Αξίζει η «μικρή» ήπια υβριδική έκδοση eTSI του νέου Golf με τους 130 αντί για τους 150 ίππους, που διαθέτει αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων DSG; Έχει χαμηλότερη κατανάλωση;
του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
«Είναι βαριά η κούπα» λέει ένα πολύ γνωστό ελληνικό trap τραγούδι, και παρότι δεν δηλώνουμε μεγάλοι φαν αυτού του είδους μουσικής, πρέπει να παραδεχτούμε ότι η φράση ταιριάζει απόλυτα στο Volkswagen Golf. Με σχεδόν 49 χρόνια ιστορίας, 8 γενιές και 37 εκατομμύρια πωλήσεις, αποτελεί ένα από τα πιο διαχρονικά μοντέλα, ενώ δίχως αμφιβολία από την πρώτη του γενιά είναι το σημείο αναφοράς στην κατηγορία των hatch-back. Η όγδοη γενιά του, εκτός από την πιο μοντέρνα εικόνα και τον ψηφιακό χαρακτήρα, εξηλέκτρισε τους παραδοσιακούς TSI 1.000 κ.εκ. και 1.500 κ.εκ., που διατίθενται σε τρείς εκδόσεις με 110, 130 και 150 ίππους. Η μεσαία έκδοση που δοκιμάζουμε δεν είναι νέα, καθώς κυκλοφόρησε λίγους μήνες μετά από την πιο ισχυρή, όμως είναι η πρώτη φορά που περνάει από τα χέρια μας. Το Golf eTSI με τους 130 ίππους λοιπόν υπόσχεται ακόμα περισσότερη οικονομία καυσίμου και πιο χαμηλούς ρύπους, χωρίς να έχει αισθητή διαφορά στον δρόμο ή στις επιδόσεις.
Τα βασικά
Μετά από τρία χρόνια που κυκλοφορεί στην αγορά δεν χρειάζεται να αναλωθούμε με την εξωτερική του σχεδίαση. Το νέο Golf, έχοντας κρατήσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που διαμορφώνουν αυτή την τόσο έντονα αναγνωρίσιμη εικόνα, είναι πιο μοντέρνο, πιο δυναμικό και πιο σπορ.
Αυτό που σίγουρα ξεχωρίζει, είναι η μπάρα IQ. Light, που ενώνει τα φώτα ημέρας και κρύβεται πίσω από το λογότυπο, χαρίζοντας μια ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή το βράδυ. Η πλούσια έκδοση Style είναι αποκλειστική για τo «μικρό» ήπια υβριδικό Golf και το διαφοροποιεί με χρωμιωμένα ένθετα σε παράθυρα και ανάλογα διακοσμητικά φιλέτα στους προφυλακτήρες, αλλά και 17άρες ζάντες αλουμινίου.
Όσον αφορά τον υπόλοιπο λειτουργικό εξοπλισμό πρέπει να αναφέρουμε τρεις σημαντικές απουσίες για μια κορυφαία στο brochure έκδοση: το keyless σύστημα εισόδου, την κάμερα οπισθοπορείας και τα προγράμματα οδήγησης. Κανένα από αυτά δεν έχουν υψηλό κόστος τοποθέτησης κατά την παραγγελία, σε κάθε περίπτωση όμως εν έτει 2024, μια τόσο καλή έκδοση ενός υβριδικού μοντέλου που ξεπερνάει τις 30.000 ευρώ, θα έπρεπε να είχε τα παραπάνω ως στάνταρ. Συνολικά ο εξοπλισμός πάντως είναι όντως πλούσιος και δεν λείπει κάτι ουσιαστικό, ενώ το ψηφιακό σύνολο με τις μεγάλες οθόνες 10″ για τον οδηγό και 8″ για το σύστημα infotainment είναι πλέον ενημερωμένο με την τελευταία έκδοση λογισμικού της Volkswagen. Σημαντικό καθώς έχουν σχεδόν εξαλειφθεί τα «κολλήματα» που είχαν παρατηρηθεί στις πρώτες εκδόσεις.
Το σύστημα θα συνεχίζει να ενημερώνεται, διαθέτει app store για αγορά ή εγκατάσταση διευρυμένων λειτουργιών/υπηρεσιών, φωνητικές εντολές, υποστήριξη χειρονομιών για βασικές λειτουργίες και έχει εντυπωσιακά πολλές επιλογές εξατομίκευσης των γραφικών, ειδικότερα σε αυτά του ψηφιακού πίνακα οργάνων. Αυτό που σίγουρα εντυπωσιάζει πιο πολύ από τα γραφικά είναι ο ατμοσφαιρικός φωτισμός που εκτείνεται και στο πίσω μέρος της καμπίνας, με τις 30 χρωματικές επιλογές και την δυνατότητα επιλογής δύο χρωμάτων σε τρείς ζώνες. Ανάλογα με το επιλεγμένο χρώμα του, αλλάζει και το χρώμα του background στις οθόνες, κάτι που μπορεί ωστόσο να αλλάξει και από το μενού ξεχωριστά.
H ψηφιακή αύρα του Golf, δεν θα ταιριάξει με τους παραδοσιακούς τύπους που προσκυνούν σε ότι αναλογικό. Θα κεντρίσει το ενδιαφέρον και θα κερδίσει όμως όχι μόνο τον gadgετάκια αλλά οποιονδήποτε του αρέσει η τεχνολογία. Εργονομικά είναι πολύ καλό, με μόνη υποσημείωση την μπάρα αφής που δεν φωτίζεται (κάτω από την οθόνη) και την έλλειψη φυσικών διακοπτών για τον κλιματισμό. Χωροταξικά είναι εξαιρετικό, ειδικότερα για την αποθήκευση μεγάλων ή μικρών αντικειμένων, με τον διαθέσιμο αέρα για τους πίσω επιβάτες να είναι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.
Ο μεσαίος βέβαια έρχεται αντιμέτωπος τόσο με ένα ψηλό κεντρικό τούνελ όσο και με την κονσόλα του διζωνικού κλιματισμού που εξέχει, αλλά στο τέλος θα «στριμωχθεί» με άνετρο τρόπο και αυτός, αφού υπάρχει μέρος να βολέψει τα πόδια του. Ο χώρος αποσκευών στα 381 λίτρα, με το τετραγωνισμένο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, το διπλό πάτωμα και τα «κολπάκια» για τοποθέτηση αντικειμένων, είναι κι’ αυτός πάνω από ικανοποιητικός. Τέλος, ο οδηγός, στην έκδοση Style, επωφελείται από ένα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα κάθισμα ergoActive που στηρίζει πολύ σωστά το σώμα, προσφέρει κορυφαία άνεση και διαθέτει λειτουργία μασάζ, για να κάνει τις διαδρομές ακόμα πιο ευχάριστες.
Διαχρονική (εξηλεκτρισμένη) άνεση
Η ουσία της δοκιμής αυτής είναι να δούμε αν ο «μικρός» υβριδικός 1.500άρης υπολείπεται της έκδοσης των 150 ίππων. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Η βάση του συνόλου είναι ίδια και στις δύο εκδόσεις και ακούει στο όνομα EA211 evo. Είναι η νεότερη γενιά του τετρακύλινδρου, υπερτροφοδοτούμενου TSI άμεσου ψεκασμού, που λειτουργεί στο κύκλο Miller και έχει τη λειτουργία ACT, η οποία απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους όταν το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό. Ο θερμικός παντρεύεται με ένα υβριδικό σύστημα 48V, με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου (είναι τοποθετημένη κάτω από τα μπροστινά καθίσματα), μια μίζα/εναλλάκτη που χρησιμοποιείται μόνο για το start/stop και ιμάντα που συνδέει τον ηλεκτρικό κινητήρα με τον στροφαλοφόρο άξονα.
Η συνολική απόδοση του συνόλου δεν επηρεάζεται από τον ηλεκτρικό κινητήρα και το Golf eTSI, στην έκδοση αυτή αποδίδει 130 ίππους στις 5.000 σ.α.λ και 200 Nm ροπής από τις 1.400 σ.α.λ. μόλις, σταθερά μέχρι τις 4.000. Σε σχέση με την πιο ισχυρή έκδοση, η μεγάλη διαφορά αφορά στην ροπή που είναι πιο μικρή κατά 50 Nm. Στην πράξη ωστόσο ο κινητήρας παραμένει ελαστικός από χαμηλά και έχει μεστό τράβηγμα σε όλο το φάσμα, καθιστώντας το σύνολο αρκετά σβέλτο, ενώ δε πρόκειται να σε «κρεμάσει» σε προσπέραση. Σε απόλυτα νούμερα είναι 1” πιο αργό για τα 0-100 σε σχέση με το 150άρι και έχει 10 χλμ./ώρα μικρότερη τελική, με τις επιταχύνσεις του να είναι πολύ ανταγωνιστικές σε κάθε περίπτωση.
Στους μπροστά τροχούς η κίνηση μεταφέρεται μέσω του υποδειγματικού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG 7 σχέσεων. Είναι «ξυράφι» στα ανεβάσματα, γρήγορο στα κατεβάσματα , απίστευτα ομαλό στις αλλαγές του στην πορεία και έχει σωστή κλιμάκωση για να αναδείξει τις αρετές του κινητήρα. Είτε αυτές αφορούν στις επιδόσεις ή στην οικονομία. Εκεί λοιπόν που μας εντυπωσίασε είναι στην κατανάλωση καυσίμου, η οποία με νορμάλ οδήγηση περιορίζεται κάτω από τα 6 λ./100 χλμ., ενώ ακόμα και σε αστικές διαδρομές με κλιματισμό δύσκολα θα ξεπεράσει τα 7. Κάναμε πολλές χαλαρές νυχτερινές διαδρομές τουλάχιστον 100 χιλιομέτρων και η «βελόνα» έδειχνε πάντα λιγότερο από 5.5 λ./100 χλμ. Κάτι που δεν γινόταν με την έκδοση των 150 ίππων.
Εκεί είναι λοιπόν που το υβριδικό σύστημα λειτουργεί σχεδόν «μαγικά», σβήνοντας τον κινητήρα εν κινήσει σε κάθε ευκαιρία. Θα δεις τις στροφές να μηδενίζουν προσεγγίζοντας ένα φανάρι ή μια διασταύρωση, ακόμα και σε κατηφορικές διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο. Θα πρέπει όμως να έχεις το νου σου στο καντράν αφού η μετάβαση είναι πραγματικά ανεπαίσθητη, ενισχύοντας την πολιτισμένη αίσθηση του κινητήρα.
Στο τιμόνι υπάρχουν Paddles για χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων, που βέβαια σε αυτή την έκδοση θα χρειαστούν μόνο λίγες φορές, αφού το κιβώτιο σχεδόν «σκέφτεται πριν από εσένα». Με την θέση Sport ο κινητήρας θα «πάρει τα πάνω του» και οι αλλαγές θα γίνουν πιο γρήγορες και κοφτερές. Επειδή στον βασικό εξοπλισμό δεν συμπεριλαμβάνονται τα προγράμματα οδήγησης, τα οποία θεωρούμε απαραίτητη προσθήκη κατά την αγορά καθώς επιτρέπουν αρκετή παραμετροποίηση στην αίσθηση του αυτοκινήτου και του κινητήρα, η επιλογή της Sport λειτουργίας θα γίνεται αρκετά συχνά.
Κατά τ’ άλλα έχουμε να κάνουμε με κλασσική συνταγή Golf. Εξαιρετικά σταθερό στον δρόμο, ισορροπημένο και προβλέψιμο υπό πίεση, κορυφαία ποιότητα κύλισης και άνεση. Στην έκδοση αυτή εξοπλίζεται με ημιάκαμπτο στον πίσω άξονα και οι αντιδράσεις του στις εγκάρσιες είναι αρκετές «ξερές». Όμως το στιβαρό πλαίσιο και η καλή ποιότητα κατασκευής κρατούν τους κραδασμούς εκτός καμπίνας και δεν ενοχλούν τους επιβάτες. Πολύ καλή είναι η ποιότητα κύλισης και χαμηλός ο θόρυβος κύλισης, οπότε τόσο στο ταξίδι όσο και στην πόλη είναι ξεκούραστο.
Η όγδοη γενιά έχει το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης απ’ όλες και προσφέρει ακρίβεια και ταυτόχρονη ευκολία, χάρη στο ισορροπημένο βάρος και την καλή πληροφορία που μεταφέρει. Τα φρένα είναι πανίσχυρα και παρότι η αίσθηση από το πεντάλ είναι λιγάκι απότομη, συνηθίζεται εύκολα και γρήγορα.
Αξίζει τελικά;
Η σύντομη απάντηση είναι, ναι. Το Golf eTSI στην ήπια υβριδική έκδοση των 130 ίππων δεν έχει ουσιαστικές διαφορές στην απόδοση από αυτή των 150, είναι πιο οικονομικό ως προς την κατανάλωση, ενώ μόνο η απουσία πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα επηρεάζει λίγο την premium αίσθηση του. Αξίζει λοιπόν η αγορά αυτής και η προσθήκη προαιρετικού εξοπλισμού για ακόμα περισσότερα gadget, σε ένα σύνολο έτσι κι’ αλλιώς εξελιγμένο και πλούσιο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά
Ήπια υβριδκός με μπαταρία 48V
Υπερτροφοδοτούμενος, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 130 ίπποι / 5.000-6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 200 Nm / 1.400 – 4.000 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 213χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,4 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 4,7 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 5,8 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 107 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
50 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.484 x 1.789 x 1.491
Μεταξόνιο χλστ.: 2.619
Βάρος: 1.377 κιλά
Χώρος αποσκευών
481 λίτρα
Τιμή αγοράς
33.400 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Audi Q8 55 TFSI Hybrid: Stealth Wealth