Το Peugeot 3008 είναι εδώ ολόφρεσκο και δυνατό, προχωρημένο τεχνολογικά και χάρμα οφθαλμών αισθητικά. Όντως η γενιά 3008 στην καλύτερη στιγμή της, αφού εδώ η φαντασία συνδυάζεται με μπόλικο γούστο!
Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού Φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος
Tο ολοκαίνουριο Peugeot 3008 λοιπόν!
Το μοντέλο που παίρνει τη σκυτάλη και καλείται να συνεχίσει να συμβάλει στο γέμισμα των ταμείων της γαλλικής εταιρίας, όπως ακριβώς έπραξε τα προηγούμενα επτά έτη η γενιά που αντικαθιστά. Μπροστά μας η πιο ενδιαφέρουσα (σ.σ.: τουλάχιστον μέχρι την άφιξη της plug-in υβριδικής έκδοσης), η 48βολτη ήπια υβριδική με τον βενζινοκινητήρα 1,2 Puretech των 136 ίππων δηλαδή. Πιο ενδιαφέρουσα -πέραν των τεχνικών προδιαγραφών- προφανώς και για λόγους τιμής αγοράς, κατ’ αρχάς, καθώς αποτελεί τη βασική έκδοση της γκάμας. Παρ’ όλα αυτά το επίθετο «ενδιαφέρουσα» τη συνοδεύει από το Α έως το Ω, αδιακρίτως σε όλα τα στάδια κατασκευής της, καθώς πρόκειται για ένα μοντέλο που δίνει σάρκα και οστά σε μία νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που λανσάρει η Peugeot. Έτσι από εδώ και στο εξής, η υψηλή αισθητική και το ξεχωριστό στιλ ασφαλώς και θα υφίστανται, ωστόσο θα είναι πάντοτε διαμορφωμένα κατά τέτοιον τρόπο ούτως ώστε να πριμοδοτούν στον μέγιστο βαθμό την αποδοτικότητα σε επίπεδο τεχνολογίας. Είτε αυτό αφορά στις επιδόσεις είτε στη διαμόρφωση ενός χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος (βλ. κατανάλωση καυσίμου, εκπομπές ρύπων C02).
Βραβείο αισθητικής!
Ξεχωριστός ως σχεδιαστική προσωπικότητα ο προκάτοχος με περίτεχνη σχεδίαση που συνδύαζε την παραδοσιακή γαλλική φινέτσα με το μοντέρνο, δυναμικό design. Αναμφίβολα υπήρξε ένα από τα πιο καλαίσθητα SUV, με την εμφάνιση του να συμπληρώνει με το καλύτερο τρόπο τη λίστα των πλεονεκτημάτων του. Κι όμως, τώρα που μπροστά μας στέκεται η λίγο μεγαλύτερη σε μήκος 4,54 μ. (+9 εκ.), πλάτος 1,89 μ. (+5 εκ.), ύψος 1,64 μ. (+1,5 εκ.) και μεταξόνιο 2,73 μ. (+5 εκ.) ολοκαίνουρια συνέχειά του, τα πάντα έχουν αλλάξει ριζικά και το λογότυπο 3008 συνδυάζεται με μία εικόνα που όντως αγγίζει το ιδανικό. Δίχως υπερβολή, μόλις υλοποιήθηκε ένα από τα πιο ευφάνταστα και περίτεχνα σχέδια σε μοντέλο μαζικής παραγωγής που έχουμε δει κατά την τελευταία δεκαετία! Δεν υπάρχει ούτε ένα εκατοστό στο αμάξωμα που να μη διαθέτει μία ιδιαίτερη στιλιστική λεπτομέρεια που σου κεντρίζει έντονα το ενδιαφέρον να κοντοσταθείς και να την περιεργαστείς για ώρα. Για να μπαίνετε στο κλίμα σιγά σιγά, τούτη είναι η δεύτερη φορά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα όπου η Peugeot δίνει μία ξεχωριστή διάσταση στην κατασκευαστική τεχνοτροπία Fastback. Προηγήθηκε το 408 το 2022 όταν έκανε εντυπωσιακή είσοδο στα δρώμενα, φέροντας μία ξεχωριστή αύρα στην κατηγορία των crossover. Ωστόσο, τη δεδομένη χρονική στιγμή το 3008 προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη αίσθηση γύρω από την υπόστασή του, ίσως και λόγω του προκατόχου που δεν παρέκκλινε χιλιοστό από τα μέτρα και τα σταθμά της αισθητικής των SUV.
Η PEUGEOT, εν προκειμένω, εκσυγχρονίζει την παραδοσιακή κλίση της γραμμής fastback στο πίσω μέρος, με μια «αιωρούμενη» αεροτομή, η οποία υπερτονίζει την κουπέ-σφηνοειδή διαμόρφωση του αμαξώματος βελτιστοποιώντας την αεροδυναμική του (Cx 0.28). Ταυτόχρονα, δε, το ιδιαίτερο στιλ της εντυπωσιακής ουράς υπογραμμίζεται από την εμβληματική φωτεινή υπογραφή των πίσω φαναριών τεχνολογίας LED.
Στο ίδιο τέμπο εννοείται και η εικόνα του εμπρόσθιου μέρους, που κι αυτό με τη σειρά του υιοθετεί εντελώς νέα αισθητική. Πέραν της εμβληματικής πλέον φωτεινής υπογραφής με τις τρεις «νυχιές» – φώτα ημέρας στα άκρα του προφυλακτήρα που διατηρείται, οι προβολείς και η μάσκα έχουν αλλάξει εντελώς. Οι εξαιρετικά λεπτοί προβολείς τεχνολογίας LED φιλοξενούνται σε μια κομψή λωρίδα που ενώνει τα δύο άκρα και, σε συνδυασμό με την άκρως επιβλητική μάσκα (που ακολουθεί την απόχρωση του αμαξώματος) και την εξίσου επιβλητική εισαγωγή αέρα του εμπρός προφυλακτήρα, έρχονται και προσδίδουν στο 3008 μια ιδιαίτερα ξεχωριστή εμφάνιση, που επιβεβαιώνει τον μοντέρνο χαρακτήρα και την έντονη προσωπικότητά του. Ταυτόχρονα, η τοποθέτηση επένδυσης από γυαλιστερή λάκα, στην εμπρόσθια ποδιά, στον πίσω προφυλακτήρα, στα καλύμματα των καθρεπτών και στα πλαϊνά μαρσπιέ αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο που αντανακλά την αμέριστη προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί. Όλα αυτά τα στοιχεία έχουν ως αποτέλεσμα το προφανές: Από όπου κι αν διέλθει το 3008 αποσπά βλέμματα έκπληξης και θαυμασμού. Πολύ απλά!
Και πού να δεις το «πιλοτήριο»…
Ενόσω η εξωτερική εμφάνιση προκαλεί έκπληξη – θαυμασμό, η εικόνα που επικρατεί στο σαλόνι προκαλεί έκπληξη και θαυμασμό στη… νιοστή αυτή τη φορά. Το πανέμορφο τιμονάκι (που απέκτησε σχεδόν παραλληλόγραμμη σχεδίαση για λόγους που θα εξηγήσουμε παρακάτω), η εντυπωσιακή αιωρούμενη πανοραμική οθόνη 21 ιντσών του επανασχεδιασμένου i-Cockpit (ενιαίος πλέον ο πίνακας οργάνων με την κεντρική οθόνη) και η φαντασμαγορική κεντρική κονσόλα, όλα τα προαναφερόμενα συνθέτουν ένα υπερτονισμένα οδηγοκεντρικό πιλοτήριο, αναμφίβολα χάρμα οφθαλμών! Τον δικό της καθοριστικό ρόλο διαδραματίζει εδώ η εντελώς νέα αρχιτεκτονική του i-Cockpit, καθώς η έγχρωμη πανοραμική οθόνη του είναι τοποθετημένη στο ταμπλό κατά τέτοιον τρόπο έτσι ώστε αφενός μεν να περικλείει τον οδηγό, αφετέρου δε να δημιουργεί την εντύπωση ότι αιωρείται ειδικά τη νύχτα λόγω του ατμοσφαιρικού φωτισμού LED κάτω από την οθόνη!
Πανέμορφο, άκρως εντυπωσιακό, μα και άρτιο από πλευράς εργονομίας και χρηστικότητας, αφού η πρόσβαση στο κύριο μενού και τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου δεν απαιτεί πολύ χρόνο και υψηλή εξειδίκευση. Όχι, φυσικοί διακόπτες δεν υφίστανται και αντ’ αυτών συναντούμε τα βολικά χειριστήρια αφής i-Toggles που φιλοξενούνται σε κεντρικό τμήμα του ταμπλό, παρέχοντας γρήγορη πρόσβαση σε δέκα (10) λειτουργίες (κλήση μιας αποθηκευμένης επαφής, έναρξη πλοήγησης σε προεπιλεγμένο προορισμό, ρύθμιση θερμοκρασίας κλιματισμού κ.ά.). Αναμφίβολα η εργονομία είναι ένα επιπλέον ισχυρό πλεονέκτημα που φέρει στις αποσκευές του το νέο 3008, κάτι που επαληθεύεται και στα υπόλοιπα σημεία του ιδιαίτερα καλοφτιαγμένου σαλονιού του.
Έτσι, λοιπόν, η πληθωρική κεντρική κονσόλα, εκτός από την ιδιαίτερη διαμόρφωση, χαρακτηρίζεται επιπλέον από σωστή διαρρύθμιση των χειριστηρίων που φιλοξενεί, μα και τους δύο μεγάλους διαθέσιμους χώρους για την αποθήκευση μικροαντικειμένων: κάτω από τη θέση ασύρματης φόρτισης τηλεφώνου και κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, ψυχόμενο παρακαλώ. Προσθήκες βολικές και χρηστικές στην πράξη, οι οποίες προστίθενται στους υπόλοιπους δεκαεπτά (17) στο σύνολο αποθηκευτικούς χώρους που υφίστανται στο σαλόνι και μας προέκυψαν από την μετακίνηση του επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων πάνω στο ταμπλό (αντί της κεντρικής κονσόλας). Το μικρό τιμόνι χάρη στην καινούργια -σχεδόν επίπεδη- σχεδίαση στο άνω τμήμα του έρχεται να βελτιώσει το γνωστό πρόβλημα που υπήρχε στη προηγούμενη γενιά, όσον αφορά στην ορατότητα των ενδείξεων του πίνακα οργάνων του i-Cockpit. Εδώ λοιπόν η οπτική επαφή του οδηγού με τις ενδείξεις της ταχύτητας, της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο και του γραφήματος που αναπαριστά την τρέχουσα κατάσταση λειτουργίας του υβριδικού συστήματος είναι πλέον απρόσκοπτη. Ευτυχώς!
Ωστόσο, οι ενδείξεις του ολικού χιλιομετρητή και του ρεζερβουάρ καυσίμου δεν είναι ευδιάκριτες, οπότε και πάλι ο οδηγός επιβάλλεται, ή να σκύψει για να τις δει μέσα από τα μπάτσα του τιμονιού ή να ρυθμίσει το τιμόνι σε πιο χαμηλή θέση. Από εκεί και πέρα, η παρουσία ανοιχτόχρωμης υφασμάτινης επένδυσης στο ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα και στις εσωτερικές επενδύσεις στις πόρτες προσδίδει καλόγουστο διάκοσμο και έναν έξτρα αέρα φινέτσας. Έτσι, σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής-υλικών προκύπτει ένα premium σύνολο που κοιτά σ’ αυτό το σημείο επί ίσοις όροις τον ιδιαίτερα σκληρό ανταγωνισμό στην κατηγορία.
Επί ίσοις όροις σε σχέση με τους αντιπάλους του, όμως, κινείται και σε χωροταξικό επίπεδο, όπου κινείται σε υψηλά επίπεδα. Η καινούργια πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, στην οποία βασίζεται, πέραν του ισχυρού πλεονεκτήματος σε επίπεδο δομικής κατασκευής, συνδυάζεται με μεταξόνιο 2,73 μέτρων. Έτσι τέσσερις ενήλικες με ανάστημα έως 1,85 μ. θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις (ο χώρος για πέμπτο επιβάτη στο μέσο του πίσω καθίσματος είναι ελαφρώς περιορισμένος), ενώ παράλληλα το υφιστάμενο ύψος των 1,64 μέτρων παρέχει ικανοποιητικό αέρα πάνω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ευρύχωρο για τους επιβάτες και κορυφαίο για τις αποσκευές, καθώς η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (520 λίτρα ή 1.480 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των καθισμάτων) συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων της κατηγορίας. Συνολικά το σαλόνι του νέου 3008, εκτός από άνετους χώρους, προσφέρει και κορυφαία επίπεδα άνεσης στους επιβάτες του, χάρη στα ιδιαίτερα αναπαυτικά καθίσματα που είναι γεμισμένα από αφρώδες υλικό υψηλής πυκνότητας.
Το λέει η καρδιά του
Έστω κι αν πρόκειται για τη βασική, ήπια υβριδική των 48 Volt έκδοση, η οποία αποτελείται από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρου PureTech με 136 ίππους, έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 21 ίππων, καθώς και μία μπαταρία ιόντων λιθίου (ωφέλιμης χωρητικότητας 0,43kWh)μ η οποία ζυγίζει μόλις 12,1 κιλά και έχει τοποθετηθεί κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Η συνολική απόδοση του υβριδικού συνόλου φθάνει τους 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τα 230 Nm μέγιστης ροπής που αποδίδονται στις 1.750 σ.α.λ. και μεταφέρονται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω του ολοκαίνουριου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη e-DSC6 έξι σχέσεων. Να υπενθυμίσουμε πως πρόκειται για το γνωστό ήπια υβριδικό πακέτο του γκρουπ Stellantis, όπου ο ηλεκτροκινητήρας διαδραματίζει ρόλο μίζας-γεννήτριας (κατά την εκκίνηση και την κίνηση αντίστοιχα), υποβοηθώντας ουσιαστικά τον θερμικό κινητήρα (π.χ. σε φάση πλήρους επιτάχυνσης). Ωστόσο, σε συνθήκες κίνησης με χαμηλό φορτίο λειτουργίας ή ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα, ο θερμικός κινητήρας απενεργοποιείται και το 3008 κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, χαρακτηριστικό που αποφέρει κατά την Peugeot μείωση των εκπομπών ρύπων CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου έως 20%.
Στο σημείο αυτό υποβοηθείται σημαντικά τόσο από τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας (που φορτίζει την μπαταρία με το άφημα του γκαζιού ή κατά την επιβράδυνση ιδιαίτερα εντός πόλης) όσο βεβαίως και από το θερμικό σύνολο. Τον εξελιγμένο τρικύλινδρο δωδεκαβάλβιδο και υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα PureTech 1.199 κ.εκ., ο οποίος εφοδιάζεται με όλα την απαραίτητη σύγχρονη τεχνολογία αποδίδοντας τα μέγιστα χωρίς απώλειες. Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας οι τεχνολογίες που εξασφαλίζουν το ζητούμενο στο συγκεκριμένο, προδιαγραφών Euro 6.4 σύνολο, το οποίο παρεμπιπτόντως λειτουργεί σε θερμικό κύκλο Miller.
Όλα αυτά πώς μεταφράζονται σε επίπεδο αριθμών; Το βάρους 1.573 κιλών αμάξωμα λοιπόν ολοκληρώνει κατ’ αρχάς την τυποποιημένη διαδικασία του 0-100χλμ./ώρα σε 10,2 δευτ. και η τελική του ταχύτητα σταματά στα 201 χλμ./ώρα. Ικανοποιητικά με άλλα λόγια. Όσον αφορά στη μέση κατανάλωση καυσίμου που καταγράψαμε στο εντελώς άστρωτο (το παραλάβαμε με μόλις 15 χιλιόμετρα στο οδόμετρο) 3008 της δοκιμής μας, σταμάτησε στα 8,1 λίτρα/100 χλμ. Διατηρούμε ωστόσο τις επιφυλάξεις μας πως όντως μπορεί να κινηθεί στα χαμηλά επίπεδα που ανακοινώνει το εργοστάσιο καθώς τόσο ο εντελώς άστρωτος κινητήρας όσο και οι συνθήκες καύσωνα που επικρατούσαν τις μέρες της δοκιμής, επιβάλλοντας τη συνεχή χρήση κλιματισμού, αποτέλεσαν ιδιαίτερα επιβαρυντικούς παράγοντες για τον τομέα της κατανάλωσης.
Οι εικασίες μας ωστόσο περί πολύ χαμηλότερης κατανάλωσης ενισχύονται και από την απόδοση του συγκεκριμένου ήπια υβριδικού συστήματος στην πράξη, η οποία στο μεγαλύτερο διάστημα του επιτρέπει να λειτουργεί ως ηλεκτρικό. Όσες φορές δοκιμάσαμε το συγκεκριμένο σύνολο στο πρόσφατο παρελθόν, όπως φυσικά και τώρα στην προκειμένη περίπτωση του νέου 3008, η άποψή μας είναι θετική. Ο λόγος; Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα πολιτισμένο πακέτο που, παρά τη μάλλον χαμηλή ιπποδύναμή του, στην πράξη αποδίδει μία χαρά, παραπέμποντας σε σύνολο με αρκετά περισσότερα κ.εκ. Εδώ αναμφίβολα αναδεικνύεται και μάλιστα εμφατικά η σημαντική συμβολή του ηλεκτροκινητήρα. Μας αρέσει όμως και για δύο επιπλέον λόγους. Πρώτος λόγος, οι εναλλαγές στα μοτίβα λειτουργίας θερμικού κινητήρα – ηλεκτρικού μοτέρ πραγματοποιούνται τάχιστα, χωρίς την παραμικρή υστέρηση ή δυσλειτουργία. Και ο δεύτερος λόγος σχετίζεται με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6 έξι σχέσεων, το οποίο αξιοποιεί στο έπακρον τις δυνατότητες των δύο κινητήριων συνόλων, χώρια που είναι πολύτιμος σύμμαχος σε σβέλτους ρυθμούς.
Ευχάριστα άνετο
Τελικά δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση γαλλικό αυτοκίνητο και δη Peugeot που να μην διαθέτει καλή οδική συμπεριφορά και να παράλληλα να μην φροντίζει με τον καλύτερο τρόπο τους επιβάτες του, προσφέροντάς τους κορυφαία άνεση! Νόμος για όλα τα Peugeot, νόμος και για το 3008 τού χθες και σίγουρα του σήμερα! Παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα στην πίσω ανάρτηση, τα παρεχόμενα επίπεδα άνεσης είναι υψηλά χάρη στη σωστή ρύθμιση των αμορτισέρ και στα αφράτα καθίσματα που στηρίζουν άψογα οδηγό-συνοδηγό. Όσες ώρες κι αν διαρκεί το ταξίδι, οδηγός-συνοδηγός και επιβάτες κάθονται αναπαυτικά και όντως απολαμβάνουν το ταξίδι τους, εντός του άριστα ηχομονωμένου σαλονιού. Ο θόρυβος από το τρικύλινδρο μοτέρ είναι σχεδόν ανύπαρκτος, αφού σε σταθερή ταχύτητα κίνησης συνήθως παραμένει σε ηλεκτρικό μοτίβο λειτουργίας, ενώ περιορισμένος είναι και ο θόρυβος κύλισης (μόνο μετά τα 130-140 χλμ./ώρα αναπτύσσονται κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι γύρω από τους εξωτερικούς καθρέπτες).
Όντως από τα κορυφαία μοντέλα στο ταξίδι γιατί είναι αθόρυβο, κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες του και επιπλέον; Είναι απίστευτα σταθερό στις υψηλές ταχύτητες, εμπνέοντας σιγουριά ακόμα και όταν κινείται γύρω ή με την τελική του ταχύτητα. Εξίσου σημαντικό όμως πως υπό αυτές τις συνθήκες οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι απλοί δίσκοι πίσω του επιτρέπουν να ακινητοποιείται με ακρίβεια, δύναμη και διάρκεια. «Και στις στροφές πώς τα καταφέρνει»; Η ερώτηση καλού φίλου που έχει ανδρωθεί οδηγικά με 205 1.9 GΤi και 306 GTi Race και ψάχνει για οικογενειακό αυτοκίνητο τούτη την εποχή. Το λοιπόν (φίλε Γιάννη), παρά τον μεγάλο όγκο, το τσιμπημένο βάρος και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 19,8 εκατοστών, στρίβει όπως ακριβώς περιμένεις από ένα σύγχρονο Peugeot.
Πολύ καλά κοντολογίς -για να μην πούμε ανέλπιστα αν λάβουμε υπόψη τα αμέσως προηγούμενα-, καθώς με το νέο 3008 μπορείς να ακολουθήσεις σε μία ορεινή διαδρομή πολύ σβέλτο ρυθμό χωρίς να νιώσεις στιγμή ανασφάλεια. Η καινούργια ενισχυμένη πλατφόρμα έχει όντως προσδώσει κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά στο πλαίσιο, αποφέροντας εξαιρετική κατευθυντικότητα στις στροφές. Ταυτόχρονα, η πληροφόρηση που λαμβάνει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης είναι πλούσια(σ.σ.: για ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, για να μην παρεξηγούμεθα) , χαρακτηριστικό που σχετίζεται άρρηκτα και με τη ρύθμιση της εμπρός ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον).
Τη τελική πινελιά ωστόσο στο σημαντικότατο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς την παρέχει η λειτουργία του συγκεκριμένου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη e-DSC6, μιας και κυρίως χάρη στην άμεση απόκρισή του κατά την εναλλαγή των σχέσεων στη χειροκίνητη λειτουργία (μέσω των paddles στο τιμόνι), έρχεται και μεγιστοποιεί το αίσθημα εμπιστοσύνης. Όπως φυσικά απόλυτη εμπιστοσύνη εμπνέουν οι αντιδράσεις του πλαισίου στο λάθος ή στην υπερβολή, ούσες πάντα προβλέψιμες και φιλικές ακόμα και για τον αδαή οδηγό. Εντός πόλης, τέλος, το ήπια υβριδικό σύνολο, το e-DSC6 και η καλή περιμετρική ορατότητα επιτρέπουν στο νέο 3008 να κινείται με μεγάλη ευχέρεια. Στο παρκάρισμα ο μεγάλος όγκος δεν αποτελεί τελικά πρόβλημα παρά τους αρχικούς ενδοιασμούς, αφού το τιμόνι, παρά τους μεγάλους τροχούς (225/55 R19), κόβει αρκετά και έχει μικρό κύκλο στροφής.
Εν κατακλείδι
Πριν πάρα πολλά χρόνια ο σημαντικότατος Γερμανός φιλόσοφος Γκαίτε μάς άφησε παρακαταθήκη το αμίμητο: «Δεν υπάρχει τίποτε πιο τρομακτικό από τη φαντασία χωρίς γούστο»! Ε, λοιπόν, η ευφάνταστη παρουσία και η συνολική απόδοση νέου Peugeot 3008 αποτελούν την πλέον ικανή επαλήθευση στο απόφθεγμά του. Θες η πανέμορφη εξωτερική του εμφάνιση; Το ποιοτικό του σαλόνι που παραπέμπει σε κόκπιτ σύγχρονου αεροσκάφους, αλλά είναι άκρως χρηστικό στην πράξη; Η άρτια απόδοση του προχωρημένου τεχνολογικά ήπια υβριδικού πακέτου που συμπληρώνει άψογα τον τρόπο που στέκεται στο δρόμο; Το καινούργιο 3008, λοιπόν, αποδεικνύει σε κάθε πτυχή του πως οι μηχανικοί που το σχεδίασαν φρόντισαν να το προικοδοτήσουν με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που απαιτούνται για να είναι άψογο στην πράξη, και όλα αυτά με μία ιδιαίτερη αισθητική που όπως και να το κάνουμε ομορφαίνει αρκετά παραπάνω την καθημερινότητα. Και αυτό σήμερα, στην εποχή του πρόχειρου, της επιδερμικότητας και της ασχήμιας, μόνο λίγο δεν το λες.
Bienvenue, καλώς όρισες, 3008!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, ήπια υβριδικός 48V
Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας
Μέγιστη ισχύς: 21 ίπποι/4.200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 51Nm/750-2.500 σ.α.λ.
Συνδυαστική απόδοση υβριδικού συστήματος
Μέγιστη ισχύς: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DSC6 έξι σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 201 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,2 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 5,6 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 8,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 123 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
55 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.542 x 1.895 x 1.641
Μεταξόνιο χλστ.: 2.730
Βάρος: 1.573 κιλά
Χώρος αποσκευών
520 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση – δοκιμής (Allure): 36.900 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας
78 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Το ανανεωμένο Toyota GR Yaris έρχεται στην Ευρώπη
Διπλό ρεκόρ για τη Hyundai στο Pikes Peak
BMW: «Θα είναι σαν να αλλάζεις ταχύτητες αλλά δεν θα αλλάζεις»