ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Porsche Panamera 4: Μια 911 με τέσσερις πόρτες!

dokimi-porsche-panamera-4-mia-911-me-tesseris-portes-746945

Η Porsche σχεδόν επανεφηύρε την… ανάρτηση με την Active Ride και κατάφερε να συνδέσει δύο αντίθετες έννοιες, τη σπορ αίσθηση και την απόλυτη άνεση. Τη βιώσαμε στη νέα Taycan και τώρα ήρθε η σειρά της νέας Panamera. Ξέραμε τι να περιμένουμε βέβαια, γιατί αυτή δεν είναι μια οποιαδήποτε λιμουζίνα. Είναι ένα σπορ αυτοκίνητο που απλά τυχαίνει να φοράει «Tuxedo».

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Δεν είναι και λίγες οι φορές που έχει χαρακτηριστεί ως ένα πραγματικό, καθαρόαιμο, σπορ αυτοκίνητο στις προηγούμενες δύο γενιές της. Ούτε είναι λίγες αυτές που έχει χαρακτηριστεί ως μια τετράπορτη 911. Η Panamera είναι μοναδική, όμως τα τελευταία χρόνια ζούσε υπό τη σκιά της Taycan, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της Porsche, το οποίο χωρίς να είναι ένα μεγάλο SUV, όπως αναγκαία ορίζει η μόδα πιο δημοφιλές, έκλεψε τη δόξα από την πολυτελή λιμουζίνα με τους θηριώδης κινητήρες και τα πολλά κυβικά.

Η ώρα της τρίτης γενιάς Panamera πάντως ήρθε για να αλλάξει τα δεδομένα. Η λιμουζίνα από τη Στουτγάρδη δεν φρεσκαρίστηκε απλά, αλλά υιοθέτησε κάθε νέα τεχνολογία που αφορά στο πλαίσιο, στα κινητήρια σύνολα και στον εσωτερικό κόσμο. Όμως, κακά τα ψέματα, το ενδιαφέρον όλων κέντρισε ο γύρος-δήλωση στην Πράσινη Κόλαση. Στην κορυφαία έκδοση Turbo S e-Hybrid και με οδηγό τον Lars Kern, έγραψε χρόνο-ρεκόρ για την κατηγορία των πολυτελών σπορ αυτοκινήτων στα 7:24,17. Αυτό το επίτευγμα «τα λέει» από μόνο του όλα, αλλά σε κάθε περίπτωση φανερώνει ένα μόνο από τα ταλέντα της. Η «βασική» έκδοση Panamera 4 που δοκιμάσαμε αρκεί για να ανακαλύψουμε όλα τα υπόλοιπα.

Βασιλικά γονίδια;

Οι εξωτερικές αλλαγές της νέας γενιάς, ονόματι G3, εκ πρώτης όψεως δεν φαίνονται μεγάλες. Και όντως δεν είναι. Αυτό, καθώς η νέα Panamera διατηρεί τις χαρακτηριστικές γραμμές και αναλογίες της προηγούμενης, με μήκος 5.052, πλάτος 1.937 και ύψος 1.423 χλστ.

Ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει αποκτήσει μεγαλύτερους, τετραγωνισμένους και πιο ανοιχτούς αεραγωγούς, παίρνοντας έμπνευση από τη νεότερη Cayenne. Τα μπροστινά φτερά είναι πιο ψηλά τοποθετημένα, μεταφέροντας στον οδηγό τη γνώριμη αίσθηση (ναι, αυτή μιας 911) και τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα ενσωματώνουν ως στάνταρ προβολείς Matrix LED ή το σύστημα φωτισμού LED υψηλής ανάλυσης HD Matrix, το οποίο έχει περισσότερα από 32.000 pixels ανά προβολέα. Τα τελευταία κάνουν τη νύχτα… μέρα, αφού προσφέρουν εντελώς νέα χαρακτηριστικά φωτισμού, όπως την αποκλειστική φωτεινότητα λωρίδας, με εύρος φωτισμού έως και 600 μέτρα μακριά, κάτι που στις δοκιμές μας, μας άφησε πραγματικά άφωνους. Είναι λες και στρώνει ένα χαλί φωτός μπροστά σου.

Ανασχεδιασμένη είναι και η κολόνα C, μαζί με την γραμμή της οροφής, ενώ η LED μπάρα στο πίσω μέρος είναι κάπως πιο έντονη. Όλα τα νέα σχέδια των τροχών είναι εντυπωσιακά, ειδικότερα οι 21” ζάντες της «δικής μας» που έχουν ξεκάθαρη έμπνευση από την 911. Το λέει και το όνομά τους άλλωστε (Turbo Design). Στο μαύρο χρώμα της δοκιμής θα μπορούσε άνετα να υποδυθεί πρωταγωνιστικό ρόλο σε ταινία του James Bond, αλλά επειδή ο πράκτορας με την άδεια να σκοτώνει κλίνει προς το Union Jack, πιθανότερο θα ήταν να αναλάβει δράση ο Jason Statham για μια ακόμα ταινία Transporter.

Business Class

Το εσωτερικό ενός πολυτελούς Business Class σεντάν πρέπει να ξεχειλίζει από ποιότητα και τεχνολογία. Η νέα Panamera είναι κορυφαία και στα δύο σημεία. Αυτό που ήταν αναμενόμενο έγινε φυσικά. Δανείστηκε στοιχεία από την Taycan και τη νεότερη Cayenne, οπότε η προσέγγιση είναι πιο ψηφιακή από ποτέ. Το σχήμα του ταμπλό είναι ίδιο με της προηγούμενης γενιάς, όμως με την ενσωμάτωση του πλήρως ψηφιακού πίνακα οργάνων «έχασε» το πάνω μέρος του καντράν. Οι αεραγωγοί του κλιματισμού έγιναν χωνευτοί και δεν ελέγχονται με το χέρι. Η ροή του αέρα ρυθμίζεται ακριβώς όπως και στη νέα Taycan, μόνο μέσω της οθόνης αφής, κάτι που αφήνει και πάλι ερωτηματικά για την εργονομία.

Απάντηση σε αυτά τα… ερωτηματικά και κατ’ επέκταση λύση δίνει μόνη της η Porsche με τα αυτόματα προγράμματα κλιματισμού, εν προκειμένω μάλιστα του τετραζωνικού. Τι να πούμε για τον κυρτό πίνακα οργάνων, ο οποίος έχει εκπληκτική ανάλυση και επιλογές διαμόρφωσης, ακόμη και αν μας «λείπει» το πραγματικά αναλογικό στροφόμετρο και μια μεγάλη ένδειξη της επιλεγμένης σχέσης. Ακριβώς δίπλα, η κεντρική οθόνη βασίζεται στην μέχρι πρότινος νεότερη έκδοση του λογισμικού συστήματος. Δεν μπορείς να πεις κάτι αρνητικό για αυτό, ακόμη και αν δεν προσφέρει τις επιλογές παραμετροποίησης άλλων μοντέλων της κατηγορίας. Αναμένουμε όμως σύντομα την ανανέωση του στην έκδοση λογισμικού της ολοκαίνουργιας Macan, την οποία δοκιμάσαμε πρόσφατα και είχε αυτά τα λίγα που μας έλειπαν στην παραμετροποίηση, Google Maps ενσωματωμένα, ένα app store με περισσότερες εφαρμογές streaming και ψυχαγωγίας και πιο μοντέρνα γραφικά. Πάντως, και το UI που είχε η «δική μας» Panamera, έχει όσα θες εκεί που τα θες.

Το ίδιο ισχύει και για «Passenger Display», την οθόνη του συνοδηγού, από την οποία μπορεί να ρυθμίσει τα πολυμέσα, να ακούσει τη δική του μουσική σε ασύρματα ακουστικά ή να δει ταινίες. Ο οδηγός δεν βλέπει τίποτα απ’ όλα αυτά όταν το αυτοκίνητο κινείται προφανώς χάρη στην ειδική επίστρωση και την τεχνολογία απομόνωσης της γωνίας θέασης. Μια ματιά στον εξοπλισμό πολυτέλειας -και όχι απλά τεχνολογίας- αρκεί για να καταλάβετε τι εστί Panamera. Έχοντας πρόσφατη εμπειρία με την Taycan, δεν μπορούμε παρά να εγγυηθούμε για τα προαιρετικά ηχεία της Burmester, με τα οποία θα ακούσεις όργανα που δεν είχες ξανα-ακούσει στο αγαπημένο σου κομμάτι. Αφού πρώτα ανατριχιάσεις και βουρκώσεις από τον συγκλονιστικό ήχο που φτάνει στα αυτιά σου. Υποσημείωση εδώ, πως τo surround ηχοσύστημα της Bose είναι και αυτό εκπληκτικό.

Ένα ακόμα «αντίο» είπε και ο μεγάλος επιλογέας του κιβωτίου, ο οποίος αντικαταστάθηκε από έναν μικρό λεβιέ στα δεξιά του τιμονιού. Αυτό άφησε «χώρο» στο σημείο κυριολεκτικά, αλλά και μεταφορικά, για τον ανασχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας. Οι κάπως περίεργα τοποθετημένες ποτηροθήκες στο υποβραχιόνιο της προηγούμενης γενιάς, βρίσκονται επιτέλους σε μια θέση που εξυπηρετεί, προσφέροντας και μεγαλύτερη θήκη από κάτω.

Ακόμα και αν είναι σχεδόν ιεροσυλία να έχεις Panamera και να μην κάθεσαι στο αναπαυτικό, σπορ κάθισμα του οδηγού, είναι αλήθεια πως και οι πίσω θέσεις είναι πολύ ξεχωριστές. Άλλωστε όλα τα καθίσματα είναι πιο μαλακά και αναπαυτικά από το παρελθόν, χάρη στον πιο μελετημένο σχεδιασμό τους και τα περισσότερα υλικά υποστήριξης στο εσωτερικό τους.

 

Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός στη νέα Panamera χαρίζει σε ολόκληρο το σαλόνι και όχι μόνο στους μπροστινούς επιβάτες μια αύρα πολυτέλειας και έναν «αέρα» που σε κάνει να απολαμβάνεις τα χαλαρά βραδινά ταξίδια ακόμη περισσότερο. Οι δύο πίσω επιβάτες κάθονται με περίσσια άνεση, ακόμη και αν υπάρχουν λιμουζίνες με τον «διπλάσιο» χώρο για τα πόδια. Πόσο άλλωστε να χρειαστείς, όταν ήδη είσαι τεντωμένος και ξάπλα, μιας και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 15 εκ. και οι πίσω χώροι κατά 13. Τα «φορετά» βελούδινα μαξιλαράκια σε κάνουν να θέλεις να κλείσεις τα μάτια σου και να ονειρευτείς (ότι είσαι σε μια 911;), μέχρι να σε ξυπνήσει η εξάτμιση από την εναλλαγή στο Sport Plus πρόγραμμα οδήγησης, με την οποία και νιώθεις τους 470 ίππους να ξυπνούν, περισσότερο πίσω απ’ ότι μπροστά.

Μια νέα οθόνη αφής 10,1 ιντσών για τους πίσω επιβάτες αποτελεί και αυτή ένα ακόμη «ξεχωριστό» σύστημα πολυμέσων, από το οποίο μπορείς να δεις ταινίες στο ενσωματωμένο Netflix ή από κάποια άλλη συσκευή μέσω HDMI. Ο ήχος σε αυτή την περίπτωση επικεντρώνεται στο πίσω μέρος ή περνάει σε ακουστικά, με Bluetooth ή καλώδιο. Χρειάζεται να πούμε πολλά για την ποιότητα κατασκευής; Ό,τι έχει χρησιμοποιηθεί από πάνω μέχρι κάτω, από πίσω μέχρι μπροστά, αγγίζει το τέλειο. Είτε έχει προσανατολισμό φιλικό προς το περιβάλλον είτε αποτελείται από πραγματικό δέρμα. Όλα στο «παιχνίδι» είναι και όλες οι επιλογές στον αξεπέραστο προαιρετικό εξοπλισμό. Porsche things!

Επική, σε όλα!

Κάτω από την πολυτέλεια, από τη χλιδή και από κάθε λογής ψηφιακό γκάτζετ που έχει στον εξοπλισμό της, παραμένει ένα πραγματικό σπορ αυτοκίνητο. Στην Panamera λοιπόν μην ψάχνετε συγγένειες στις πλατφόρμες με «συμβατικά» μοντέλα, αφού από τη δεύτερη γενιά της χρησιμοποιεί την MSB -την οποία μοιράζεται μόνο με τις υπερπολυτελείς Bentley Continental GT και Flying Spur-, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε στιβαρότητα και αίσθηση στον δρόμο. Αναμενόμενα, πρόκειται για την νεότερη εκδοχή αυτής .

Ξεκινώντας από τη θέση οδήγησης, που είναι υποδειγματική στην γεωμετρία της και σε συνδέει αρμονικά με το αυτοκίνητο. Είναι τόσο χαμηλή που ακόμα και οι λάτρεις του είδους θα χρειαστεί να σηκώσουν το κάθισμα για να έχουν καλύτερη ορατότητα, οπότε ακόμα και οι δίμετροι θα μπορούν να λάβουν την ίδια οδηγοκεντρική αίσθηση.

Οι εκδόσεις αποτελούν από μόνες τους σημείο των καιρών. Υβριδική επίθεση, κυριολεκτικά. Τέσσερις από τις επτά μπαίνουν στην πρίζα, ακόμα και η κορυφαία Turbo S με τους 782 ίππους και τις ασύλληπτες επιδόσεις. Η «ταπεινή» και βασική τετρακίνητη, 4 E-Hybrid, που οδηγήσαμε εμείς, αποδίδει 8 περισσότερους ίππους από το παρελθόν. «Στρογγύλεψε» στους 470 μαζί με 650 Nm ροπής, 50 λιγότερα από πριν δηλαδή (!). Μόλις οι 304 ίπποι προέρχονται από τον διτούρμπινο V6, ο οποίος «κοιμάται» σε αυτή την έκδοση, αν και έρχεται με σημαντικά ανανεωμένο αέρα, σύμφωνα με την Porsche. Το ίδιο ισχύει και για το κιβώτιο PDK των 8 σχέσεων.

Βρίσκεται σε ένα νέο κέλυφος, μαζί με τον ηλεκτροκινητήρα, αντέχει έως 1.000 Nm ροπής και έχει ειδικά προσαρμοσμένο σύστημα ψύξης για να φτάνει γρήγορα τη βέλτιστη θερμοκρασία. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ολοκαίνουριος, ψύχεται με λάδι και αποδίδει 190 αντί των 136 ίππων, αλλά και θηριώδη ροπή 450 Nm. Ο συνδυασμός «δεν βγάζει νόημα» στα τεχνικά νούμερα, όμως τα δύο μοτέρ συνεργάζονται για τη βέλτιστη απόδοση και όχι για το μάξιμουμ των επιδόσεων.

Στην πράξη, αυτή η Plug-in Panamera είναι εκρηκτικά γρήγορη για «βασικό» μοντέλο, με μια όμως εκπληκτική γραμμικότητα, χωρίς ξεσπάσματα όσο ανεβαίνει η βελόνα στο ψηφιακό στροφόμετρο. Το υβριδικό σύστημα συνεργάζεται στην εντέλεια, με ανεπαίσθητες αλλαγές στο πρόγραμμα οδήγησης Hybrid και βελούδινη αίσθηση, τόσο με τον τρίλιτρο κινητήρα βενζίνης όσο προφανώς και με τον αθόρυβο ηλεκτροκινητήρα. Ο τελευταίος την κινεί πολύ άνετα, αφού παρά την τόση τεχνολογία και εξοπλισμό άνεσης έχει βαρύνει μόλις κατά 20 κιλά στο σύνολό της. Ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο κινείσαι με ρεύμα χωρίς καμία παραχώρηση, ωθώντας τους 2,2 τόνους της σχετικά εύκολα για μια προσπέραση και με την αυτονομία να καλύπτει πλέον πολύ μεγαλύτερες διαδρομές.

Κάναμε 76 πραγματικά χιλιόμετρα με μία φόρτιση, σε έναν κύκλο που βέβαια περιελάμβανε περισσότερο αστικέ διαδρομές. Είδαμε την κατανάλωση να περιορίζεται στα 6 περίπου λίτρα, όταν τα υπόλοιπα 24 χιλιόμετρα δεν έγιναν σε χαλαρό ρυθμό. Θα μπορούσαν να ήταν χαμηλότερα, αλλά είναι Porsche και το γκάζι της είναι τόσο γλυκό. Με καθημερινή φόρτιση και ήρεμη οδήγηση πάντως είναι πολύ εύκολο να καις ελάχιστες σταγόνες βενζίνης, αλλά μια ρεαλιστική κατανάλωση θα λέγαμε ότι αγγίζει τα 8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Η Active Ride είναι που κάνει τη μεγαλύτερη διαφορά

Ως στάνταρ έχει την προσαρμοζόμενη αερανάρτηση δύο θαλάμων. Η προαιρετική προσαρμοζόμενη ανάρτηση όμως είναι που κάνει «μαγικά», όπως και στην Taycan. Προσφέρει έναν άνευ προηγουμένου συνδυασμό μεταξύ άνεσης και δυναμικής οδήγησης, δύο πράγματα τα οποία θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε έως και αντίθετα. Η βασική της αρχή είναι να κρατά το αμάξωμα επίπεδο ανά πάσα στιγμή, ακόμη και στους ελιγμούς διεύθυνσης, επιτάχυνση και πέδησης, αλλά και να εξασφαλίζει τέλεια σύνδεση με τον δρόμο χάρη στην ισορροπημένη κατανομή των φορτίων στους τροχούς.

Προσέξτε, δεν κάνει προσπάθεια να μειώσει τις κλίσεις, αλλά τις εξαλείφει εντελώς, εξισορροπώντας επί της ουσίας το ύψος του αυτοκινήτου, την απόσταση δηλαδή κάθε τροχού από τον δρόμο. Η βασικότερη διαφορά με μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση είναι ότι εδώ δεν αλλάζει η σκληρότητα της απόσβεσης, αλλά η ίδια η ανάρτηση μπορεί να επεκταθεί προς τον δρόμο για να «γεμίσει» μια ανωμαλία ο τροχός π.χ. ή να «μαζευτεί» προς το αμάξωμα.

Η Active Ride περιλαμβάνει σε κάθε τροχό μία ανεξάρτητη αερανάρτηση μονού θαλάμου και αμορτισέρ με δύο βαλβίδες που συνδέονται με το MPU (που περιλαμβάνει δύο ηλεκτρικά ελεγχόμενες υδραυλικές αντλίες και δύο ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα). Η αντλία και ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκονται μέσα σε ένα κοινό αλουμινένιο κέλυφος που είναι τοποθετημένο στο σημείο που κανονικά βρίσκεται η συμβατική αντιστρεπτική, μιας και το νέο σύνολο αναλαμβάνει και αυτόν τον ρόλο.

Είναι επική η αίσθηση μόλις τη συνηθίσεις. Η άνεση που προσφέρει είναι ανεπανάληπτη αφού σβήνει κάθε ανωμαλία στον δρόμο, εδώ στην Panamera μάλιστα με ακόμη καλύτερο τρόπο απ’ ότι στην πιο σφιχτή Taycan. Δεν είναι μόνο η άνεση όμως, η Panamera είναι «βιδωμένη» στον δρόμο, πιο πολύ από ποτέ, και τα περιθώρια πρόσφυσης αξεπέραστα, μόλις καταλάβεις ότι τα 2.230 κιλά δεν είναι αποτρεπτικός παράγοντας. Πλαισιώνεται απίστευτα στα εσάκια και το βάρος της σβήνει σε κάθε κίνηση από το κορυφαίο σε αίσθηση, ακρίβεια και πληροφόρηση τιμόνι. Δεν χρειάζονται μεγάλες κινήσεις από τον καρπό. Είναι πρόθυμη στο Turn in και δεν νιώθεις τα 5 μέτρα της να σε ακολουθούν, ακόμη και χωρίς την προαιρετική τετραδιεύθυνση. Θα έκανε μεγάλη διαφορά στην πόλη, ίσως και στις κλειστές καμπές, όμως ακόμη και έτσι «στρίβει» σαν ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο.

Δεν υπάρχει άλλο τόσο μεγάλο business ή luxury σεντάν, και μάλιστα σε υβριδική έκδοση, να εμφανίζει λιγότερη υποστροφή. Είναι το πλαίσιο σε συνδυασμό με αυτή την ανεπανάληπτη ενεργητική ανάρτηση που κάνουν θαύματα, ωθώντας σε να ανακαλύψεις καινούργια όρια που ξεπερνούν την φαντασία και την φυσική. Και μιλάμε απλά για την βασική έκδοση. Όσο για υπερστροφή; Με ελαστικά 325 πίσω και τόσο μακρύ μεταξόνιο, καλή τύχη! Η ουρά θα γλιστρήσει για να σε βοηθήσει μαζί με τη ροπή από τον μπροστινό άξονα να βγεις από τις καμπές με μεγαλύτερη ταχύτητα. Προφανώς και μπορείς να «σπάσεις» την πρόσφυση εάν το θελήσεις αλλά δεν έχει κάποιο νόημα. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τα εκπληκτικά Michelin Pilot Sport S5. Ότι καλύτερο!

Τα φρένα της είναι τρομερά σε απόδοση, θέλουν όμως λίγη συνήθεια στο πεντάλ. Σε αντίθεση με την Taycan, η ανάκτηση ενέργειας είναι λιγότερο ισχυρή, επομένως υπάρχει ένα ανεπαίσθητο κενό μεταξύ αυτής και της μηχανικής πέδησης. Θα βρείς το «κουμπί» τους όμως και θα εμπιστευτείς τις ακούραστες εξαπίστονες δαγκάνες με τους θηριώδης χαρακτούς δίσκους.

Όσο για το Sport Chrono, αλλάζει όλη την αίσθηση του αυτοκινήτου σε κάθε γύρισμα του περιστροφικού διακόπτη στο τιμόνι. Μόλις ξυπνήσει το «κτήνος» στο Sport Plus μεταμορφώνεται κατευθείαν αλλά η απίστευτη ηχομόνωση σου κόβει λίγο από την εμπειρία. Οι πίσω επιβάτες… το ζουν περισσότερο. Μικρά σκασίματα, μπάσος ήχος, που αξίζει να σταματήσεις, να βγεις και να πας να αγκαλιάσεις το πίσω μέρος της. Αυτή η προαιρετική Sport Exhaust, αξίζει και το τελευταίο της ευρώ.

Η υποβοήθηση της οδήγησης είναι στο ύψιστο επίπεδο για όσους θέλουν να ταξιδέψουν μακριά χωρίς ιδιαίτερη εμπλοκή (μόνο για ξεμούδιασμα δικαιλογείται κάτι τέτοιο σε αυτό το αυτοκίνητο), ενώ ακόμη και στην πόλη υπάρχουν τεχνολογίες για να σε διευκολύνουν. Οι περισσότερες ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό, όπως η πανοραμική κάμερα που είναι απαραίτητη για ένα τόσο μακρύ αυτοκίνητα. Η ενεργή ανάρτηση πάντως μπορεί να «θυμάται» σε ποιες περιοχές χρειάζεται… ανύψωση, ενώ κάθε φορά που ανοίγεις την πόρτα κάνει μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου ένα «άλμα» προς τα πάνω για πιο εύκολη είσοδο.

Στο ταξίδι είναι όπως την περιμένεις. Ο πολιτισμένος της χαρακτήρας βγαίνει στην επιφάνεια, με την κορυφαία ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης να λάμπουν και τον κινητήρα να «νανουρίζει» με την μελωδία του για να σε χαλαρώσει. Μέχρι δηλαδή να πατήσεις το γκάζι για να προσπεράσεις. Διαφορετικά, το σοφιστικέ υβριδικό σύνολο θα προσπαθήσει να κινηθεί όσο πιο ήρεμα γίνεται. Αυτό είναι και το νόημα ενός μοντέλου με διττό χαρακτήρα. Όμως, ακόμη και αν ο προσανατολισμός αυτής της έκδοση δεν έχει καμία σχέση με τις Turbo και Turbo S, η Panamera ήταν, είναι και θα είναι ένα πραγματικό Sports Car. Και η τρίτη γενιά είναι με διαφορά η καλύτερη!

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Εξακύλινδρος σε διάταξη τύπου V

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 2.894 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 304 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 420 Nm

Ηλεκτροκινητήρας

Μέγιστη ισχύς: 190 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 450 Nm

Συνδυαστική απόδοση υβριδικού συστήματος

Μέγιστη ισχύς: 470 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 650 Nm

Μετάδοση

Κίνηση σε όλους τους τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 280 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 4,1 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 9,2 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 9,1 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 32-33 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

80 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 5.052 x 1.937 x 1.419

Μεταξόνιο χλστ.: 2.950

Βάρος: 2.230 κιλά

Χώρος αποσκευών

430 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση (4 E-Hybrid): από 158.990 ευρώ

 

Όλες οι ειδήσεις

Πρώτες εντυπώσεις από το Renault 5: Vive La R5volution

Αυτοκίνητο της χρονιάς: Ανακοινώθηκαν οι φιναλίστ, ποια ευρωπαϊκή χώρα δεν εκπροσωπείται ούτε με ένα μοντέλο

Νέο Tesla Model Y: Το παγκόσμιο best-seller επιστρέφει δριμύτερο

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο