ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Volkswagen Golf 1.5 eTSI 50 Years: Στον πυρετό της δόξας

dokimi-volkswagen-golf-1-5-etsi-50-years-ston-pyreto-tis-doxas-736586

Κοιτώντας πίσω, σε ολάκερο το αυτοκινητιστικό του στερέωμα -επί πενήντα συναπτά έτη-, το μοναδικό πράγμα που οφείλουμε να πιστώσουμε στο Volkswagen Golf, είναι ότι υπήρξε ένα φαινόμενο που δεν κατατάσσεται και δεν ορίζεται. Η επετειακή έκδοση των 50 χρόνων, μας θυμίζει γιατί ακριβώς το Golf παραμένει επί μισό και βάλε αιώνα στη θέση που του αρμόζει. Εκεί ψηλά, στην κορυφή.

Του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

Kάθε αυτοκίνητο έχει τα δικά του όρια στον ιστορικό χωροχρόνο. Μέσα ωστόσο σε αυτή την ιστορία, ένα μοντέλο θα οικοδομήσει αυτοκίνητα επί αυτοκινήτων, σφυρηλατώντας μια τάξη, της οποίας όχι μόνο θα ηγηθεί, αλλά και θα αποτελέσει σημείο αναφοράς, δημιουργώντας εκνευρισμό στον ανταγωνισμό, με τρόπο όχι πάντα κόσμιο, γεγονός λιγότερο τυχαίο και περισσότερο μεθοδευμένο. Το Volkswagen Golf, το μοντέρνο πρελούδιο της σύγχρονης εποχής του Βόλσφμπουργκ, εξαπέλυε εντεύθεν της 29ης Μαρτίου του 1974 μύδρους κατά της κόμπακτ κατηγοριας, κατέχοντας πλέον επάξια μια θέση στο Πάνθεον των σπουδαιότερων αυτοκινήτων που έχουν κατασκευαστεί. Από το πρώτο μοντέλο δια χειρός του μεγάλου Τζορτζέτο Τζουτζιάρο, το Golf καταφέρνει σε κάθε του γενιά να παραμένει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος δίχως να απεμπολεί τον πρωταρχικό του σκοπό: να είναι δυναμικό, αλλά και άνετο και ασφαλές – και ευρύχωρο αλλά και συμπαγές.

Ουκ εν το πολλώ το εύ

Η ανανεωμένη όγδοη γενιά του Golf, πιστή στο σουλούπι του απερχόμενου μοντέλου των 4.282 χιλιοστών, φέρει αλλαγές στα σημεία, τονίζοντας ακόμη εντονότερα την πολύπλευρη προσωπικότητα του, δίχως όμως εκκωφαντικές ακρότητες και σχεδιαστικές υπερβολές. Στο εμπρός μέρος έχουμε έναν επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, μα πολύ περισσότερο νέα φωτιστικά σώματα Led με ευθείες γραμμές που στενεύουν σημαντικά προς το εσωτερικό και διαθέτουν παράλληλα φωτιζόμενο το σήμα της Volkswagen μαζί με τη φωτιζόμενη λεντόμπαρας στη μάσκα. Στο πλάι δεσπόζουν οι 18άρες ζάντες, ενώ στο πίσω μέρος τις αλλαγές ολοκληρώνουν τα νέα φώτα. Στην κολώνα B το τρισδιάστατο σήμα “50” μας θυμίζει με ευχάριστο και διακριτικό τρόπο για την ηλικία του δημοφιλέστερου ονόματος της Φάου Βε.

Golf
Σημείο αναφοράς η κεντρική οθόνη στο εσωτερικό, με τον χειρισμό της να είναι εξαιρετικά εύκολος εξαιτίας του νέου λογισμικού MIB4.

Διασφαλισμένη γερμανική ποιότητα

Περνώντας στο εσωτερικό, και άπτοντας  τα υλικά δε μπορείς παρά να θαυμάσεις την προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαία, με τα μαλακά αφρώδη πλαστικά στο ταμπλό και τις μπροστά πόρτες να ξεχωρίζουν. Η συναρμολόγηση, άριστη δίχως ίχνος τριγμού επιβεβαιώνει τη παράδοση των Γερμανών να προσέχουν όσο τίποτε τη ποιότητα κατασκευής.

Εδώ η μεγαλύτερη ανανέωση εμφανίζεται στην νέα οθόνη του συστήματος infotainment των 12,9 ινστών (σε διαγώνιο), η οποία είναι πλέον οπτικά ελεύθερη, και παρά το μεγάλο της μέγεθος δεν “κόβει” καθόλου από την ορατότητα προς τα έξω, η οποία προς πάσα κατεύθυνση είναι άριστη. Στο κάτω μέρος του πλαισίου της οθόνης, οι διακόπτες για τον έλεγχο του τριζωνικού κλιματισμού και της έντασης του ηχοσυστήματος είναι πλέον φωτιζόμενοι, ενώ ο μοναδικός φυσικός διακόπτης που υπάρχει, είναι αυτός των αλάρμ. Τον ψηφιακό διάκοσμο συμπληρώνει ο προηγμένος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2 ιντσών, πλήρως διαμορφώσιμος που εμφανίζει όλες απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό.

Από ‘δώ και στο εξής, η εργονομία βρίσκεται στο επίκεντρο με όλους τους διακόπτες να βρίσκονται στη σωστή απόσταση από το ηλεκτρικό ergo-Active κάθισμα του οδηγού, τους χώρους να είναι υπεραρκετοί για τέσσερεις ενήλικες επιβάτες, και τον χώρο αποσκευών των 381 λίτρων με το ξεκάθαρο σχήμα να ικανοποιεί για τη χωρητικότητά του.

Βολή κατά ριπάς

Έχοντας ως βάση, την έκδοση Style με τον ήδη πληρέστατο εξοπλισμό, η έκδοση των 50 χρόνων προσθέτει ακόμη περισσότερα στοιχεία στη λίστα του στάνταρ εξοπλισμού, έναντι ενός ευκαταφρόνητου αντιτίμου της τάξεως των 1.500 ευρώ (βάση τιμοκαταλόγου), φέροντας όμως εξοπλισμό πολλαπλάσιας αξίας.

Καθένα από τα 50 αυτοκίνητα που εξασφάλισε η επίσημη εισαγωγική εταιρεία για την ελληνική αγορά θα διαθέτουν LED Plus προβολείς, φιμέ τζάμια, σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί, συναγερμό, το νέο κορυφαίο σύστημα Infotainment “Discover” με ενσωματωμένο τον φωνητικό βοηθό IDA και πεντάλ με επένδυση από βουρτσισμένο αλουμίνιο, κάνοντας αυτό το Golf ακόμη πιο ξεχωριστό.

Το ήπια υβριδικό σύστημα ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, προκειμένου να την διαθέσει στον κινητήρα κατά την εκκίνηση, βελτιώνοντας αισθητά τις επιδόσεις.

Μήνυμα ομερτά

Κάτω από τον ανανεωμένο μανδύα του Golf, καραδοκεί το πολυδοκιμασμένο τετρακύλινδρο, δεκαεξαβάλβιδο, υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 1.498 κ.εκ -γόνος της δυναστείας EA 211 evo2 του γερμανικού ομίλου- , δίνοντας έτσι τον παλμό στα 1373 κιλά του αμαξώματος. Ενταύθα οι συστάσεις περισσεύουν. Εξόχως πολιτισμένος, δίχως απότομα ξεσπάσματα και οξύφωνες μελωδίες, με γραμμικότητα και ραφιναρισμένη λειτουργία, ο ήπια υβριδικός κινητήρας που λειτουργεί στον κύκλο Miller και “φοριέται” κατά κόρον στα μοντέλα του γκρούπ ήδη από το 2022, διοχετεύει 150 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής μεταξύ 1500–3500 σ.α.λ. στον εμπρός άξονα μέσω ενός επτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου με δύο συμπλέκτες, διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στον ζήλο του κοντέρ.

Μοναδικό “ατόπημα” η ως γνωστόν μικρή ραθυμία του κιβωτίου να ανεβάσει ταχύτητα στην χειροκίνητη με τα paddles λειτουργία. Τα απόλυτα επίσημα νούμερα των επιδόσεων υπολείπονται σημαντικά της αίσθησης, καθώς τα 8,4 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για το σπρίντ από 0-100 χλμ./ώρα, φέρονται να μην αποτυπώνουν ικανοποιητικά τη σπιρτάδα του μοντέλου που θυμίζουν επιδόσεις hot hatch και την τελική ταχύτητα να φλερτάρει σχεδόν με τα 230 χλμ/ώρα.

Προκειμένου μάλιστα να μειωθεί ο περιβαλλοντολογικός αντίκτυπος, τον βενζινοκινητήρα συνεπικουρεί ένας ηλεκτροκινητήρας – γεννήτρια μίζας 18,5 ίππων και 25 Nm ροπής που αντλεί τη δύναμη του από μια αυτοφορτιζόμενη 48βολτη μπαταρία. Στα προλεχθέντα υπολογίστε και τη νεότερη τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT+ της Volkswagen (που σε συνθήκες χαμηλού φορτίου απενεργοποιεί δυσδιάκριτα τα δύο εξωτερικά έμβολα) και αυτό που μένει είναι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 123 g/km και πραγματική κατανάλωση 6,8 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο, 5,5 λίτρα σε αυτοκινητόδρομο και λίγο πάνω από 7,0 λίτρα μέσα στην μονίμως μποτιλιαρισμένη Αθήνα, επιβεβαιώνοντας μας σχεδόν επακριβώς τα 790 χιλιόμετρα αυτονομίας που έγραφε ο υπολογιστής ταξιδίου απ’ όταν παραλάβαμε το αυτοκίνητο.

Δείγμα γραφής, υπόδειγμα εξέλιξης

Οδηγικά, η γενικότερη ρύθμιση του πλαισίου που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB έχει το πρώτο πρόσταγμα στη συνάρτηση άνεσης – επιδόσεων, βάζοντας τα γυαλιά ακόμη και σε μεγαλύτερες ομοεθνείς μπερλίνες. Η ποιότητα κύλισης, το Α και το Ω σε ένα Golf, είναι αξιομνημόνευτη ακόμη και σε ταχύτητες που έχουν ξεπεράσει τη δεύτερη εκατοντάδα, δίχως υπόνοια προβληματισμού (με εξαίρεση κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους). Στα των αναρτήσεων, μπροστά έχει χρησιμοποιηθεί η συνήθης λύση με τα γόνατα McPherson, ενώ πίσω αψηφώντας μια οικονομικότερη (προς το εργοστάσιο) επιλογή, έχουμε πολλαπλούς συνδέσμους, φιλτράροντας όλους τους κραδασμούς στην καμπίνα από τις κακοτεχνίες της αέναης ελληνικής εργολαβίας στα ασφάλτινα τερέν, ακόμη και με τα χαμιλοπρόφιλα ελαστικά των 18 ιντσών που φέρει το επετειακό μοντέλο.

Με τα σφιχτά αμορτισέρ να εξαλείφουν τις κλίσεις του αμαξώματος, ο κλήρος περνάει στο τιμόνι το οποίο ακολουθεί μεν τις εντολές που του δίνονται όμως δεν εξάπτει τα πάθη όσον αφορά την αμεσότητα και την πληροφόρηση που παρέχει, παρά τη μεταβλητή βαρύτητα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Επί του πρακτέου πρόβλημα ουδέν, μιας και με τη μεταβαλλόμενη κρεμαγιέρα που η VW προσφέρει ως έξτρα, το τιμόνι γίνεται ολοένα και αμεσότερο όσο “μαζεύετε” περισσότερα χιλιόμετρα.

Αδιαμφισβήτητα η μεγαλύτερη αισθητική αλλαγή στο εξωτερικό αφορά την προσθήκη του φωτιζόμενου σήματος στο εμπρός μέρος.

Με τέσσερα ακούραστα δισκόφρενα, ιδανική βαθμονόμηση του πεντάλ δίχως το απότομο “δάγκωμα” ή τη σπογγώδη αίσθηση που συναντούμε σε άλλα ενδοοικογενειακά μοντέλα, και ιδεώδη επέμβαση του ABS, το Golf επιβραδύνει ευθύγραμμα το αμάξωμα του, χωρίς να επηρεάζεται η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου. Η αίσθηση υπέρ του δέοντος, με τα Turanza της πρώτης τοποθέτησης να “γραπώνουν” κάτω, και τις ζώνες ασφαλείας να μαζεύουν προς τα πίσω τους επιβαίνοντες, συμβάλλοντας εμπράκτως στο γενικότερο αίσθημα ασφάλειας που αποπνέει το Golf. Το νικητήριο αυτό κοκτέιλ συμπληρώνει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS που γίνεται αντιληπτό μόνο σε περιπτώσεις έντονης πίεσης, το οποίο βέβαια ανταπεξέρχεται με μεγάλη μαεστρία στο έργο του, φρενάροντας δηλαδή τον ολισθαίνων τροχό και στέλνοντας προοδευτικά την περίσσια ροπή στον εξωτερικό τροχό, “ωθώντας” με αυτόν τον τρόπο το αυτοκίνητο στο εσωτερικό της στροφής.

Golf

Κύκνειο άσμα

Σε πείσμα των καιρών, το Volkswagen Golf την εποχή που τα σημαντικότερα μοντέλα στις ιστορίες των αυτοκινητοβιομηχανιών έχουν ήδη κρεμάσει τη φανέλα τους, αντέχει ακόμα. Το προσφάτως ανανεωμένο μοντέλο συνεχίζοντας το σερί που κάνει η τρέχουσα γενιά από το 2019, φρεσκάρεται στα σημεία, επιδεικνύοντας περισσότερο την τεχνολογική του αναβάθμιση και λιγότερο την σχεδιαστική διαφοροποίησή του. Η “συλλεκτική” έκδοση της δοκιμής μας, των 36.850 ευρώ, αποτίει ξεκάθαρα φόρο τιμής στην ιστορία του μοντέλου, προσφέροντας ένα εξελιγμένο κινητήριο σύνολο σε συνδυασμό με ένα άρτια πλαισιωμένο πακέτο εξοπλισμού. Ένας λάβρος του συστήματος του, η συνολική αποτίμηση της παρουσίας του όποιου είναι τέρμα για τέρμα εντυπωσιακή, με την είσοδο της Ευρώπης στον αστερισμό του ρεύματος, πλασάρεται περισσότερο ως θήραμα και όχι ως θηρευτής. Με την τρέχουσα γενιά να είναι και η τελευταία, σύσσωμος ο κόσμος της αυτοκίνησης παρακολουθεί το φινάλε ενός μοντέλου που συνέδεσε άρρηκτα την ονομασία ενός μοντέλου, με σχεδόν ολόκληρη την ιστορία της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Και ακόμα και όταν το όνομα καταργηθεί η ιδέα θα παραμείνει. Γιατί το Golf είναι ιδέα, και ως γνωστόν οι ιδέες ποτέ δεν χάνονται. Auf Wiedersehen!

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος, σε σειρά

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, ήπια υβριδικός 48V

Χωρητικότητα 1498 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 150 ίπποι / 5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 250Nm / 1.500 – 3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 224 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,4 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,4 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 6,8 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 123 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

50 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.282 x 1.789 x 1.483

Μεταξόνιο χλστ.: 2.670

Βάρος: 1373 κιλά

Χώρος αποσκευών

381 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση (1.5 TSI 116 PS Essential): 23.950 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (1.5 eTSI 150 PS DSG 50 years): 36.850 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας: 79 ευρώ

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Renault Rafale με τους 200 ίππους

«Κλέβει» σχεδόν μια στις τρεις αντλίες στα βενζινάδικα της Αττικής

Επετειακή BMW M2: Μόνο χειροκίνητη και μόνο για μια χώρα 🤠

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο