ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Subaru Solterra: Αν…

dokimi-subaru-solterra-an-722150

Ασταμάτητο σε κάθε είδους επιφάνεια το Solterra, λάμπει κυριολεκτικά όχι γιατί είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά γιατί διαθέτει όλα ανεξαιρέτως τα εκλεκτά χαρίσματα που ξέρεις ότι διαθέτει κάθε Subaru. Δίχως υπερβολή θα μπορούσε με χαρακτηριστική άνεση να είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στην κατηγορία του και όχι μόνον, αρκεί να είχε… ή μάλλον όχι. Υπομονή μέχρι τέλους και θα καταλάβετε.

Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, Φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος 

Εφεύρημα του μάρκετινγκ, ετεροχρονισμένη εκδίκηση με αναδρομική ισχύ των οικολόγων για τη χλεύη που έχουν υποστεί επί σειρά ετών ή λύση μονόδρομος για τη σωτηρία του πλανήτη; Με ποιο από τα τρία προαναφερθέντα πιστεύετε πως σχετίζεται άρρηκτα η ηλεκτροκίνηση; Θεωρητικά πάντως πλασάρεται ως πανάκεια που συμβάλλει στη διασφάλιση του αναγκαίου ζωτικού χώρου για τις επόμενες γενιές. Θεωρητικά, το τονίζουμε!

Subaru

Επειδή όμως οι ειδήμονες που αποφασίζουν για τις τύχες όλων μας μάλλον το ψάχνουν ακόμη, διατηρούμε μπόλικες επιφυλάξεις με βάση εμπεριστατωμένες επιστημονικές μελέτες αλλά και όσα βιώνουμε στην πράξη. Παράλληλα, δεν προσπαθούμε να προσαρμοστούμε, θέλοντας ή μη, στη νέα τάξη πραγμάτων της πριζάτης αυτοκίνησης. Η οποία βεβαίως έχει πολλές ιδιαιτερότητες, ιδιομορφίες και δυσλειτουργίες, έχει όμως και κάποια ακαταμάχητα πλεονεκτήματα (βλ. υπερηχητικές κατά περίπτωση επιδόσεις), που ακόμα και όσοι είμαστε αρνητικά προδιατεθειμένοι απέναντί της αναγκαστικά υποχωρούμε.

Subaru

Μάλιστα δεν είναι λίγες οι φορές που όταν μαζευόμαστε και συζητούμε κεκλεισμένων των θυρών επ’ αυτών των θεμάτων, καταγράφονται και απόψεις που θα ήθελαν συγκερασμό των δύο, φύσει και θέσει, εκ διαμέτρου αντίθετων σχολών. Δηλαδή την αμεσότητα και την ελευθερία των χειρισμών της κλασικής αυτοκίνησης με τις καταιγιστικές ηλεκτροκίνητες επιδόσεις. Όπως αντιλαμβάνεσθε τα σχόλια του στιλ «καλά, σκεπάσου και συνέχισε να ονειρεύεσαι» η συνήθης ολίγον περιπαικτική αντίδραση απέναντι στις ολίγον οργιάζουσες φαντασιώσεις! Με τις οποίες, παρ’ όλα αυτά, κατά μία περίεργη σύμπτωση ταυτίστηκε απόλυτα η Subaru (αλλά και η Toyota με το αδελφό μοντέλο BZ4X).

Subaru

Η εταιρία που έχει αφήσει ανεξίτηλο το ίχνος της με το θρυλικό Impreza, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και στην ψυχή κάθε λάτρη των καθαρόαιμων σπορ αυτοκινήτων. Η εταιρία επίσης που ακόμη και σήμερα επιμένει να έχουν τον πρώτο, μα και τον τελευταίο λόγο οι μηχανικοί στη διαμόρφωση των μοντέλων της και όχι οι χαρτογιακάδες του marketing. Ναι, δεν κάνουμε πλάκα, η λατρεμένη όλων μας Fuji Heavy Industries παρουσίασε το τετρακίνητο – τί άλλο- αμιγώς ηλεκτρικό Subaru Solterra, με στόχο να παντρέψει τα εκ διαμέτρου αντίθετα. Πέτυχε εντέλει το εγχείρημα; Κέρδη, απώλειες; Κυρίως ποιες αλλαγές καταγράφονται σε επίπεδο αίσθησης από αυτό το -εντελώς έξω από το κουτί- πάντρεμα; Τελικά τα ετερώνυμα έλκονται ή απωθούνται μεταξύ τους και μάλιστα με εκκωφαντικές κενώσεις πολλών Volt;

Subaru

Ενδιαφέρον πάντως από πάσης πλευράς το εγχείρημα, ασχέτως τελικού αποτελέσματος, οπότε τι λέτε; Πάμε Solterra;

Subaru

Ήλιος και Γη…

…η ετυμολογία της ονομασίας του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού SUV της Subaru, η οποία κρίνεται ως απόλυτα ακριβής, καθώς μαζί του μπορείς να διαβείς ζόρικα μονοπάτια και να σκαρφαλώσεις πολύ ψηλά. Τόσο όσο χρειάζεται δηλαδή για να νιώσεις ότι βρίσκεσαι πιο κοντά στον ήλιο! Όπως άλλωστε συμβαίνει εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες με τους σκληροτράχηλους προγόνους του. Και ο ξεκάθαρος προσανατολισμός όσον αφορά στις υψηλές εκτός δρόμου ικανότητες γίνεται άμεσα αντιληπτός άμα τη εμφανίσει του.

Subaru

Δεν είναι μόνον οι τοποθετημένοι στα άκρα του αμαξώματος μεγάλοι τροχοί (235/50R20), οι προστατευτικές ποδιές εμπρός – πίσω, τα ευμεγέθη προστατευτικά στα φτερά εμπρός – πίσω και τα πλαϊνά μαρσπιέ, που γεννούν σκεπτομορφές επικών εκτός δρόμου διαδρομών. Το συνολικά επιβλητικό, ξεκάθαρα τζιποειδές παράστημα έτσι όπως τα προλεχθέντα συνδυάζονται με το μεγάλο αμάξωμα (μήκος 4,69 μ., πλάτος 1,86 μ. και ύψος 1,65 μ.), το οποίο απέχει από το έδαφος 21 εκατ., αλλά και τις γωνίες προσέγγισης/ διαφυγής/ράμπας (17,7ο/25,4ο/18,2ο αντίστοιχα), όλα αυτά προϊδεάζουν για υψηλές off road ικανότητες. Γεμάτο αεροδυναμικές λεπτομέρειες, το αμάξωμα βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα e-SUBARU GLOBAL PLATFORM, η οποία φιλοξενεί την μπαταρία στο δάπεδο και είναι ειδικά σχεδιασμένη για να εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους και μηδαμινή επιβάρυνση των διαθέσιμων εσωτερικών χώρων.

Subaru

Ψηλό, φαρδύ, φαντάζει και είναι τεράστιο, έτσι όπως πατάει στους τεράστιους τροχούς του και κινείται ανάμεσα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα, ωστόσο έχει μία ιδιαίτερη αισθητική που αποπνέει καλαισθησία και κερδίζει τις εντυπώσεις. Το αυτό ακριβώς σε πιο υψηλό βαθμό ίσως συμβαίνει ωστόσο όταν ανοίξεις την… ασήκωτη πόρτα για να περάσεις στο κορυφαίο από πλευράς ποιότητας κατασκευής σαλόνι του Subaru Solterra. Εδώ λοιπόν επικρατούν πρωτίστως οι τεράστιοι διαθέσιμοι χώροι για πέντε ενήλικες επιβάτες (με ανάστημα έως 1,90 μ.), οι οποίοι όντως μπορούν να κάτσουν έως και σταυροπόδι και δευτερευόντως η φουτουριστική σχεδίαση.

Subaru

Στη πρώτη περίπτωση, τα 2,85 μέτρα του μεταξονίου η αιτία της άπλετης εσωτερικής ευρυχωρίας σε επίπεδο λιμουζίνας. Ευρυχωρία βέβαια, αν και σε κάπως μικρότερο βαθμό χαρακτηρίζει και το χώρο αποσκευών, ο οποίος παρ’ όλα αυτά διαθέτει 441 λίτρα χωρητικότητας πλήρως εκμεταλλεύσιμα, χάρη στη σωστή διαμόρφωση των πλαϊνών τοιχωμάτων του. Εδώ το μοναδικό χαρακτηριστικό που μειώνει ελαφρώς τη χρηστικότητά του είναι το αναπόφευκτα (λόγω αυξημένης απόστασης από το έδαφος) ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Subaru

Όσον αφορά στη διαμόρφωση του σαλονιού, οι στιλιστικές επιλογές που έχουν εφαρμοσθεί διαμορφώνουν ένα υπερσύγχρονο, πρωτότυπο και ξεκάθαρα οδηγοκεντρικό κόκπιτ που δεν θα βαρεθείς στιγμή όσες ώρες βρίσκεσαι εντός του. Η εικόνα του ταμπλό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (7 ιντσών) να είναι τοποθετημένος πολύ ψηλά, το μικρό σε διάμετρο πολυλειτουργικό τιμόνι, η ογκώδης «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα και η μεγάλη (12,3 ιντσών) έγχρωμη οθόνη αφής του infotainment, όπως συνδυάζονται μεταξύ τους, διαμορφώνουν ένα σύνολο που περιβάλλει τον οδηγό, ενώ ως τεχνοτροπία προσομοιάζει σημαντικά με το i-Cockpit της Peugeot.

Ως θέαμα συνολικά είναι όντως εντυπωσιακό, όμως εδώ εγείρονται δύο ενστάσεις. Η πρώτη σχετίζεται με την παρουσία σκληρών πλαστικών στο κάτω άκρο του ταμπλό, τα οποία είναι μεν πολύ καλής ποιότητας, παρ’ όλα αυτά αποτελούν χτυπητή παραφωνία, περισσότερο γιατί υφίστανται σε ένα τόσο καλοφτιαγμένο αυτοκίνητο. Η δεύτερη ένσταση αφορά στον σημαντικότατο τομέα της εργονομίας και εξηγούμεθα: Αν το τιμόνι είναι ρυθμισμένο σε κανονικό ύψος, το πάνω τμήμα της στεφάνης του τιμονιού κρύβει τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων (βλ. ημερήσιος χιλιομετρητής, ποσοστό φόρτισης μπαταρίας, υπολειπόμενη αυτονομία). Αναγκαστικά λοιπόν (όπως και στην περίπτωση του i-Cockpit) καταφεύγεις στη λύση της ρύθμισης του τιμονιού χαμηλά, επιλογή που μάλλον δεν είναι και η πλέον βολική ειδικά σε πολύωρες διαδρομές.

Subaru

Από εδώ και πέρα πάντως τελειώνει η γκρίνια μας, καθώς ο προσεκτικός σχεδιασμός όντως κάνει τη ζωή του οδηγού εύκολη. Άψογη η θέση οδήγησης, απρόσκοπτη η περιμετρική ορατότητα (χαρακτηριστικό άκρως σημαντικό για τόσο ογκώδες αυτοκίνητο), όλα τα χειριστήρια τακτοποιημένα στη σωστή θέση, ωστόσο για εμάς πιο σημαντική είναι η ευκολία με την οποία ακόμα και ο λιγότερο εξοικειωμένος οδηγός μπορεί να χειριστεί τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης/ψυχαγωγίας.

Η παρουσία φυσικών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα (για τα προγράμματα οδήγησης/τετρακίνησης X-Mode), κάτω από την οθόνη του infotainment (για το κλιματισμό), αλλά και πάνω στο τιμόνι (για άμεση πρόσβαση στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού Subaru Safety Sense) συνιστούν σωστές επιλογές που όντως κάνουν εύκολη και ευχάριστη την καθημερινότητα. Προς αυτή την κατεύθυνση συνδράμουν επιπλέον, η ασύρματη σύνδεση Apple CarPlay/ Android Auto, η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου, ο εξ αποστάσεως έλεγχος του αυτοκινήτου Subaru Care μέσω smartphone (κλιματισμός, κλείδωμα/ξεκλείδωμα, εντοπισμός θέσης αυτοκινήτου, έλεγχος κατάστασης μπαταρίας και διαχείριση προγράμματος φόρτισής της), το εξαιρετικής απόδοσης ηχοσύστημα της Harman/Kardon με 10 ηχεία και subwoofer κ.ά.

Subaru

Ο γάμος της χρονιάς

Το Subaru Solterra διατίθεται με δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη και νέας σχεδίασης eAxle, κατά την οποία κιβώτιο, διαφορικό, ηλεκτροκινητήρας και μετατροπέας τάσης ενσωματώνονται σε μία ενιαία, συμπαγή σε διαστάσεις μονάδα. Η απόδοσή τους είναι 80 KW(ή 107 ίπποι), έκαστος με τη συνδυαστική ιπποδύναμη να φθάνει τους 214 ίππους και τα 338 Nm ροπής, που μεταδίδονται ανεξάρτητα σε όλους τους τροχούς μέσω του συμμετρικού συστήματος μόνιμης τετρακίνησης της Subaru. Με άλλα λόγια εδώ καταγράφεται το πρώτο κατά σειρά δεδομένο της ένωσης των δύο διαφορετικών κόσμων.

Subaru

Η κατανομή της ροπής και της δύναμης της πέδησης στους δύο άξονες με στόχο πάντα τη βέλτιστη πρόσφυση επιτυγχάνεται μέσω των τεσσάρων προγραμμάτων τετρακίνησης Χ-Μοde (χιόνι/χώμα/βαθύ χιόνι/λάσπη), τα οποία αναλόγως προγράμματος επενεργούν σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Πέραν των λειτουργιών υποβοήθησης ανάβασης (Ηill Start Assist) και κατάβασης (Hill Descent Control), εδώ το X-Mode διαθέτει επιπλέον και το νέο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control, το οποίο επιτρέπει μέσω πέντε διαφορετικών διαβαθμίσεων τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας (από 2 έως 10 χλμ./ώρα), παρέχοντας σταθερότητα σε ανώμαλους δρόμους ή κακοτράχαλες επιφάνειες.

Subaru

H ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μια υγρόψυκτη μπαταρία χωρητικότητας 71,4 kWh, η οποία επιτρέπει ταχυφόρτιση έως και 150 kW (ελάχιστος χρόνος φόρτισης 30 λεπτά από το 20% έως 80%), ενώ για φόρτιση σε wallbox έχει ενσωματωμένο on board charger 11 kW που χρειάζεται 6,5 ώρες για πλήρη φόρτιση (από 0% έως 100%). Η τυποποιημένη αυτονομία κατά WLTP είναι 414 χιλιόμετρα.

Subaru

Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στο πεδίο της αλήθειας, το δρόμο με άλλα λόγια; Ξεκινώντας από τις επιδόσεις, βλέπουμε πως το βάρους 2.035 κιλών αμάξωμα επιταχύνεται από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Με γνώμονα τη μεγάλη μάζα του αμαξώματος μία χαρά είναι η πρώτη επίδοση, όντως πολύ γρήγορο το βαρύ Subaru Solterra κυρίως όμως στις προσπεράσεις, αφού ακόμα και στο ήπιο πρόγραμμα οδήγησης Eco τσεκάρεις, πατάς γκάζι και… εξαφανίζεσαι!

Subaru

Subaru που πηγαίνει… παντού!

Το συμμετρικό σύστημα μετάδοσης της τετρακίνησης με τον τρόπο που αποδίδει δικαιώνει εκ νέου την αξιοζήλευτη φήμη που το συνοδεύει, ίσως ακόμα πιο εμφατικά εν προκειμένω, καθώς το αυξημένο βάρος σε θεωρητική βάση επιβαρύνει σημαντικά τη λειτουργία της μετάδοσης. Παρ’ όλα αυτά στην πράξη όλα λειτουργούν περίφημα και είναι απορίας άξιο το γεγονός πώς ένα τόσο ψηλό και βαρύ αυτοκίνητο εμπνέει τον οδηγό του να κινηθεί σε ρυθμούς 10/10. Είτε κινείται στην άσφαλτο είτε «σιδερώνει» νεροφαγώματα καθ’ οδόν προς ήλιο μεριά! Η εξήγηση απλή: Η μεγάλη ροπή που αποδίδεται γραμμικά και ακαριαία, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερα εξελιγμένη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μετάδοση, έχει ως αποτέλεσμα την εξαιρετική οδική συμπεριφορά Subaru Solterra, ανεξαρτήτως τερέν ή επιλεγμένου προγράμματος οδήγησης.

Subaru

Τελεία και παύλα!

Στην άσφαλτο κατ’ αρχάς, τα προαναφερόμενα, από κοινού με το χαμηλό κέντρο βάρους, τα μεγάλα μετατρόχια και τα φαρδιά ελαστικά, κάνουν να φαντάζουν εύκολα τα… δύσκολα. Είναι τόσο υψηλές οι τιμές της πλευρικής και της ελκτικής πρόσφυσης που ποτέ δεν νιώσαμε την παραμικρή ανασφάλεια από τους δύο+ τόνους του βάρους, τη μέτρια απόδοση των Μichelin Primacy που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής, ούτε καν από τη μεγάλη διαδρομή των αναρτήσεων (γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός/διπλά ψαλίδια πίσω) που αναπόφευκτα οδηγεί στην ανάπτυξη αυξημένων κλίσεων στις στροφές. Με το γκάζι στο πάτωμα ακόμα και στο σπορ πρόγραμμα «POWER» δεν καταγράφεται ποτέ η παραμικρή δυσχέρεια. Μονάχα κολλάς στο εξαιρετικό κάθισμα και ακολουθείς, με το καλό σε αίσθηση τιμόνι, τη χάραξη της στροφής χωρίς περιττά γλιστρήματα, βγαίνοντας μάλιστα στην έξοδο με πολλά χιλιόμετρα.

Subaru

Η ενεργή κατανομή της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά, σε αγαστή συνεργασία ασφαλώς με τους ακούραστους αεριζόμενους δίσκους εμπρός-πίσω, προσδίδει χαρακτηριστικά λειτουργίας torque vectoring, καθιστώντας το ουδέτερο και ασφαλέστατο. Επιγραμματικά, σε κάθε περίπτωση, θα προφυλάξει αποτελεσματικά από το λάθος τον αδαή, ενώ ταυτόχρονα θα κάνει εύκολη, μα διόλου βαρετή τη ζωή του έμπειρου! Εκτός δρόμου μη σας ξεγελά το κυριλέ παρουσιαστικό, ούτε καν ο ιδιαίτερα πολιτισμένος χαρακτήρας που συνάδει με άνεση υψηλού επιπέδου.

Έξω στη φύση αντεπεξέρχεται με την ίδια ακριβώς ευχέρεια όπως στην άσφαλτο, εκ νέου χάρη στο πακέτο κινητήρες/Χ-Μοde/αναρτήσεις. Είτε σκαρφαλώνει σε πλαγιά με κροκάλες είτε κατέρχεται μέσα από νεροφαγώματα επί σαθρού εδάφους, το Subaru Solterra αντεπεξέρχεται με σχεδόν σκανδαλώδη ευχέρεια παρά τα ακατάλληλα για την περίσταση ελαστικά. Είμαστε απολύτως βέβαιοι πως με ένα σετ καλά χωμάτινα ελαστικά, το συγκεκριμένο ηλεκτρικό της Subaru μπορεί να στείλει για ψυχοθεραπεία κάμποσους σκληροτράχηλους τετρακίνητους αντιπάλους. Και όλα αυτά εξελίσσονται για μία ακόμα φορά με μία ευκολία που αφήνει άφωνο τον γνώστη που έχει επίγνωση πως όλα αυτά μόνον εύκολα δεν είναι.

Subaru

Παρ’ όλα αυτά, τσεκάρεις το μονοπάτι, επιλέγεις το αντίστοιχο πρόγραμμα στο Χ-Μode, ρυθμίζεις την επιθυμητή ταχύτητα κίνησης στο Grip Control και έφυγες. Άσ’ τα όλα πάνω του και εκείνο ξέρει επακριβώς τι κάνει, προσφέροντας τα καλύτερα τόσο στον αδαή όσο και στον γνώστη. Την ίδια στιγμή, το γρήγορο (τρεις στροφές από τέρμα σε τέρμα) τιμόνι κόβει αρκετά (11,2 μέτρα κύκλος στροφής), γεγονός που, σε συνδυασμό με την άπλετη περιμετρική ορατότητα, καθιστά ευχάριστη τη ζωή και στην πόλη.

Subaru

Απ’ όλα όσα έχουν προηγηθεί, προφανώς και έχετε αντιληφθεί πως το πάντρεμα των κλασικών γονιδίων -έστω και άκρως εξελιγμένων- της αυτοκίνησης με τη νέα μόδα της ηλεκτροκίνησης βρήκε πεδίον δόξης λαμπρό στο πανέμορφο Subaru Solterra! Θα το δηλώσουμε ευθαρσώς, ναι, μας άρεσε και πάρα πολύ μάλιστα, γιατί φέρει στο DNA του μπόλικα στοιχεία από το ένδοξο σκληροπυρηνικό παρελθόν της ιαπωνικής εταιρίας. Μπορεί οι γωνίες να λειάνθηκαν τόσο όσο για να καθίστανται τα ζόρικα προσιτά στον λιγότερο εξοικειωμένο. Μπορεί επίσης η τεχνητή αίσθηση που βιώνεις μαζί του να είναι εντελώς διαφορετική απ’ όλα όσα ανόθευτα και συναρπαστικά βιώσαμε σε άλλες εποχές. Κι όμως, όλα αυτά μήτε είναι αρνητικά μήτε μας χαλάνε, αφού φθάνεις στο επιθυμητό αποτέλεσμα με αρκετά λιγότερο κόπο, μηδενικό ρίσκο και όντως με ικανοποιητικές δόσεις χαράς.

Subaru

Αν…

Ήρθε η ώρα να σας αποκαλύψουμε γιατί δώσαμε τον μάλλον ομιχλώδη τίτλο στη συγκεκριμένη δοκιμή, ο οποίος σχετίζεται με το ένα και μοναδικό χαρακτηριστικό που μετριάζει τη φανταχτερή -λόγω απόδοσης στην πράξη- υπόστασή του. Αν, λοιπόν, είχε μεγαλύτερη πραγματική αυτονομία αντί των 370 χιλιομέτρων (χωρίς κλιματισμό) και 320 χιλιομέτρων (με κλιματισμό), τότε δίχως περιστροφές θα μιλάγαμε για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με σχετικά προσιτή τιμή αγοράς, που δεν υπολείπεται σχεδόν σε τίποτε σε σύγκριση με ένα αντίστοιχων προδιαγραφών μοντέλο με θερμικό κινητήρα. Ακόμη και σε οδηγική αίσθηση!

Subaru

Κι όμως, παρά τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, είτε μέσω της λειτουργίας S-Pedal είτε μέσω των paddles στο τιμόνι, η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας δεν επαρκεί για να του εξασφαλίσει μία ικανοποιητική αυτονομία. Και είναι μεγάλο κρίμα γιατί όντως το Subaru Solterra αποτελεί ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα μοντέλα εφ’ όλης της ύλης που έχουμε δοκιμάσει την τελευταία διετία. Αν μάλιστα υπήρχε το ενδεχόμενο, λέμε τώρα, να παρουσιαστεί με plug-in υβριδικό σύνολο, τότε πολλοί φημισμένοι ανταγωνιστές της κατηγορίας θα έσκαβαν λαγούμια για να κρυφτούν και είμαστε κάθετοι σ’ αυτό. Επειδή όμως η ιστορία δεν γράφεται με «αν», συγκρατούμε την άριστη απόδοση σε κάθε σενάριο κίνησης, την ποιότητα κατασκευής χρηματοκιβωτίου και την όμορφη παρουσία και ευχόμαστε τα καλύτερα στο Subaru Solterra, γιατί όντως τα αξίζει…

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρες

Εμπρός-Πίσω, εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη

Iσχύς

Μέγιστη συνδυαστική ισχύς: 214 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 338Nm

Μετάδοση

Στους τέσσερις τροχούς

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 6,9 δλ.

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή (WLTP): 16,0 kWh/100 χλμ.

Δοκιμής: 19,0 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου 71,4 kWh

Αυτονομία

414 χιλιόμετρα (WLTP)

370 χιλιόμετρα (δοκιμής)

Φόρτιση

AC (11 kW) 6 ώρες και 30 λεπτά

DC 150 kW 30 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χιλ.: 4.690x 1.860 x 1.650

Μεταξόνιο 2.850 χιλ.

Βάρος 2.035 κιλά

Χώρος αποσκευών

441 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση (4eXPERIENCE): 58.500€

Έκδοση δοκιμής (4eXPERIENCE Plus): 62.500€

Όλες οι ειδήσεις

Βουλή: Αυτά είναι τα καινούργια αυτοκίνητα των αρχηγών και των βουλευτών – Ποιες ήταν οι προτιμήσεις τους

BMW S 1000 XR – Η τρέλα που πάει στα βουνά και στην πίστα

Η εντυπωσιακή γκάμα της Lamborghini σε 10 υπέροχα «κλικ»

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο