ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Turbo 100PS Hybrid 48V: Πέτρα που κυλά…

dokimi-opel-corsa-1-2-turbo-100ps-hybrid-48v-petra-pou-kyla-717749

Ένα από τα πιο επιτυχημένα και δημοφιλή σούπερ μίνι όλων των εποχών, το Corsa της Οpel, εισέρχεται με δόξα και τιμή στα υβριδικά «μονοπάτια» και δικαιώνει απόλυτα τον θυμόσοφο λαό που υποστηρίζει πως πέτρα που κυλά δεν χορταριάζει!

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου

Ήταν λίγους μήνες πριν, στο τεύχος του Δεκεμβρίου πιο συγκεκριμένα, όταν γνωρίσαμε για τα καλά τη φρεσκαρισμένη αισθητικά έκτη κατά σειρά γενιά του αειθαλούς μικρομέγαλου της Opel. Κατά τα ειωθότα, αρκούντως ικανοποιητικές η εικόνα και η «γεύση» που αποκομίσαμε τότε συμβιώνοντας με τη «μικρή» βενζινοκίνητη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση 1.2 των 100 ίππων.

Opel Corsa

Ωστόσο, όπως αποδεικνύεται περίτρανα σήμερα, η γερμανική εταιρία φύλαγε το καλύτερο για τη συνέχεια, τραβώντας έναν άσο από το μανίκι που αλλάζει και πάλι -εννοείται προς όφελός της- τα μέχρι στιγμής δεδομένα. Όπου «άσος» δεν είναι άλλος φυσικά από το 48βολτο, ήπια υβριδικό σύστημα με το οποίο προσφέρεται πλέον το Corsa.

Opel Corsa

Εντυπωσιακή και έξυπνη το δίχως άλλο η κίνηση της Opel, καθώς το μοντέλο της ευθυγραμμίζεται πλέον με τον αξιολογότατο και πετυχημένο ανταγωνισμό στη κατηγορία των εξηλεκτρισμένων σούπερ μίνι. Τόσο τον ενδοοικογενειακό (βλ. Peugeot 208) όσο και τον υπόλοιπο (βλ. Renault Clio, Toyota Yaris, Hyundai i20 κ.ά.), που όπως θα διαπιστώσετε στις γραμμές που ακολουθούν ήδη θα πρέπει να νιώθουν άβολα, γεγονός που προφανώς και λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή.

Opel Corsa

Πάλης ξεκίνημα νέοι αγώνες

Σύμφωνοι, το ξέρουμε, επαναστατικό όσο δεν πάει το παραπάνω, πλην όμως αντικατοπτρίζει τα όσα προσδίδει στο Corsa το νέο τεχνολογικό του προφίλ. Είδηση ασφαλώς εν προκειμένω τι άλλο παρά το ήπια υβριδικό σύστημα των 48 Volt που συμπληρώνει την απόδοση του σύγχρονου τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα του 1,2 λίτρου (και καλύπτει τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6.4). Ο οποίος, θυμίζουμε, χρησιμοποιεί, τεχνολογίες άμεσου ψεκασμού/ χρονισμού των βαλβίδων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας. Επιπρόσθετα ανήκει στην γκάμα κινητήρων του γκρούπ της Stellantis, που έχουν εξελιχθεί ειδικά για να μπορούν να συνδυαστούν με υβριδική τεχνολογία και λειτουργούν σε θερμοδυναμικό κύκλο Miller.

Opel Corsa

Πιο αναλυτικά, η ήπια υβριδική συνταγή έχει ως εξής: ένας συμπαγής ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη (μέγιστης ισχύος 28 ίππων και 55 Nm ροπής αντίστοιχα) έχει ενσωματωθεί στο κιβώτιο ταχυτήτων, διαδραματίζοντας το ρόλο μίζας – γεννήτριας που συνδέεται με ιμάντα με το βενζινοκινητήρα.

Opel Corsa

Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγει αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 432 Wh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από τη θέση του οδηγού. Εύστοχη η συγκεκριμένη εφαρμογή με διττό πλεονέκτημα, καθώς συνδράμει στην ορθή κατανομή βάρους, ενώ αφήνει εντελώς ανεπηρέαστη τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ (που διατηρείται στα 309 λίτρα).

Opel Corsa

Η συνδυαστική συνολική απόδοση των δύο συνόλων παραμένει στους 100 ίππους και τα 205 Nm ροπής, που μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς μέσω του ολοκαίνουριου αυτόματου κιβωτίου EDCT6 διπλού συμπλέκτη και έξι σχέσεων. Σε θεωρητικό επίπεδο, τα 10,7 δευτ. που απαιτούνται για να ολοκληρώσει την τυποποιημένη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα, όπως εξάλλου και τα 186 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας συνιστούν μία χαρά τιμές, με βάση τα μέτρα και τα σταθμά της συγκεκριμένης κατηγορίας. Παραμένοντας λίγο ακόμα στα όσα αναφέρουν τα χαρτιά και βλέπουμε πως η τυποποιημένη μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 4,6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων CO2 104 γρ./χλμ.

Opel Corsa

Για να έχετε ολοκληρωμένη άποψη, μαζί σας ασφαλώς και εμείς, να θυμηθούμε πως η αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση με τον ίδιο turbo κινητήρα 1,2 λίτρου των 100 ίππων που δοκιμάσαμε τον περασμένο Δεκέμβριο, αν και ελαφρύτερη κατά 109 κιλά (1.090 έναντι των 1.199 κιλών της Hybrid), υπερτερεί ελάχιστα σε επίπεδο επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δευτ., τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα), όταν η μέση τυποποιημένη κατανάλωση καυσίμου είναι 5,4 λίτρα/100 χλμ.(δοκιμής 6,0 λίτρα/100 χλμ.) και οι εκπομπές ρύπων CO2 122 γρ./χλμ.

Opel Corsa

Στενός κορσές!

Αυτό ακριβώς θα αποτελέσει και η υβριδική έκδοση του Corsa, απέναντι στους αντίστοιχης κατασκευαστικής φιλοσοφίας διεκδικητές της πρωτιάς στην κατηγορία του, ακόμα και σε όσους καθιερωμένους και εγνωσμένης αξίας εδώ και καιρό. Λίαν συντόμως θα δείτε να προκαλεί μεγάλες ανατροπές και είμαστε κατηγορηματικοί επ’ αυτού!

Η προσθήκη του υβριδικού συστήματος σαφώς και έχει βελτιστοποιήσει καταφανώς και εφ’ όλης της ύλης την απόδοση του τρικύλινδρου συνόλου. Αυτή λοιπόν είναι η μία όψη του νομίσματος, το ευθύς εξαρχής ζητούμενο αν προτιμάτε, αν και η συμβίωση αποκαλύπτει και κάποιες άλλες θετικές πτυχές, εξίσου κεφαλαιώδους σημασίας ωστόσο.

Ας εμβαθύνουμε, αρχής γενομένης, από τον τομέα της οικονομίας, όπου οι ψυχροί αριθμοί έρχονται να επαληθεύσουν τα όσα – ευεργετικά -συμπαρομαρτούντα φέρει μαζί της η υβριδική τεχνολογία. Τι φιγουράρει πρώτο σ’ αυτή τη λίστα; Μα φυσικά η μηδαμινή μέση κατανάλωση καυσίμου που ποτέ δεν ξεπέρασε τα 5,2 λίτρα/100 χλμ. στη διάρκεια της δοκιμής, παρότι πιέσαμε δίχως οίκτο!

Έτσι η πραγματική αυτονομία με φουλαρισμένο το ρεζερβουάρ των 44 λίτρων μπορεί να ξεπεράσει ανέκοπα τα 800 χιλιόμετρα, επίδοση που ασφαλώς και το τοποθετεί στα ίδια εξαιρετικά επίπεδα με πετρελαιοκίνητες προτάσεις. Η συγκεκριμένη θετική πραγματικότητα επαληθεύει στην πράξη την εξαγγελία της Opel, περί της ιδιαίτερα διευρυμένης τάσης του υβριδικού συστήματός της να απενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα σε ταχύτητες κίνησης κάτω από τα 30 χλμ./ώρα, προσφέροντας κίνηση μόνο με ρεύμα.

Opel Corsa

Επιπλέον, αποδεικνύει την αποτελεσματική λειτουργία ανάκτησης ενέργειας, εξαλείφοντας πλήρως τους όποιους αρχικούς ενδοιασμούς μας, λόγω της παντελούς έλλειψης δυνατότητας ρύθμισης της συγκεκριμένης διαδικασίας. Μόνο κατά την επιλογή του προγράμματος οδήγησης Eco ο οδηγός αντιλαμβάνεται ελαφρώς στο άφημα του γκαζιού λίγο πιο έντονο το βαθμό ανάκτησης και αυτό είναι όλο. Έστω κι έτσι πάντως, το υβριδικό σύνολο τα καταφέρνει περίφημα σε επίπεδο κατανάλωσης όντας πραγματικά ολιγαρκές. Στόχος Νο1 (βλ. οικονομία) εξετελέσθη!

Opel Corsa

Υπάρχoυν όμως και κάποια άλλα «κομμάτια» που έρχονται να προστεθούν στο παζλ, συμπληρώνοντάς το όπως αποδεικνύεται στην πράξη ιδανικά. Αναφερόμαστε, φυσικά, στην απόδοσή του στο δρόμο, στο πεδίο της αλήθειας με άλλα λόγια, εκεί που όντως θίγονται υπολείψεις και γκρεμίζονται είδωλα. Ε, λοιπόν, εδώ ο τρόπος που δένουν μεταξύ τους, το ανέλπιστα πολιτισμένο και ψυχωμένο τρικύλινδρο μοτέρ, με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDCT6 (σ.σ.: σαφώς πολύ καλύτερο σε σχέση με το ΕΑΤ των 8 σχέσεων τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία του), έρχονται και διαμορφώνουν ένα σύνολο ιδιαίτερα εύχρηστο και πάνω απ’ όλα ευχάριστο στην καθημερινότητα.

Opel Corsa

Οι εναλλαγές στα μοτίβα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος δεν γίνονται ποτέ αντιληπτές από τον οδηγό, ο οποίος το μόνο που αντιλαμβάνεται είναι η συνεχής ροή ενέργειας και βέβαια η πανταχού παρούσα ροπή των 205 Nm. Η οποία εντυπωσιάζει κατά κύριο λόγο χάρη στην άψογη λειτουργία του EDCT6, που φροντίζει να μην καταγράφεται η παραμικρή υστέρηση σε κάθε πάτημα του πεντάλ του γκαζιού.

Opel Corsa

Τι άλλο μας άρεσε; Αναμφίβολα η ανέλπιστα καλή άνεση (παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα στην πίσω ανάρτηση), η οποία, παρακαλώ, συνοδεύεται από χαμηλά επίπεδα θορύβου (το τρικύλινδρο μοτέρ ακούγεται ελάχιστα) προσφέροντας συνολικά πολύ καλή ποιότητα κύλισης που παραπέμπει ευθέως σε μεγαλύτερη κατηγορία.

Opel Corsa

Όσον αφορά στα υπόλοιπα σημεία της οδικής συμπεριφοράς σε σύγκριση με την αντίστοιχη απλή έκδοση των 100 ίππων, δεν καταγράφεται η παραμικρή διαφορά. Κοντολογίς, παραμένει ασφαλής ακόμα και για τον άπειρο, με την προοδευτική υποστροφή να αποτελεί την κύρια αντίδραση στην υπερβολή (σ.σ.: η τοποθέτηση στενότερων ελαστικών 195/55R16 επιτρέπει να αναπτύσσεται λίγο πιο εύκολα το ανώδυνο κατά τα λοιπά φαινόμενο). Τέλος, πολύ καλά σε αίσθηση και αντοχή τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω), ενώ ο μικρός κύκλος στροφής (10,7 μέτρα) καθιστούν παιχνίδι την κίνηση και το παρκάρισμα εντός πόλης.

Opel Corsa

Τελικώς,

το ολοκαίνουριο υβριδικό Corsa αποδεικνύεται σκληρό σαν πέτρα όσον αφορά στις νέες δυνατότητες που προστέθηκαν στη φαρέτρα του, μετά φυσικά και την προσθήκη της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας στα μηχανικά του μέρη που συνιστά ένα ακόμα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός. Το ότι μαζί επήλθε μία αύξηση στις τιμές πώλησής του κατά 1.000 ευρώ (τιμή πώλησης της βασικής έκδοσης Edition Pack 23.500 ευρώ) σε σύγκριση με την αντίστοιχη θερμική έκδοση των 100 ίππων με αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ 8 σχέσεων, αυτή κρίνεται άκρως λογική λόγω της άρτιας απόδοσης του υβριδικού συστήματος και του χαμηλού κόστους χρήσης. Οπότε κάτι παραπάνω από σίγουρη η επιτυχία του και σε εμπορικό επίπεδο, όπως συμβαίνει άλλωστε εδώ και 42 συναπτά έτη…

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τρικύλινδρος σε σειρά, turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.199 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη Ροπή: 205 Nm/1.750 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 28 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 55 Nm

Συνδυαστική απόδοση υβριδικού συστήματος

Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 205Nm/1.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDCT 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 186 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,7 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 4,6 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 5,2 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 104 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

44 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.061 x 1.765 x 1.435

Μεταξόνιο χλστ.: 2.538

Βάρος: 1.199 κιλά

Χώρος αποσκευών

309 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση (Εdition Pack): από 23.500 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας

– ευρώ

Όλες οι ειδήσεις

Alpine A290: Γεννημένο για καλοπέραση!

Νέα BMW M2: Περισσότερη ισχύς και μηχανικό κιβώτιο για όσους το επιθυμούν

Δοκιμή Opel Corsa 1.2 Turbo 100PS Hybrid 48V: Πέτρα που κυλά…

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο