ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG7: Kamiqάζι αγάπη μου!

dokimi-skoda-kamiq-1-0-tsi-dsg7-kamiqazi-agapi-mou-744678

Βελτιωμένη εκεί όπου χρειαζόταν, η ανανεωμένη γενιά του Kamiq εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο τη δυναμική του δημοφιλέστερου SUV της Škoda

Του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου

Φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου

Η νεότερη και συνάμα μικρότερη προσθήκη στην γκάμα των «οχημάτων ελεύθερου χρόνου» της αυτοκινητοβιομηχανίας των Τσέχων φαίνεται πως αποδείχθηκε κίνηση-ματ, καθώς το Kamiq κατάφερε να ξεπεράσει με ευκολία τις προσδοκίες της αγοράς και να χαρίσει εαυτόν τον τίτλο του δεύτερου καλύτερου best seller μοντέλου της μάρκας.

Η ανανέωση, που επήλθε σχεδόν πέντε χρόνια μετά από εκείνο το λανσάρισμα υπό το φως της εκθαμβωτικής ελβετικής πρωτεύουσας, στο επιβλητικό ακίνητο της Rte François-Peyrot, εκεί όπου επί σειρά ετών στεγαζόταν η πάλαι ποτέ –θρυλικότερη– έκθεση αυτοκινήτου ολόκληρου του κόσμου, ακτινοβολεί με τέτοια αυτοπεποίθηση την παρουσία του, ώστε να έχει κερδίσει επάξια μια θέση ανάμεσα στις σελίδες του Ειδικού Τύπου.

Συμπυκνωμένη αρτιότητα

Το αμάξωμα των 4,24 μέτρων φέρει αλλαγές μόνο στα σημεία, με τις κυριότερες να εντοπίζονται στο εμπρός μέρος. Οι επανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες πλαισιώνονται από νέα φωτιστικά σώματα, που πλέον διαθέτουν και τεχνολογία LED Martix, επιτρέποντας στον οδηγό να διατηρεί τη μεγάλη σκάλα συνεχώς αναμμένη χωρίς να τυφλώνουν τα αντίθετα ερχόμενα οχήματα ή δίκυκλα.

Σχεδιαστικά το επάνω στοιχείο είναι τώρα πιο λεπτό και χρησιμοποιεί τέσσερις ευκρινώς σχεδιασμένες μονάδες LED για τη δημιουργία των φώτων ημέρας, καθώς και δυναμικών ενδείξεων για τα φλας στο μπροστινό μέρος – ένα χαρακτηριστικό μοναδικό σε αυτό το μοντέλο της Škoda. Στα επανασχεδιασμένα πίσω φώτα LED, η προαιρετική κορυφαία έκδοση διαθέτει δυναμικές ενδείξεις για τα φλας και νέα γραφικά φώτων σε σχήμα L. Η επανασχεδιασμένη μάσκα της Škoda είναι πλέον οκταγωνική και ελαφρώς πιο κάθετη από πριν, με τις χαρακτηριστικές διπλές ράγες που χαρακτηρίζουν τα SUV μοντέλα της μάρκας να συγκλίνουν σε σχήμα U στο κάτω μέρος.

 

Στο πίσω μέρος και ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, το λογότυπο έχει δώσει τη θέση του στην επιγραφή του ονόματος της μάρκας, ενώ τα πίσω φώτα ομίχλης είναι ενσωματωμένα στην πίσω ποδιά κάθε μοντέλου. Μάλιστα το Kamiq για πρώτη φορά διατίθεται και με προαιρετική ηλεκτρική πίσω πόρτα που περιλαμβάνει επίσης το εικονικό πεντάλ, που επιτρέπει στην πίσω πόρτα να ανοίγει εύκολα και άνετα χρησιμοποιώντας μια κίνηση του ποδιού κάτω από την πίσω ποδιά.

Οι αλλαγές ολοκληρώνονται από τις νέες ζάντες αλουμινίου Kajam 17 ιντσών και τις ζάντες Fornax και Ursa 18 ιντσών, καθώς επίσης και το Color Concept, το οποίο περιλαμβάνει την οροφή, τις κολόνες Α και τους εξωτερικούς καθρέφτες βαμμένους σε μαύρο χρώμα, όπως ακριβώς είχε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

 

Έτερον εκάτερον

Σε αντίστοιχο βαθμό με το εξωτερικό βρίσκονται και οι αλλαγές στο εσωτερικό, που χάρη στη σωστή διαμόρφωση φιλοξενεί με άνεση πέντε ενήλικες, προφέροντας παραπάνω από ικανοποιητικούς χώρους τόσο για τους εμπρός και τους πίσω όσο και για το χώρο αποσκευών. Φυσικά οι Simply Clever επιλογές δεν απουσιάζουν από τον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ μέσω των πολλών προαιρετικών πακέτων επιπρόσθετες λύσεις μπορούν να ολοκληρώσουν τις απαιτήσεις σας.

 

Οι νέες ταπετσαρίες και τα διακοσμητικά τελειώματα χρησιμοποιούν ανακυκλωμένα υφάσματα για τις ταπετσαρίες, τις μοκέτες και τα πατάκια δαπέδου. Ωστόσο, σε εμάς ξεχώρισε το φιλέτο από γκρι σουέντ στο μέσον του ταμπλό, που αναβαθμίζει την ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και είναι σε μεγάλο βαθμό πολύ καλή. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν επίσης το επανασχεδιασμένο τιμόνι των δύο ακτίνων, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 8 ιντσών και την οθόνη αφής των 9 ιντσών του συστήματος πλοήγησης. Στα θετικά σημειώνουμε και την παρουσία φυσικών διακοπτών για όλες τις λειτουργίες και κυρίως την παρουσία ενός μηχανικού χειρόφρενου.

Πληθώρα επιλογών

Το Kamiq εφοδιάζεται με πληθώρα στάνταρ εξοπλισμού, που διατίθεται ήδη από τη βασική έκδοση, φέροντας ακόμη και συστήματα υποβοήθησης από μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων όπως Front Assist, Lane Assist, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων κ.ά.

Η έκδοση Selection της δοκιμής μας μεταξύ των κυριότερων συμπεριλάμβανε LED φώτα εμπρός και πίσω, έξι αερόσακους, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αυτόματο αντιθαμβωτικό εσωτερικό καθρέπτη και αυτόματη λειτουργία φώτων, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, σύστημα κλειδώματος και εκκίνησης κινητήρα χωρίς το κλειδί, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω και κάμερα οπισθοπορείας.

Πρέπει επίσης να αναφέρουμε πως ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού διαθέτει πληθώρα επιλογών, που σημαίνει πως σίγουρα μπορείτε να έχετε το αυτοκίνητο της επιλογής σας, όπως ακριβώς το επιθυμείτε.

Λακωνικές βελτιστοποιήσεις

Αναβαθμίσεις ουσίας έχουν συντελεστεί επίσης και στα μηχανολογικά μέρη, με τον 1.0 TSI να αποδίδει πλέον 116 ίππους 500 σ.α.λ. νωρίτερα και σε μεγαλύτερο εύρος στροφών και 200 Nm ροπής για επιπλέον 500 σ.α.λ. στο πάνω άκρο, σε σχέση με τον προκάτοχο του. Στην πράξη, αυτές οι παρεμβάσεις δύσκολα γίνονται αντιληπτές, καθώς τα νούμερα των επιδόσεων δεν παρουσιάζουν έντονες διαφοροποιήσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε 10,2 δλ. και την τελική να περιορίζεται στα 195 χλμ./ώρα.

Το επτατάχυτο DSG συνεπικουρεί ιδανικά τη λειτουργία του κινητήρα, δίχως να νιώθεις πως θα βρεθείς ποτέ «ξεκρέμαστος», αν και όταν αυτό δεν βρίσκεται στο «S» παρατηρείται μια μικρή αναμονή στο kickdown. Μόλις όμως το κιβώτιο κατεβάσει τις απαιτούμενες σχέσεις, αναδεικνύεται η τόλμη του κινητήρα να επιταχύνει άμεσα και να ακουμπήσει τις υψίτονες συγχορδίες του τρικύλινδου πενταγράμμου που εμφανίζονται πλησιάζοντας την ερυθρή ζώνη του στροφόμετρου. Σε θέματα κατανάλωσης, τα 6,9 λίτρα/100 χλμ. της δοκιμής μας κρίνονται σε κάθε περίπτωση ικανοποιητικά, όμως αν δεν οδηγείτε με το δεξί πεντάλ μονίμως στο πάτωμα και σφετεριστείτε το Eco πρόγραμμα οδήγησης, που επιτρέπει τη λειτουργία ελεύθερης κύλισης, μπορείτε σίγουρα να υπολογίζετε τουλάχιστον ένα λίτρο κάτω από τα νούμερα που αναφέρθηκαν.

Status Quo

Με το έναυσμα να έχει δοθεί από την πλατφόρμα MQB-A0, είναι τεχνικά δύσκολο να μην αναφερόμαστε σε πολύ καλές οδηγικές εντυπώσεις για το ανανεωμένο Kamiq. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα η ποιότητα κύλισης πραγματικά εντυπωσιάζει, ενώ σε αντίστοιχα επίπεδα βρίσκεται και η ηχομόνωση της καμπίνας προτού φτάσει ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Το τιμόνι δεν εξάπτει τα πάθη, όμως παραμένει καλοζυγισμένο και ακριβές –ιδίως όταν βρίσκεται στη Sport ρύθμιση–, ενώ ο κύκλος στροφής των 10,1 μέτρα συμβάλλει ουσιαστικά στους ανέμελους χειρισμούς ιδίως σε μικρά στενά των πόλεων.

Για την ανάρτηση οι μηχανικοί της Μλάντα Μπόλεσλαβ επέλεξαν μια ουδέτερη προς σφιχτή λύση με γόνατα τύπου MacPherson με κάτω τριγωνικά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδο στον εμπρός άξονα και ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος. Στην πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος οι κακοτεχνίες εξομαλύνονται, αν και οι πίσω επιβάτες νιώθουν σαφώς εντονότερα το ανάγλυφο αυτών, χωρίς όμως να προκύπτουν προβληματισμοί. Το σύστημα πέδησης –πραγματικά ακούραστο– αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους με πλευστές μονοπίστονες δαγκάνες εμπρός και επίσης δισκόφρενα πίσω που τοποθετούν το μοντέλο πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, με την αίσθηση από το πεντάλ να είναι η αρμόζουσα.

Παράδοση με ιστορία

Στον απόηχο του Kamiq, του μοντέλου-φαινόμενο που μέσα σε πέντε –απαιτητικά– χρόνια κατάφερε να ξεπεράσει τις 600.000 πωλήσεις, αντιλαμβανόμαστε αμέσως ότι πρόκειται περί ενός τυπικού Škoda, ενός αυτοκινήτου δηλαδή που ικανοποιεί τις απαιτήσεις του τρόπου ζωής και των πελατών με επίκεντρο την οικογένεια. Η έκδοση της δοκιμής μας με το αυτόματο κιβώτιο αποδεικνύει πως είναι μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας, ενώ με την προτεινόμενη τιμή να ανέρχεται στις 24.900€, ο όρος Value For Money μας υπενθυμίζει ξανά τον προσανατολισμό της μάρκας, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Gallery 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τρικύλινδρος

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 999 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 116 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 200Nm/2.000-3.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,2 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,6 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 6,9 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 127 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

50 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.241 x 1.793 x 1.562

Μεταξόνιο χλστ.: 2.639

Βάρος: 1255 κιλά

Χώρος αποσκευών

400 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: 21.900 ευρώ

Έκδοση δοκιμής: 24.900 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας: 82 ευρώ

Όλες οι ειδήσεις

Στην παραμυθένια Ορεινή Αρκαδία με την υβριδική Alfa Romeo Junior

Επίδομα παιδιού: Κυβικά και παλαιότητα αυτοκινήτου στα κριτήρια για τους δικαιούχους

Πρώτη επαφή: Volkswagen Golf GTI

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο