ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Peugeot 2008 Hybrid 136: Très Bien

dokimi-peugeot-2008-hybrid-136-tres-bien-732763

Όντας ήδη συνώνυμο της γαλλικής φινέτσας, το υβριδικό Peugeot 2008 έρχεται πλέον πρόσω ολοταχώς να μας εντυπωσιάσει και με την τεχνολογική του αναβάθμιση.

Του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου Φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου

Κατέχοντας επάξια την τρίτη θέση των ευρωπαϊκών πωλήσεων στην κατηγορία των B-SUV και έχοντας ταξινομήσει 204.773 μονάδες παγκοσμίως, μόλις το 2023, το ανανεωμένο Peugeot 2008 που παρουσιάστηκε φέτος τον Μάιο συνεχίζει ακούραστα την επιτυχημένη του πορεία στον χώρο. Τώρα με την προσθήκη της (πλήρως) υβριδικής έκδοσης των 136 ίππων στην γκάμα, που προσφέρει μειωμένη κατανάλωση έως και 20% και μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως και 26g/km συγκριτικά με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων, το 2008 έρχεται απλά για να διαπρέψει.

Peugeot
Ευχάριστη έκπληξη, η παρουσία των δύο πραγματικών απολήξεων της εξάτμισης στο πίσω μέρος, μια εποχή που κάτι τέτοιο συνιστά είδος προς εξαφάνιση.

Εκλεπτυσμένο όσο τίποτε

Ακολουθώντας τη σχεδίαση του 508, το 2008 γίνεται το δεύτερο μοντέλο της Peugeot που υιοθετεί τη νέα φωτιστική υπογραφή με τους τρεις κάθετους φωτεινούς «όνυχες» που είναι ενσωματωμένοι στα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια του προφυλακτήρα. Αντιστοίχως και στο πίσω μέρος τα νέα LED πίσω φώτα έχουν επανασχεδιασμένους τους τρεις εμβληματικούς όνυχες, αποτελούμενα από τρεις επάλληλες οριζόντιες διπλές, λεπτές και κομψές λωρίδες, συμβάλλοντας έτσι στην οπτική διεύρυνση του πλάτους του αυτοκινήτου.

Οι κυρτές επιφάνειες, σε συνδυασμό με τα έντονα κοψίματα σε όλο το μήκος του αμαξώματος, επιτυγχάνουν την ιδανική αισθητική αρμονία, εξασφαλίζοντας έτσι μία στιβαρή εμφάνιση και υπογραμμίζοντας την έντονη προσωπικότητα του Peugeot 2008.

Peugeot
Αν και η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, η ορατότητα περιμετρικά του οχήματος παραμένει πολύ καλή.

Αποκαλυπτική σχεδίαση

Περνώντας στο εσωτερικό, η κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών μαζί με τον επίσης ψηφιακό πίνακα οργάνων ξεχωρίζουν αμέσως, ενώ η συνολική σχεδίαση φέρει έναν κομψό, πρακτικό και διακριτικό τόνο. Το πρωτότυπο τιμόνι μικρής διαμέτρου της μάρκας βρίσκεται στο επίκεντρο της δράσης, με την εταιρία να αναφέρει πως «δεκαπλασιάζει την οδηγική απόλαυση, προσφέροντας μοναδική ευελιξία και ακρίβεια στον χειρισμό του», αν και η εμπειρία μας απέχει παρασάγγας από τα παραπάνω.

Εν πάση περιπτώσει, η εργονομία είναι πολύ καλή, όπως επίσης είναι και η ποιότητα κατασκευής. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες βρίσκουν αρκετό χώρο στο εσωτερικό, ενώ ο χώρος αποσκευών των 434 λίτρων με το διπλό πάτωμα θα φιλοξενήσει με άνεση όλα όσα χρειάζεται να μεταφέρετε.

Έχει απ’ όλα

Το Peugeot 2008 διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Active, Allure και GT. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο στη μεσαία, αποτελώντας την ιδανικότερη ίσως επιλογή όσον αφορά και την κοστολογική εξίσωση.

Ο στάνταρ εξοπλισμός του Peugeot 2008 περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, ζάντες 17″, μπάρες οροφής, πίσω φιμέ τζάμια, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, Hill Assist, Highway Driver Assist, Lane Positionong Assit και εσωτερικό ηλεκτροχρωμικό καθρέπτη.

Peugeot

Υβριδική παρουσία

Κάτω από το καπό ο γνώριμος τρικύλινδρος υπετροφοδοτούμενος 1.200άρης βενζινοκινητήρας πάλλεται υβριδικά πλέον, αποδίδοντας 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Η ηλεκτρική υποβοήθηση πηγάζει από έναν ηλεκτροκινητήρα (21 ίππων και 51 Nm ροπής) τοποθετημένο στο νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο -διπλού συμπλέκτη- και τροφοδοτείται από μια μικρή αυτοφορτιζόμενη μπαταρία 0,43 kWh, στέλνοντας όλη τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Οι επιδόσεις έχουν τον πρώτο λόγο, με το 0-100 χλμ./ώρα να έρχεται σε μόλις 8,3 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 206 χλμ./ώρα, όντας πρακτικά κατά ένα 0,9 δευτερόλεπτα ταχύτερο από την αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων.

Ωστόσο, παρά τις εντυπωσιακές επιδόσεις, το σύνολο σε κερδίζει ξεκάθαρα με τον πολιτισμένο τρόπο λειτουργίας του και ιδίως με τη λογική που οι δύο κινητήρες συνεπικουρούν ο ένας τον άλλον. Εκκινώντας σχεδόν πάντα ηλεκτρικά, ο ηλεκτροκινητήρας δύναται να κινήσει αυτοβούλως το αμάξωμα των 1.372 κιλών έως περίπου τα 50 χλμ./ώρα, δίχως τη συμβολή του κινητήρα εσωτερικής καύσης, υπό την προϋπόθεση ότι η στάθμη της μπαταρίας βρίσκεται σε ικανοποιητικό σημείο και οι ρυθμοί οδήγησης είναι ήπιοι. Κάπου εκεί ο PureTech αναλαμβάνει δράση, χωρίς όμως η μετάβαση να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό, παρά την αντίστοιχη ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως για απόσταση 10 χιλιομέτρων σε αμιγώς αστικό περιβάλλον που διήρκεσε 30 λεπτά, το 2008 κάλυψε το 60% της απόστασης κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά, ενώ η κατανάλωση βενζίνης ανήλθε στα 4,7 λίτρα, νούμερο εκπληκτικό, ιδιαιτέρως αν αναλογιστούμε πως το μοντέλο είναι κάτι μεταξύ mild και full hybrid. Βγαίνοντας ωστόσο σε μεγαλύτερους δρόμους και αναζητώντας τον GT(I) χαρακτήρα αυτού του λιονταριού, η μέση κατανάλωση δεν δίστασε να σκαρφαλώσει στα 6,9 λίτρα, όπου και παρέμεινε έως το τέλος της δοκιμής μας. Η μοναδική παρατήρηση που έχουμε να κάνουμε επί του κινητήρα αφορά την ένταση της αναγεννητικής πέδησης, η οποία μεν ρυθμίζεται ελαφρώς μέσω των προγραμμάτων οδήγησης, όμως παραμένει έντονη.

Peugeot

Ασύγκριτη προσωπικότητα

Οδηγικά οι συστάσεις περισσεύουν, μιας και ο αδαμάντινος χαρακτήρας του Peugeot 2008 είναι ήδη γνωστός εδώ και πέντε χρόνια, όπου το μοντέλο κυκλοφορεί στους δρόμους. Το τιμόνι με τη μεταβλητή βαρύτητα ανάλογα το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης περνάει στον οδηγό σωστή πληροφόρηση, ενώ η ακρίβειά του βρίσκεται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας. Ανάλογη εικόνα παρατηρούμε και όσον αφορά τις αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω με αντιστρεπτικές ράβδους αμφότερες), που αναδεικνύουν κατά το μέγιστο τη στιβαρότητα του πλαισίου, δίχως να είναι σφιχτές, ούτε όμως να επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις στο αμάξωμα. Σημαντικό ρόλο στην ποιότητα κύλισης διαδραματίζουν και τα ελαστικά με το μεγάλο προφίλ (215/60/17), που αποσβένουν άνετα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προτού η σκυτάλη περάσει στα αμορτισέρ. Το παζλ ολοκληρώνουν τα εκπληκτικά φρένα με τους δίσκους των 302×26 χλστ. εμπρός και 249×10 χλστ. πίσω, που κυριολεκτικά ρίχνουν άγκυρες στο οδόστρωμα.

Peugeot
Παρά την ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη, σε ένα απότομο kickdown το σύνολο αργεί ελάχιστα να αποκριθεί άμεσα, ενώ υπερβαίνοντας τις 4.500 σ.α.λ. η ραφιναρισμένη λειτουργία του κινητήρα εξασθενεί.

Τα καλύτερα έφτασαν

Έχοντας ως θέσφατο την υπεροχή του μοντέλου στον Όμιλο Stellantis, με τον ανταγωνισμό εκ της Γερμανίας να είναι πρακτικά άφαντος (ένεκεν της έλλειψης πλήρως υβριδικών εκδόσεων στην κατηγορία) και τους Ασιάτες να υστερούν στα οδηγικά χαρακτηριστικά (όχι όμως στην αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματος), το 2008 δείχνει να παίζει μονότερμα στην κλάση των B-SUV. Ίσως το Μπουλόν-Μπιγιανκούρ να είναι η μοναδική περίπτωση που μπορεί να κοντράρει ισάξια το 2008, ένα μοντέλο που από το 2019 που λανσαρίστηκε έχει επιδείξει διαγωγή κοσμιοτάτη σε όλους τους τομείς. Με τις εξελίξεις να τρέχουν, και την κατάργηση της πετρελαιοκίνητης έκδοσης πέρυσι τον Νοέμβριο, η προσθήκη του υβριδικού συστήματος στο μοντέλο συνιστά με διαφορά την ουσιαστικότερη εξέλιξη στην πρόσφατη ανανέωση που υπέστη το μοντέλο. Μάλιστα, με την επιλογή της εισαγωγικής εταιρίας να κοστολογήσει την υβριδική έκδοση μόλις 200 ευρώ περισσότερο από τη βενζινοκίνητη των 130 ίππων, γίνεται πλέον ξεκάθαρος ο προσανατολισμός της μάρκας να κατευθύνει (ορθώς κατά τη γνώμη μας) το καταναλωτικό κοινό στα υβριδικά. Με τις τιμές να εκκινούν από τις 30.800 για το υβριδικό μοντέλο, συνοδευόμενο από έναν πολύ καλό εξοπλισμό, το 2008 αναμένεται να συνεχίσει την παράδοση που άφησαν στη χώρα μας οι προηγούμενες γενιές του, χαρίζοντάς του έτσι τις πρώτες θέσεις στον πίνακα των ταξινομήσεων.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τρικύλινδρος

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, υβριδικός 48V

Χωρητικότητα 1.119 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 206 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,3 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 4,9 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 6,9 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 113 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

44 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.304 x 1.987 x 1.550

Μεταξόνιο χλστ.: 2.605

Βάρος: 1.372 κιλά

Χώρος αποσκευών

434 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: 24.800 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας: –

Όλες οι ειδήσεις

Bruno Sacco: Η εικόνα της Mercedes δεν υπάρχει πια

Lewis Hamilton: «Παλεύω με την κατάθλιψη από την εφηβεία»

Βραδινή ψυχοθεραπεία με το νέο Mazda MX-5 στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο