ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Nissan Juke 1.0T: Στοχευμένη αναβάθμιση

dokimi-nissan-juke-1-0t-stochevmeni-anavathmisi-721610

Μπορεί να μη φαίνεται, αλλά αυτό είναι το ανανεωμένο Nissan Juke, με μικρές αλλαγές στο αμάξωμα, αλλά σημαντικές βελτιώσεις στο εσωτερικό

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου / Φωτογραφίες Δήμητρης Μανώλαρος 

H ασυνήθιστη εμφάνιση του Juke ήταν πάντοτε, από την πρώτη κιόλας γενιά του, το αμφιλεγόμενο χαρακτηριστικό του: είναι αυτό που λένε «either love it or hate it», δεν υπάρχει ανάμεσα. Οι πωλήσεις του βέβαια, μαρτυρούν ότι ο περισσότερος κόσμος το αγαπά, αντίθετα με τις απόψεις μερικών «μονομάχων του πληκτρολογίου» στο Ιnternet. Είναι λογικό βέβαια: σε μια κατηγορία όπου οι κανονισμοί για την ασφάλεια των πεζών έχουν αναγκάσει όλα τα μοντέλα να δείχνουν σχεδόν ίδια, το Juke ξεχωρίζει και ξεφεύγει από το τυπικό σχεδιασμό Crossover.

Η αισθητική βελτίωση του facelift για το εξωτερικό κομμάτι, περιορίζεται σε μικρές αλλαγές στα φώτα εμπρός, αλλά και πίσω. Τουλάχιστον, εμπλουτίστηκαν οι επιλογές εξατομίκευσης, με νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου και 3 νέες αποχρώσεις για το αμάξωμα, μία εκ των οποίων είναι κίτρινη, καθώς αυτή ήταν μια επιλογή στα Juke πρώτης γενιάς και οι αγοραστές πίεσαν τη Nissan να το επαναφέρει! Και το γκρι στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, όμως, δείχνει όμορφο, ειδικά με τις μαύρες λεπτομέρειες και τις αεροδυναμικές ζάντες των 19 ιντσών.

Αλλά οι αλλαγές περιορίζονται εκεί, ακόμη και οι προφυλακτήρες έχουν τον ίδιο σχεδιασμό. Αυτό φαίνεται να είναι μια ξεκάθαρη δήλωση από τη Nissan, ότι είναι απόλυτα ικανοποιημένη με την παρουσία του Juke της, καθώς δεν έπεσε στην «παγίδα» του facelift, αλλάζοντας τα φώτα και τους προφυλακτήρες. Αντίθετα, ακούγοντας το κοινό της, επικεντρώθηκε στη βελτίωση του εσωτερικού, αναβαθμίζοντας τις τεχνολογίες αλλά και την άνεση που προσφέρει.

Έτσι, έχουμε ένα πολύ διαφορετικό εσωτερικό. Oι αεραγωγοί στο κέντρο δεν είναι πια στρογγυλοί (όπως αυτοί στις άκρες του ταμπλό), αλλά μεγαλύτεροι και πιο απλοί, ενώ γενικά άλλαξε ο σχεδιασμός στο ταμπλό, με μια κυρτή πλαστική λεπτομέρεια να διαχωρίζει το… χρηστικό κομμάτι της κονσόλας (το κομμάτι με τις οθόνες και τους χειρισμούς), με την υπόλοιπη υφασμάτινη επένδυση. Φυσικά, έχουν γίνει και πιο διακριτικές αλλαγές, όπως το μεγαλύτερο ντουλαπάκι για τον συνοδηγό και το ανασχεδιασμένο υποβραχιόνιο, καθώς όλα τα Juke πλέον εξοπλίζονται με ηλεκτρικό χειρόφρενο. Την ανανεωμένη εμφάνιση ολοκληρώνουν τα νέα καθίσματα, που αλλάζουν, αναλόγως του πακέτου εξοπλισμού.

Φυσικά, η οθόνη αφής για το σύστημα infotainment έφτασε τις 12,3 ίντσες, ενώ απέκτησε και μια μικρή κλίση προς τον οδηγό για ευκολότερη χρήση. Τα κουμπιά και οι διακόπτες λιγόστεψαν, αλλά ευτυχώς έχουμε ακόμη φυσικούς χειρισμούς για το κλιματισμό και τη μουσική. Και το λειτουργικό του infotainment βελτιώθηκε και πλέον χρησιμοποιεί widgets για να εξατομικεύσεις την αρχική οθόνη όπως επιθυμείς. Καθώς οδηγούμε την εισαγωγική έκδοση εξοπλισμού, το σύστημα δεν έχει χάρτες, αλλά τουλάχιστον υποστηρίζει ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, για να χρησιμοποιείς τους χάρτες από το smartphone σου (όπως όλος ο κόσμος, δηλαδή). Σε γενικές γραμμές, η αναβάθμιση του εσωτερικού είναι επιτυχημένη και την καταλαβαίνεις αμέσως, τόσο από την άνεση ή το σχεδιασμό όσο και από τις τεχνολογίες που πλέον προσφέρει.

Το Juke είναι διαθέσιμο με τρεις διαφορετικές επιλογές κινητήρα και στη δοκιμή μας οδηγήσαμε την εισαγωγική έκδοση, με τον τρικύλινδρο, turbo κινητήρα βενζίνης που συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Μπορεί να αποδίδει 114 ίππους, αλλά το κιβώτιο σώζει την κατάσταση: Η ροπή μέχρι τις 2.000 σ.α.λ. είναι σχεδόν ανύπαρκτη, αλλά τουλάχιστον οι τρεις πρώτες σχέσεις είναι αρκετά κοντές, επιτρέποντάς σου να μένεις στο ψηλότερο φάσμα στροφών και να κινείσαι αρκετά γοργά. Οι τρεις επόμενες σχέσεις είναι πιο μακριές για βελτιωμένη οικονομία καυσίμου όταν ταξιδεύει. Έτσι, στα ταξίδια μπορεί να έχει χαμηλή κατανάλωση, αλλά μέσα στην πόλη… διψάει, φλερτάροντας με τα 10 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Η οδηγική αίσθηση δεν έχει αλλάξει σε σχέση με το προηγούμενο Juke. Έτσι, έχουμε ένα ευκίνητο και ευχάριστο αυτοκίνητο, με δυνατά φρένα και ένα άμεσο και ελαφρύ τιμόνι, χωρίς ιδιαίτερο feedback. Ταυτόχρονα, είναι ιδιαίτερα άνετο, όχι μονάχα χάρη στο σύστημα των αναρτήσεων, που ακόμη και αν είναι κάπως σκληρές, έχουν μαλακά ελατήρια για καλή απόσβεση των κραδασμών, ακόμη και αυτών του θορυβώδους τρικύλινδρου. Φυσικά, και το καλό επίπεδο ηχομόνωσης και η άρτια ποιότητα κύλισης συμβάλλουν σημαντικά στην άνεση.

Το προηγούμενο Juke μπορεί να ήταν όμορφο εξωτερικά, αλλά το εσωτερικό του έδειχνε… παλιό από τη μέρα που παρουσιάστηκε. Η Nissan στόχευσε σωστά τις αναβαθμίσεις του facelift, βελτιώνοντας μονάχα τα σημεία που το Juke είχε πραγματικά ανάγκη. Έτσι, πλέον προσφέρει μια ολοκληρωμένη πρόταση στην κατηγορία των Crossover και ένα μοντέλο που θα προτιμήσουν όσοι θέλουν να ξεχωρίζουν χωρίς υποχωρήσεις (πλέον!)

 

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τρικύλινδρος σε σειρά

Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 999 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 114 ίπποι/5.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 200 Nm ροπής/3.000 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10.7”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 5,8-5,9 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 9,8 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 133 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

46 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.210 x 1.800 x 1.700

Μεταξόνιο 2.636 χλστ.

Βάρος 1.200 κιλά

Τιμή αγοράς

Από 21.990€

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Hyundai Kona 1.6T 198PS: Βιταμινούχο!

Ντεμπούτο για το πρώτο ηλεκτρικό MINI John Cooper Works

Η νέα Alfa Romeo Junior διαθέσιμη στην Ελλάδα με τιμή από €29.900!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο