Η σημερινή ανανεωμένη τρίτη γενιά του καλύτερου σε πωλήσεις μοντέλου της Nissan, -του Qashqai- εξακολουθεί να προκαλεί “σοκ” στον ανταγωνισμό, μα κυρίως να εντυπωσιάζει τους ενδιαφερόμενους, χαράσσοντας τη δική του, ξεχωριστή, πορεία στον κόσμο της αυτοκίνησης.
Του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου
Το τετρακίνητο Nissan Qashqai ολοκληρώνει –ουσιαστικά- την γκάμα του μοντέλου, αποδεικνύοντας με πράξεις πως είναι ικανό να κινηθεί απροβλημάτιστα σε κάθε τερέν. Ο εύστροφος κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, αποστέλλοντας σε κάθε τροχό την απαιτούμενη ισχύ ανά πάσα στιγμή. Το πλαίσιο αναδεικνύει τις άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις, ενώ η ποιοτική καμπίνα συνιστά το ιδανικό μέρος για πολύωρα ταξίδια.
Μινιμαλιστική αισθητική σε premium προσέγγιση
Η σιλουέτα του δημοφιλούς C-SUV της Nissan παραμένει μεν σε μεγάλο βαθμό αναλλοίωτη, όμως φρεσκαρισμένη “στα σημεία” προτάσσει την σικάτη ταυτότητα της, που αναδεικνύεται πλέον ακόμα εντονότερα, μέσω των μικροδιορθώσεων που έχει υποβληθεί.
Έτσι, πέραν των νέων προφυλακτήρων περιμετρικά του μοντέλου, στο εμπρός μέρος πρωταγωνιστεί μια ριζικώς επανασχεδιασμένη μάσκα που προέρχεται από το Ariya και πλαισιώνεται (κυριολεκτικά και μεταφορικά) από τα νέα φωτιστικά σώματα σε διάταξη δύο επιπέδων. Από το προφίλ, οι τροχοί νέας σχεδίασης φιγουράρουν διακριτικά, ενώ στο πίσω μέρος τα επίσης αναθεωρημένα φώτα θα δικαιώσουν όσους αναζητούν τις αλλαγές στο νεοφερμένο αυτό Qashqai. Η χρωματική παλέτα έχει επίσης ενημερωθεί με νέες αποχρώσεις, οι οποίες ανάλογα με την έκδοση συνδυάζονται με λεπτομέρειες σε μαύρο γυαλιστερό ή σατινέ χρώμιο. Οι αισθητικές τροποποιήσεις στο εξωτερικό ολοκληρώνονται με τη προσθήκη της έκδοσης N-Design, που φέρει σπορτίφ πινελιές στη σχεδίαση, διατηρώντας όμως τις εκτός δρόμου δυνατότητες του μοντέλου.
Υψηλής ραπτικής
Περνώντας στο εσωτερικό αμέσως αντιλαμβάνεσαι πως η ποιότητα βρίσκεται σε πρώτο πλάνο. Νέα υλικά κοσμούν τη καμπίνα, η οποία ομολογουμένως δεν αφήνει κανένα ψεγάδι όσον αφορά τη ποιότητα κατασκευής, τη χωροταξία και την άνεση.
Premium φινιρίσματα σε αφή και αισθητική κοσμούν όλα τα μέρη, με τα μαλακά πλαστικά, τα φιλέτα δερματίνης, τις επενδύσεις υφάσματος και τις νίκελ λεπτομέρειες να έχουν τη τιμητική τους σε σχεδόν κάθε πάνελ. Στο κέντρο του ταμπλό, το νέο σύστημα infotainment φέρει και τεχνολογικές αναβαθμίσεις, ενσωματώνοντας υπηρεσίες της Google (οι συστάσεις για τους χάρτες της αμερικανικής εταιρείας απλά περισσεύουν).
Πέραν αυτών, μια πενταμελής οικογένεια θα βολευτεί άνετα στο εσωτερικό, ενώ στις πίσω θέσεις ακόμα και τρείς ενήλικες επιβάτες θα χωρέσουν δίχως πολλούς συμβιβασμούς. Εδώ αξίζει να τονίσουμε πως οι πίσω πόρτες φτάνουν σε πλήρη έκταση τις 85 μοίρες, διευκολύνοντας στο μέγιστο την επιβίβαση και την αποβίβαση στο αυτοκίνητο. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 455 λίτρων, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αγγίζει τα 1.447 λίτρα.
Για κάθε γούστο
Το ανανεωμένο Nissan Qashqai διατίθεται σε έξι εκδόσεις εξοπλισμού, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις και τις προτιμήσεις κάθε υποψήφιου αγοραστή. Εκκινώντας από τη βασική Unique και τερματίζοντας στην κορυφαία Techna Plus, η N-Connecta της δοκιμής μας αποτελεί τη καλύτερη επιλογή, αναλογιζόμενοι τη σχέση αξίας-χρήματος. Η λίστα του στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνει τα πάντα, τα οποία συνοψίζονται ως εξής: προβολείς LED με φώτα ημέρας και πίσω φώτα LED, δίχρωμες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ράγες οροφής, αισθητήρα φωτός και βροχής, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κάμερα περιμετρικής θέασης με αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη συστήματος πολυμέσων ίδιας διάστασης με ενσωματωμένο Android Auto & Apple CarPlay, ατμοσφαιρικό φωτισμό, και φυσικά μια υπερπληρέστατη σουίτα δεκατριών συστημάτων ασφαλείας που περιλαμβάνουν από αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας έως και προσαρμοζόμενο Cruise Control.
(Ήπια) Υβριδική φόρμα
Κάτω από το καπό θα συναντήσουμε έναν τετρακύλινδρο, ήπια υβριδικό, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης, που αποδίδει 158 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής μεταξύ 1.800 – 3.750 σ.α.λ. Μία δωδεκάβολτη μπαταρία υποστηρίζει τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση και τη στάση, ενώ φορτίζει κατά την οδήγηση μέσω της αναγεννητικής πέδησης. Η ισχύς μεταφέρεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου CVT σε όλους τους τροχούς, το οποίο ωστόσο δε θυμίζει σε τίποτα τα παλαιότερα, αργά, θορυβώδη κιβώτια που ξέραμε.
To Χ-Tronic κιβώτιο της Nissan προσομοιώνει πλήρως τη λειτουργία ενός αυτόματου σασμάν με κανονικές σχέσεις υπακούοντας άμεσα στις εντολές του οδηγού από τα χειριστήρια πίσω από το τιμόνι. Ωστόσο μια νωχελικότητα γίνεται ακόμη αντιληπτή, η οποία όμως δείχνει να προέρχεται από την γενικότερη απόκριση του συνόλου, και όχι από το κιβώτιο αυτό καθαυτό, η οποία ακόμα και στο Sport πρόγραμμα οδήγησης παραμένει αισθητή. Οι επιδόσεις χωρίς να εντυπωσιάζουν κρίνονται άκρως ικανοποιητικές για τα μέτρα του μοντέλου. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 9,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 190 χλμ./ώρα. Στο επίμαχο ζήτημα της κατανάλωσης, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση ανήλθε σε 9,1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα. Σαφώς, οδηγώντας σε ανοιχτό δρόμο το νούμερο αυτό πέφτει γύρω στα 6,0 λίτρα όμως οδηγώντας σε αμιγώς αστικό περιβάλλον τα 12 λίτρα είναι μια απολύτως λογική τιμή.
Εντυπωσιάζει άνευ προηγουμένου
Οδηγικά το ανανεωμένο Qashqai θα δικαιώσει στο έπακρο όλους όσους το εμπιστευτούν. Η ποιότητα κύλισης παραμένει αψεγάδιαστη ακόμη και σε ταχύτητες άνω του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, ενώ το στήσιμο του αμαξώματος επιτρέπει στους ανήσυχους οικογενειάρχες να κινηθούν με σβέλτους ρυθμούς. Η διάταξη των αναρτήσεων με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω (στις εκδόσεις με ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών φέρει ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) έχει τον πρώτο λόγο στην άνεση που προσφέρει το μοντέλο στους επιβάτες, με τις κλίσεις του αμαξώματος να είναι σε μεγάλο βαθμό ελεγχόμενες.
Το τιμόνι προσφέρει καλή πληροφόρηση και αποκρίνεται άμεσα, ενώ ιδανική είναι και η βαρύτητα αυτού. Όλα τα παραπάνω ενισχύονται από την πολύ καλή απόδοση του συστήματος πέδησης με δισκόφρενα εμπρός-πίσω. Σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης, το σύστημα τετρακίνησης αποστέλλει μεγαλύτερο μέρος της ροπής στους εμπρός
τροχούς, και μόλις απαιτηθεί ο πίσω άξονας είναι έτοιμος να παρέμβει.
Arigato Nissan
Έως σήμερα περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια Qashqai έχουν περάσει από τη γραμμή παραγωγής της Nissan στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο κάποτε άγνωστος αντικαταστάτης του Almera, έχει πλέον ξεκάθαρο ονοματεπώνυμο, μα κυρίως δείχνει πως έχει φανατικό κοινό, εδραιώνοντας έτσι τη θέση του στην κατηγορία. Το ανανεωμένο τετρακίνητο – ήπια υβριδικό Nissan Qashqai θα σας πάει σαφώς πολύ πιο μακριά απ’ όσο φαντάζεστε, αν όμως οι εκτός δρόμου μετακινήσεις σας δεν είναι συχνές, το προσθιοκίνητο μοντέλο θα σας ικανοποιήσει εξίσου καλά, επιστρέφοντας μάλιστα κάποια χρήματα στο πορτοφόλι σας (ένεκεν της χαμηλότερης κατανάλωσης). Σε κάθε περίπτωση, οι 36.990 ευρώ του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κρίνονται υπερ-ικανοποιητικά όταν αναλογιζόμαστε πως το Qashqai είναι πιθανώς το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Σχεδίαση, κινητήρας, εξοπλισμός, τεχνολογία και ποιότητα κατασκευής δείχνουν να συνεπικουρούν εκπληκτικά τις λειτουργίες τους, δημιουργώντας ένα αξιόλογο, αξιοπρεπές και αξιέπαινο αυτοκίνητο.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, υβριδικός 12V
Χωρητικότητα 1.332 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 158 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 270 Nm/1.800 – 3750 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση σε όλους τους τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,9 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 6,9 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 9,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 155 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
55 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.425 x 1.848 x 1.625
Μεταξόνιο χλστ.: 2.665
Βάρος: 1.499 κιλά
Χώρος αποσκευών
455 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση: 29.990 ευρώ
Έκδοση δοκιμής: 36.990 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 109 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Τα καλύτερα 11+1 αυτοκίνητα επιδόσεων για το 2024 (βίντεο)
Φόρμουλα 1: Ένα δύσκολο παζλ στο Iντερλάγος
BYD: Ιστορική πρωτιά – Ο κύκλος εργασιών της ξεπέρασε την Tesla