ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Volvo XC 60 T6 AWD Recharge 2.0 PHEV: Λύκος με σμόκιν

dokimi-volvo-xc-60-t6-awd-recharge-2-0-phev-lykos-me-smokin-726166

Το Volvo XC 60 γόνος οικογένειας ευγενών, αριστοκράτης εξ απαλών ονύχων, κυκλοφορεί στα σαλόνια και επιβάλλεται με το αρχοντικό του παράστημα, το ήρεμο στιλ, τους καλούς τρόπους, παρ’ όλα αυτά κάτω από το εκλεπτυσμένο προσωπείο κρύβει στα σωθικά του ένα θεριό ικανό για όλα! Το νου σας, δεν αστειεύεται…

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου

Ερώτηση επί προσωπικού: Αραγε θυμάστε πότε ήταν η πρώτη φορά στη ζωή σας που αφεθήκατε στη σαγήνη της αυτοκίνησης; Τη μονοδιάστατη χρονική στιγμή που νιώσατε εκείνη την ανεπανάληπτη, το δίχως άλλο, αίσθηση της απόλυτης ελευθερίας; Ειλικρινά τώρα που την ανασύρετε από το πολύτιμο σεντούκι των προσωπικών σας στιγμών, δεν αισθάνεστε μία γλυκιά θαλπωρή να κυριαρχεί στη ψυχή σας; Η ματιά σας, έστω και στιγμιαία, δεν πλημμυρίζει με πανέμορφες εικόνες από τότε που ένας καινούργιος θαυμαστός κόσμος ξεδιπλωνόταν εκεί μπροστά σας και όλα φάνταζαν ονειρικά;

Volvo

Μαγεία…

Και επειδή μεταξύ μας τα λέμε όλα, η προσωπική ανάλογη στιγμή μου συνδέεται στο διηνεκές με ένα Volvo 144 του 1974 σε μία περίεργη απόχρωση του μπλε-γκρι. Μαζί του βίωσα σε πολύ μικρή ηλικία την ανυπέρβλητη χαρά του πρώτου μου παντηλικίου (υπερστροφή λεγόταν και τότε, αλλά ποιος νοιαζόταν για την ορθή ορολογία…) υπό την καθοδήγηση και τις προτροπές του ιδιοκτήτη. Ο οποίος τύγχανε να είναι αδελφός του πατέρα μου, βεβαίως βεβαίως! Ακριβώς τέτοια εποχή εκστασιασμένος πιτσιρικάς λοιπόν, καθισμένος στο ζαχαρί κάθισμα του σουηδικού σεντάν με το κάθετο τιμόνι ανά χείρας και τις οδηγίες του πολυαγαπημένου -συγχωρεμένου πλέον- θείου, ένιωσα το πρωτόγνωρο συναίσθημα του γλυκού μυρμηγκιάσματος μέχρι νωτιαίου μυελού, από εκείνο το πρώτο παντηλικάκι μου.

Volvo

Σαράντα καλοκαίρια έχουν περάσει από τότε, κι όμως ακόμα αντηχούν στα αφτιά μου οι συμβουλές του: «Δώσε λίγο γκάζι στη στροφή, νιώθεις που ελαφραίνει η ουρά; Τώρα κάνε ανάποδο τιμόνι, όχι πάρα πολύ, και προσπάθησε να αυξομειώνεις προοδευτικά την πίεση στο γκάζι μέχρι να βγούμε στην ευθεία. Κάθε φορά που πατάς γκάζι διόρθωνε απαλά με το τιμόνι»! Τι πρωτόγνωρη εμπειρία, αλήθεια, το εν λόγω μπλε-γκρι Volvo 144 με το κωδικό Β20 στα φτερά που υποδήλωνε τον κυβισμό του κινητήρα: δίλιτρος τετρακύλινδρος και οκταβάλβιδος με μόλις 101 ίππους αλλά κάμποση ροπή και 1.190 κιλά βάρους, που εντέλει αρκούσε μια χαρά για το αρχοντικό (αν και ολίγον γεροντίστικο) πισωκίνητο 144. Χώρια, δε, που σε επίπεδο ηχητικής υπόκρουσης κροτάλιζε, καθότι ο αείμνηστος είχε προνοήσει να του τοποθετήσει δύο διπλά καρμπιρατέρ της Weber ο αθεόφοβος!

Νοσταλγία…

Volvo

Déjà vu

Ιούλιος 2024, μεσούντος του καλοκαιριού δηλαδή, όπου βρέθηκα σε σόλο «πτήση» (σ.σ.: δυστυχώς) πίσω από το -σχεδόν κάθετο- τιμόνι ενός δίλιτρου Volvo στην περίεργη απόχρωση του μπλε-γκρι και με… ζαχαρί σαλόνι.

«Έχει γούστο να μου την έστησε ο πλακατζής από τον ουρανό», σκέφτηκα μονολογώντας και αναπολώντας τις ατελείωτες συζητήσεις μας…

Βέβαια, δεν ήταν σεντάν, αλλά SUV, παρ’ όλα αυτά η αξία της εμπειρίας στη βάση της είναι και πάλι υψηλή, καθώς πρόκειται για μία ξεχωριστή περίπτωση Volvo, υπερηχητικού τούτη τη φορά. Επιβλητικό όσο δεν πάει κι αρχοντικό αναμφίβολα, όπως δηλαδή ο προπάππος του, το 144, επ’ ουδενί γεροντίστικο όμως.

Volvo

Κάθε άλλο μάλιστα! Μιλάω φυσικά για τη «μικρή» plug-in υβριδική έκδοση Τ6 του ανανεωμένου XC 60. Σε σχέση με την κορυφαία, επίσης plug-in υβριδική, έκδοση Τ8 Polestar που δοκιμάσαμε προ μηνών (τεύχος 65, Οκτώβριος 2023), οι διαφορές εντοπίζονται στη μέγιστη απόδοση του δίλιτρου βενζινοκινητήρα και μόνον. Εδώ λοιπόν ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος 16βάλβιδος κινητήρας των 1.969 κ.εκ. αποδίδει 253 (αντί 310) ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 350 Nm (αντί 400 Nm) μέγιστης ροπής στις 2.500 σ.α.λ., ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει και πάλι 145 ίππους και 309 Nm ροπής. Από κοινού τα δύο κινητήρια σύνολα αποδίδουν 350 ίππους και 65,9 Nm μέγιστης ροπής, που μεταδίδονται και στους τέσσερις τροχούς και φθάνουν και περισσεύουν για να επιταχύνουν από 0-100 χλμ./ώρα το βάρους 2.150 κιλών σουηδικό μοντέλο σε μόλις 5,7 δευτ.!

Volvo

Η διαφορά των 105 ίππων σε επίπεδο μέγιστης ιπποδύναμης μεταξύ των δύο εκδόσεων, με βάση τους αριθμούς, δίνει ένα μικρό προβάδισμα στη μεγαλύτερη έκδοση Τ8 σε επίπεδο επιδόσεων και ειδικότερα στη διαδικασία το 0-100 χλμ./ώρα, την οποία ολοκληρώνει σε 4,9 δευτ. Ωστόσο, στην πράξη και σε επίπεδο αίσθησης οι διαφορές που καταγράφονται είναι μάλλον δυσδιάκριτες, λόγω κατ’ αρχάς της πανταχού παρούσας τεράστιας ροπής, η οποία σε κάθε άγγιγμα του γκαζιού σε κολλάει πίσω στο εξαιρετικό κάθισμα. Αναμφίβολα εδώ συνεπικουρείται και από την πολύ καλή απόδοση του αυτόματου κιβωτίου Geartronic οκτώ σχέσεων, το οποίο διακρίνεται για τη γρήγορη απόκρισή του, τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία του.

Volvo

Πετάει σίγουρα, πατάει όμως;

«Πετάει» στο δρόμο και το μικρότερο T6 (αποδεικνύεται μάλιστα πιο φιλικό σε σχέση με το… dragster Τ8), αν και πιο σημαντικό είναι πως πατάει ανέλπιστα πολύ καλά. Η τετρακίνητη μετάδοση, η υψηλή απόδοση των δύο κινητήριων συνόλων και η αποτελεσματική διαχείριση της μάζας των δύο+ τόνων από τις αναρτήσεις (διπλά ψαλίδια εμπρός/πολλαπλών συνδέσμων πίσω) έχουν αντίκρισμα σε υψηλά επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας. Ασφαλέστατη η οδική συμπεριφορά του σουηδικού θηρίου, με την ελκτική και τη πλευρική πρόσφυσή του να βρίσκονται σε κορυφαία επίπεδα.

Volvo

Βεβαίως, σε σύγκριση με το μεγαλύτερο Τ8 που δοκιμάσαμε προ μηνών και το οποίο διέθετε αερανάρτηση (προαιρετικός εξοπλισμός), σε κακής ποιότητας άσφαλτο και υπό γωνία αναπτύσσει πιο γρήγορα υποστροφή ισχύος. Η οποία ωστόσο ελέγχεται αποτελεσματικά από το (διακριτικό) σύστημα ευστάθειας και τη μετάδοση, δίχως να εκλαμβάνει ποτέ επικίνδυνες διαστάσεις. Αυτό είναι και το μοναδικό σημείο άλλωστε που εντόπισα διαφορές, καθώς από εκεί και πέρα και σε ό,τι αφορά στο εξίσου σημαντικό κομμάτι της ποιότητας κύλισης-άνεσης, η εικόνα είναι πανομοιότυπα αψεγάδιαστη.

Volvo

Κοντολογίς, και η μικρότερη plug-in υβριδική εκδοχή του XC 60 και σ’ αυτόν τον τομέα είναι πάρα πολύ άνετη και άκρως «περιποιητική» με τους φιλοξενούμενούς της. Απολαυστική στο ταξίδι, καθώς στο πολυτελές και κορυφαίας ποιότητας κατασκευής σαλόνι της, ακόμα και στα 180 χλμ./ώρα της τελικής της ταχύτητας, δεν ακούγεται το παραμικρό, εξίσου απολαυστική όμως και εντός πόλης, όπου και πάλι φροντίζει να σε απομονώσει αποτελεσματικά από οποιαδήποτε πηγή εξωτερικής όχλησης ή ρύπανσης (και εδώ υφίσταται βεβαίως το εξαιρετικό σύστημα καθαρισμού της καμπίνας).

Volvo

Έχει και η πρίζα τα καλά της!

Χιλιοειπωμένο μεν, αληθέστατο δε: Τα plug-in υβριδικά μοντέλα είναι η χρυσή τομή ανάμεσα στις επιδόσεις, στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και στους μηδαμινούς ρύπους CO2. Ασφαλώς και ισχύει απόλυτα και στην προκειμένη περίπτωση του XC 60 T6, και για να μη σας κουράζω, η πραγματική αυτονομία του σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση είναι: 74 και 81 χιλιόμετρα (με χρήση κλιματισμού και χωρίς αντίστοιχα), ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπερνά ποτέ τα 5,9 λίτρα/100 χλμ.!

Volvo

Η καλή αυτονομία σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ασφαλώς και σχετίζεται με τη δυνατότητα αύξησης ανάκτησης ενέργειας «Β» στο κιβώτιο, η οποία προσφέρει επιπλέον δυνατότητα επιβράδυνσης one pedal, παρ’ όλα αυτά σε περίπτωση φρεναρίσματος πανικού εμφανίζει τη γνώριμη απότομη αντίδραση που παρατηρείται στα συστήματα του είδους.

Volvo

Φθάνοντας στην αποφώνηση του μικρού plug-in υβριδικού XC 60 T6 Recharge και φαντάζει προφανές πως και αυτό με τη σειρά του προσφέρει όλα όσα προσδοκάς από ένα αυθεντικό Volvo. Κορυφαίο σε ποιότητα κατασκευής, ενεργητική-παθητική ασφάλεια, εσωτερικούς χώρους, πολυτέλεια, άνεση-ποιότητα κύλισης, εξοπλισμό. Αυτά τα χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με τις γρήγορες επιπέδου GTi επιδόσεις (που ξεδιπλώνονται με πιο φιλικό τρόπο), την πολύ καλή αυτονομία σε αμιγώς ηλεκτρική κίνηση και τη μηδαμινή κατανάλωση βενζίνης, καθιστούν και το XC 60 Τ6 εξίσου ανταγωνιστικό έναντι του γερμανικού μονοπωλίου στην premium κατηγορία των μεγάλων SUV. Λύκος κυριολεκτικά, παρότι καμουφλαρισμένος με αριστοκρατικό ένδυμα, τρελαίνει κόσμο και κλέβει καρδιές με τη συνολική του απόδοση (παρότι δεν κάνει παντηλικάκι, θείε)!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης

Turbo τετρακύλινδρος 16βάλβιδος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.969 κ.εκ

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 253 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 350 Nm ροπής/2.500 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 145 ίπποι (107 KW)

Μέγιστη ροπή: 309 Nm

Συνδυαστική ισχύς

350 ίπποι

657 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους τέσσερις τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο GEARTRONIC 8 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5,7”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 1,2 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 5,9 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 23 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

71 λίτρα

Μπαταρία

18,8 kWh

Αυτονομία

74 χλμ.

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.708 x 1.902 x 1.651

Μεταξόνιο 2.865 χλστ.

Βάρος 2.150 κιλά

Χώρος αποσκευών

468 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση (Pure): 70.552 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (Ultra): 76.321 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας: –

Όλες οι ειδήσεις

Top 10: Ποιες είναι οι εταιρείες με τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα;

Ένα δισ. σε αυτοκίνητα: Αυτή είναι η ανεπανάληπτη συλλογή του Ralph Lauren

Στις ΗΠΑ η Harley-Davidson τρώει «κράξιμο» γιατί είναι… woke

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο