Περίτεχνη σχεδίαση στο Peugeot 408 που ισορροπεί με μαεστρία ανάμεσα στη πρόκληση και τη φινέτσα παράλληλα δε, μία επί του πρακτέου απόδειξη πως, τα κάλλη όντως μπορούν να συνδυαστούν με την ουσία και το κυριότερο, δίχως…πόνο!
του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος
Στην παντελώς αδιάφορη, τρέχουσα εποχή της κλωνοποίησης των αυτοκινήτων είναι τουλάχιστον ευτύχημα πως, κάποια μοντέλα διαφέρουν εντελώς από τη μάζα, προτάσσοντας ξεχωριστή σχεδιαστική προσωπικότητα.
Όπως λόγου χάρη το ολοκαίνουργιο Peugeot 408, το οποίο πέραν πάσης αμφιβολίας ανήκει στις – μετρημένες πια στα δάχτυλα – εξαιρέσεις διαθέτοντας μοναδικό, εν πολλοίς ριζοσπαστικό, στυλ συνδυάζοντας στοιχεία από διαφορετικές αισθητικές τεχνοτροπίες (βλ. SUV, Crossover, Fastback).
Aς μιλήσουμε για στυλ!
Με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το 408 είναι ένα μεγάλο – στα όρια του ανοικονόμητου – αυτοκίνητο, σύμφωνα με τις αναλογίες του αμαξώματος του (μήκος 4,68μ., πλάτος 1,84μ., μεταξόνιο 2,78μ.). Σ’ αυτά τα δεδομένα προσθέστε επιπλέον, τα 18,9 εκατοστά που απέχει το πάτωμα του από το έδαφος μα και τους μεγάλους τροχούς 19 ιντσών που φέρει, οπότε έχουμε μπροστά μας μία υλοποίηση που διαθέτει, αν μη τι άλλο, επιβλητικό παρουσιαστικό.
«Και ιδιαίτερα ψαγμένο» θα σημειώσει ο λεπτολόγος της παρέας, με τον οποίο θα συμφωνήσουμε απόλυτα, καθώς οι σχεδιαστές της Peugeot φρόντισαν να εμπλουτίσουν την εμφάνιση του, με στοιχεία που του προσδίδουν σχεδιαστική ταυτότητα, διανθισμένη όμως με τη περίφημη Γαλλική φινέτσα. Το εντυπωσιακό εμπρόσθιο τμήμα στο οποίο δεσπόζουν, το τεράστιο καπό και η αβυσσαλέα φουτουριστική μάσκα με τρισδιάστατο μοτίβο στο χρώμα του αμαξώματος, η ανάγλυφη διαμόρφωση των πλαϊνών τμημάτων, η κουπέ διαμόρφωση της οροφής και τα προκλητικά οπίσθια με τα κομψά φανάρια LED, συνθέτουν τελικώς ένα ευφάνταστο και άκρως καλαίσθητο σύνολο.
Όσες φορές κι αν το αντικρίσεις, όλο και κάποιο καινούργιο στοιχείο θα βρεθεί να σου κεντρίσει την προσοχή. Ανάλογα ευφάνταστος ο οίστρος των δημιουργών και στη διαμόρφωση του εσωτερικού, επαληθεύοντας πλήρως την επιδίωξη της Peugeot για δυναμική παρουσία στην ελίτ των premium κατασκευαστών, που εκδηλώνει έντονα τα τελευταία χρόνια. Μοντέρνα σχεδίαση, υψηλή ποιότητα υλικών-συναρμολόγησης, καλόγουστος διάκοσμος, άπλετοι χώροι, πληθώρα υποστηρικτικών συστημάτων ασφαλείας και ψηφιακής τεχνολογίας, τα στοιχεία που προσδίδουν τον επιβεβλημένο για τη περίσταση, πολυτελή χαρακτήρα στο σαλόνι του. Η παρουσία μαλακού αφρώδους υλικού στο ταμπλό και στις πλαϊνές επενδύσεις στις πόρτες, τα όμορφα διακοσμητικά σε απομίμηση αλουμινίου που διατρέχουν το ταμπλό, τα πλαϊνά πάνελ και τη κεντρική κονσόλα και βέβαια, η επένδυση των καθισμάτων με δέρμα αλκαντάρα στην έκδοση GT που είχαμε στη διάθεση μας, τα premium διαπιστευτήρια του νέου Γαλλικού μοντέλου.
Περάστε στο Lobby παρακαλώ
Η χρήση της πλατφόρμας EMP2 στη δομή του αμαξώματος και τα 2,78μ. μεταξονίου που αυτή συνεπάγεται έχουν αντίκρισμα, σε ένα χώρο αποσκευών χωρητικότητας 471 λίτρων (που φθάνουν τα 1575 λίτρα με την πλήρη μηχανική αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων), αλλά και σε πολύ άνετους χώρους για τέσσερεις υψηλόσωμους ενήλικες. Ταυτόχρονα, το μεγάλο πλάτος (1,84μ.) επιτρέπει τη φιλοξενία τρίτου επιβάτη στο πίσω κάθισμα χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Το μόνο παράπονο που καταγράφεται σε επίπεδο χωροταξίας, θα εκφρασθεί από επιβάτες με ανάστημα άνω του 1,87μ, καθώς η χαμηλή οροφή αναπόφευκτα περιορίζει το διαθέσιμο «αέρα» πάνω από τα κεφάλια τους. Παίρνοντας θέση πίσω από το γνώριμο πια flat bottom τιμόνι με τη μικρή διάμετρο, το βλέμμα επικεντρώνεται στην οθόνη 10 ιντσών του i-Cockpit που αποτελεί το πίνακα οργάνων προσφέροντας αρκετές δυνατότητες διαμόρφωσης, ενώ στη κορυφαία έκδοση GT της δοκιμής μας προσφέρει επιπλέον 3D απεικόνιση.
Στο μέσο του ταμπλό, υφίσταται η έγχρωμη κεντρική οθόνη αφής επίσης 10 ιντσών η οποία συνεπικουρείται από τα μπουτόν i-toggles στη βάση της, παρέχοντας άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες του μενού (βλ. σύστημα διατήρησης λωρίδας, κλιματισμός) διευκολύνοντας έτσι τους λιγότερο εξοικειωμένους με τα συστήματα του είδους. Σημαντική η συγκεκριμένη λεπτομέρεια αφού προσθέτει αρκετούς πόντους σε επίπεδο εργονομίας, που καθ’ ολοκληρίαν είναι μελετημένη και επιτρέπει την άμεση προσαρμογή του οδηγού. Η μόνη αστοχία σ’ αυτό το σημείο σχετίζεται με, το στενό εύρος του i-Cockpit σε συνδυασμό με το τιμόνι, καθώς το άνω τμήμα του τελευταίου αποκρύπτει τις ενδείξεις του ταχύμετρου. Αν και διαθέτει δυνατότητα πολλαπλών ρυθμίσεων (μέσα – έξω/ πάνω – κάτω), εν τούτοις, η μόνη λύση για να έχει απρόσκοπτη ορατότητα ο οδηγός ασχέτως αναστήματος είναι να ρυθμίσει, χαμηλά το τιμόνι και σε αρκετά όρθια θέση τη πλάτη του καθίσματος, λύση που δεν είναι και η πλέον βολική.
Τέλος σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, άνεσης, ασφάλειας και των ψηφιακών τεχνολογιών, το 408 προσφέρει κυριολεκτικά τα πάντα, ήδη από τη βασική του έκδοση. Μακροσκελέστατη η λίστα των στοιχείων που περιλαμβάνονται στο στάνταρ εξοπλισμό ενδεικτικά αναφέρουμε τα κυριότερα: σύστημα Night Vision με έλεγχο τυφλών σημείων, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση οδικής σήμανσης, κάμερα οπισθοπορείας 360o, i-Connect Advanced (για ολοκληρωμένη διασύνδεση με κινητά τηλέφωνα και over-the-air ενημερώσεις) κ.α.
Καλώς ήρθατε στη πτήση 408
Η καρδιά του συγκεκριμένου λέοντα εκτός από ψυχωμένη είναι και πλήρως εναρμονισμένη με τη μόδα του εξηλεκτρισμού, καθότι πρόκειται για plug in υβριδική έκδοση. Η συνταγή ήδη γνωστή από αδελφά μοντέλα του ομίλου Stellantis αποτελείται από, 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο άμεσου ψεκασμού κινητήρα βενζίνης 1.6 λίτρων, έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12,4 kWh. Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος είναι 225 ίπποι και 360 Nm μέγιστης ροπής που μεταδίδονται στον εμπρός άξονα μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.
Η δυνατότητα φόρτισης, του εξασφαλίζει θεωρητική αυτονομία αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης 67 χλμ., ωστόσο όπως διαπιστώσαμε στη πράξη η πραγματική αυτονομία σταματά στα 54 χλμ. Από τη στιγμή που θα εξαντληθεί η ηλεκτρική ενέργεια, το σύστημα περνά σε υβριδική λειτουργία όπου θερμικός κινητήρας και ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται από κοινού. Στη πράξη ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται το παραμικρό, καθώς η εναλλαγή γίνεται με εξαιρετικά ομαλό τρόπο και η ροή της δύναμης είναι συνεχής, εξ’ ου και οι πολύ καλές επιδόσεις: 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ., τελική ταχύτητα 233 χλμ./ώρα. Υπό αυτές τις συνθήκες υβριδικής κίνησης η μέση κατανάλωση της δοκιμής, σταμάτησε στα 7,1 λίτρα/100χλμ. τιμή άκρως λογική σε συνάρτηση με τα 1708 κιλά βάρους.
Από την αψεγάδιαστη θέση οδήγησης, τα πράγματα εξελίσσονται όπως ακριβώς περιμένεις, από ένα μοντέλο αυτού του επιπέδου και επιπροσθέτως, από ένα σύγχρονο Peugeot! Είτε εντός πόλης, είτε εκτός σε μία μακρινή διαδρομή, κυρίαρχο χαρακτηριστικό είναι η υψηλή άνεση. Παρά τους μεγάλους τροχούς, η ανάρτηση και τα αναπαυτικά καθίσματα εξαλείφουν τις κακοτεχνίες των Ελληνικών δρόμων, διατηρώντας ξεκούραστους οδηγό και επιβάτες. Ταυτόχρονα, η άριστη ηχομόνωση της καμπίνας σε συνδυασμό με τη μασίφ ποιότητα κατασκευής, εξασφαλίζουν συνθήκες πλήρους ηρεμίας και γαλήνης, παντού και πάντα ανεξαρτήτως ταχύτητας κίνησης ή ποιότητας οδοστρώματος.
Η μοναδική περίπτωση όπου διασαλεύονται ελαφρώς τα προαναφερόμενα, είναι αν αποφασίσει ο οδηγός να κινηθεί όπως αρμόζουν, ο θρυλικός Λέων στη μάσκα και γιατί όχι, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Εκεί λοιπόν, το 408 αποκαλύπτει ένα άλλο προφίλ που ναι μεν δεν απεμπολεί (επ’ ουδενί) το τονισμένα πολιτισμένο χαρακτήρα του, ωστόσο εκπλήσσει ευχάριστα με την οδική συμπεριφορά του. Κοντολογίς παρότι, «μπριζάτο», πελώριο σε διαστάσεις, ψηλό και αρκετά βαρύ, εν τέλει είναι γνήσιο τέκνο των προγόνων του, καθότι στρίβει.
Μπορεί να μην διαθέτει το σκληροπυρηνικό ταμπεραμέντο αυτών όπως είναι φυσικό εξάλλου, παρόλα αυτά σε διαδρομή με στροφές πρώτα θα εξαντληθεί το θάρρος του ζωηρού χειριστή (σ.σ. όταν διαπιστώσει έκπληκτος πως κινείται με +30-40 χλμ./ώρα πάνω από το εκτιμώμενο όριο πιστέψτε το μας έτυχε) και μετά θα αρχίσει να αντιλαμβάνεται την – αναπόφευκτη – επίδραση του αυξημένου βάρους του αμαξώματος. Το Γαλλικό στήσιμο των αναρτήσεων που ισορροπεί άψογα ανάμεσα στην άνεση και το κράτημα, το μακρύ μεταξόνιο και τα φαρδιά μετατρόχια του επιτρέπουν, να στρίβει διατηρώντας τη φόρα του εντός των στροφών, επιδεικνύοντας αυστηρά ουδέτερη συμπεριφορά, γεγονός που μεγιστοποιεί την εμπιστοσύνη στον οδηγό.
Παρόλα αυτά οφείλουμε να συστήσουμε εγκράτεια, καθώς τα πραγματικά πολλά χιλιόμετρα προκύπτουν αβίαστα – αθόρυβα και σε συνδυασμό με την «αναισθησία» του πλαισίου, η υπερβολή από μέρους του οδηγού μπορεί να οδηγήσει στο λάθος, με αποκλειστικό υπαίτιο φυσικά τον ίδιο. Το πάζλ συμπληρώνεται ιδανικά, από τα ακούραστα και ιδιαίτερα αποτελεσματικά φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω), αλλά και από το ακριβές σύστημα διεύθυνσης το οποίο κόβει αρκετά (3 στροφές από τέρμα σε τέρμα) μετατρέποντας σε απλή υπόθεση το παρκάρισμα του ογκώδους Γαλλικού fastback.
Εν κατακλείδι,
η ολοκαίνουργια πρόταση της Peugeot πέραν, της φρεσκάδας της νιότης και του «πράσινου» πολιτικά ορθού τεχνολογικού προφίλ, έχει να επιδείξει και ουσιαστικά προτερήματα (βλ. υψηλή ποιότητα κατασκευής, κορυφαία άνεση, τεράστιοι χώροι, υπερπλήρης εξοπλισμός) που το τοποθετούν δυναμικά έναντι του σκληρού premium ανταγωνισμού. Με τιμή πώλησης της βασικής έκδοσης Allure Plus τα 51.200 ευρώ, ο τεχνοκράτης θα σχολιάσει πως δεν αποτελεί την ευκαιρία της χρονιάς. Σωστή η παρατήρηση πλην όμως, αυτό ακριβώς ισχύει και για τον ανταγωνισμό. Στη περίπτωση του 408 ωστόσο υφίστανται δύο επιπλέον άσσοι που δεν γίνεται να παραβλεφθούν: η ευχάριστη οδική συμπεριφορά και η εκλεπτυσμένη εμφάνιση. Και δεν μπορούν να παραβλεφθούν, πολύ απλά γιατί γεννούν συναίσθημα και ως γνωστόν, όταν μιλά η καρδιά ποιος ακούει τη λογική;
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
4κύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.
Ηλεκτροκινητήρας
Παράλληλης διάταξης
Μέγιστη ισχύς 81kWh (110 ίπποι)
Συνδυαστική ισχύς
Μέγιστη ισχύς: 225 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή: 360Nm/ 500-2.500 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση εμπρός
Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 233 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,8” δλ.
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 1,3 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 7,1 λίτρα/100 χλμ
Εκπομπές CO2: 30 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
40 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.690 Χ 1.840 Χ 1.470
Μεταξόνιο 2.780 χιλ.
Βάρος 1.708 κιλά
Τιμή Αγοράς
Βασική έκδοση (Allure Plus): 51.800 ευρώ
Έκδοση δοκιμής (GT): 55.000 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Hennessey Venom F5: Επόμενος στόχος το «φράγμα» των 483 χλμ./ώρα
Στην Ελλάδα η Ford Mustang Dark Horse των 454 ίππων
Τώρα μπορείς να αγοράσεις Ferrari με κρυπτονομίσματα και στην Ευρώπη