Υψηλή ποιότητα, διάχυτη πολυτέλεια, κτηνώδης δύναμη, απαράμιλλη άνεση και ευχρηστία, τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα που οριοθετούν την υπόσταση του κορυφαίου Volvo XC90, επιτρέποντάς του να προσφέρει αφειδώς εκλεκτή αίσθηση ευζωίας. Ναι, κοστίζει ακριβά, ως είθισται άλλωστε για κάθε τι που αξίζει πραγματικά.
Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού Φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου
Το ακριβό είναι φθηνό
Κατά τον θυμόσοφο λαό, με την έννοια πως η υψηλή ποιότητα μπορεί πάντα να έχει υψηλό κόστος κτήσης, πλην όμως σε βάθος χρόνου σε αποζημιώνει. Και η περίπτωση του Volvo XC90 επαληθεύει 100% το προαναφερόμενο ρητό, καθώς πρόκειται για μία πρόταση που αφαιρεί το δικαίωμα της κριτικής, ακόμα και στον αρνητικά προδιατεθειμένο με τα θηριώδη SUV. Και επειδή αναφερόμαστε σε ποιότητα, ασφαλώς και η αναφορά μας εν προκειμένω δεν περιορίζεται στο τετριμμένο check list της δοκιμής ενός μοντέλου που κοστίζει όσο ένα μικρό διαμέρισμα, όπως δηλαδή η συγκεκριμένη ανανεωμένη κορυφαία plug in υβριδική έκδοση 455 ίππων του σουηδικού μοντέλου που σας παρουσιάζουμε σήμερα. Κι αυτό γιατί από το 2015, οπότε και εμφανίστηκε στο προσκήνιο της μεγάλης premium κατηγορίας, παρά τον αμείλικτο ανταγωνισμό, αντεπεξήλθε τελικώς στα… ζόρικα, κερδίζοντας μάλιστα σημαντικό μερίδιο της αγοράς, βασιζόμενο κατά κύριο λόγο στο ότι πρόκειται για μία δημιουργία εξαιρετικά προσεγμένη και μελετημένη σε κάθε πτυχή της κυριολεκτικά.
Παρακαλώ, φορτίστε
Όπως καταμαρτυρά η ονομασία του Τ8 RECHARGE AWD, πρόκειται για την τετρακίνητη βενζινοκίνητη plug in υβριδική εκδοχή του XC 90, η οποία στη συγκεκριμένη ανανεωμένη εκδοχή χρησιμοποιεί τα ίδια ακριβώς μηχανικά μέρη, καθώς και την αναβάθμιση της Polestar Engineered, με τον μικρό αδελφό XC 60 που σας παρουσιάσαμε μόλις στο προηγούμενο τεύχος.
Συνοπτικά, λοιπόν, κάτω από το αμάξωμα του σουηδικού SUV (που βασίζεται στην πλατφόρμα SPA) υφίσταται η «συνταγή» δύο συνόλων, δηλαδή βενζινοκινητήρας-ηλεκτροκινητήρας. Στην πρώτη περίπτωση συναντούμε ένα τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 16βάλβιδο κινητήρα 1.969 κ.εκ. που αποδίδει 310 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 400Nm μέγιστης ροπής στις 3.000 σ.α.λ. Ο ηλεκτροκινητήρας αντίστοιχα αποδίδει 146 ίππους και 309 Nm ροπής. Η συνδυαστική απόδοση των δύο κινητήριων συνόλων φθάνει πλέον τους 455 ίππους και τα 709Nm μέγιστης ροπής (έναντι 390 ίππων και 640Nm αντίστοιχα της απερχόμενης έκδοσης), που όπως αποδεικνύεται στην πράξη φθάνουν και περισσεύουν για να επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα το βάρους 2.317 κιλών σουηδικό μοντέλο σε μόλις 5,4 δευτ.!
Όπως και στην περίπτωση του μικρού αδελφού, έτσι και εδώ η αναβάθμιση με το νέο λογισμικό της Polestar Engineered αξίζει το κάθε ευρώ που κοστίζει, καθώς μεταβάλλει εκ βάθρων και επί τα βελτίω την αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι και του κορυφαίου XC90! Για μία ακόμα φορά κυριαρχούν η συνεχής ροή δύναμης και η ακαριαία επιτάχυνση, κυρίως όμως ο πολιτισμένος τρόπος που άπαντα τα τεράστια μεγέθη περνούν απροβλημάτιστα στο δρόμο αφήνοντας άφωνο τον ευκαιριακό δοκιμαστή. Εξάρσεις και απότομες αντιδράσεις απλά δεν υφίστανται, οπότε καταγράφεται μία επίδοση μείζονος σημασίας, λαμβάνοντας υπόψη τον ανοικονόμητο όγκο του αμαξώματος. Αυτό το καθεστώς ομοιογένειας χαρακτηρίζει την οδήγηση με το «άγριο» πρόγραμμα Polestar κατ’ αρχάς, που επενεργεί στη λειτουργία του θερμικού κινητήρα, επιφέροντας στιγμιαία αύξηση ισχύος στη μεσαία περιοχή περιστροφής (2.500-5.000 σ.α.λ.), περιορίζοντας στο ελάχιστο το ενοχλητικό φαινόμενο της καθυστέρησης απόκρισης του turbo, καλύτερη διαχείριση του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων Geartronic και ταχύτερη εμπλοκή της τετρακίνησης.
Ωστόσο, η ταχύτητα, μα προπάντων η ευχρηστία και η ασφαλής – ισορροπημένη συμπεριφορά χαρακτηρίζουν το Τ8 των 455 ίππων σε κάθε πρόγραμμα οδήγησης, ακόμα και όταν κινείται με την επιλογή «Pure», ως αμιγώς ηλεκτρικό δηλαδή. Και μιας και ο λόγος για το τελευταίο, εδώ να αναφέρουμε πως στη συγκεκριμένη έκδοση η μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας ιόντων λιθίου 18,8 kWh (αντί 11,6 kWh) και η δυνατότητα οδήγησης one pedal τού προσδίδουν λίγο μεγαλύτερη αυτονομία που φθάνει πλέον τα 68 (αντί 50) χλμ., χαμηλότερη μέση κατανάλωση σε υβριδική κίνηση (μέση δοκιμής 7 λίτρα/100χλμ.), αλλά και μειωμένες εκπομπές ρύπων CO2 στα 28 (αντί 50) γρ./χλμ.
Μαγικό χαλί
Όπως γίνεται αντιληπτό μέχρι τώρα, το υβριδικό πακέτο (θερμικός-ηλεκτροκινητήρας) με την τοποθέτηση του λογισμικού της Polestar Engineered έχει αναβαθμιστεί όντως στον ύψιστο βαθμό, ικανοποιώντας απόλυτα με την απόδοσή του σε όλα τα επίπεδα. Παρ’ όλα αυτά θεωρούμε πως η παρουσία της αερανάρτησης είναι τελικά το απαραίτητο συστατικό που έρχεται να προστεθεί στη συνταγή, απογειώνοντας συνολικά τη θεσπέσια γεύση που αποκομίζεις, είτε ως πηδαλιούχος είτε ως ένας εκ των… έξι τυχερών επιβατών του XC 90 (διατίθεται με επταθέσια διάταξη). Ο τρόπος που συμπληρώνει την απόσβεση των αναρτήσεων (διπλά αλουμινένια ψαλίδια εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), απομονώνοντας πλήρως τους επιβάτες από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, σε συνδυασμό με τα αναπαυτικά καθίσματα και την παντελή απουσία θορύβων, καθιστά απολαυστική την κάθε διαδρομή με το σουηδικό SUV.
Μαγικό χαλί, δίχως υπερβολή, στο μακρινό ταξίδι όπου κινείται με σταθερότητα και στιβαρότητα τρένου με την περιορισμένη τελική ταχύτητα των 180 χλμ. Υπό αυτές τις συνθήκες, οδηγός και επιβάτες καθισμένοι στις αναπαυτικές… πολυθρόνες (σ.σ.: κυριολεκτικά) αφήνονται χαλαροί να απολαμβάνουν την αγαπημένη τους μουσική από το εκπληκτικής πιστότητας ηχοσύστημα της Harman Kardon με 14 ηχεία και ενισχυτή 600W (βασικός εξοπλισμός). Εξωτερικοί θόρυβοι ή τριγμοί που μαρτυρούν σε άλλες περιπτώσεις εκπτώσεις σε επίπεδο ποιότητας κατασκευής εννοείται πως δεν υφίστανται ούτε κατά διάνοια.
Απολαυστικές όμως και οι μετακινήσεις εντός αστικού ιστού για τους ίδιους ακριβώς λόγους, μόνον που εδώ προστίθεται και η ανέλπιστη ευχρηστία. Παρά τα σχεδόν 5 μέτρα μήκους και το τεράστιο πλάτος (2,0 μ.), η ελαστικότητα του υβριδικού συστήματος και ο περιορισμένος κύκλος στροφής των 11,8 μ. επιτρέπουν στο θηριώδες XC 90 να ελίσσεται με ευχέρεια χωρίς κανένα πρόβλημα. Απροβλημάτιστη έως και ευχάριστη η εικόνα του, όμως, και στις στροφές, με την υψηλή ελκτική πρόσφυση και την αυστηρά ουδέτερη συμπεριφορά να ορίζουν καθ’ ολοκληρίαν την απόδοσή του. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και τα δυνατά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω), που ανέλπιστα εμφανίζουν και αντοχή στην παρατεταμένη χρήση.
Τελικώς
Το plug in υβριδικό XC 90 T8 Recharge είναι ένα υπερσύγχρονο premium SUV φτιαγμένο για να ζήσει μία ζωή, πολυτελέστατο, που μπορεί να φιλοξενήσει μία επταμελή οικογένεια χωρίς συμβιβασμούς. Η κορυφαία άνεση, η ασφαλέστατη οδική συμπεριφορά και οι 455 ίπποι του υβριδικού συστήματος το ανάγουν σε ένα ιδιαίτερα ευχάριστο μοντέλο υψηλών επιδόσεων και απαιτήσεων που ικανοποιεί απόλυτα ακόμα και το πλέον απαιτητικό. Οι 101.038 ευρώ που κοστίζει ήδη από τη βασική του έκδοση προφανώς και δεν είναι αμελητέο ποσό ακόμα και για το καταναλωτικό κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Παρ’ όλα αυτά, το διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο έχει αντίκρισμα σε πραγματικά πλεονεκτήματα και μόνον (βλ. επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, τεράστιοι χώροι, κορυφαία ποιότητα κατασκευής, πληρέστατος βασικός εξοπλισμός), ενώ αν θέλουμε να είμαστε ακριβείς, την ίδια ώρα και ο εξίσου ικανός ανταγωνισμός εμφανίζεται κατά περίπτωση αρκετά έως πολύ πιο ακριβός. Επομένως, συμπληρώστε το δελτίο παραγγελίας του XC 90 T8 και αφεθείτε στην κρυφή γοητεία των όσων προσφέρει αφειδώς.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης
Turbo τετρακύλινδρος 16βάλβιδος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.969 κ.εκ.
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 310 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 400 Nm ροπής 3.000 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 146 ίπποι (107 KW)
Μέγιστη ροπή: 309 Nm
Συνδυαστική ισχύς
455 ίπποι
709 Nm ροπής
Μετάδοση
Κίνηση στους τέσσερις τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5,4”
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 1,2 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 7 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 26 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
70 λίτρα
Μπαταρία
18,8 kWh
Αυτονομία
68 χλμ.
Φόρτιση
AC (11 kW): 6 ώρες και 53 λεπτά
DC (60 kW, μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας): 20 λεπτά
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.953Χ 2.008 x 1.767
Μεταξόνιο 2.984 χλστ.
Βάρος 2.317 κιλά
Χώρος αποσκευών
640 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση(Plus): 101.038 ευρώ
Έκδοση Δοκιμής (Ultimate): 109.601 ευρώ
Κόστος αναβάθμισης Polestar Engineered Optimized: 1.200 ευρώ (κόστος τοποθέτησης με ΦΠΑ και έκπτωση 25%)
Τέλη κυκλοφορίας: –