Πέρα από την ανανεωμένη σχεδίαση, η νέα BMW Σειρά 1 απέκτησε εμπλουτισμένο τεχνολογικό υπόβαθρο. Το εξηλεκτρισμένο diesel σύνολο εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις. Η δυναμική συμπεριφορά, ωστόσο, παραμένει στο προσκήνιο.
Του Andrea Rapelli Απόδοση: Νίκος Μαρινόπουλος Φωτογραφίες: Fred Falco
ΥΠΕΡ
Τα φρένα είναι κορυφαία, ιδιαίτερα όσον αφορά την ανθεκτικότητά τους στην κόπωση. Πέρα από τα ευχάριστα γραφικά και τα πολύ προσεγμένα κινούμενα σχέδια, η διαχείριση της οθόνης του infotainment είναι εύκολη.
ΚΑΤΑ
Σε ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, ο χώρος αποσκευών θα έπρεπε να προσφέρει περισσότερα από 269 λίτρα. Οι σφιχτές ρυθμίσεις και κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι περιορίζουν την άνεση.
Αν και στις μέρες μας οι κινητήρες diesel θεωρούνται η ρίζα όλων των κακών της αυτοκίνησης, παραμένουν η καλύτερη επιλογή εάν ο στόχος είναι η μέγιστη αυτονομία. Ειδικά στην περίπτωση που δεν μιλάμε για diesel κινητήρα, αλλά για ήπια υβριδικό diesel σύνολο 48V. Η ανανεωμένη Σειρά 1 της BMW μπαίνει στη μάχη με υψηλές προσδοκίες.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ-ΧΩΡΟΙ 1-0
Αν και τη γνωρίσαμε με κινητήρες τοποθετημένους κατά τον διαμήκη άξονα και πίσω κίνηση, η Σειρά 1 των τελευταίων ετών έχει αλλάξει σημαντικά. Πλέον, διαθέτει εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες και εμπρός κίνηση, διατηρώντας ωστόσο τη δυναμική συμπεριφορά που ήταν και είναι το σήμα κατατεθέν της. Ειδικά στην κορυφαία έκδοση MSport Pro, την κορυφαία της γκάμας, σε συνδυασμό με το προαναφερθέν κινητήριο σύνολο.
Εξωτερικά, το βλέμμα τραβούν οι τροχοί των 19 ιντσών και η αεροτομή στο πίσω μέρος. Οι πιο παρατηρητικοί θα διακρίνουν και το σύστημα πέδησης M Sport, με τις μεγαλύτερες δαγκάνες. Τα καθίσματα υποστηρίζουν σωστά το σώμα, δίχως να είναι άβολα. Ευχάριστη λεπτομέρεια είναι και οι ραφές στα χρώματα της BMW Motorsport. Στην καμπίνα, οι Γερμανοί έχουν επιτύχει έναν ισορροπημένο συνδυασμό μεταξύ τεχνολογίας και πρακτικότητας. Αν και πολλές από τις λειτουργίες περνούν μέσα από την κεντρική οθόνη του infotainment, υπάρχουν πρακτικά, φυσικά κουμπιά και οι φωνητικές εντολές. Από πλευράς χώρων, η 120d δεν ξεχωρίζει. Υπάρχουν αρκετά ανταγωνιστικά μοντέλα με πιο άνετους χώρους, με πρώτο και καλύτερο το VW Golf. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών. Μετρήσαμε 269 λίτρα, πράγμα που σημαίνει ότι στις διακοπές θα χρειαστεί να κάνετε ορισμένους συμβιβασμούς.
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΗΓΗΣΗ
Στα ταξίδια, ο diesel κινητήρας επιτρέπει στην 120d να διαπρέψει, παρόλο που η παρεχόμενη άνεση δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Είναι σφιχτό το στήσιμό της, η 120d δυσκολεύεται ξεκάθαρα στις έντονες ανωμαλίες, τόσο μπροστά όσο και πίσω. Ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο, όπου η ταχύτητα κίνησης είναι πολύ υψηλή, τείνει να ακολουθεί το προφίλ του δρόμου, όντας υπερβολικά άκαμπτη. Τα πηγαίνει λίγο καλύτερα όσον αφορά την ηχομόνωση, αν και κοντά στα 130 χλμ./ώρα εντοπίσαμε έναν αεροδυναμικό θόρυβο από την περιοχή του παρμπρίζ.
Ο αληθινός χαρακτήρας της Σειράς 1 εμφανίζεται στις στροφές. Το τιμόνι της δεν σου παρέχει επαρκή πληροφόρηση σχετικά με την πρόσφυση των εμπρός τροχών (κάτι που ισχύει για τα περισσότερα αυτοκίνητα στις μέρες μας). Σε ωθεί όμως να μεταφέρεις ταχύτητα στις στροφές, όπου το αμάξωμά της παίρνει ελάχιστες κλίσεις. Ιδιαίτερα ευέλικτο και το πίσω μέρος της, είναι σχεδόν απίθανο να σου δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα. Το αποτέλεσμα είναι ότι μπορείς να κινηθείς πολύ ευχάριστα σε επαρχιακό δρόμο, με σβέλτο ρυθμό, δίχως καν να καταβάλεις ιδιαίτερη προσπάθεια.
Οφείλουμε να κάνουμε ιδιαίτερη μνεία στο σύστημα πέδησης M Sport κι όχι μόνο για την απόδοσή του. Περιλαμβάνεται στο πακέτο εξοπλισμού M Sport Pro, το οποίο κοστίζει 1.587 ευρώ. Μη βιαστείτε να χαρείτε. Επιλέγοντας αυτό το πακέτο στον online διαμορφωτή της BMW Hellas, το σύστημα επιλέγει αυτόματα και ορισμένα άλλα στοιχεία εξοπλισμού (υποχρεωτικά), με αποτέλεσμα η τιμή του αυτοκινήτου να αυξάνεται κατά 8.252 ευρώ! Άντε βγάλε άκρη. Έχει κι άλλο, το αντέχετε; Τόσο αυξάνει η τιμή, σε συνδυασμό με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Εάν προτιμάτε τις μπλε, θα χρειαστεί να καταβάλετε επιπλέον 688 ευρώ, ενώ για τους διάτρητους δίσκους με τις γκρι γυαλιστερές δαγκάνες θα πρέπει να καταβάλετε επιπλέον 899 ευρώ. Εάν επιλέξετε τις μπλε δαγκάνες στον διαμορφωτή, η τελική τιμή θα μειωθεί (δεν πρόκειται για λάθος) κατά 1.002 ευρώ, με αφαίρεση ορισμένων στοιχείων του εξοπλισμού (αφαιρούνται αυτόματα από τον διαμορφωτή). Εάν πάλι προτιμήσετε τις γκρι γυαλιστερές δαγκάνες, η τιμή του αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 1.710 ευρώ, λόγω της υποχρεωτικής επιλογής και των ζαντών 19 ιντσών. Μυστήριαι αι βουλαί του διαμορφωτή, τουλάχιστον τα φρένα σε αποζημιώνουν. Όχι μόνο για την αποτελεσματικότητά τους (σταματά σε 39,1 μέτρα από τα 100 χλμ./ώρα), αλλά και για την ανθεκτικότητά τους στα συνεχή φρεναρίσματα. Επιπλέον, η αίσθηση του πεντάλ είναι τέλεια. Είτε «καβαλάς» το πεντάλ πριν από μία στροφή είτε όταν τα χρησιμοποιείς σε χαμηλές ταχύτητες – όταν, για παράδειγμα, κινείσαι σε μποτιλιάρισμα.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: ΤΟ DIESEL ΒΑΣΙΛΕΥΕΙ
Όσον αφορά τα μεγάλα ταξίδια, το diesel εξακολουθεί να βασιλεύει, πόσω μάλλον όταν μιλάμε για ένα ήπια υβριδικό σύστημα (48V). Αν και το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν διέθετε «πράσινα» ελαστικά που μειώνουν την τριβή και παρά τους 163 ίππους –που δεν τους λες και λίγους–, η 120d αποδείχθηκε ιδιαίτερα οικονομική σε όλα τα σενάρια. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο, όπου η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, η αυτονομία της είναι 932 χιλιόμετρα. Και στα υπόλοιπα σενάρια, όμως, η 120d αποδείχθηκε ιδιαίτερα φειδωλή στην κατανάλωση, γεγονός που θα αρέσει σε όσους κάνουν συχνά ταξίδια.
- Πόλη 5,62 λίτρα/100 χλμ. = 9,22€/100 χλμ.
- Εθνική 5,34 λίτρα/100 χλμ. = 8,76€/100 χλμ.
- Αυτοκινητόδρομος 5,26 λίτρα/100 χλμ. = 8,63€/100 χλμ.
- Μέση 5,41 λίτρα/100 χλμ. = 8,87€/100 χλμ.
*Μέση τιμή diesel 1,640€/λίτρο
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
4κύλινδρος σε σειρά
Άμεσου ψεκασμού diesel, turbo, intercooler
Χωρητικότητα 1.995 κ.εκ.
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 163 ίπποι/3.750 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 360 Nm/1.500-2.500 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 20 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 55 Nm
Συνδυαστική ισχύς
163 ίπποι
Μετάδοση
Εμπρός κίνηση
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 222 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,9 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 4,5 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 5,4 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 112 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
49 λίτρα
Μπαταρία
Ιόντων λιθίου
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος): 4.361 x 1.800 x 1.459 χιλ.
Μεταξόνιο 2.670 χιλ.
Βάρος 1.570 κιλά
Χώρος αποσκευών
300 λ.
Τιμή αγοράς
Από: 44.576 €
Όλες οι ειδήσεις
Βίντεο-Δοκιμή της νέας BMW M5: The bigger, the better
BYD αλα… Blade Runner: το πρώτο αυτοκίνητο με ενσωματωμένο drone
Η νέα BMW Σειρά 2 GC & το νέο Mini Cabrio έφτασαν στην Ελλάδα