ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Mustang Mach-e Blue Cruise: Οδήγηση χωρίς χέρια! 

ford-mustang-mach-e-blue-cruise-odigisi-choris-cheria-756861

H Ford φημίζεται για τα οδηγοκεντρικά της αυτοκίνητα, αλλά η νέα Mustang Mach-e πρωτοπορεί, προσφέροντας αυτόνομη οδήγηση.  

Μαζί με τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, ένα επίσης δημοφιλές θέμα στον κόσμο της αυτοκίνησης είναι η αυτόνομη οδήγηση. Πολλές εταιρίες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη self-drive συστημάτων – και δεν εννοώ μόνο τις εταιρίες αυτοκινήτων, καθώς το συγκεκριμένο θέμα έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον από δεκάδες tech εταιρίες, μεταξύ των οποίων κολοσσοί όπως η Google ή η Nvidia.  

Mustang Mach-e

Αυτός ο τομέας έχει αναπτυχθεί σημαντικά και ήδη έχουμε μέχρι και ταξί χωρίς οδηγό (τις Jaguar i-Pace της Waymo) σε ορισμένες Πολιτείες των ΗΠΑ, αλλά η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι εμφανώς πιο διστακτική στο να επιτρέψει αυτήν την τεχνολογία στους δρόμους μας. Λογικό, αφού στην ήπειρό μας νοιαζόμαστε για την ασφάλεια και η αυτόνομη οδήγηση είναι μια αρκετά νέα –και υπό συνεχή εξέλιξη– τεχνολογία, ενώ ήδη βλέπουμε στα social media ανεύθυνους οδηγούς να εμπλέκονται σε ατυχήματα επειδή κοιμούνται πίσω από το τιμόνι ή έχουν εγκαταλείψει τη θέση τους. Στην Ευρώπη, έχουμε εξαιρετικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού που μπορούν να διατηρούν την ταχύτητα και την πορεία του αυτοκινήτου, αλλά απαγορεύουν στον οδηγό να απομακρύνει τα χέρια του από το τιμόνι. 

Mustang Mach-e

Εμπιστέψου το μπλε 

Η Ford όμως, κατάφερε να πρωτοπορήσει στην Ευρώπη με έναν έξυπνο τρόπο, που ακούσει το όνομα «Blue Cruise». Η εταιρεία χαρτογράφησε τις κεντρικές αρτηρίες όλης της ηπείρου –συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας και των αυτοκινητόδρομων της–, τις οποίες ονόμασε «Μπλε Ζώνες», και δημιούργησε ένα σύστημα, το οποίο υπό τις κατάλληλες προϋποθέσεις σου επιτρέπει να ταξιδέψεις σε αυτές με τα χέρια… σταυρωμένα. Ουσιαστικά, συνδυάζει το σύστημα υποβοήθησης λωρίδας και του adaptive cruise control, αλλά μονάχα σε δρόμους για τους οποίους είναι 100% βέβαιη πως το αυτοκίνητο θα αναγνωρίσει σωστά τη διαγράμμιση και τις πινακίδες κυκλοφορίας. Φυσικά, η Ford δεν σταματά την εξέλιξη του Blue Cruise και συνεχώς θα ενημερώνει τους χάρτες για τις μπλε ζώνες, όσο επεκτείνει το δίκτυό της.  

Mustang Mach-e

Η υπηρεσία αυτή είναι διαθέσιμη προς όλους τους ιδιοκτήτες Mustang Mach-e, καθώς χρειάζεται απλώς μια ενημέρωση λογισμικού, ενώ κοστίζει 24,99€ το μήνα ή 280€ τον χρόνο. Ακούγονται πολλά, αλλά μπορείς να το ενεργοποιείς μονάχα όταν έχεις να κάνεις κάποιο ταξίδι και να μην το έχεις διαθέσιμο στην καθημερινότητά σου.  

Mustang Mach-e

Παίρνοντας τη συγκεκριμένη Mustang Mach-e για τη δοκιμή μας, τις δύο πρώτες μέρες δεν ασχολήθηκα με το κομμάτι της αυτόνομης οδήγησης, γιατί παραμένει για εμένα ένα από τα πιο ευχάριστα EV στην οδήγηση. Απολαυστικό τιμόνι, καλοζυγισμένο αμάξωμα και όλη η δύναμη –και η ακαριαία ροπή– αποκλειστικά στους πίσω τροχούς. Μάλιστα, με τη μεγάλη μπαταρία και την άφθονη άνεση που προσφέρει, είναι εξίσου ικανό για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και ένα μεγάλο ταξίδι. Κλείνοντας το σύστημα πρόσφυσης, γίνεται έναν hooligan, που δεν χορταίνει να πλαγιολισθαίνει – παραδόξως, χωρίς να «καπνίζει» τα λάστιχα της σαν άλλα βαριά EV. Τα φρένα της Brembo χρειάζονται συνήθεια, καθώς το πετάλι είναι αρκετά ευαίσθητο και ενεργοποιούνται άμεσα.  

Mustang Mach-e

Όσο δεν είχα συνοδηγό δίπλα μου, αυτό ήταν το μόνο κομμάτι της Mustang Mach-E με το οποίο ασχολήθηκα, καθώς ήθελα για ευνόητους λόγους μαζί μου κάποιον συνάδελφο-μάρτυρα δίπλα μου για να δοκιμάσω για πρώτη φορά το Blue Cruise. Ο τυχερός συνεπιβάτης ήταν ο φωτογράφος μας και βγήκαμε στην εθνική οδό, κατευθυνόμενοι προς το βουνό που θα κάναμε την παραγωγή μας. Έχοντας δει ένα βίντεο-tutorial για την ενεργοποίηση του Blue Cruise, το ενεργοποίησα με μεγάλη ευκολία και για πρώτη φορά βρισκόμουν στη θέση του οδηγού σε ένα αυτοκίνητο που κινούταν με 100 χλμ./ώρα, αλλά δεν οδηγούσα! Στην πρώτη ενεργοποίηση είσαι κάπως διστακτικός, αλλά, αφού «βγάλει» την πρώτη στροφή και δεις πως προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με τα όρια ταχύτητας και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, χαλαρώνεις και το αφήνεις να… σε πάει. Ένα πρόσφατο update στην εφαρμογή (πλέον στην έκδοση 1.5) επιτρέπει στη Mustang Mach-e ακόμη και να αλλάξει λωρίδα, απλώς ενεργοποιώντας το φλας προς την πλευρά που θέλεις να πας. 

Mustang Mach-e

Οι δύο πλευρές της οδήγησης 

Αφού λοιπόν «ξεθαρρέψεις» με την αυτόνομη οδήγηση, βλέπεις τα ταξίδια με άλλο μάτι: Η Mustang Mach-e μπορεί να σε οδηγεί μόνη της, διατηρώντας μάλιστα την κατανάλωση ενέργειας στα βέλτιστα επίπεδα, δίνοντάς σου την ευκαιρία να δεις πιο πολλά πράγματα γύρω σου όσο κινείσαι, κάτι που οι περισσότεροι οδηγοί στερούνται. Βέβαια, αν οι αισθητήρες αντιληφθούν ότι χάνεις τη συγκέντρωσή σου, απενεργοποιούν το σύστημα για λίγα λεπτά ώστε να επανέλθεις. Με άλλα λόγια, το Blue Cruise θα σταματήσει αν ξεκινήσεις να διαβάζεις ένα περιοδικό ή να χαζεύεις στο Ιnstagram. Αν πιεις καφέ, πάντως, συνεχίζει την αυτόνομη οδήγηση, αφού η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που έχει νόμο που τον απαγορεύει.  

Και φυσικά, όταν τελειώσει η εθνική οδός και φτάσεις σε ένα βουνό ή έναν επαρχιακό δρόμο, έχεις όλη την ενέργεια να ευχαριστηθείς τα δυναμικά χαρακτηριστικά της Mustang Mach-e. Και όταν φτάσεις στον προορισμό σου, συνειδητοποιείς πως αυτό το μοντέλο συνδυάζει τέλεια τα πράγματα που αναζητούν όλοι από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο: μεγάλη αυτονομία, ευχάριστη οδηγική αίσθηση και προηγμένες τεχνολογίες. Είναι ένα κατά κάποιον τρόπο μοναδικό αυτοκίνητο, καθώς δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο ούτε από τη Γερμανία ούτε από την Αμερική.  

Mustang Mach-e

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας 

  • Ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα 

Ισχύς 

  • Μέγιστη ισχύς: 294 ίπποι 
  • Μέγιστη ροπή: 525 Nm 

Μετάδοση 

  • Κίνηση στους πίσω τροχούς 

Επιδόσεις 

  • Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα  
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5.6” 

Μέση κατανάλωση 

  • Κατασκευαστή (WLTP): 16,5 kWh/100 χλμ. 
  • Δοκιμής: 14 kWh/100 χλμ. 

Μπαταρία 

  • Συνολική χωρητικότητα: 98,7 kWh 
  • Αξιοποιήσιμη χωρητικότητα: 91 kWh 
  • Τάση μπαταρίας: 400V 
  • Αυτονομία (WLTP): 610 χλμ. 

Χρόνος φόρτισης 

  • Οικιακή φόρτιση (2,3 kW): 46 ώρες και 45 λεπτά 
  • Οικιακός φορτιστής (11 kW): 9 ώρες και 45 λεπτά 
  • Ταχυφορτιστής 50 kW: 80 λεπτά (10%-80%) 
  • Ταχυφορτιστής 150 kW: 35 λεπτά (10%-80%) 

Αμάξωμα 

  • Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.713 x 1.881 x 1.624 
  • Μεταξόνιο 2.984 χλστ. 
  • Χώρος αποσκευών: 402 λίτρα 
  • Βάρος 2.085 κιλά 

Εγγύηση 

  • 2 χρόνια 

Τιμή αγοράς 

  • Από 69.996€ 
  • Με κρατική επιδότηση (-11.000€) και προωθητική ενέργεια Ford (-7.500€): Από 51.496€ 

 

Όλες οι ειδήσεις

Αυτή είναι η πιο σημαντική εξέλιξη στα αυτοκίνητα που αλλάζει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας τους – Ξέρεις ποια είναι;

Ξεχάστε τον όρο «μικροτρακάρισμα»: Κάθε ζημιά πλέον κοστίζει πολλά!

Υγρά υαλοκαθαριστήρων: Ποιο να διαλέξεις για το αυτοκίνητο σου – Τι δεν πρέπει ποτέ να χρησιμοποιείς

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο