Δεν χρειάζεται να πάρεις υβριδικό B-SUV για να κάνεις οικονομικές μετακινήσεις. Το νέο Captur συνεχίζει να προσφέρεται σε έκδοση διπλού καυσίμου βενζίνης-LPG, ενώ είναι και πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.
Του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Πέρασαν 11 χρόνια από τότε που η Renault μάς παρουσίασε το Captur. Τότε ήταν που τα μικρά Crossover έκαναν το πρώτο «ντου» και εξαπλώθηκαν πιο γρήγορα και από τον Covid. Η Renault δεν θα μπορούσε να λείπει από το εμπορικό πάρτι, αφού ήταν ξεκάθαρες οι προτιμήσεις του κοινού. Τα 2 εκατομμύρια των πωλήσεών του τη δικαιώνουν άλλωστε. Από ένα υπερυψωμένο Clio στην πρώτη του γενιά σε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα B-SUV στη δεύτερη. Αυτό που βλέπετε, αν από μπροστά δεν σας θυμίζει κάτι, να ξεκαθαρίσουμε πως δεν είναι η τρίτη γενιά του. Πρόκειται για ένα εκτεταμένο facelift που εκμοντερνίζει πολύ την εικόνα του και αναβαθμίζει αρκετά τον εξοπλισμό του, έτσι ώστε να συνεχίσει να κερδίζει το κοινό, όντας μια πολύ ολοκληρωμένη πρόταση. Μια καλή τιμή θα χρειαζόταν για να πετύχει το σκοπό αυτόn και πλέον… την έχει, ειδικά στην έκδοση με το LPG.
Sonic, is that you?
Δεν είναι πολλές οι φορές που η ανανέωση μιας γενιάς φέρνει τόσο μεγάλες εξωτερικές αλλαγές. Αυτές βέβαια, στο νέο Captur, είναι επικεντρωμένες στο μπροστινό μέρος, οπότε και παραμένει στην πράξη ένα facelift.
Η Renault τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μία μεταβατική φάση, στην οποία θα μπορούσαμε να πούμε ότι πειραματίζεται σχεδιαστικά. Με τα πιο πρόσφατα μοντέλα έχει πετύχει μια αλλαγή στην εικόνα της που ξεφεύγει προς στα premium λημέρια και το νέο Captur είναι ένα απ’ αυτά. Πιο πολλά κοινά στοιχεία έχει με το εντυπωσιακό Rafale παρά με το μικρό του αδελφάκι, το Clio, όπως επίσης σαν δύο σταγόνες νερό μοιάζει με το μεγαλύτερο Symbioz που παρουσιάστηκε πρόσφατα, αλλά και αρκετά με το Scenic.
Είναι η επίπεδη σχεδίαση της μάσκας με τα ανάγλυφα μοτίβα στο χρώμα του αμαξώματος, το πιο ψηλό καπό με τα έντονα νεύρα, οι ανοιχτοί αεραγωγοί στον νέο προφυλακτήρα και τα λεπτά επιθετικά φώτα που έχουν αλλάξει ριζικά το μπροστινό μέρος του Captur. Έχει ένα ύφος που δεν είναι ακριβώς επιθετικό, αλλά ξεχειλίζει από αυτοπεποίθηση. Σαν έναν δυναμικό χαρακτήρα καρτούν. Σε αυτό συμβάλλουν και τα LED φώτα ημέρας που είναι εμπνευσμένα από το νέο διαμαντένιο λογότυπο «Nouvel’ R», αλλά με λίγη φαντασία θυμίζουν και κεραυνό. Όπως και αν το δεις πάντως, είναι σίγουρα πολύ, μα πολύ φρέσκο. Μια ματιά τριγύρω βέβαια φτάνει για να συνειδητοποιήσεις ότι αυτό είναι όντως ένα Captur, αφού οι υπόλοιπες αλλαγές μετριούνται στα δάχτυλα.
Ανασχεδιασμένα είναι τα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, με τρισδιάστατη σχεδίαση στην έκδοση Techno και διάφανα κρύσταλλα σε όλες τις υπόλοιπες. Φρεσκαρισμένοι είναι οι τροχοί από 17 έως 19 ίντσες, αλλά και οι χρωματικές επιλογές. Εδώ τα πράγματα γίνονται μάλιστα ενδιαφέροντα, αφού προσφέρονται 14 συνδυασμοί εξωτερικής εξατομίκευσης, με διχρωμία οροφής και καθρεπτών. Η έκδοση Techno που δοκιμάζουμε, εκτός από τη διχρωμία, έχει μαύρα γυαλιστερά πλαστικά στους προφυλακτήρες και στα πλαϊνά ένθετα, αλλά και πιο έντονο διακοσμητικό αεραγωγό στα φτερά. Είναι όμως η έκδοση Esprit Alpine που κλέβει τις εντυπώσεις, ξεφεύγοντας ταυτόχρονα και στο… budget.
Πρακτικότατο όπως θυμάστε, με νέο αέρα τεχνολογίας
Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι πιο ήπιων τόνων. Η ουσία άλλωστε του Captur είναι να προσφέρει μία άνετη, ποιοτική, εργονομική και πρακτική καμπίνα. Αυτό δεν άλλαξε, σε αντίθεση με την τεχνολογία που απέκτησε πλέον άλλον αέρα. Ο αναλογικός πίνακας οργάνων πήρε σύνταξη και τη θέση του ανέλαβε ένας ψηφιακός 7 ιντσών, παρόμοιος με αυτόν που είχαν οι ανώτερες εκδόσεις του μοντέλου που αντικαθιστά, μα με πολύ καλύτερη ανάλυση και εντελώς νέα, πιο μίνιμαλ γραφικά. Η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε περισσότερες επιλογές προβολής, όπως π.χ. κλασικά στρογγυλά όργανα, αν και υπάρχει ένα στροφόμετρο σε μπάρα ως επιλογή, μαζί με πάρα πολλά widget πληροφοριών.
Εν αντιθέσει, η κεντρική προβολή της τεράστιας πλέον οθόνης αφής 10,4 ιντσών έχει λιγότερα διαμορφώσιμα widget. Και θα πούμε καλύτερα, αφού όλα τα μενού είναι πανεύκολα στη χρήση και ό,τι ψάχνεις το βρίσκεις πολύ γρήγορα. Να αναφέρουμε επίσης ότι αν ψάχνετε τις υπηρεσίες της Google (βλ. Google Maps, Assistant & Play) δεν θα τις βρείτε, παρά μόνο εάν έχει εξοπλιστεί με το αντίστοιχο προαιρετικό πακέτο που συνδυάζεται με τη μεγάλη οθόνη για τον οδηγό, διαγωνίου 10”. Σε κάθε περίπτωση, η σύνεση με Apple CarPlay ή το Google Android γίνεται ασύρματα και αστραπιαία, οπότε θα χρησιμοποιείτε από εκεί τα Maps σας. Ασύρματα γίνεται επίσης και η φόρτιση στην Techno από την ευρύχωρη θήκη μπροστά στον επιλογέα. Προσθέστε και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό με τις 48 επιλογές χρωμάτων που προσφέρει vibes στις βραδινές διαδρομές.
Σχεδιαστικά δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα, πέρα από το κομμάτι της οθόνης με τη βάση της που περιλαμβάνει τα χειριστήρια του κλιματισμού (ή του AC στην βασική έκδοση), το κουμπί των αλάρμ και του κεντρικού κλειδώματος. Παράδοξο βέβαια που το κουμπί επιλογής φυσικού αέρα ή AC είναι ψηφιακό όταν όλα τα υπόλοιπα κανονικά, αλλά και η κατάργηση των περιστροφικών διακοπτών με τις εσωτερικές οθόνες που είχε το προηγούμενο μοντέλο για τις ρυθμίσεις του κλιματισμού γενικότερα. Ήταν σαφώς πιο πολυτελές σε εμφάνιση. Κανένα παράπονο όμως από την εργονομία του, σε όλα τα επίπεδα. Επιτρέψτε μας τη μικρή «γκρίνια» για τα πλέον σκληρά πλαστικά στις πόρτες. Όλα τα υπόλοιπα στο πάνω μέρος της καμπίνας παραμένουν πολύ μαλακά, με προσεγμένες επενδύσεις που είναι φιλικές προς το περιβάλλον και στιβαρή συναρμολόγηση.
Οι θήκες στο εσωτερικό είναι πολλές, μεγάλες και παντού. Ένας νέος χωνευτός χώρος κρύβεται κάτω από την οθόνη, ενώ εντυπωσιάζει και το ντουλαπάκι που μπορείτε να… χαθείτε μέσα σε αυτό. Όσον αφορά τους πίσω επιβάτες, μην περιμένετε αλλαγές, καθώς οι διαστάσεις είναι ίδιες και απαράλλαχτες. Παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα B-SUV που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και τρεις επιβάτες πίσω και μάλιστα με πολυμορφικότητα. Η πίσω σειρά των καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί (μονοκόμματα) έως 16 εκ., ανεβάζοντας τον χώρο αποσκευών στα 528 λίτρα, μια από τις κορυφαίες τιμές της κατηγορίας. Σε αυτή την περίπτωση ο χώρος για τα γόνατα όμως είναι περιορισμένος και μόνο μικρά παιδιά μπορούν να κάτσουν. Στη θέση για μεγαλόσωμους ενήλικες, όμως, η έκδοση LPG «παίζει» στα 396 λίτρα με το διπλό πάτωμα στην πάνω θέση και σίγουρα αρκετά πάνω από τα 400 στην κάτω. Όσον αφορά τα παιδικά καθίσματα, υπάρχουν τρεις θήρες ISOFIX, συμπεριλαμβανομένων αυτών της θέσης του συνοδηγού.
Η έκδοση που θα πάρετε είναι αυτή! Η ECO-G, η LPG
Η γκάμα κινητήρων του Captur περιλαμβάνει ένα σύνολο για κάθε γούστο ή ανάγκη, δυστυχώς πλην του ντίζελ πλέον. Τα υβριδικά μπορεί να εκπλήσσουν με την αποδοτικότητά τους, όμως άλλη είναι η έκδοση που εντυπωσιάζει με την τιμή της. Αυτή με το εργοστασιακό σύστημα βενζίνης και LPG, που αποτελεί και την πιο προσιτή επιλογή απ’ όλες. Δύο καύσιμα, το ένα πάμφθηνο, αλλά κυρίως δύο ντεπόζιτα (48 και 40 λίτρων).
Πρόκειται για τον γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα 1 λίτρου που είναι σχεδιασμένος από την αρχή ώστε να υποστηρίζει και τα δύο καύσιμα, με όλες τις απαραίτητες δικλίδες ασφαλείας και ένα ντεπόζιτο από ατσάλι υψηλής αντοχής για το υγραέριο. Με τη χρήση υγραερίου αποδίδει τα μέγιστα και περισσότερα απ’ ό,τι με τη βενζίνη, όπως επίσης και λίγο περισσότερη ροπή. Μιλάμε για μια διαφορά της τάξης του 10%, που δεν είναι απόλυτα αισθητή στον δρόμο, όπως επίσης αισθητή δεν είναι και η μετάβαση από το ένα καύσιμο στο άλλο.
Αυτή γίνεται είτε χειροκίνητα ή αυτόματα όταν τελειώσει ένα από τα δύο ντεπόζιτα. Για τα τυπικά να πούμε ότι αποδίδει με το LPG περί τους 100 ίππους από τις 4.600 έως τις 5.000 σ.α.λ., με ροπή 170 Nm από τις 2.000 έως τις 3.500. Αυτό είναι και το σημείο, οι μεσαίες στροφές δηλαδή, που για μόλις ένα λίτρο εντυπωσιάζει με την απόδοση που έχει, προσφέροντας αρκετή έλξη για μια ασφαλή προσπέραση. Δεν είναι άλλωστε ο ρόλος του να «ράβει» την άσφαλτο, αλλά να μετακινεί με άνεση τους επιβάτες. Και το κάνει χωρίς πρόβλημα.
Σε σταθερές ταχύτητες είναι αρκετά ήσυχος, αν και σε έντονο φορτίο η τραχύτητα των τριών κυλίνδρων δεν μπορεί να κρυφτεί ούτε στην αίσθηση ούτε στη χροιά. Επίσης, οι σχετικά κοντές σχέσεις από το 6άρι σασμάν δεν ευνοούν και πολύ την κατανάλωση στο ταξίδι, που στα 120 χλμ./ώρα η βελόνα φλερτάρει με τις 3.000 σ.α.λ. Παρ’ όλα αυτά, η αλήθεια είναι πως δεν «καίει» και πολύ. Με υγραέριο υπολογίστε κάπου στα 9 λ./100 χλμ. και με βενζίνη γύρω στα 6,5. Με άλλα λόγια, αυτή η έκδοση μπορεί να διανύσει πάνω από 1.200 χλμ. χωρίς στάση για ανεφοδιασμό. Όμως συμφέρει πραγματικά ο συχνός ανεφοδιασμός με LPG, το κόστος του οποίου είναι κάτω από τα 0,90 ευρώ, και με το 40άρι ντεπόζιτο καλύπτει χωρίς παραχωρήσεις 450 χιλιόμετρα σε μικτό κύκλο ή γύρω στα 350 στην πόλη.
Στα της οδήγησης, το Captur συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα B-SUV. Άνετο, ικανό, ψηλό (17 εκ. απόσταση) και σπορτίφ όσο πρέπει. Είναι ευχάριστο και φιλικό στη γρήγορη οδήγηση, όσο ευχάριστο και ευκολοδήγητο είναι εντός πόλης. Ο κύκλος στροφής, τα 11,1 μ., δεν ακούγεται μικρός, όμως στην πράξη είναι πολύ ευέλικτο. Το τιμόνι του είναι αισθητά πιο ελαφρύ από το παρελθόν, οπότε είναι πιο ξεκούραστο στην πόλη και πιο βολικό στο παρκάρισμα. Με το πρόγραμμα Sport βαραίνει με έναν κάπως τεχνητό τρόπο, που όμως βοηθά ώστε να έχεις καλύτερη αίσθηση και πληροφόρηση από το μπροστινό μέρος. Τα φρένα, αν και λίγο απότομα σε αίσθηση από το πεντάλ, στην έκδοση αυτή είναι εξαιρετικά, με δισκόφρενα μπροστά-πίσω και όχι ταμπούρα που είχε το προηγούμενο. Το 6άρι κιβώτιο είναι ελαφρώς βελτιωμένο στο κούμπωμα του επιλογέα, το οποίο παραμένει θετικό, ενώ ο συμπλέκτης είναι πανεύκολος.
Η κάπως σφιχτή ανάρτηση διαχειρίζεται πολύ καλά τις κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς όμως να θυσιάζεται η άνεση. Είναι λίγες οι λακκούβες που θα προκαλέσουν αντίδραση από τον ημιάκαμπτο άξονα της πίσω ανάρτησης. Η ποιότητα κύλισης είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, όπως επίσης και η ηχομόνωση.
To Captur προσφέρει επίσης πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, χάρη στα μεγάλα παράθυρα και την ψηλή θέση οδήγησης. Η τελευταία είναι ξεκούραστη, με τα άνετα καθίσματα να στηρίζουν καλά και να ρυθμίζονται εύκολα. Περισσότερα είναι και τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης, ενώ οι «σπαστικοί» για πολλούς περιορισμοί απενεργοποιούνται όλοι μαζί με ένα κλικ.
Τελικά… συμφέρει!
Το Captur επέστρεψε προσφέροντας ξανά μια από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις της κατηγορίας. Μπορεί τα πλαστικά στο πάνω μέρος της πόρτας να είναι πλέον σκληρά, όμως παραμένει ποιοτικό, με εξαιρετικές οθόνες, πολύ εξοπλισμό, μεγάλους χώρους και στην έκδοση ECO-G ένα πολύ καλό VFM. Ξεχάστε τη βενζίνη, θα γεμίζετε LPG.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος, δωδεκαβάλβιδος
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 999 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι/4.000-5.000 σ.α.λ. (LPG)
90 ίπποι/4.800-5.000 σ.α.λ. (βενζίνη)
Μέγιστη ροπή: 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. (LPG)
160 Nm/2.100-3.750 σ.α.λ. (βενζίνη)
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 174 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 11,8 δλ. (LPG)/12,5 δλ. (βενζίνη)
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 7,9 λίτρα/100 χλμ.(LPG)/6,1 λίτρα/100 χλμ. (βενζίνη)
Δοκιμής: 9 λίτρα/100 χλμ. (LPG)/6,5 λίτρα/100 χλμ. (βενζίνη)
Εκπομπές CO2: 120 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
40 λίτρα (LPG)/48 λίτρα (βενζίνη)
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.239 x 1.797 x 1.575
Μεταξόνιο χλστ.: 2.639
Βάρος: 1.279 κιλά
Χώρος αποσκευών
422-536 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση (Evolution): από 21.950 ευρώ
Έκδοση δοκιμής (Techno): από 25.600 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Νέα BMW Σειρά 1: Μικρή αλλά λαμπερή!