ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150 PS DSG: Η αρχή της υπεροχής

dokimi-volkswagen-taigo-1-5-tsi-150-ps-dsg-i-archi-tis-yperochis-725482

Το Volkswagen Taigo αποτελεί μια ξεχωριστή περίπτωση για όσους αναζητούν ένα B-SUV με τις δυναμικές όμως γραμμές ενός coupe. Ακόμα πιο ξεχωριστή στην κορυφαία του έκδοση που συνδυάζει τις επιδόσεις, το κορυφαίο αυτόματο κιβώτιο, αλλά και την ποιότητα που χαρακτηρίζει το Γκρούπ.

Του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου

Το πρώτο κουπέ SUV της αυτοκινητοβιομηχανίας της κάτω Σαξονίας που συστήθηκε αρχικά το 2020 στην βραζιλιάνικη αγορά, διαφοροποιείται τόσο εμφανισιακά όσο και οδηγικά από τα υπόλοιπα μοντέλα της Volkswagen, ενώ μένοντας πιστό στις διαχρονικές φιλοσοφίες της μάρκας καταφέρνει να κερδίσει όποιον το εμπιστευθεί λόγω του αποδοτικότατου κινητήρα του, μα κυρίως εξαιτίας της πολιτισμένης, αθόρυβης και οικονομικής λειτουργίας του.

Ξεχωριστή σχεδίαση

Εκ πρώτης όψεως το πληθωρικό σουλούπι των 4,26 μέτρων ξεχωρίζει λόγω της επικλινούς προς το πίσω μέρος οροφής, που φέρει έναν σπορτίφ αέρα σε σχέση με τα υπόλοιπα αντίστοιχης κατηγορίας αυτοκίνητα της φίρμας. Παρατηρώντας το από μπροστά, οι IQ.LIGHT – LED matrix προβολείς με τη Led μπάρα κατά μήκος της μάσκας προδίδουν αμέσως τον δυναμικό χαρακτήρα του Taigo, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στο πίσω μέρος με τα φωτιστικά σώματα να έχουν τριασδιάστατη σχεδίαση και να ενώνονται επίσης με μια λωρίδα Led στην πόρτα του πορτπαγκάζ. Από το πλάι οι δίχρωμες ζάντες αλουμινίου προσθέτουν έξτρα πόντους όσον αφορά το ντιζάιν, ενώ οι ράγες οροφής σε ασημί χρώμα παρουσιάζουν και την χρηστικότερη όψη του μοντέλου.

Ψηφιακός διάκοσμος

Περνώντας στο εσωτερικό, αμέσως αντιλαμβανόμαστε ότι αυτό σε μεγάλο βαθμό θυμίζει το μικρότερο μοντέλο της μάρκας, το Polo. Τα βλέμματα αμέσως μαγνητίζουν οι δύο μεγάλες οθόνες, αυτή του συστήματος infotainment των 8 ιντσών και η δεύτερη του ψηφιακού πίνακα οργάνων, που παρέχουν στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του αυτοκινήτου. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας (φυσικά τις εντυπώσεις κλέβουν τα χειριστήρια αφής του αυτόματου διζωνικού κλιματισμού στο κέντρο του ταμπλό), όπως ανάλογη είναι και η συναρμολόγηση.

Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή στήριξη και άψογη περιμετρική ορατότητα, ενώ οι μεγάλοι χώροι αποθήκευσης αντικειμένων θα φιλοξενήσουν άνετα όλα σας τα αντικείμενα σε αντίθεση με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες που είναι ελαφρώς περιορισμένοι ένεκεν της επικλινούς οροφής. Ο χώρος αποσκευών των 440 λίτρων, διαθέτει διπλό πάτωμα και μια ρεζέρβα, ενώ είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας.

Αποδεδειγμένη σιγουριά

Την αποκλειστική ευθύνη για την κίνηση του Taigo φέρει η δεύτερη γενιά του τετρακύλινδου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα VW EA211 evo που έκανε το ντεμπούτο του στα μέσα του 2022 όταν πρωτοφορέθηκε στο τότε προσφάτως αναθεωρημένο T-Roc, και έως σήμερα τροφοδοτεί μια ευρεία γκάμα των μοντέλων του γερμανικού γκρούπ. Οι 150 ίπποι στις 5500 σ.α.λ. και τα 250 Nm ροπής μεταξύ των 1500–3500 σ.α.λ. κρίνονται εν προκειμένω αρκετοί, μιας και τα 1292 κιλά του μοντέλου επιτρέπουν το σπρίντ από 0-100χλμ./ώρα σε μόλις 8,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 212 χλμ./ώρα. Το επτάρι DSG με τα διακριτικά paddles πλαισιώνει ιδανικά τον κινητήρα μεταφέροντας την ισχύς στους εμπρός τροχούς, καθώς έχει σωστή κλιμάκωση που δεν “κρεμάει” τον οδηγό ανεξαρτήτως σχέσης, και συνεργάζεται υποδειγματικά παρά το ότι στη χειροκίνητη λειτουργία συχνά αργεί να ανεβάσει σχέση.

Οι σπιρτόζικες επιδόσεις δείχνουν ευτυχώς να μην έχουν επηρεάσει τον οικονομικό (από πλευράς κατανάλωσης) προσανατολισμό του μοντέλου. Εδώ καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει το αναθεωρημένο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων “ACTplus” που κατά την οδήγηση με χαμηλό φορτίο ο κινητήρας απενεργοποιεί τους δύο εξωτερικούς κυλίνδρους για μεγιστοποίηση της οικονομίας καυσίμου. Όλα αυτά μεταφράζονται σε μικτή κατανάλωση 7.4 λίτρων/100 χλμ. χωρίς ωστόσο να κάναμε ιδιαίτερες παραχωρήσεις και με τον κλιματισμό να λειτουργεί διαρκώς, ενώ σε ανοιχτό δρόμο και κινούμενοι κοντά στα μέγιστα επιτρεπτά όρια η κατανάλωση εύκολα πέφτει στα 6.0 λίτρα.

Γερμανική ποιότητα

Η συμπεριφορά του Taigo στο δρόμο είναι αναμενόμενα καλή, με το καθολικό πάτημα του μοντέλου να δείχνει σταθερότερο από αυτό του T-Cross με το οποίο μοιράζεται από κοινού την πλατφόρμα MQB-A0. Οι κλίσεις υπό πίεση είναι πλέον σαφώς λιγότερες, χωρίς όμως να θίγονται τομείς της άνεσης, μιας και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δεν προξενεί ενοχλήσεις στους επιβάτες, πλην των έντονων εγκάρσιων ανωμαλιών που επηρεάζουν το πίσω μέρος. Το τιμόνι των 2,6 στροφών από άκρη σε άκρη είναι αρκετά ελαφρύ, διευκολύνοντας στις αστικές μετακινήσεις, ενώ παράλληλα μέσω της προαιρετικής επιλογής των προφίλ οδήγησης μπορείτε να μεταβάλλετε το βάρος του.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δεν διέθετε το εν λόγω έξτρα αλλά εμείς εκτιμούμε πως αποτελεί μια εύλογη προσθήκη, ειδικά αν αναλογιστούμε πως μαζί με τα τέσσερα προφίλ οδήγησης προστίθεται και το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS. Τέλος τα τέσσερα δισκόφρενα χαρίζουν στο Taigo ίσως τη καλύτερη απόδοση πέδησης στη κατηγορία, με αυτή να χρήζει ιδιαίτερης μνείας καθώς κυριολεκτικά ακινητοποιεί το αμάξωμα σε ελάχιστα μέτρα, δίχως κανέναν απολύτως ενδοιασμό.

Συμπέρασμα

Το Volkswagen Taigo φανερώνει ακράδαντα πως ένα “συμβατικό” SUV δύναται να έχει και σπορτίφ στοιχεία στον χαρακτήρα του. Η έκδοση με τον 1.500άρη τούρμπο κινητήρα προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις υπό κάθε έννοια (επιτάχυνση, ρεπρίζ, τελική ταχύτητα), χωρίς ωστόσο να χάνει μέρος του εξίσου σημαντικού παράγοντα: της οικονομικής λειτουργίας του. Έχοντας ως αρχική τιμή τις 23.900€ για την εισαγωγική έκδοση, και τις 30.250€ για την κορυφαία Style της δοκιμής μας με τον 1.5 TSI το Taigo προτάσσει τον ολοκληρωμένο εαυτό του για να λάβει επάξια τη θέση που του αναλογεί στην εγχώρια αγορά.

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος, σε σειρά

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1498 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250Nm / 1.500 – 3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 212 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,2 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,8  λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 7,4 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 132 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

40 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.266 x 1.757 x 1.518

Μεταξόνιο χλστ.: 2.554

Βάρος: 1292 κιλά

Χώρος αποσκευών

440 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: 23.900 ευρώ

Έκδοση δοκιμής: 30.250 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας: 84 ευρώ

Όλες οι ειδήσεις

Autotypos Weekend – Τα καλύτερα της εβδομάδας 29/07-02/08

Νέο Toyota GR Corolla: Αυξημένη ροπή & Αυτόματο κιβώτιο ✔️✔️

Ταξιδιωτικό: Πως νίκησα τον καύσωνα

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο