Τα καλά αρώματα μπαίνουν σε μικρά μπουκάλια, λένε, και το EX30 της Volvo είναι μια τέτοια περίπτωση. Το μικρότερο Volvo μέχρι σήμερα, έχει ίδια φιλοσοφία με το παρελθόν αλλά διαφορετική προσέγγιση. Θα βάλει δύσκολα στον περισσότερο ανταγωνισμό; Πιστεύουμε πως ναι! Ειδικότερα στην έκδοση που δοκιμάζουμε!
του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου
Μοιάζει σαν χθες όταν η Volvo έκανε το πρώτο βήμα του πλήρους εξηλεκτρισμού της, μετά από χρόνια πρωτοπορίας σε υβριδικά μοντέλα. Ξεκάθαροι στόχοι από την αρχή, με ένα σχέδιο που φάνηκε εκ του αποτελέσματος να είναι ολόσωστο. Το XC40 απέκτησε ηλεκτρική έκδοση, το C40 ακολούθησε με βάση αυτό, αλλά ως ξεχωριστό και αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο, η πολυτελής ηλεκτρική ναυαρχίδα που ακούει στο όνομα EX90 αποκαλύφθηκε ως το ισχυρότερο, ασφαλέστερο και πιο hi-tech Volvo, με τη μεγαλύτερη έκπληξη να μένει για το τέλος. Το ΕΧ30 ίσως να είναι το σημαντικότερο μοντέλο που έχουν δημιουργήσει ποτέ οι Σουηδοί.
Ίσως να ακούγεται σαν μια βιαστική δήλωση, αν όμως αναλογιστούμε ότι είναι το μικρότερο, γρηγορότερο, φιλικότερο προς το περιβάλλον, πιο τεχνολογικά πακεταρισμένο μοντέλο της μέχρι σήμερα, το οποίο έχει επίσης παρόμοια τιμή με ένα θερμικό, τότε ίσως στο τέλος αυτή της δοκιμής να συμφωνήσετε μαζί μας. Αυτό το μικρό premium ηλεκτρικό B-SUV, πέραν της σίγουρης επιτυχίας, έχει πολύ μεγάλη σημασία για το μέλλον των ηλεκτρικών από τη «γηραιά ήπειρο» και δίνει ανάσα σε όσους έχουν πιστέψει ότι «οι Κινέζοι» και η Tesla αποτελούν μονόδρομο.
Φουτουρισμός ή μινιμαλισμός;
Πιστό στο μοτίβο μιας εταιρείας που δεν αρέσκεται σε σχεδιαστικές υπερβολές και βασισμένο στη γλώσσα που θα ακολουθήσουν τα ηλεκτρικά μοντέλα της στο μέλλον, το EX30 καταφέρνει με κάποιον τρόπο να εντυπωσιάσει με την απλότητά του. Είναι απόλυτα μινιμαλιστικό, αλλά έχει λεπτομέρειες που το κάνουν φουτουριστικό. Σκεφτείτε το σαν ένα σκανδιναβικό Cyborg. Το πιο βασικό απ’ όλα βέβαια είναι το αποτύπωμά του. Με μήκος που οριακά ξεπερνάει τα 4,2 μέτρα, είναι το μικρότερο μοντέλο στην ιστορία της Volvo, πιο μικρό ακόμα και από το C30. Τοποθετείται στην καρδιά των B-SUV, αλλά έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος (18 εκ.), μεγάλο πλάτος (1,84 μ.) και αρκετά μεγάλο μεταξόνιο (2,65 μ.).
Δεν ξεχωρίζει στο δρόμο όπως άλλα ηλεκτρικά που γεννήθηκαν από το μηδέν για να προκαλούν, ούτε όμως είναι «αόρατο» όπως αυτά που απλά μεταμορφώθηκαν από θερμικά σε ηλεκτρικά. Το κλειστό μπροστινό μέρος υποδηλώνει άμεσα τη φύση του, ενώ η υπογραφή που του χαρίζουν τα φώτα είναι ιδιαίτερη. Ακολουθούν το γνώριμο σχέδιο του «σφυριού του Thor» και τη λογική του EX90, όμως είναι πιο απλά και χαρακτηρίζονται από το πιξελοειδές εσωτερικό μοτίβο των LED.
Το σουλούπι του είναι αναγνωρίσιμο ως Volvo, με απλές γραμμές και αρκετά SUV χαρακτηριστικά. Το πίσω μέρος δανείζεται στοιχεία από την Polestar και ενώνει τα LED φωτιστικά σώματα με δύο μαύρες μπάρες στην πέμπτη πόρτα, δημιουργώντας ένα παραλληλόγραμμο με το λογότυπο της Volvo στο επίκεντρο και προσδίδοντας την αίσθηση του πλάτους. Αυτά δεν αποτελούν τα μόνα πίσω φώτα όμως, αφού στις άκρες του πίσω παρμπρίζ υπάρχουν άλλα 7 LED στοιχεία. Επιλογές εξατομίκευσης δεν υπάρχουν, μόνο αξεσουάρ, μια επιλογή από πέντε χρώματα εμπνευσμένα από τη σουηδική ύπαιθρο, και τρεις, παραπλήσιες, αεροδυναμικές ζάντες 18, 19 ή 20 ιντσών.
Σκανδιναβικό «δωμάτιο»
Ακόμα πιο μινιμαλιστικά είναι όλα όσα συναντάς στην καμπίνα του. Θα λέγαμε ψέματα αν λέγαμε ότι η Volvo δεν μελέτησε την Tesla, καθώς μπορεί να μην το παραδεχτεί ποτέ, αλλά πολλά χαρακτηριστικά μαρτυρούν το αντίθετο. Τίποτα κακό με αυτό βέβαια, άλλωστε παρθενογένεση δεν υπάρχει και το να ακολουθήσεις τη λογική ενός Best Seller, προσαρμόζοντάς την στα δικά σου δεδομένα, μόνο σε καλό μπορεί να βγει. Ξεκινώντας από τη φιλοσοφία λοιπόν, που έχει τη σφραγίδα της Volvo, δεν επιλέγεις διάκοσμο αλλά το ύφος του… δωματίου, όπως αποκαλεί το εσωτερικό. Μα πόσο σκανδιναβική προσέγγιση είναι αυτή. Breeze, Mist, Pine και Indigo είναι οι τέσσερις θεματικές επιλογές για τις επενδύσεις και τα χρώματά του, που μπορείς να επιλέξεις κατά την αγορά, ανάλογα πάντα με το εξωτερικό χρώμα.
Όποιο και να επιλέξεις όμως, προσφέρει μια ποιοτική αίσθηση και προπαντός έναν φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα, με διαφορετικό συνδυασμό υλικών και υφών ανά «δωμάτιο». Σε κάθε περίπτωση, το εσωτερικό αποτελείται από ανακυκλωμένα πλαστικά και υφάσματα σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό. Η premium εμπειρία αντικατοπτρίζεται από τη βασική δομή της καμπίνας, με μαλακά πλαστικά σε ταμπλό και πόρτες και αψεγάδιαστη συναρμογή αυτών, την οποία ενισχύουν τα μεταλλικά χερούλια και το μεταλλικό πίσω κάλυμμα της οθόνης.
Διακόπτες μην ψάχνετε, είναι απειροελάχιστοι, αφού, όπως είπαμε παραπάνω, η λογική του είναι αυτή. Το κουμπί των αλάρμ είναι στην πλαφονιέρα, οι καθρέπτες και βασικά σχεδόν όλες οι ρυθμίσεις γίνονται από την οθόνη αφής, το αποθηκευτικό ντουλαπάκι ανοίγει από την οθόνη, δεν υπάρχει πίνακας οργάνων, το τιμόνι έχει απτικά multipurpose μπουτόν και το κλειδί του είναι μια κάρτα ή το smartphone (υπάρχει και ένα κλειδί-αξεσουάρ σαν κόσμημα από την έκδοση Plus που δοκιμάζουμε – Core η βασική και Ultra η πλήρης). Σας θυμίζουν κάτι;
Βέβαια έχει και τις δικές του ιδιαιτερότητες. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι κεντρική, με την έννοια ότι όλα είναι συγκεντρωμένα στο μέσον της. Το ντουλαπάκι, η μοναδική οθόνη που έχει, οι διακόπτες για τα παράθυρα και οι κρυμμένοι αποθηκευτικοί χώροι είναι στο κέντρο, ώστε να έχουν εύκολη πρόσβαση οι επιβάτες και να απελευθερώνεται χώρος από τις πόρτες. Για αυτό και δεν υπάρχουν ηχεία σε αυτές, παρά μόνο (στη βασική έκδοση τουλάχιστον) μια ηχόμπαρα στο ταμπλό.
Χωρίς να μπορούμε να σχολιάσουμε κάτι για την «απλή», από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού η ηχόμπαρα αποκτά την υπογραφή της Harman Kardon και συνδυάζεται με ηχεία στις πίσω πόρτες και δύο woofer. Το πρωτοποριακό σύνολο των 9 ηχείων και 1.040 Watt, που έχει έμπνευση από surround ηχόμπαρα σπιτιού, πλημμυρίζει την καμπίνα με ήχο και θα αναδείξει λεπτομέρειες από την εγγραφή των αγαπημένων σας τραγουδιών, που δεν είχατε ξανακούσει. Έχει επίσης μπάσο που θα ζηλέψουν ακόμη και όσοι έχουν δαπανήσει χιλιάδες ευρώ για να γεμίσουν το Smartάκι τους με ηχεία πάνω-κάτω, μπρος-πίσω.
Στα της οθόνης, που μετρά 12,3 ίντσες και έχει πολύ δυνατό πολυπύρηνο επεξεργαστή Snapdragon της Qualcomm, κρυστάλλινη ανάλυση, εξαιρετικό multitouch και αποτελεί την ψυχή του EX30, η βάση είναι το Google Android. Η συνεργασία συνεχίζει και διευρύνεται, με νέο και απλοποιημένο User Interface σε σχέση με το παρελθόν. Στην ουσία προβάλλει τα απολύτως απαραίτητα για τον οδηγό -βλ. ταχύτητα, αυτονομία, ποσοστό μπαταρίας, επιλεγμένη σχέση, χρήση ενέργειας, πινακίδες, συστήματα υποβοήθησης και λοιπές πληροφορίες – στο πάνω μέρος. Στο κέντρο βρίσκεται ο μεγάλος χάρτης των Google Maps που συνδέεται με λογαριασμό Gmail και διαθέτει το εκπληκτικό σύστημα υπολογισμού αυτονομίας και προγραμματισμού φόρτισης στα ταξίδια. Κάτω από αυτόν υπάρχουν δύο widget για τα πολυμέσα και μια μπάρα που προβάλλει τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν οι επιβάτες ή αυτές που μπορεί να χρειαστούν, αλλά και συντομεύσεις λειτουργιών. Ο ήχος έχει το δικό του κουμπί, στις υπόλοιπες συντομεύσεις ακριβώς από κάτω, μαζί με τα χειριστήρια του κλιματισμού που δεν είναι πολύ βολικά, αλλά και το κουμπί για το μενού των ρυθμίσεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μενού έχουν πολύ πιο μεγάλη γραμματοσειρά και εικονίδια από προηγούμενα Volvo, οπότε όλες οι ρυθμίσεις γίνονται πλέον πιο εύκολα.
Χάρη στο Google Play Store υπάρχουν δεκάδες χρηστικές ή ψυχαγωγικές εφαρμογές και παιχνίδια, ενώ το μόνο σίγουρο είναι ότι θα προστεθούν και άλλα στο μέλλον (αισθητή η απουσία του Netflix, που δεν μπορεί να «παίξει» ούτε μέσω του web browser που έχει το Play Store). Όλα αυτά βέβαια, όπως και οι ασύρματες ενημερώσεις και υπηρεσίες, απαιτούν δεδομένα. Η Volvo προσφέρει δωρεάν 4 έτη με την αγορά όχι απλά δεδομένων, αλλά 5G. Να σημειώσουμε ότι το Android Auto είναι περιττό και δεν υπάρχει, ενώ το ασύρματο Apple CarPlay θα προστεθεί σύντομα. H άποψή μας για το infotainment είναι πως έχει κάποιες «παιδικές ασθένειες», με περίεργα κολλήματα που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, τα οποία όμως είμαστε σίγουροι ότι θα λυθούν άμεσα με update. Στον τεχνολογικό εξοπλισμό προσθέστε την ασύρματη φόρτιση και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό (από την Plus) που κοσμεί το εσωτερικό με εφέ από τη σκανδιναβική φύση και ανάλογη ηχητική συνοδεία.
Η έξυπνη Open Space σχεδίαση καθιστά το EX30 πολύ πρακτικό. Οι πόρτες αλά XC40 έχουν πολύ μεγάλο αποθηκευτικό χώρο, η κεντρική κονσόλα κρύβει από κάτω της ένα τούνελ αποθηκευτικού χώρου στο οποίο έχουν πρόσβαση όλοι, με τους πίσω επιβάτες να έχουν επίσης το δικό τους αποσπώμενο μικρό μπαούλο στο τέλος της, ενώ οι ποτηροθήκες για τους μπροστά επιβάτες κρύβονται με μαεστρία μέσα στο υποβραχιόνιο.
Για τους χώρους, παρά το αρκετά καλό μεταξόνιο, μην έχετε πολλές απαιτήσεις. Είναι ένα μικρό B-SUV, άλλωστε, οπότε δύο ενήλικες θα καθίσουν αρκούντως καλά, με οριακή απόσταση από τα μπροστινά καθίσματα για όσους ξεπερνούν τον μέσο όρο ύψος, αλλά πάνω από ικανοποιητικό αέρα για τα κεφάλια. Το πάτωμα πάντως είναι επίπεδο και εξυπηρετεί, τα παράθυρα ανοίγουν εντελώς, υπάρχουν και δύο επιπλέον θύρες USB type-c από την Plus.
Τέλος, όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, έχει 318 διαθέσιμα λίτρα για αποσκευές και 61 για άλλα αντικείμενα και τα καλώδια, κάτω από το πάτωμα. Αν τα πίσω καθίσματα αναδιπλωθούν, αγγίζει τα 904, ενώ άλλα 7 κρύβονται κάτω από το μπροστινό καπό, για ψώνια ή ένα καλώδιο φόρτισης. Πάντως, ένα από τα easter eggs του μοντέλου στην πέμπτη πόρτα υποδεικνύει ακριβώς τι μπορεί να χωρέσει, ώστε να μην έχετε δυσάρεστες εκπλήξεις έξω από τα IKEA ή όταν έχετε ήδη κατεβάσει τις βαλίτσες στο γκαράζ πριν τις διακοπές.
Για την πόλη, για περιπέτεια & για ταξίδι
Κάτι που δεν θα περίμενες σίγουρα από ένα B-SUV, ακόμα και αν αυτό έχει αμιγώς ηλεκτρική ψυχή, είναι 270 ίπποι στη βασική έκδοση. Αφήνοντας το τετρακίνητο «τερατάκι» με τους 428 ίππους και τα 3,6” για 0-100, ας επικεντρωθούμε στη μεσαία, «αργή» έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία, την οποία και δοκιμάζουμε.
Το αργή προφανώς και είναι ένα αστείο. Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη στην περίπτωση των δύο πισωκίνητων εκδόσεων αποδίδει 272 ίππους και 343 Nm ροπής και μπορεί να το στείλει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,3”. Τον μισό χρόνο δηλαδή απ’ ό,τι χρειάζεται το μέσο crossover της κατηγορίας με θερμικό κινητήρα. Και όχι, δεν «ψοφάει» σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, αλλά έχει δύναμη για προσπέραση ακόμα και στα 140, ενώ ο κόφτης των 180 (όπως σε όλα τα Volvo) αποτελεί υπόθεση μικρής διάρκειας για να εμφανιστεί στο αριστερό άκρο της οθόνης. Η ροπή είναι ακαριαία, αλλά η επιτάχυνση ομαλή, οπότε στο kickdown θα έχει έναν μικρό δισταγμό, και μετά «μπουμ», έχεις προσπεράσει σε χρόνο dt οτιδήποτε είναι μπροστά. Δεν έχει επίσης προγράμματα οδήγησης και οι επιδόσεις ή η κατανάλωση ενέργειας καθορίζονται από το δεξί σου πόδι, όπως και στα άλλα ηλεκτρικά Volvo άλλωστε. Η γραμμικότητα του πεντάλ του γκαζιού βοηθάει πολύ σε αυτό.
Σε ό,τι αφορά την μπαταρία, η έκδοση Extender Range και η ισχυρή τετρακίνητη, σε αντίθεση με την βασική έκδοση που προορίζεται για μια περισσότερο αστική χρήση και έχει μπαταρία 51 kWh τεχνολογίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), εφοδιάζονται με μια συστοιχία 69 kWh τεχνολογίας NMC, που χρησιμοποιεί λίθιο, νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο, και είναι σαφώς πιο αποδοτική. Σύμφωνα με το WLTP, μπορεί να την… ξεζουμίσει μετά από 476 συνεχόμενα χιλιόμετρα μικτών διαδρομών. Με αποφυγή κίνησης σε αυτοκινητόδρομο, στην πραγματικότητα τα 420 χιλιόμετρα είναι εφικτός στόχος.
Θα χρειαστεί ένας αστικός κύκλος και προσεκτική οδήγηση για να μπορέσει να αγγίξει ή να ξεπεράσει τα χιλιόμετρα που ανακοινώνει η εταιρία, ενώ στον αυτοκινητόδρομο δεν αποδεικνύεται και το πιο οικονομικό της κατηγορίας, αφού εύκολα η κατανάλωση θα σκαρφαλώσει στις 20 kWh/100 χλμ. Στη δική μας δοκιμή, την είδαμε να πέφτει εύκολα κάτω από τις 15 εντός πόλης, με τον μέσο όρο να σταθεροποιείται στις 18. Με δεδομένο ότι η Volvo ανακοινώνει 16.9 με 18 για την WLTP αυτονομία και με τη χρήση της ανάκτησης ενέργειας, είναι ένα μοντέλο με το οποίο ταξιδεύεις χωρίς μεγάλο άγχος. Κάτι που εμείς κάναμε, αφού φτάσαμε στη Ναύπακτο με 35%, χωρίς παραχωρήσεις στο ταξίδι. Από αυτή την έκδοση είναι στάνταρ και η αντλία θερμότητας, όπου κάνει και μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση ενέργειας.
Για την φόρτιση, υπάρχει προαιρετικά στις εκδόσεις με την μεγάλη μπαταρία on-board φορτιστής 22 kW και μπορεί να το φορτίσει πλήρως σε μόλις 4 ώρες! Σε ταχυφορτιστή, η στάση θα διαρκέσει 28 λεπτά εάν βρείτε φορτιστή να του δώσει 153 kW ή 1 ώρα στον τυπικό 50άρι.
Μια εμπειρία… premium
Αυτό ακριβώς προσφέρει το EX30 σε οδηγό και επιβάτες. Και θα συμπληρώσουμε το ψηφιακή και σύγχρονη. Μπαίνεις μέσα, επιλέγεις Drive και φεύγεις. Όλα γίνονται εύκολα και απέριττα. Ο Google λογαριασμός σου είναι συνδεμένος στο προφίλ που έχει τις ρυθμίσεις σου, αφού αναγνωρίζει το ψηφιακό κλειδί ή την κάρτα για να μην ψάχνεσαι και να κερδίζεις χρόνο. Τα καθίσματα είναι πολύ αναπαυτικά και στηρίζουν σωστά το σώμα, ενώ η θέση οδήγησης ρυθμίζεται εύκολα και σε τοποθετεί όπως θέλεις, πάντα όμως έτσι ώστε να έχεις καλή ορατότητα.
Οι πλαϊνοί καθρέπτες (το σχήμα τους κόβει λίγο την πλευρική ορατότητα αλλά τα συστήματα υποβοήθησης αντισταθμίζουν το θέμα αυτό) και ο κεντρικός δεν έχουν πλαίσιο και ξεχωρίζουν. Ξεχωρίζει επίσης ο τρόπος που (ίσως ενοχλητικά για κάποιους) σε ελέγχει συνεχώς. Οι αισθητήρες που υπάρχουν πίσω από το τιμόνι τσεκάρουν τα βλέφαρα και τους μορφασμούς σου και σε ενημερώνουν αν είσαι κουρασμένος ή χαζεύεις. Απενεργοποιείται; Ναι, αλλά πρέπει να το βγάζει κάθε φορά, όπως και τα υπόλοιπα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Όπως είναι αναμενόμενο, η σουίτα υποβοήθησης είναι υπερπλήρης από τον βασικό εξοπλισμό, καθώς το EX30 διαθέτει εξωτερικά 4 ραντάρ, 12 αισθητήρες, 5 κάμερες και 2 εσωτερικούς αισθητήρες. Έχει επίσης 26 ή 31 συστήματα ADAS ανάλογα την έκδοση και φέρνει μερικά πρωτοεμφανιζόμενα συστήματα για την μάρκα.
Το EX30 βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου Geely, που ονομάζεται Sustainable Experience Architecture (SEA) και βασίζει επίσης μοντέλα της Zeekr και τα ολοκαίνουρια Smart.
Στην περίπτωση του EX30, όλη η προσοχή έχει δοθεί στη στιβαρότητα και την ασφάλεια που προσφέρει. Έτσι λοιπόν το πλαίσιο και ο κλωβός ασφαλείας είναι φτιαγμένα από διάφορους τύπους χάλυβα υψηλής αντοχής, η μπαταρία είναι ειδικά ενσωματωμένη στο πάτωμα και όλα τα μέρη του αμαξώματος είναι ενισχυμένα. Ταυτόχρονα όμως η Volvo έχει προσπαθήσει να του δώσει μια εκλεπτυσμένη οδηγική αίσθηση. Πράγματι, το EX30 ίπταται στην άσφαλτο και αντιμετωπίζει τις περισσότερες ανωμαλίες που θα συναντήσει χωρίς να μεταφέρει το παραμικρό στην καμπίνα, ακόμα και στις δύσκολες περιπτώσεις εγκάρσιων, όπου περιορίζεται στο γδούπο που φτάνει στα αφτιά σου. Η ποιότητα κύλισης είναι μάλλον η κορυφαία που έχουμε συναντήσει σε B-SUV, όπως επίσης η ηχομόνωση. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι λάμπουν διά της απουσίας τους και μαζί με αυτούς ο θόρυβος κύλισης είναι σε πολύ χαμηλό επίπεδο.
Ο προσανατολισμός της άνεσης αποκτά νέο νόημα για την κατηγορία, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η ρύθμιση της ανάρτησης (ναι, έχει γόνατα McPherson μπροστά, 5 συνδέσμους πίσω και ειδικά σχεδιασμένες αντιστρεπτικές) δεν προσφέρει σιγουριά. Θα πάρει λογική κλίση υπό πίεση, αλλά δεν φαίνεται να φτάνει τα όριά του εύκολα. Κρύβει εξαιρετικά και το βάρος του, προσφέροντας μια ανάλαφρη αίσθηση σε κάθε κίνηση του τιμονιού.
Η πρόσφυση είναι πολύ καλή, ενώ η κίνηση πίσω και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας σε κάνουν να πιστεύεις ότι είσαι σε ένα video game με την ευκολία που θα στρίψεις και την προβλέψιμη συμπεριφορά που έχει. Ακόμα και σε βρεγμένο δρόμο δεν αφήνει την ουρά του να ξεκολλήσει και με αστραπιαίο τρόπο κόβει κάθε πιθανότητα «καταστροφικής» υπερστροφής. Το τιμόνι του, αν και άμεσο, έχει μια αδιευκρίνιστα τεχνητή αίσθηση, που όμως δεν θα σε προδώσει. Διαθέτει τρεις επιλογές βάρους, αν και πάντα παραμένει ελαφρύ. Φυσικά, η αίσθησή του το κάνει πολύ ευκολοδήγητο, ευέλικτο και ξεκούραστο εντός πόλης, σε συνδυασμό πάντα με τον μικρό κύκλο στροφής των 10,6 μέτρων. Τα φρένα τώρα διαθέτουν φανταστική αίσθηση στο πεντάλ και δεν θα δημιουργήσουν ποτέ πρόβλημα ακινητοποίησης.
Όμως, πρέπει να αναφέρουμε το εξής για τη λειτουργία One Pedal που διαθέτει, για την οποία τα XC40 και C40 Recharge παίρνουν άριστα. Εδώ έχει έναν ρόλο περισσότερο αστικό, χωρίς να είναι αρκετά ισχυρή μετά τα 50 χλμ./ώρα ώστε να φρενάρει μέχρι την ακινητοποίηση με το άφημα του γκαζιού. Η εκτίμησή μας είναι ότι αυτό πρόκειται να αλλάξει με μελλοντικό update και για την ώρα αποτελεί το μόνο όχι και τόσο θετικό σχόλιο που έχουμε να κάνουμε για την αίσθησή του στο δρόμο.
Όσο ένα θερμικό…
Με τιμή που ξεκινά από τις 37.500 ευρώ χωρίς την επιδότηση, το EX30 κάνει μια σημαντική αρχή για το μέλλον της αυτοκίνησης και δίνει λύση σε έναν από τους μεγάλους προβληματισμούς. Τα 40 χιλιάρικα δεν είναι μικρό ποσό, ειδικότερα τα κάτι περισσότερα από τα 46 που κοστίζει η μάλλον καλύτερη επιλογή της μεσαίας έκδοσης εξοπλισμού με τη μεγάλη μπαταρία, την οποία και δοκιμάσαμε. Αυτό τουλάχιστον μέχρι να τσεκάρετε πόσο κοστίζει ο ΜΗ premium ανταγωνισμός. Το EX30 βάζει πολύ δύσκολα σε όλους, έρχεται με φόρα να κερδίσει το αγοραστικό κοινό και όλα αυτά όχι ως ένα ακόμα Volvo. Είναι ένα απόσταγμα της τεχνολογίας και τεχνογνωσίας της Volvo σε ένα «μικρό» μπουκαλάκι», άλλωστε ξέρετε τι λένε για τα καλά αρώματα! Στην ουσία ένα Baby Polestar και το πρώτο που μας προετοιμάζει για το πολλά υποσχόμενο μέλλον των Σουηδών, αλλά και τον συνολικό εκδημοκρατισμό της ηλεκτροκίνησης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ηλεκτροκινητήρας
Πίσω, σύγχρονος ηλεκτρικός
Iσχύς
Μέγιστη ισχύς: 272 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 343 Nm ροπής
Μετάδοση
Κίνηση στους πίσω τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5,3 δλ.
Μπαταρία
Li-NMC, χωρητικότητα 69 (64 kWh ωφέλιμες)
Αυτονομία
480 χιλιόμετρα (WLTP)
460 χιλιόμετρα (δοκιμής)
Κατανάλωση ενέργειας:
17 kWh/100 χλμ. (εργοστασιακή)
18 kWh/100 χλμ. (δοκιμής)
Φόρτιση:
AC (22 kW): 4 ώρες
DC (153 kW): 27 λεπτά
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.233 x 1.837 x 1.549
Μεταξόνιο: 2.650 χιλ.
Βάρος: 1.830 κιλά
Χώρος αποσκευών
413 + 7 λ.
Τιμή Αγοράς
Βασική έκδοση: από 37.572 ευρώ
Έκδοση δοκιμής: 46.624 ευρώ
(χωρίς την κρατική επιδότηση)
Όλες οι ειδήσεις
Αποστολή στην Πορτογαλία: Πρώτες εντυπώσεις από τη νέα BMW iX2
Έρευνα Autotypos.gr: 10% πιο ακριβή η βενζίνη με τις ίδιες διεθνείς τιμές πετρελαίου!
Δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση του νέου Tesla Model 3: Χωρίς ανταγωνισμό