ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Nissan Qashqai MHEV 1.3 DiG-T X-Tronic: Keep Walking!

dokimi-nissan-qashqai-mhev-1-3-dig-t-x-tronic-keep-walking-722857

Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Nissan όλων των εποχών, σημαντικό γιατί εδραίωσε μια και καλή στη συνείδηση του κοινού την κατηγορία crossover προσφέροντας αφειδώς ουσία, επιστρέφει στο προσκήνιο ανανεωμένο με έναν και μοναδικό στόχο: την παραμονή στην κορυφή. Qashqai, μεγάλο δρόμο θα διαβείς (για μία ακόμα φορά)!

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Από το 2006 μέχρι σήμερα, τέσσερα (4) εκατομμύρια Qashqai έχουν εγκαταλείψει το εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland της Αγγλίας, έχοντας διανεμηθεί εμπορικά σε περισσότερες από εκατό αγορές ανά την υφήλιο.

Qashqai

Παρ’ όλα αυτά, ασχέτως, οικονομικών δεικτών, εταιρικών ισολογισμών και ταμειακών αποθεμάτων, εμείς εστιάζουμε στο ότι το crossover της Nissan ξεπουλά σε κάθε γενιά του λόγω ουσιωδών προτερημάτων και όχι λόγω μάρκετινγκ ή μόδας. Κάθε εκδοχή του αειθαλούς ιαπωνικού μοντέλου έχει τον τρόπο εδώ και 17 χρόνια να κερδίζει την προτίμηση του αγοραστικού κοινού με τη συνολική απόδοσή της. Ολοκληρωμένα αυτοκίνητα, τα οποία μετακινούν με ασφάλεια μία σύγχρονη φαμίλια, καλύπτοντας αποτελεσματικά τις μεταφορικές ανάγκες της, όταν την ίδια ώρα στέκονται μία χαρά στο δρόμο όντας και ευχάριστα με τον τρόπο τους. Εκεί εντοπίζεται εντός του δικαίου κατά τη γνώμη μας η δημοφιλία και η διαρκής εμπορική επιτυχία έκαστης γενιάς Qashqai.

Qashqai

Και, επιπλέον, για το ότι σέβεται και με το παραπάνω την οικογενειακή παράδοση της Nissan στους σημαντικότατους τομείς, της υψηλής ποιότητας κατασκευής και της παροιμιώδους αντοχής και αξιοπιστίας. Μόλις λίγες μέρες πριν πάτησε επί ελληνικού εδάφους η πρόσφατα ανανεωμένη, ήπια υβριδική έκδοση του που βλέπετε σ’ αυτές τις σελίδες του περιοδικού. Έτσι λοιπόν ευκαιρίας δοθείσης, επιστρέφουμε στο τεράστιο κεφάλαιο της ιαπωνικής εταιρείας και για μία ακόμα φορά αναδεικνύονται και πάλι οι λόγοι της μεγάλης επιτυχίας του. Χθες, μέχρι πρότινος, και από τούδε και στο εξής.

Qashqai

Το γνωρίζεις απ’ την όψη…

…της μάσκας του την τρομερή! Όντως το στοιχείο που κυριαρχεί στην εμφάνιση του ανανεωμένου Qashqai, κεντρίζοντας την προσοχή, είναι η καινούργια διαμόρφωση της μουσούδας του.

Qashqai

Πηγή έμπνευσης των σχεδιαστών της Nissan, η παραδοσιακή πανοπλία των πολεμιστών Σαμουράι, η περίφημη «Ō-yoroi». Κατά τα πρότυπα λοιπόν αυτών, η μάσκα πλέον απαρτίζεται από πολυάριθμα γυαλιστερά, τρισδιάστατα κομμάτια σε μαύρη απόχρωση, τα οποία είναι διευθετημένα κατά τέτοιον τρόπο ώστε να μοιάζουν πως αιωρούνται από το χείλος του καπό μέχρι το σπόιλερ του εμπρός προφυλακτήρα.

Εντυπωσιακότατη αναμφίβολα που δένει άψογα με την περίτεχνη σχεδίαση των νέων προβολέων τεχνολογίας LED και των φώτων ημέρας, σχηματίζοντας ένα σύνολο αρκούντως επιθετικό που σφύζει από ιδιαίτερες λεπτομέρειες. Όπως λόγου χάρη τα φώτα ημέρας, που αποτελούνται από πέντε μικρά στοιχεία που υιοθετούν ακριβώς το ίδιο σχήμα με τα τρισδιάστατα πλαστικά της μάσκας. Επόμενα στη λίστα των αισθητικών αλλαγών, τα πίσω φανάρια επίσης τεχνολογίας LED, τα οποία απέκτησαν διάφανο κάλυμμα και νέα εσωτερική διαρρύθμιση. Έτσι αποτελούνται πλέον από τέσσερα επιμέρους στοιχεία που σχηματικά ακολουθούν και πάλι το μοτίβο της πολεμοχαρούς μάσκας.

Qashqai

Οι αισθητικές αλλαγές ολοκληρώνονται τέλος με τον επανασχεδιασμό του πίσω προφυλακτήρα και των ζαντών αλουμινίου (18 ιντσών στη έκδοση N-Connecta δοκιμής). Οι προαναφερόμενες αλλαγές ναι μεν δεν είναι εκτεταμένες ή κραυγαλέες, παρ’ όλα αυτά έχουν φρεσκάρει την εικόνα του και εντέλει δικαιολογούν τη διαδικασία της ανανέωσης.

Qashqai

Ο εφιάλτης του… τσιγκούνη!

Τη σήμερον ημέρα αν θες να είσαι ανταγωνιστικός, κατά λάθος παραλείψεις, φτηνιάρικα τρικ και οικονομίες κλίμακος στους τομείς της ποιότητας και του εξοπλισμού απαγορεύονται διά ροπάλου. Νόμος που ισχύει για όλους αυστηρά και απαρέγκλιτα!

Qashqai

Εξυπακούεται λοιπόν πως το ανανεωμένο Qashqai, όπως άλλωστε και κάθε μοντέλο της Nissan εδώ και πολλά πολλά χρόνια, σέβεται τον συγκεκριμένο «νόμο» στο 100%.

Qashqai

Περνώντας στο σαλόνι, η εικόνα με την πρώτη ματιά είναι ίδια κι απαράλλαχτη με την προηγούμενη έκδοση και δεν μαρτυρά τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί. Ο σκουρόχρωμος διάκοσμος, η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής-υλικών ή ο ψηφιακός πίνακας οργάνων TFT και η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής (αμφότερα 12,3 ιντσών), όλα διατηρούνται ως είχαν. Όπως φυσικά διατηρούνται η υψηλή απτή ποιότητα κατασκευής-συναρμολόγησης (σ.σ.: δεν ακούγεται ο παραμικρός τριγμός ακόμα και σε χωματόδρομο), τα μαλακά αφρώδη πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, η άψογη εργονομία.

Καθισμένοι στα αναπαυτικά καθίσματα οδηγός-επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ένα περιβάλλον ευχάριστο και σύγχρονο εντός του οποίου δεν θα πλήξουν. Όπως επίσης δεν θα νιώσουν και κούραση χάρη στους μεγάλους διαθέσιμους χώρους (τέσσερις ενήλικες με ανάστημα μέχρι 1,85μ. θα βολευτούν δίχως παραχωρήσεις, ενώ με λίγη καλή διάθεση, ίσως και… δίαιτα, θα βολευθεί στο μέσον και τρίτος επιβάτης) και στη γαλήνη που επικρατεί στο χώρο. Εδώ τα μαλακά καθίσματα και η άριστη ηχομόνωση της καμπίνας αποτελούν εγγύηση όσον αφορά στα προσφερόμενα υψηλά επίπεδα άνεσης, καθώς ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες στο σαλόνι επικρατεί πάντοτε απόλυτη ησυχία! Η πολύ καλή χωροταξική ικανότητα του Qashqai συμπληρώνεται και από τη χωρητικότητα των 504 λίτρων του πορτμπαγκάζ, τιμή που καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, ενώ ταυτόχρονα είναι και πρακτικό χάρη στο μεγάλο πλάτος και τη σωστή διαμόρφωση των πλαϊνών τοιχωμάτων που επιτρέπουν την πλήρη εκμετάλλευση του.

Όσον αφορά στον «εφιάλτη» του τσιγκούνη, αυτός σχετίζεται στενά με τον πληρέστατο εξοπλισμό ασφάλειας και τεχνολογίας της νέας γενιάς, ο οποίος έχει εμπλουτιστεί με νέα συστήματα και είναι πλέον αναβαθμισμένος στο μάξιμουμ.

Μεταξύ πολλών άλλων στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων περιλαμβάνονται αναβάθμιση λειτουργίας αυτόματου φρεναρίσματος (Front Emergency Brake, Pedestrian Front Emergency Brake, Front Emergency Brake Cyclist και Intelligent Emergency Brake), έξυπνος περιοριστής ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης του οδηγού, δυνατότητα σύνδεσης προσωπικού λογαριασμού της Google (που υποστηρίζει λειτουργίες ενημερώσεων over the air και φωνητικών εντολών), υπηρεσία Nissan Connect (για χειρισμό του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως διά μέσου smartphone), σύστημα smart home Alexa της Amazon (όπου πέραν της πρόσβασης σε μουσική βιβλιοθήκη, ειδήσεις, δελτίο καιρού ο ιδιοκτήτης έχει τη δυνατότητα ελέγχου έξυπνων οικιακών συσκευών) και, τέλος, αναβαθμισμένο σύστημα καμερών Around View Monitor. Εδώ η λειτουργία 3D επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει το αυτοκίνητο από ψηλά, αλλά και από οκτώ διαφορετικά σημεία προβολής της εξωτερικής κάμερας (μπροστά, πίσω, πλαι ή γωνίες).

Όπως διαπιστώσαμε στην πράξη, ιδιαίτερα χρηστική αποδεικνύεται η λειτουργία που επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει τη θέση των μπροστινών τροχών κατά τη διάρκεια ελιγμών σε στενά σημεία, αλλά και η τεχνολογία AVM, που επιτρέπει, με τη χρήση μίας ευρυγώνιας μπροστινής κάμερας, την ασφαλή έξοδο από σημεία με περιορισμένη ορατότητα. Μάλιστα προσφέρει και δυνατότητα απομνημόνευσης στη μνήμη GPS των συγκεκριμένων δύσκολων σημείων, ούτως ώστε να η κάμερα να ενεργοποιείται αυτόματα όταν το αυτοκίνητο προσεγγίζει κοντά τους. Σημαντικότερο όλων ωστόσο, ακόμα και πέραν της προαναφερόμενης υπερπληθώρας εξελιγμένων συστημάτων υποβοήθησης και σύγχρονης τεχνολογίας, είναι το γεγονός πως ο χειρισμός και η πρόσβαση δεν είναι πολύπλοκος ούτε αποτελεί σπαζοκεφαλιά ακόμα και για τους λιγότερο εξοικειωμένους. Η παρουσία φυσικών διακοπτών για τη λειτουργία του κλιματισμού, αλλά και το νέο σύστημα Driver Assist Custom Mode (που επιτρέπει την απενεργοποίηση με μία κίνηση τεχνολογιών υποβοήθησης από το αντίστοιχο μπουτόν στο τιμόνι) αποτελούν στοιχεία που όντως κάνουν εύκολη τη ζωή του οδηγού.

Qashqai

Ασυζητητί πολύ καλό!

Αποδέκτης του μεσότιτλου, τι άλλο, παρά το τεχνολογικό πορτφόλιο του ανανεωμένου Qashqai, το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση της δοκιμής μας έχει όλα τα εχέγγυα για πολύ καλή απόδοση. Τόσο στα χαρτιά όσο και κυρίως στην πράξη. Γεγονός πραγματικό με άλλα λόγια που χαρακτήρισε καθ’ ολοκληρίαν την επταήμερη συμβίωσή μας με τη «μεγάλη» ήπια υβριδική έκδοση 12 Volt των 158 ίππων. Η οποία σε επίπεδο τεχνολογίας διατηρεί αυτούσια την εγνωσμένης αξίας ταυτότητα του μοντέλου που αντικαθιστά. Έτσι, λοιπόν, συναντούμε τον τετρακύλινδρο 16βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης DIG-T 1,332 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 158 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και 270 Nm μέγιστης ροπής (από τις 1.800 έως τις 3.750 σ.α.λ.) που μεταφέρονται στον εμπρόσθιο άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου CVT X-Tronic.

Qashqai

Στο τελευταίο αξίζει να σταθούμε, καθώς μόνο λίγες δεν είναι οι φορές που έχουμε καταγράψει επιβάρυνση στην απόδοση ενός μοντέλου, μόνο και μόνο από τη ράθυμη λειτουργία ή τις εγγενείς αδυναμίες στη λειτουργία ενός αυτόματου κιβωτίου του είδους. Εδώ ασφαλώς δεν υφίσταται ούτε κατά διάνοια κάτι ανάλογο, καθώς το εν λόγω κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων διακρίνεται έντονα για την πολιτισμένη λειτουργία του, ενώ αξιοποιεί στο έπακρον της δυνατότητες του ήπια υβριδικού συνόλου χωρίς ενοχλητικό βουητό ή καθυστέρηση. Παράλληλα με την προσομοίωση επτά σχέσεων στη λειτουργία του, παρέχει τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών (με paddles στο τιμόνι παρακαλώ), θυμίζοντας συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, χαρακτηριστικό άκρως καλοδεχούμενο αν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί σβέλτα σε μία ορεινή διαδρομή π.χ.

Qashqai

Έτσι από την πολύ καλή και ψηλή θέση οδήγησης, εντός ή εκτός πόλης, το ανανεωμένο Qashqai εκτός από ασφαλές αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο στην καθημερινότητα. Εντός πόλης, η περίσσεια ισχύος του ήπια υβριδικού πακέτου (που εκδηλώνεται με συνεχή ροή θυμίζοντας αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο), η απρόσμενα πολιτισμένη λειτουργία του Χ-Τronic και η ευκολία με την οποία κινείται και παρκάρει παντού (κύκλος στροφής τιμονιού 11,1 μέτρα) μετατρέπουν σε ευχάριστη διαδικασία ακόμα και τη ρουτινιάρικη διαδρομή γραφείο-σπίτι! Αυτό λοιπόν το χαρακτηριστικό, το γεγονός δηλαδή ότι σου παρέχει τη δυνατότητα σβέλτης μετακίνησης δίχως να επιβάλει την επιλογή του σπορ προγράμματος οδήγησης στο drive mode, έχει θετικό αντίκρισμα τόσο σε επίπεδο κατανάλωσης καυσίμου όσο και σε επίπεδο άνεσης, καθώς η στάθμη θορύβου στην καμπίνα είναι ανύπαρκτη! Και μιας και ο λόγος περί κατανάλωσης, που κακά τα ψέματα είναι μείζονος σημασίας σε ένα υβριδικό μοντέλο, η μέση κατανάλωση των 8,4 λίτρων/100 χλμ. που καταγράψαμε στο εντελώς άστρωτο αυτοκίνητο της δοκιμής συνιστά μια χαρά επίδοση για ένα μεγάλο μοντέλο βάρους 1.422 κιλών.

Qashqai

Σβέλτο στα στενά της πόλης, αθόρυβο, ολιγαρκές σε κατανάλωση και όλα αυτά ενόσω η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δεν ταλαιπωρεί τη σπονδυλική στήλη οδηγού-επιβατών, φιλτράροντας ανέλπιστα αποτελεσματικά τις κάθε είδους κακοτεχνίες. «Αυτή δεν είναι τυπική εικόνα για τα περισσότερα σύγχρονα crossover/SUV;», θα σχολιάσει δικαιολογημένα ο δύσπιστος, όμως αυτό δεν ισχύει συλλήβδην για όλα τα μοντέλα. Έχουμε δοκιμάσει crossover/SUV, ακόμα και στο πρόσφατο παρελθόν, που όταν διέρχονταν πάνω από κακοτεχνίες αναπηδούσαν δίχως υπερβολή σαν διπλοκάμπινα pick up κενά φορτίου. Γι’ αυτόν το λόγο θεωρούμε επιβεβλημένη την ιδιαίτερη μνεία στην πολύ καλή απόδοση της ανάρτησης του Qashqai, η οποία ασφαλώς και διατηρείται αναλλοίωτη και σε εκτός πόλης διαδρομές. Στο ταξίδι λοιπόν η ποιότητα κύλισης και η άνεση είναι κορυφαίες, όπως άλλωστε κορυφαία και η σταθερότητά του στις υψηλές ταχύτητες, χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν άνετες και προπάντων ασφαλείς μετακινήσεις. Α, και πάντα υπό καθεστώς απόλυτης ησυχίας και γαλήνης στην καμπίνα, για να μην ξεχνιόμαστε!

Qashqai

«Kαι στις στροφές πώς τα καταφέρνει;», θα επανέλθει δριμύτερος ο προαναφερόμενος δύσπιστος, παρ’ όλα αυτά και σ’ αυτόν τον τομέα τα πράγματα είναι απολύτως σαφή, ξεκάθαρα, πάνω απ’ όλα καλά και εξηγούμεθα. Εχοντας μπροστά μας ένα μεγάλο, βαρύ και ψηλό crossover δεν μπορούμε να έχουμε την απαίτηση να συμπεριφέρεται υπό γωνία όπως ένα GTi. Επιπροσθέτως, τα 18 εκατοστά που απέχει το πάτωμα του Qashqai από το έδαφος είναι ένα χαρακτηριστικό που όπως και να το κάνουμε λειτουργεί μάλλον αποτρεπτικά στην εκδήλωση οδηγικών συμπεριφορών που δεν συνάδουν με τον καθαρόαιμο οικογενειακό χαρακτήρα του.

Qashqai

Για να μη μακρηγορούμε, η αλήθεια του ανανεωμένου ιαπωνικού crossover βρίσκεται κάπου στο μέσον. Από τη μία πλευρά, η απόδοση του δυνατού ήπια υβριδικού συνόλου, που όντως σε παρασύρει να ζητήσεις το κάτι παραπάνω αν αναλογιστούμε πως οι επιδόσεις του είναι ανταγωνιστικές (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτ., τελική ταχύτητα 199 χλμ./ώρα), και, από την άλλη, η στιβαρότατη πλατφόρμα CMF-C (που βασίζεται το αμάξωμα) και το στήσιμο των αναρτήσεων που ελέγχει μια χαρά τη μάζα των 1.422 κιλών, όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση μίας ευχάριστα ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς.

Qashqai

Ασφαλώς και δεν στρίβει όπως έρχεται με όλη τη φόρα, όμως δεν είναι και αδιάφορο, αφού το άκαμπτο πλαίσιο, οι λογικές κλίσεις υπό γωνία και το ακριβές τιμόνι επιτρέπουν στον αμετανόητο «πατερούλη» να διαγράψει με μεγάλη ασφάλεια τροχιές με ταχύτητες που σαφώς και δεν το περιμένει. Υπό αυτές τις -εντελώς κόντρα ρόλος- συνθήκες επιδεικνύει άκρως προβλέψιμη συμπεριφορά, η οποία στην υπερβολή οριοθετείται από προοδευτική υποστροφή. Πέραν αυτών ουδέν! Σε όλα αυτά προστίθενται ασφαλώς και τα ακούραστα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός/απλοί δίσκοι πίσω) που συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο το κομμάτι της ενεργητικής του ασφάλειας.

Qashqai

Τελικώς,

οι μεγάλοι εσωτερικοί χώροι, η άψογη απόδοση του ήπια υβριδικού συνόλου με τις σπιρτόζικες επιδόσεις, η λογική κατανάλωση καυσίμου, η κορυφαία ποιότητα κύλισης και η απροβλημάτιστη για τον καθένα οδική συμπεριφορά τα γνώριμα χαρίσματα του Qashqai, που διατηρούνται αυτούσια και στην ανανεωμένη εκδοχή του. Η οποία προτάσσει επιπλέον τη φρεσκαρισμένη σε καίρια σημεία εμφάνιση, αλλά και ένα επίπεδο βασικού εξοπλισμού που προσφέρει τα πάντα κυριολεκτικά και αναβαθμίζει σε υψηλό επίπεδο την εικόνα του.

Qashqai

Όλα αυτά τα ουσιώδη πλεονεκτήματα, συν η λογική τιμή αγοράς, καθιστούν το ανανεωμένο Qashqai άκρως ανταγωνιστικό έναντι του αμείλικτου ανταγωνισμού στην κατηγορία του, που αποτελείται από πολύ σκληρούς και εγνωσμένης υψηλής αξίας αντιπάλους. Παρ’ όλα αυτά, δεν έχει να φοβηθεί τίποτε και κανέναν, οπότε είμαστε βέβαιοι πως θα συνεχίσει να κινείται σε τροχιά κορυφής.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος βενζίνης σε σειρά, turbo, ήπια υβριδικός 12V

Χωρητικότητα 1.332 κ.εκ.

Συνδυαστική απόδοση υβριδικού συστήματος

Μέγιστη ισχύς: 158 ίπποι/5.250 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Aυτόματο κιβώτιο CVT X-TRONIC

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 199 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,2 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 6,2 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 8,4 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 141 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

55 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.425 x 1.835 x 1.625

Μεταξόνιο χλστ.: 2.665

Βάρος: 1.422 κιλά

Χώρος αποσκευών

504 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση (UNIQUE): από 32.990 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (N’ Connecta): από 35.390 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας

98 ευρώ

Όλες οι ειδήσεις

Η Γερμανία δαγκωτό «απούσα» στην ψηφοφορία της ΕΕ για τους δασμούς στην Κίνα

Πως προφυλάσσονται Μπάιντεν και Τραμπ καθ οδόν: Η προεδρική λιμουζίνα – φρούριο των ΗΠΑ

RB17: Αυτό είναι το επιβλητικό hypercar της Red Bull

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο