Q-ELECTRIC

Δοκιμή Fiat 600e: Μικρό και γοητευτικό

dokimi-fiat-600e-mikro-kai-goiteftiko-754355

Αν σας αρέσει το στυλ του Fiat 500e, αλλά οι χώροι -και η αυτονομία- του δεν ικανοποιούν τις ανάγκες σας, η Fiat έχει τη τέλεια λύση: το νέο Fiat 600e.

Το Fiat 600 επέστρεψε στην Ελληνική αγορά, αλλά αυτή τη φορά όχι ως το μικρό τρίπορτο Seicento αλλά ως ένα γοητευτικό crossover, που διαθέτει όλα τα στοιχεία που αγαπήσαμε στο 500 και ακόμη παραπάνω. Το συγκεκριμένο αμάξωμα δεν είναι κάτι καινούργιο για τη Fiat βέβαια, καθώς το 600 είναι ουσιαστικά η νέα γενιά του 500Χ, που είχε… ξεμείνει στην εποχή που η Ιταλική μάρκα δοκίμαζε το λανσάρισμα παραλλαγών του εμβληματικού της μοντέλου, με τα 500X και 500L. Το 500L κράτησε 10 χρόνια και πλέον ανήκε στο παρελθόν της μάρκας, αλλά το 500Χ εξελίχθηκε χάρη στον όμιλο Stellantis, ο οποίος χρησιμοποιώντας οικονομίες κλίμακας κατάφερε να φτιάξει το νέο μοντέλο με πολύ χαμηλά έξοδα εξέλιξης, καθώς μοιράζεται σχεδόν όλα τα μηχανικά του μέρη με τα Jeep Avenger, Opel Mokka, Peugeot 2008, DS 3 και Alfa Romeo Junior. Η πιο «στενή» συγγένεια είναι βέβαια με το Avenger, καθώς συναντάμε κοινά χαρακτηριστικά στα εσωτερικά τους, αλλά και πολύ κοντινές τιμές αγοράς.  

Το γεγονός ότι διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύνολο κίνησης που μπορεί να βρεθεί σε 5 ακόμη αυτοκίνητα του ομίλου «έδιωξε» ένα μεγάλο βάρος έρευνας και ανάπτυξης από τη πλάτη της Fiat, αλλά την ίδια ώρα δημιούργησε εσωτερικό ανταγωνισμό: Γιατί να επιλέξεις το Fiat και όχι το Peugeot ή την Αlfa Romeo; Έτσι, η Fiat αναγκάστηκε να επικεντρωθεί στο να κάνει το νέο της μοντέλο στυλάτο και ελυκστικό, για να ξεχωρίσει ανάμεσα στις αμέτρητες επιλογές της κατηγορίας των μικρών crossover. Και έχοντας στο portfolio της τον εμβληματικό σχεδιασμό του 500, το οποίο είναι επι σειρά ετών best seller και πλέον αποτελεί ένα fashion statement, η καλύτερη κίνηση ήταν να βασιστεί σε αυτόν.  

Έτσι, έχουμε τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φανάρια στο εμπρός μέρος, τα οποία πλέον είναι …μισόκλειστα καθώς το κομμάτι που περνά τη γραμμή του καπό βάφεται στο χρώμα του αμαξώματος και αφήνει μονάχα το περίγραμμα, ενώ μαζί με τα φώτα ημέρας στο κάτω μέρος και την επέκταση που κάνουν προς το πλάι του αυτοκινήτου, είναι σαν γυναικεία μάτια με eyeliner! Αν λοιπόν αυτά είναι τα μάτια, έχουμε και λίγο… rouge στα ζυγωματικά, με δύο ακόμη φώτα για τα φλας. Στη μέση του προφυλακτήρα έχουμε ένα μεγάλο “600” αντί για το έμβλημα της Fiat και μια …χαμογελαστή εισαγωγή αέρα ανάμεσα σε αυτό και τη πινακίδα κυκλοφορίας. Μπορεί να νομίζετε ότι το «κλειστό» look ωφείλεται στο γεγονός ότι είναι ηλεκτρικό, αλλά και το υβριδικό μοντέλο έχει τον ίδιο προφυλακτήρα. Χαμηλότερα, έχουμε ένα όμορφο κυψελωτό μοτίβο να πλαισιώνει τον αισθητήρα υποβοήθησης στο κέντρο.  

Η Fiat ήταν αποφασισμένη να μην μπερδέψει κανείς το νέο της 600 με το παλιότερο 500Χ, και για αυτό εκτός από το εμπρός έμβλημα, έχουμε μεγάλα, ανάγλυφα 600 στα πλαστικά προστατευτικά που έχει στο πλάι αλλά και στον πίσω προφυλακτήρα, όπου συνοδεύεται από μια μικρή ιταλική σημαία. Τα πίσω φώτα μπορεί να διατήρησαν το σχήμα που βρίσκουμε και στο 500, αλλά στο 600 τα LED βρίσκονται σε σχήμα “Ε” στο περίγραμμα τους και το περισσότερο μέρος τους είναι χρωμιομένο πλαστικό, που ταιριάζει με τις επενδύσεις γύρω από τα παράθυρα. Σε γενικές γραμμές έχει μια σιλουέτα με φινέτσα και ιδανικές αναλογίες που το κάνουν να δείχνει όμορφο από κάθε γωνία.  

Το εσωτερικό του είναι γνώριμο αλλά μοντέρνο και ταυτόχρονα ποιοτικό, με ξυπνες λεπτομέρειες. Το τιμόνι δύο ακτίνων -προφανώς, με το έμβλημα “600”- και η διακριτική τοποθέτηση των φυσικών κουμπιών του έχουν δώσει έναν μινιμαλιστικό, χαλαρό χαρακτήρα, που ομορφαίνει με τον κρυφό φωτισμό και τα χρώματα στις επενδύσεις. Τα καθίσματα έχουν το χαρακτηριστικό μοτίβο που γράφει ατελείωτα το όνομα της μάρκας, ενώ στη κεντρική κονσόλα, ο αποθηκευτικός χώρος έχει ένα αναδιπλούμενο «καπάκι» που θυμίζει προστατευτικό οθόνης tablet. Η χρήση τεσσάρων κουμπιών αντί για λεβιέ ταχυτήτων είναι τόσο στυλάτη όσο και πρακτική, αλλάζοντας εύκολα μεταξύ των σχέσεων όταν παρκάρεις. Η ποιότητα συναρμολόγησης δείχνει καλή και η καμπίνα είναι ευρύχωρη, αν και δεν προσφέρει τον περισσότερο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών στη κατηγορία. Ο χώρος των αποσκευών είναι μόλις 25 λίτρα μικρότερος από το υβριδικό 600, στα 360 λίτρα, ένα νούμερο που ταιριάζει άριστα και με την αυτονομία του – οι κοντινές εκδρομές χρειάζονται μικρή βαλίτσα! 

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει μερικές διαφορετικές επιλογές εμφάνισης αλλά περιορισμένες δυνατότητες παραμετροποίησης, ενώ η οθόνη του infotainment είναι η… κλασσική Stellantis οθόνη, που διαθέτει ζωντανά χρώματα, καλά γραφικά και ένα πλήθος επιλογών τόσο για τη ψυχαγωγία (προσφέροντας μια ολόκληρη βιβλιοθήκη παιχνιδιών) όσο και για τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Μάλιστα, με το παρατεταμένο πάτημα του πλήκτρου συντόμευσης, μπορείς να απενεργοποιήσεις γρήγορα το σύστημα διατήρησης λωρίδας, που συχνά είναι παρεμβάτικό και σε πολλά αυτοκίνητα πρέπει να πλοηγηθείς μέσα από πολλά μενού της οθόνης για να το κλείσεις. Μου άρεσε που ο επιλογέας της έντασης και οι χειρισμοί του κλιματισμού δεν είναι ψηφιακοί, καθώς κάνουν το 600 πολύ πιο user friendly. Γενικότερα δηλαδή, η εργονομία της καμπίνας είναι εξαιρετική και εξοικειώνεσαι πολύ γρήγορα με όλες τις λειτουργίες.  

Οδηγικά τώρα, έχει έναν άνετο αλλά ουδέτερο χαρακτήραΟι αναρτήσεις του καλά ισοροπημένες, προσφέροντας καλή ποιότητα κύλισης μαζί με περιορισμένες κλίσεις στις στροφές. Ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί εξαιρετικά και οι 156 ίπποι είναι υπερ-αρκετοί για να ξεκινάς ταχύτατα από τη στάση αλλά και να επιταχύνεις γραμμικά μέχρι την τελική του ταχύτητα, τα 151 χιλιόμετρα την ώρα. Αν σου επέτρεπε να οδηγήσεις με μεγαλύτερες ταχύτητες, η αντίσταση του αέρα θα «στράγγιζε» τη μπαταρία πολύ πιο γρήγορα. Στο κάτω κάτω, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης και το πιο πιθανό σενάριο για να ξεπεράσει τα 100 χλμ./ώρα είναι ένα ταξίδι προς/από το αεροδρόμιο,για το οποίο θα χρειαστεί περίπου το 15% της μπαταρίας του (ξεκινώντας από το κόμβο 11 της Αττικής οδού). Η αυτονομία του δεν εντυπωσιάζει, αντίθετα με την εξαιρετική του κατανάλωση! Σε κάθε περίπτωση όμως, τα 400 χιλιόμετρα περισσεύουν για μια εβδομάδα καθημερινών μετακινήσεων, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας είναι σχετικά γρήγορη χάρη στο μικρό της μέγεθος. Τα φρένα συνεργάζονται αρμονικά με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει η επιλογή one pedal drive, μονάχα το “Β”) ενώ το τιμόνι είναι ελαφρύ -ανεξαρτήτως προγράμματος οδήγησης- και του δίνει μια ευχάριστη ευκινησία στα στενά της πόλης.  

Το τέλειο αυτοκίνητο πόλης; 

Ωραία η εμφάνιση, ωραία η οδηγική αίσθηση και η χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, αλλά προσωπικά, θεωρώ ότι ο «άσσος στο μανίκι» του Fiat 600 είναι η τιμή αγοράς του, καθώς αυτή τη στιγμή, με τη κρατική επιδότηση και τη προωθητική ενέργεια της Fiat, ανταγωνίζεται ευθέως τα θερμικά μοντέλα της κατηγορίας, προσφέροντας σημαντικά χαμηλότερα κόστη χρήσης μαζί με το διαχρονικό στυλ της Ιταλικής μάρκας. Μια ιδανική επιλογή για την πόλη, ειδικά αν υπάρχει ένα δεύτερο αυτοκίνητο για μεγαλύτερα ταξίδια. 

fiat 600e

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας 

  • Ένας ηλεκτροκινητήρας στον εμπρός άξονα 

Ισχύς 

  • Μέγιστη Ισχύς: 156 ίπποι 
  • Μέγιστη Ροπή: 260 Nm 

Μετάδοση 

  • Κίνηση στους εμπρός τροχούς 

Επιδόσεις 

  • Τελική ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα  
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9” 

Μέση Κατανάλωση 

  • Κατασκευαστή (WLTP): 15.1-15.2 kWh/100 χλμ. 
  • Δοκιμής: 16.6 kWh/100 χλμ. 

Μπαταρία 

  • Συνολική χωρητικότητα: 54 kWh 
  • Αξιοποιήσιμη χωρητικότητα: 51 kWh 
  • Τάση μπαταρίας: 400V 
  • Αυτονομία (WLTP): 406-409 χλμ. 

Χρόνος φόρτισης 

  • Οικιακή φόρτιση (2.3 kW):  26 ώρες  
  • Οικιακός φορτιστής (11 kW): 5 ώρες και 30 λεπτά 
  • Ταχυφορτιστής 50 kW: 56 λεπτά (10%-80%) 
  • Ταχυφορτιστής 150 kW: 28 λεπτά (10%-80%) 

Αμάξωμα 

  • Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.171 x 1.781 x 1.523 
  • Μεταξόνιο 2.562 χλστ. 
  • Χώρος αποσκευών: 360 λίτρα 
  • Βάρος 1.520 κιλά 

Εγγύηση 

  • 5 χρόνια 

Τιμή Αγοράς 

  • (RED) – Βασική έκδοση: από 35.000€ 
  • La Prima – Έκδοση δοκιμής: Από 37.690€ 

 

Όλες οι ειδήσεις

Ταξίδι στα Σκόπια με ηλεκτρικό αυτοκίνητο – Τι είδαμε και τι προβλήματα αντιμετωπίσαμε;

Πόσο εύκολα «χακάρονται» οι φορτιστές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο