις διαχρονικές της καμπύλες με ένα σφουγγαράκι. Αν μπορούσα, κάθε μέρα θα έπαιρνα οποιονδήποτε δρόμο, ενδεχομένως με λίγη κίνηση και πολλές στροφές, χωρίς το άγχος να φτάσω σε έναν συγκεκριμένο προορισμό μια συγκεκριμένη ώρα. Αν μπορούσα, αλλά δεν μπορώ… οπότε είμαι στην ιδιαίτερα ευχάριστη θέση -και είναι ακόμα μια μικρή πολυτέλεια- να σας περιγράψω πως κυλά μια μέρα με τη νέα Ferrari Roma Spider.
Όσον αφορά την Roma, την κλειστή «αδερφή» της Ferrari Roma Spider, είμαστε αρκετά ενημερωμένοι: Την οδηγήσαμε για πρώτη φορά πριν από τρία χρόνια και την πήγαμε στο Λε Μαν τον περασμένο Ιούνιο, για να δούμε τον θρίαμβο των 499P στο 24 Hours. Επομένως, μόνο αυτό το κομμάτι έλειπε για να ολοκληρωθεί η…ευτυχία. Ή μάλλον, μια ερώτηση: πώς νιώθεις να μπαίνεις στην πρώτη Ferrari με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός που είναι εξοπλισμένη με κουκούλα, όταν η τελευταία Ferrari που επέδειξε έναν τέτοιο συνδυασμό δεν ήταν άλλη από την 365 GTS του 1969, γνωστή και ως Daytona Spider;
Βλέποντάς την από κοντά, με τη κουκούλα κλειστή, η Ferrari Roma Spider έχει ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό: η μεταμόρφωση δεν έχει υπονομεύσει καθόλου το στυλ και η ίδια η κουκούλα, στο μάτι και στην αφή, είναι εξαιρετικά εκλεπτυσμένη. Ο Flavio Manzoni, Chief Designer Officer της Ferrari, φαίνεται αρκετά ικανοποιημένος, κρίνοντας από την έμφαση με την οποία μου το λέει: «Στην Spider θέλαμε να διατηρήσουμε τη γραμμή fastback, με τη χαμηλή και υποχωρούμενη ουρά, που είναι το στιλιστικό χαρακτηριστικό της Roma. Για την κουκούλα δεν δουλέψαμε με κλασικούς καμβάδες, αλλά σε προσαρμοσμένα υφάσματα: είναι ένα είδος εκλεπτυσμένου τζιν που μας επιτρέπει να παίζουμε τόνο στον τόνο, καθώς και ένα ιριδίζον τεχνικό ύφασμα με υφή και εφέ που θυμίζει το carbon».
Στη συνέχεια, ανακαλύπτω μια περαιτέρω πινελιά φινέτσας τη στιγμή που την βλέπω ανοιχτή, με το κάλυμμα tonneau κατασκευασμένο από το ίδιο ύφασμα με το μαλακό κάλυμμα. Αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο, ωστόσο, είναι να καταλάβω πόσο απολαυστική είναι πραγματικά η Ferrari Roma Spider σε σύγκριση με την κλειστή της αδερφή. Επιπλέον επειδή μου αρέσουν τα ανοιχτά αυτοκίνητα, λόγω της αναμφισβήτητης γοητείας τους, παρόλα αυτά ποτέ δεν έχω χωνέψει κάποια από τα ελαττώματά τους όπως για παράδειγμα, τον υπερβολικό αέρα στον χώρο επιβατών ή τις στρεβλώσεις του πλαισίου υπό πίεση.
Επίσης με ιντριγκάρει, ιδιαίτερα, ο περίφημος τρόπος με τον οποίο ανοιγοκλείνει η οροφή, ο οποίος σύμφωνα με τους τεχνικούς του Maranello φαίνεται να κάνει θαύματα. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα έξυπνο σύστημα που η λειτουργία του εκτελείται με έναν πραγματικά εξαιρετικό τρόπο: μόλις 13,5 δευτερόλεπτα αρκούν για το άνοιγμα και το κλείσιμο, ακόμη και εν κινήσει με ταχύτητα έως και 60 χλμ./ώρα. Την ίδια ώρα όταν το αυτοκίνητο κινείται με κλειστή οροφή, οι πέντε στρώσεις της και η εξαιρετική ηχομόνωση, εξασφαλίζουν στο σαλόνι πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου αντίστοιχα της κουπέ έκδοσης.
Η Ferrari μιλά για ένα σχεδόν νέο πλαίσιο. Φυσικά, η ακαμψία είναι μειωμένη κατά 30%, αλλά με τις κατάλληλες ενισχύσεις σε καίρια σημεία στη πράξη ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται το παραμικρό, σε τέτοιο βαθμό ώστε για να αντιληφθεί την οποιαδήποτε διαφορά θα χρειαστεί ένα…μικροσκόπιο. Έτσι καταγράφεται μία αύξηση του βάρους κατά 84 κιλά σε σχέση με το κουπέ. Από εκεί και πέρα όμως, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι το 0-100 παραμένει ίδιο ( 3,4 δευτερόλεπτα), ενώ για τα 0-200 χλμ./ώρα, η ανοιχτή έκδοση είναι αργότερη κατά μόλις 4 δέκατα του δευτερολέπτου. Όπως αντιλαμβάνεσθε λοιπόν, στη πράξη μιλάμε για απειροελάχιστες διαφορές και όλα αυτά χάρη στη δύναμη του μοτέρ της Ferrari Roma Spider.
Ο biturbo V8 κινητήρας 3,9 λίτρων με τους 620 ίππους είναι ακριβώς ο ίδιος με αυτόν του κουπέ (εκτός από τη τοποθέτηση μια νέας ακόμα πιο αποτελεσματικής αντλίας λαδιού) – και συνδυάζεται με το ίδιο εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων . Εδώ, ωστόσο, το σύστημα μετάδοσης κίνησης έχει υποβληθεί σε αναβάθμιση του λογισμικού, για ακόμα καλύτερη αίσθηση με ανοιχτή οροφή. Έτσι ο ήχος της εξάτμισης είναι πιο έντονος κατά τη διάρκεια των αλλαγών, ώστε να μην χάνεται ούτε μια νότα από τη μελωδία της ευτυχίας όσο αυξάνονται, η ταχύτητα και ο θόρυβος του αέρα.
Το βασικό χαρακτηριστικό, ωστόσο παραμένει ίδιο: εξαιρετική ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές (απίστευτο πώς καταφέρνει να στροφάρει στις χίλιες στροφές με την όγδοη σχέση) και αυτή η αίσθηση διατηρείται αναλλοίωτη μέχρι τις 7.500 σ.α.λ. Αξιοσημείωτος όμως και ο προοδευτικός τρόπος που μεταδίδεται η τεράστια ροπή των 760 Nm ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο. Έτσι η οδήγηση εκτός από απολαυστική, είναι συνάμα πιο αρμονική και πολύ πιο εύκολη. Ακόμα και με πρώτη ή δεύτερη σχέση η παρέμβαση των ηλεκτρονικών συστημάτων είναι ελάχιστη, γεγονός που αποδεικνύει σωστή διαχείριση της υψηλής ροπής του Ιταλικού μοντέλου. Μια επιπλέον ορθή επιλογή, που ταιριάζει καλά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά της Roma Spider: η ισορροπημένη οδική συμπεριφορά . Γρήγορη και άμεση στις στροφές, χωρίς όμως να προκαλεί ανησυχία στον χειριστή. Η υπερστροφή λογικό και αναμενόμενο να αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό, ωστόσο εκδηλώνεται με προοδευτικό και εύκολα διαχειρίσιμο τρόπο με μια ισορροπία, εν ολίγοις, αξιοζήλευτη.
Τέλος, αξιοσημείωτη είναι η παρουσία εξοπλισμού υψηλής τεχνολογίας στο πολυτελές σαλόνι, άψογα προσαρμοσμένης όμως στις ιδιαιτερότητες της ανοιχτής δομής του αμαξώματος. Η οθόνη infotainment, για παράδειγμα, είναι εξοπλισμένη με λειτουργία υψηλής αντίθεσης ώστε να είναι ευανάγνωστη ακόμη και σε συνθήκες υπερβολικού φωτός (όταν είναι ανοιχτή η οροφή). Επιπροσθέτως οι τεχνικοί έχουν διορθώσει την κακή ανάδραση των κουμπιών αφής στα μπράτσα του τιμονιού: τώρα πλέον υφίστανται αυλακώσεις που επιτρέπουν την επιλογή των επιμέρους λειτουργιών δια της αφής, ενώ έχει προστεθεί επιπλέον και ένα μπουτόν που καθιστά πολύ απλή τη διαχείριση των συστημάτων Adas.