Ανανεωμένο στα σημεία, ώστε να εκσυγχρονιστεί τεχνολογικά και εμφανισιακά, το Opel Corsa μάλλον θα παραμείνει ψηλά στο βάθρο των πωλήσεων.
του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου, Δημήτρης Μανώλαρος
Είναι πολλές οι έξι γενιές που μετράει η ιστορία του Opel Corsa. Είναι επίσης πολλές οι σχεδόν 15 εκατ. πωλήσεις που έχει στο ιστορικό του. Μπορεί το σήμα κατατεθέν της Opel να είναι το μικρομεσαίο της Hatch-Back, όμως το Corsa ακολουθεί με σθένος και έχει καταφέρει να διεκδικήσει έναν Best-Seller τίτλο. Κάτι που ισχύει ακόμα και εν έτει 2023 στην Ελλάδα, μιας και παραμένει στην κορυφή του βάθρου της κατηγορίας 1 μήνα πριν από το κλείσιμο της χρονιάς. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι όσο η αγορά εξελίσσεται (και για τα λίγα χρόνια ζωής που απομένουν για τα Supermini, τα θερμικά τουλάχιστον), το γερμανικό υπερμικρό θα παραμείνει στάσιμο. Ανανεώθηκε ουσιαστικά στα σημεία για να προσφέρει ένα πιο ολοκληρωμένο πακέτο. Μένει να δούμε αν θα συνεχίσει να πρωταγωνιστεί!
Κυριολεκτικά… Face–lift
Με την ανανέωσή του η Opel έκανε κυριολεκτικά ένα Face-lift στο Corsa. Αντλώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που εισήγαγε με το Mokka, το μπροστινό μέρος είναι εντελώς διαφορετικό. Αν και τελευταίο λοιπόν στην γκάμα, ήρθε η ώρα του να φορέσει το επονομαζόμενο Vizor, σε μορφή παρόμοια με αυτήν του νεότερου Astra. Διατηρώντας το σουλούπι του, η μάσκα, τα φωτιστικά σώματα και το έμβλημα βρίσκονται σε ένα κοινό πάνελ που έχει μαύρο γυαλιστερό χρώμα. Σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας έχει τη λιγότερο επιθετική σχεδίαση στα φωτιστικά σώματα, τα οποία είναι ακόμα πιο εξελιγμένα ως προς την Intelli-Lux τεχνολογία τους και διαθέτουν 14 LED στοιχεία, ως στάνταρ.
Εκτός από τους κύριους προβολείς, LED είναι επίσης τα φώτα ημέρας, και μάλιστα με φωτεινή υπογραφή που ξεχωρίζει. Ο προφυλακτήρας που φιλοξενεί τη «μάσκα-κράνος» είναι και αυτός εντελώς ανασχεδιασμένος, με πλαϊνούς αεραγωγούς σε σχήμα μπούμερανγκ, ενώ ανάλογα με την έκδοση διαφοροποιείται και το χρώμα του λογότυπου σε ματ σατινέ. Οι τροχοί από 16 έως 17 ίντσες έχουν νέα σχέδια, ενώ στη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού της δοκιμής έχουν γκρι απόχρωση. Τελευταίες αλλαγές στον εξωτερικό σχεδιασμό αφορούν στον πίσω προφυλακτήρα και στο λογότυπο του μοντέλου, που πλέον είναι τοποθετημένο κάτω από το σήμα ολογράφως. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και στη σχεδόν βασική έκδοση, όπως αυτήν της δοκιμής, το Corsa είναι ολοκληρωμένο εμφανισιακά και παραμένει δυναμικό και όμορφο, αλλά σαφώς πιο μοντέρνο.
Με έμφαση στην τεχνολογία
Ενώ οι περισσότερες εταιρίες επιλέγουν την οδό του εντυπωσιασμού και της «εξτραβαγκάντ» ψηφιοποίησης στα νεότερα μοντέλα τους, κάτι που ακόμα και η ίδια η Opel έκανε με το Astra, στο ανανεωμένο Corsa κινήθηκε πιο συντηρητικά. Το στοίχημα εδώ δεν είναι να βρεθούν οι διαφορές με το μάτι, γιατί είναι ελάχιστες, σχεδιαστικά τουλάχιστον. Ο εξοπλισμός είναι αυτός που έχει αλλάξει κυρίως, με στόχο να γίνει όσο το δυνατόν πιο τεχνολογικό γίνεται το μικρό της μοντέλο, συντηρητικά πάντα. Από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού «Edition Pack», στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η νέα μεγάλη οθόνη αφής 10” (στη βασική έκδοση 5”), η οποία συνοδεύεται από έναν κλασικό αναλογικό πίνακα με οθόνη πληροφοριών στη μέση. Κάτω από την κεντρική οθόνη, που τρέχει το νεότερο λογισμικό σύστημα του Group Stellantis, αλλά με Opel γραφικά, υπάρχει μια ανασχεδιασμένη, γυαλιστερή πλέον, επιφάνεια με πολύ λιγότερα κουμπιά συντομεύσεων και έναν περιστροφικό διακόπτη για τον ήχο. Λίγο πιο κάτω συναντούμε φυσικούς διακόπτες για τον κλιματισμό, οπότε δεν γίνεται παρά να πάρει άριστα ως προς την εργονομία του.
Το infotainment, αν και δεν έχει πολλά μενού ή επιλογές, κάτι που το καθιστά εύκολο στο χειρισμό του, υποστηρίζει ασύρματα τα Apple Car Play/Android Auto, ενώ διαθέτει το Snapdragon Cockpit της Qualcomm Technologies, που με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης προσαρμόζει το περιεχόμενο ώστε να προβάλλει στον οδηγό τις πληροφορίες που χρειάζεται ή εναρμονίζεται με τις επιθυμίες του. Η τελευταία τεχνολογία, ωστόσο, έχει περισσότερο νόημα στο αμιγώς ηλεκτρικό Corsa.
Από την τρίτη έκδοση εξοπλισμού μια δεύτερη οθόνη 7”, ως πίνακας οργάνων με αρκετές επιλογές διαμόρφωσης, συνοδεύει την κεντρική οθόνη και συνδράμει στην πλήρως ψηφιακή του εικόνα. Η κορυφαία έκδοση περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ασύρματο φορτιστή, θερμαινόμενα & αεριζόμενα καθίσματα εμπρός και θερμαινόμενο τιμόνι.
Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής, δεν παρατηρούνται και μεγάλες αλλαγές. Δίνει την εντύπωση της μασίφ κατασκευής, αλλά τα πλαστικά είναι ως επί το πλείστον σκληρά, με μόνη εξαίρεση αυτό στο πάνω μέρος του ταμπλό. Λιγότερο σκληρό, έχει πιο ποιοτική αίσθηση από τα υπόλοιπα. Τα καθίσματα είναι άνετα, εύκολα στη ρύθμιση, αλλά χωρίς ιδιαίτερη πλευρική στήριξη και καλύπτονται από ύφασμα. Από την έκδοση GS όμως στο παιχνίδι μπαίνει η δερματίνη, σε καθίσματα και πόρτες.
Ούτε οι εσωτερικοί χώροι διαφοροποιούνται. Για τα μικροαντικείμενα θα βρεθεί σίγουρα ένα μέρος, όπως επίσης για τα ποτήρια και τα μπουκάλια, ενώ το απίστευτα βαθύ ντουλαπάκι του συνοδηγού χωράει μέσα τα πάντα. Δύο ενήλικες θα μπορέσουν να κάτσουν πίσω με άνεση, αν είναι στον μέσο όρο ύψους. Από εκεί και πέρα, τα όρια στενεύουν, κάτι που δεν ισχύει για τα παιδιά ή την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος στις θύρες Iso-Fix. Ο χώρος αποσκευών μετρά τα ίδια 309 λίτρα ή κάτι παραπάνω από 1.080 με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Το σχήμα του είναι εξαιρετικό, αλλά υπάρχει σχετικά βαθύ κατώφλι φόρτωσης.
Η έκδοση που θα πουλήσει!
Κινητήρας βενζίνης, με τούρμπο, 1.200 κ.εκ. και τρεις κυλίνδρους. Όλοι τον γνωρίζουμε, αρκετές φορές έχει βραβευθεί και συνεχίζει να αποτελεί μια «δυνατή» συνταγή του ομίλου. Και πετυχημένη συνταγή δεν την αλλάζεις. Μέχρι τουλάχιστον να επέμβει η Ευρωπαϊκή Ένωση και να σου «βάλει χέρι» για τους ρύπους. Από τις αρχές του νέου έτους, πέραν των συμβατικών κινητήρων βενζίνης, στην γκάμα θα προστεθούν για πρώτη φορά σε μοντέλο της Opel και κινητήρες mild-hybrid 48V (περισσότερα στις επόμενες σελίδες).
Αν αναλογιστούμε ότι θα είναι πιο ακριβοί, στη χώρα μας αναμένουμε να πουλήσουν περισσότερο οι συμβατικοί. Ειδικότερα αυτός που εφοδιάζει το «δικό μας» Corsa. Αποδίδει λοιπόν 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Κοιτώντας τις τιμές των τεχνικών, τα 9.9” για τα 0-100 χλμ./ώρα ακούγονται απλά ικανοποιητικά, αλλά στην πράξη ο κινητήρας αυτός έχει ψυχή και δύναμη από χαμηλά μέχρι και πάνω από τις μεσαίες στροφές. Θα «διακοσαρίσει» χωρίς πολλά πολλά και κινεί τα 1.100 κιλά του με περίσσια άνεση. Είναι επίσης αρκετά πολιτισμένος και η λογική τραχύτητα που προκύπτει από το τρικύλινδρο σύνολο είναι περιορισμένη στο μίνιμουμ.
Βελτιωμένος σε αίσθηση είναι ο επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου, με αρκετά σφιχτό κούμπωμα και πιο μικρές διαδρομές, ενώ ο συμπλέκτης είναι ελαφρύς και εύκολος. Το 6άρι θα ικανοποιήσει με την κλιμάκωσή του σε κάθε διαδρομή, αλλά δεν θα προσφέρει την ευκολία χρήσης του EAT8 στην καθημερινή οδήγηση. Αν γράφετε πολλά χιλιόμετρα καθημερινά, αξίζει το επιπλέον κόστος.
Η κατανάλωση τώρα είναι αρκετά χαμηλή. Παρότι σε αυτή την έκδοση δεν υπάρχουν προγράμματα οδήγησης για να περιορίσουν τις ορέξεις του οδηγού, μόλις το «στρώσαμε», καθώς το παραλάβαμε με 0 χιλιόμετρα, το είδαμε να καταναλώνει κατά μέσο όσο 6 λίτρα, και αυτό χωρίς ιδιαίτερη προσοχή.
Ευέλικτο και φιλικό…
…όπως θα έπρεπε να είναι ένα supermini δηλαδή. Το Corsa παραμένει ευκολοδήγητο και άνετο. Χάρη στα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης στον βασικό εξοπλισμό, όπως η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με αυτόματο φρενάρισμα και αναγνώριση πεζών, η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, η αναγνώριση των πινακίδων, η αναγνώριση κόπωσης οδηγού και το park pilot πίσω, είναι και πιο ασφαλές. Η ορατότητα είναι καλή, όμως οφείλουμε να πούμε ότι θα έπρεπε να έχει στον βασικό εξοπλισμό κάμερα οπισθοπορείας για να εξυπηρετεί στο παρκάρισμα.
Στα της οδηγικής συμπεριφοράς τώρα, σε αυτή την έκδοση είναι ισορροπημένο. Έχει αρκετά δυναμικά στοιχεία, όμως η άνεση υπερτερεί. Η ανάρτηση φιλτράρει αρκετά καλά τις ανωμαλίες και μόνο σε αυτές τις «δύσκολες» περιπτώσεις εγκάρσιων θα έχει ξερή αντίδραση ο ημιάκαμπτος. Επιτρέπουν επίσης τις λογικές κλίσεις, ώστε να είναι άνετο, χωρίς να επηρεάζεται η συμπεριφορά του ή να δημιουργούνται αμφιβολίες για τα όριά του. Είναι υψηλά και στην έκδοση GS που έχει πιο σφιχτό set-up και πιο σπορ προσανατολισμό, σίγουρα ακόμα καλύτερα. Σε αυτή την έκδοση που οδηγούμε, που τα προγράμματα οδήγησης απουσιάζουν, το τιμόνι έχει τη ρύθμιση «Comfort», οπότε είναι αρκετά ελαφρύ. Δεν διακρίνεται για την πληροφορία που μεταφέρει, αλλά είναι άμεσο και όσο περισσότερο πιέζεις το Corsa τόσο καλύτερη αίσθηση παίρνεις από αυτό.
Φυσικά, με κύκλο στροφής στα 10,7 μέτρα κάνει τις μανούβρες εύκολη υπόθεση. Παρότι εκεί είναι που το Corsa θα έπρεπε να σε κερδίζει, σε κερδίζει και με τη σταθερότητά του στο ταξίδι, αλλά και με την αίσθηση ασφάλειας όταν το πιέζεις. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας δεν απενεργοποιούνται καθόλου, οπότε είναι σύμμαχος του οδηγού για να χαράξει τη σωστή πορεία στο δρόμο και να αποφευχθούν δυσάρεστες εκπλήξεις. Με «τσαχπίνικο» τρόπο όμως μπορείς να «κλέψεις» και να το πλαισιώσεις, με το πίσω μέρος να ακολουθεί ευχάριστα στις εντολές σου. Δυνατά είναι και τα φρένα, τα οποία προς έκπληξή μας δεν έχουν δίσκους πίσω, αλλά ταμπούρα. Πολύ είναι καλή είναι όμως και γραμμική η αίσθηση του πεντάλ. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι βελτιωμένη και η ηχομόνωση, κάτι που είναι εμφανές και στις μεγάλες ταχύτητες, όπου θυμίζει μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας. Άνω του μέσου όρου είναι η ποιότητα κύλισης του, ειδικότερα σε αυτοκινητόδρομο, ενώ χαμηλά είναι και τα επίπεδα του θορύβου κύλισης.
Συμπέρασμα
Λέμε πολύ συχνά τον όρο «ανανέωση ουσίας». Έλα όμως που το ίδιο ισχύει και εδώ, αφού δεν πρόκειται για ένα ολιστικό face-lift, αλλά για προσθήκες που κάνουν το μικρό Best-Seller από το Rüsselsheim πιο σύγχρονο και ολοκληρωμένο. Μπαίνει στο δακτύλιο, δεν έχει τέλη κυκλοφορίας και έχει χαμηλή κατανάλωση, όντας πρακτικό και τεχνολογικά εξοπλισμένο. Είναι ένα supermini που κάνει για πολλές χρήσεις και μη στέκεστε στην τιμή. Δεν κάνουμε πλέον σύγκριση με το παρελθόν, αλλά με τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας. Εκεί λοιπόν είναι πολύ ανταγωνιστικό.
Τεχνικά χαρκατηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.498 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 101 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη Ροπή: 205 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 194 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,9 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 5,1 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 6 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 114 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
44 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος Χ πλάτος Χ ύψος) χλστ.: 4.061 x 1.765 x 1.435
Μεταξόνιο χλστ.: 2.538
Βάρος: 1.100 κιλά
Χώρος αποσκευών
309 λίτρα
Τιμή Αγοράς
Βασική έκδοση: από 17.900 ευρώ
Έκδοση δοκιμής: από 19.400 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας
0