ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Opel Corsa Electric 156HP: Ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα!

dokimi-opel-corsa-electric-156hp-ilektrismeni-atmosfaira-727185

Αναβαθμισμένο στα εξηλεκτρισμένα του σημεία, το νέο Opel Corsa Electric των 156 ίππων προσπαθεί να θέσει νέα πρότυπα στην κατηγορία Β.

Tου Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος

Η ήδη γνωστή εμπορική πορεία του Opel Corsa, που το έχει καταστήσει συνώνυμο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη κατηγορία των σουπερμινι, ανανεώνεται εφ’ όλης της ύλης, και ειδικά στην ηλεκτροκίνητη έκδοση του που δοκιμάζουμε, προσπαθεί να κατακτήσει το μερίδιο που του αναλογεί, με όπλα του την πολύ καλή κατανάλωση ενέργειας και πρωτίστως με τον πολύ καλό εξοπλισμό που προσφέρει.

Corsa

Εξωτερικό

Παρατηρώντας το νέο Corsa, η χαρακτηριστική μάσκα Opel Vizor, που εκτείνεται καθ’ όλο το μήκος του εμπρός μέρους και φιλοξενεί ταυτοχρόνως το σύστημα εισαγωγής αέρα και το επανασχεδιασμένο λογότυπο “Blitz” (έμβλημα του κεραυνού) της Opel σε μαύρο χρώμα, συνιστά σημείο αναφοράς όσον αφορά τη σχεδίαση του ηλεκτρικού σουπερμινι του Ρουσελσχάιμ.

Τα φώτα Led παίρνουν τη σκυτάλη με τη χαρακτηριστική σχεδίαση τους, η οποία ωστόσο έχει και χρηστική σκοπιά, καθώς η τεχνολογία IntelliLux LED Matrix με τα 14 επιμέρους τμήματα που ενεργοποιούνται και απενεργοποιούνται ξεχωριστά προσφέρουν κυριολεκτικά άριστη ορατότητα και λειτουργία αυτόματης ρύθμισης της δέσμης, προφυλάσσοντας έτσι τα διερχόμενα οχήματα.

Ο σπορτίφ προσανατολισμός του μοντέλου προοικονομείται ακόμη εντονότερα μέσω της μαύρης οροφής, των φιμέ κρυστάλλων και των ζαντών αλουμινίου 17 ιντσών που μαγνητίζουν τα βλέμματα με τη δυναμική και μοντέρνα αεροδυναμική σχεδίαση τους.

Corsa

Εσωτερικό

Η ποιοτική εικόνα του εξωτερικού συνεχίζεται και στο εσωτερικό όπου παρά τα ποιοτικά υλικά, τις εντυπώσεις κλέβει η οδηγοκεντρικά προσανατολισμένη προηγμένη οθόνη αφής IntelliLink Pro του συστήματος infotainment που μετρά 10 ίντσες και ενσωματώνει λειτουργίες πλοήγησης και ασύρματου Apple CarPlay και Android Auto.

Μέσω αυτής καθίσταται δυνατή ακόμη και η αναλυτική παρακολούθηση των δεδομένων που αφορούν πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του οχήματός όπως την κατανάλωση ενέργειας και τη φόρτιση της μπαταρίας, ενώ λίγο κάτω από αυτή οι φυσικοί διακόπτες για τη ρύθμιση του συστήματος κλιματισμού θα εκπλήξουν ευχάριστα όσους αναζητούν την πρακτικότητα σε ένα μοντέλο.

Μιλώντας για πρακτικότητα, το Corsa Electric διαθέτει μια θύρα USB Type C στην εμπρός κολώνα και δύο θύρες USB Type C πίσω, καθώς επίσης και δυνατότητα ασύρματης επαγωγικής φόρτισης κινητού, ενώ οι χώροι για μικροαντικέιμενα αρκούν και με το παραπάνω αν απλά αναλογιστούμε πως στις θήκες στις πόρτες μπορούν να τοποθετηθούν μπουκάλια του 1,5 λίτρου.

Εξοπλισμός

Εξοπλιστικά το ηλεκτρικό Corsa δεν αφήνει κανένα παράπονο, μιας και φέρει κάθε λογής καλούδια που θα μπορούσαν να χρειαστούν τόσο ο οδηγός, όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες, κάνοντας έτσι τη συμβίωση μαζί του ακόμα πιο συναρπαστική. Προς όφελος του οδηγού, τα συστήματα υποβοήθησης συμπεριλαμβάνουν το Adaptive Cruise Control, την αναγνώριση πινακίδων ορίων ταχύτητας, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας στο κέντρο της λωρίδας κυκλοφορίας και τη προειδοποίηση τυφλού σημείου συμβάλλοντας έτσι στην ασφαλέστερη οδήγηση.

 

Η λίστα όμως δε σταματά εδώ, ενσωματώνοντας αμέτρητες λειτουργίες άνεσης, όπως σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, ηλεκτρονικό μονοζωνικό κλιματισμό, εσωτερικό φωτισμό Led και τα αγαπημένα μας θερμαινόμενα ανατομικά καθίσματα από Alcantara (και θερμαινόμενο τιμόνι), με οσφυϊκή υποστήριξη και λειτουργία μασάζ για τον οδηγό, που δεν υπάρχουν σε κανένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.

Κινητήρας

Τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, εγγυάται ένας νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρας που προέρχεται από τη Vitesco Technologies στο Ρέγκενσμπουργκ της Γερμανίας και κατασκευάζεται στην Τιεντσίν της βόρειας Κίνας. Τοποθετημένος στο εμπρός μέρος αποδίδει 156 ίππους και 260 Nm ροπής, κινώντας αποφασιστικά το αμάξωμα των 1544 κιλών μέσω των εμπρός τροχών, αντλώντας την ενέργεια του από ένα πακέτο υγρόψυκτων μπαταριών ιόντων λιθίου 50,8 kWh καθαρής χωρητικότητας που είναι τοποθετημένο στο πάτωμα του οχήματος εξασφαλίζοντας χαμηλό κέντρο βάρους, αυτονομία 405 χιλιομέτρων και γρήγορη φόρτιση από το 10% στο 80% σε μόλις 30 λεπτά από έναν ταχυφορτιστή 100 kW, ενώ για το ίδιο ποσοστό σε μια οικιακή πρίζα σούκο 2,3 kW θα χρειαστείτε περίπου 20 ώρες και σχεδόν 8 ώρες σε ένα μονοφασικό wallbox 7,2 kW. Καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας και με τη χαρτογράφηση κυρίως στο πρόγραμμα Normal και Sport γράψαμε μέση κατανάλωση μόλις 15,6 kWh/100 km, χωρίς όμως να είμαστε διστακτικοί με το γκάζι.

Σε αμιγώς αστικό περιβάλλον το νούμερο αυτό μειώνεται αισθητά, κοντά στις 9 kWh με τη συνδρομή του προγράμματος Eco, ενώ ακόμα και σε συνθήκες πίεσης σε στροφοδιαδρομή και αυτοκινητόδρομο δεν ξεπεράσαμε τις 23 kWh. Τα 405 χιλιόμετρα αυτονομίας ίσως απέχουν ελάχιστα απ’ τη πραγματικότητα, όμως με αμυντική οδήγηση και κινούμενοι αποκλειστικά με την επιλογή Eco μπορείτε σίγουρα να επιτύχετε ένα νούμερο πολύ κοντά σε αυτό.

Στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης, οι επιδόσεις έχουν τον πρώτο λόγο. Έτσι η επιτάχυνση από 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε μόλις 8,3 δευτερόλεπτα νούμερο αρκετά εντυπωσιακό, ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 150χμλ./ώρα επιτρέποντας σας να κινηθείτε με περίσσια σπιρτάδα στον αυτοκινητόδρομο. Μάλιστα το αυτοκίνητο δείχνει να επιταχύνει ιδιαίτερα ευχάριστα ακόμα και μετά τα 120χλμ./ώρα όπου συνήθως πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν σημαντικό μέρος της ισχύς τους.

Η επιλογή ανάκτησης ενέργειας είναι όλη την ώρα διαθέσιμη μέσω της επιλογής Β στο κιβώτιο ταχυτήτων μιας σχέσης, ανατροφοδοτώντας έτσι την μπαταρία κατά την επιβράδυνση ή και το φρενάρισμα.

Corsa

Οδήγηση

Οδηγικά, τα έξτρα κιλά που έχουν προσθέσει οι μπαταρίες δείχνουν να έχουν αντίκτυπο στο πάτημα του Corsa. Η ξερή αντίδραση της ανάρτησης παρά τη διάταξη με τα γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω παραπονιέται αρκετά εντονότερα απ’ ότι θα έπρεπε σε όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, δίνοντας την εντύπωση πως τερματίζει η ανάρτηση. Πέραν τούτου όμως, η ποιότητα κύλισης είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, και το αμάξωμα δείχνει ιδιαιτέρως δεμένο, ελαχιστοποιώντας τις κλίσεις ακόμα και σε κλειστές καμπές.

Το σύστημα διεύθυνσης ρυθμίζεται αναλόγως το επιλεγμένο πρόγραμμα, και παρέχει καλή πληροφόρηση στον οδηγό, η γενικότερη αίσθηση όμως είναι πως στα λίγα χιλιόμετρα παραμένει σχετικά ελαφρύ ακόμα και στο Sport, ενώ μαζεύοντας χιλιόμετρα στο κοντέρ η αίσθηση του γίνεται ολοένα και καλύτερη. Τα τέσσερα δισκόφρενα συμβάλουν καθοριστικά στην πολύ καλή δύναμη πέδησης, που γίνεται αντιληπτή και μέσω του πεντάλ.

Corsa

Συμπέρασμα

Η τρέχουσα έκτη γενιά του Opel Corsa, πιο όμορφη, αποδοτική, και τεχνολογικά εξοπλισμένη από ποτέ συνιστά μια ενδιαφέρουσα πρόταση σε όσους επιθυμούν να εισέλθουν στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με μια πολύ ολοκληρωμένη λύση. Η υψηλή τιμή αγοράς των 41.400€ χωρίς το όφελος της κρατικής επιδότησης δικαιολογείται εν μέρει λόγω του πολύ καλού εξοπλισμού που φέρει η έκδοση, ωστόσο το μοντέλο επιδέχεται βελτίωσης στον τομέα των αναρτήσεων προκειμένου να δικαιώσει τους δυνητικούς αγοραστές.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας

Εμπρός

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 156 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 260 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους μπροστά τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 150 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,3 δλ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, ενεργειακή χωρητικότητα 54 kWh

Αυτονομία

405 χιλιόμετρα (WLTP)

Κατανάλωση ενέργειας

14,2 kWh/100 χλμ. (εργοστασιακή)

15,6 kWh/100 χλμ. (δοκιμής)

Φόρτιση

AC (11 kW): 5 ώρες και 15 λεπτά

DC (100 kW, μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας): 30 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.061 x 1.756 x 1.435

Μεταξόνιο: 2.538 χιλ.

Βάρος: 1.544 κιλά

Χώρος αποσκευών

267 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: από 41.400 ευρώ (Χωρίς την κρατική επιδότηση)

Όλες οι ειδήσεις

Κατοικίδια στο αυτοκίνητο: Εμένα με ξεχάσατε; 

Lamborghini Temerario: Υβριδική V8 με κόκκινα στις 10.000 σ.α.λ.!

Τραμπ: «Ο κόσμος δε θέλει ηλεκτρικά, θα δώσουμε τέλος στην Πράσινη απάτη»

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο