Το νέο Mitsubishi ASX υπόσχεται άνετες και φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις με το μερικώς εξηλεκτρισμένο πλέον σύνολό του.
του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου
Το επαναλανσάρισμα της κάποτε έκτης μεγαλύτερης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα μας τον περασμένο Φεβρουάριο συνοδεύτηκε από το λανσάρισμα και δύο νέων μοντέλων, του Colt και του ASX. Αμφότερα με σαφείς επιρροές από τα μοντέλα του Μπουλόν-Μπιγιανκούρ ένεκεν της συμμαχίας των Renault – Nissan – Mitsubishi και με έμφαση στους αυστηρούς ποιοτικούς ελέγχους έρχονται να εμπλουτίσουν την ευρωπαϊκή γκάμα του κατασκευαστή από το Τόκιο.
Δημοφιλής πρωτοεμφανιζόμενος
Οι συστάσεις για τη σχεδίαση πραγματικά περισσεύουν, καθώς το σουλούπι του ASX κυκλοφορεί ήδη για σχεδόν πέντε χρόνια στους δρόμους και έχει αποσπάσει πλήθος βραβείων τόσο στη διεθνή όσο και στην εγχώρια αγορά. Σε απόλυτα νούμερα, το νέο compact SUV της Mitsubishi μετρά 4.228 χλστ. σε μήκος, 1.561 χλστ. σε πλάτος και 1.573 χλστ. σε ύψος, τοποθετώντας το χωροταξικά στο άνω άκρο της κατηγορίας Β.
Σε πρώτο πλάνο φιγουράρει η γρίλια «dynamic shield» με το λογότυπο των τριών διαμαντιών της μάρκας και φυσικά οι χαρακτηριστικής σχεδίασης LED προβολείς. Από το προφίλ, διακρίνονται αμέσως οι μαύρες ποδιές προστασίας με τα επιχρωμιωμένα ένθετα και τις αντίστοιχες λεπτομέρειες στα φτερά, ενώ το πίσω μέρος ολοκληρώνουν τα κυρτά και λεπτεπίλεπτα φωτιστικά σώματα, που ακολουθούν παρόμοιες γραμμές με τα εμπρός. Οι δίχρωμες ζάντες αλουμινίου των 18 ιντσών γεμίζουν στον επιθυμητό βαθμό τους θόλους, ενώ ταυτόχρονα ενισχύουν τη δυναμική εμφάνιση του μοντέλου.
Ιαπωνικό Lounge
Στο εσωτερικό μονοπωλεί το δέρμα, το ξύλο και το αλουμίνιο, με έναν άκρως εντυπωσιακό τρόπο, θυμίζοντας τη ρήση «Μέτρον Άριστον». Η πρώτη ματιά πέφτει αδιαμφισβήτητα στο δερμάτινο σαλόνι με το παχύ λευκό ρέλι και εν συνεχεία στο ταμπλό, που διατρέχεται από μια ξύλινη φάσα στο κεντρικό φιλέτο με σκούρα απόχρωση.
Η κεντρική κάθετα τοποθετημένη οθόνη 9,3 ιντσών ενσωματώνει όλες τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, τη στιγμή που ο διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει τις απαιτούμενες και πλέον πληροφορίες στον οδηγό.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας, με τα αλουμινένιά περιγράμματα στους διακόπτες του συστήματος κλιματισμού και στα ένθετα διακοσμητικά του τιμονιού να προσθέτουν έξτρα πόντους στην ήδη ολοκληρωμένη εικόνα του ASX. Η πανοραμική ηλιοροφή δεν θα μπορούσε να λείπει από τη φαρέτρα ενός ευάερου μοντέλου, διαχέοντας στην καμπίνα άπλετο φως τις ηλιόλουστες μέρες.
Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, πράγμα που ισοδυναμεί με πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Τέσσερις επιβάτες θα χωρέσουν δίχως κανέναν συμβιβασμό (αν και ο χώρος για το κεφάλι είναι σχετικά περιορισμένος), ενώ υπεραρκετοί είναι και οι χώροι για μικροαντικείμενα, που βρίσκονται διάσπαρτοι στο εσωτερικό. Το πορτμπαγκάζ των 261 λίτρων διαθέτει φαρδιά πόρτα και χαμηλό δάπεδο, διευκολύνοντας σημαντικά την φορτοεκφόρτωση αντικειμένων, ενώ το συρόμενο πίσω κάθισμα επιτρέπει την αύξηση του χώρου κατά 114 λίτρα ή της απόστασης από τα μπροστινά καθίσματα. Κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών βρίσκονται τα καλώδια φόρτισης.
Ολοκληρωμένος εξοπλισμός
Το Mitsubishi ASX λανσάρεται στη χώρα μας σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού: Inform, Invite+, Intense+ και Instyle. Με το plug-in σύστημα διαθέσιμες είναι μόνο οι δύο τελευταίες που διαθέτουν και τον πληρέστερο κατάλογο, με μικρές αλλά ουσιαστικές διαφορές μεταξύ τους.
Το γκρι/μαύρο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο στην κορυφαία Instyle που διαθέτει υπερπληρέστατο εξοπλισμό: προβολείς LED με αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω με κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, φιμέ πίσω τζάμια, ζάντες αλουμινίου 18’’, αυτόματο κλιματισμό, επενδύσεις από μαύρο δέρμα, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού με οσφυϊκή στήριξη, επιχρωμιωμένες εσωτερικές λεπτομέρειες, ψηφιακή οθόνη οδηγού 10”, οθόνη 9.3” του συστήματος infotainment με ενσωματωμένη πλοήγηση και BOSE Premium ηχοσύστημα με 9 ηχεία, τέσσερις θύρες USB, εσωτερικό καθρέπτη με αυτόματη σκίαση, ηλεκτρικό χειρόφρενο με αυτόματη συγκράτηση φρένου, επαγωγικός φορτιστής smartphone, ατμοσφαιρικό φωτισμό, ηλιοροφή και το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης MI-PILOT που ενσωματώνει τα Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Lane Centering Assist, καθώς και τα Blind Spot Warning, Lane Departure Warning & Lane Keeping Assist και Forward Collision Mitigation.
Εξηλεκτρισμένο διαμάντι
Το έργο της κίνησης αναλαμβάνει ένας τετρακύλινδρος, ατμοσφαιρικός, δεκαεξαβάλβιδος κινητήρας 1598 κ.εκ. απόδοσης 92 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 144 Nm ροπής στις 3.200, που πλαισιώνεται από δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν 67 ίππων και 205 Nm ροπής και έναν δεύτερο 34 ίππων που διακατέχει το ρόλο γεννήτριας. Όλα αυτά για μία συνδυαστική ισχύ 160 ίππων, με τη μέγιστη ροπή να παραμένει αντικείμενο προς εξερεύνηση, αλλά, αν κρίνουμε από την ορμή του αυτοκινήτου στις απότομες βυθίσεις του δεξιού πεντάλ, πρέπει να είναι αρκετή για να κινεί με τέτοιο μπρίο ένα αμάξωμα που αγγίζει τα 1.600 κιλά. Το επαναφορτιζόμενο ASX επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα και συνεχίζει ακάθεκτο έως τα 170 χλμ./ώρα, όπου και θα επέμβει ο κόφτης.
Το κιβώτιο διαθέτει δύο ταχύτητες για τον ηλεκτροκινητήρα και τέσσερις για τον θερμικό, ορισμένες φορές μάλιστα είναι λιγάκι ανυπάκουο στις εντολές που του δίνεις με το γκάζι, ειδικά αν δεν έχεις εξοικειωθεί αρκετά μαζί του ή έχεις ξεχάσει επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα οδήγησης. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 10,46 kWh και δύναται να επαναφορτισθεί πλήρως τόσο σε μια απλή οικιακή πρίζα τύπου σούκο (2,3 kW) σε 4 ώρες και 30 λεπτά όσο και σε ένα wallbox (3,7 kWh) σε 3 ώρες.
Τεχνικά το plug-in υβριδικό σύστημα διακατέχεται από μια πολυπλοκότητα, που μπορούμε να συνοψίσουμε ως εξής: Ανεξαρτήτως προφίλ οδήγησης (Pure, Sport, MySense) η εκκίνηση γίνεται πάντοτε ηλεκτρικά και έπειτα ανάλογα το στιλ οδήγησης εμπλέκεται και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Πλήρως φορτισμένο, υπόσχεται 51 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας (σε αστικό κύκλο), νούμερο που επιβεβαιώθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας. Στο αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα Pure μπορεί να κινηθεί με ταχύτητες έως και 135 χλμ./ώρα, ενώ με ένα απότομο kickdown ο θερμικός κινητήρας παρεμβαίνει, αλλάζοντας τη χαρτογράφηση στο MySense. Μάλιστα, ακόμα και όταν ξεφορτίσει σχεδόν πλήρως η μπαταρία, με την επιλογή e-Save ενεργοποιημένη, αυτοφορτίζεται μόνη της εν κινήσει αντλώντας ενέργεια από τον κινητήρα. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη και το «υβριδικό» πρόγραμμα οδήγησης MySense στα πρώτα 50 χιλιόμετρα, καταναλώσαμε 0,8 λίτρα/100 χλμ. επωφελούμενοι την έντονη ανάκτηση ενέργειας του προγράμματος «B» στο κιβώτιο. Σε μικτό κύκλο 100 χιλιομέτρων με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη, τα αποτελέσματα ήταν και πάλι εντυπωσιακά, με 2,8 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης. Όταν η μπαταρία είχε πλέον αποφορτιστεί εντελώς και το Trip Computer μηδενίστηκε, η κατανάλωση πλησίασε τα 6 περίπου λίτρα. Στα 300 χιλιόμετρα του μικτού κύκλου με μέση κατανάλωση 3,9 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, είχαμε μέση κατανάλωση 12,2 kWh. Το ντεπόζιτο των 39 λίτρων αμόλυβδης υπόσχεται αρκετά χιλιόμετρα απ’ τη στιγμή που η μπαταρία ξεφορτίσει.
Λεπτομερώς μελετημένο
Στο δρόμο τα χιλιόμετρα περνούν πολύ ευχάριστα με το ASX ανεξαιρέτως αν κινείστε στην πόλη ή εκτός αυτής. Η ποιότητα κύλισης είναι άριστη, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν, ενώ το τρίπτυχο τιμόνι-φρένα-ανάρτηση (με μικρή ένσταση για τα φρένα) σε κάνει να νιώθεις κύριο του αυτοκινήτου. Το μεταβλητής υποβοήθησης ηλεκτρικό τιμόνι των 2,6 στροφών από τέρμα σε τέρμα έχει πολύ ωραία αίσθηση σε καθεμία από τις τρείς ρυθμίσεις (Comfort, Regular, Sport) και ειδικά στην τελευταία το νιώθεις άμεσα συνδεδεμένο με το εμπρός μέρος, όντας ακριβέστατο και με πολύ καλή πληροφόρηση (ο κύκλος στροφής διαμορφώνεται στα 11,1 μέτρα).
Το σύστημα πέδησης αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους 296×26 χλστ. εμπρός και δίσκους 290×13 χλστ. στον πίσω άξονα, όμως η αποδοτικότητά του δεν ήταν ανάλογη των προσδοκιών μας, μιας και η αίσθηση του πεντάλ ήταν σπογγώδης και εμφάνιζαν σύντομα σημάδια κόπωσης χωρίς ιδιαίτερο ζόρισμα, ενώ το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ενεργοποιούταν σχεδόν όποτε πίεζες το πεντάλ με ελαφρώς παραπάνω δύναμη, ακόμη και με ταχύτητες κάτω των 30 χιλιομέτρων. Θέμα των ελαστικών ή όχι, θα χρειαστεί να ξαναπεράσει ένα ASX από τα χέρια μας για να το διαπιστώσουμε. Η διάταξη της ανάρτησης με τα γόνατα McPherson εμπρός και των πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα φέρει ίσως το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης στο πολύ καλό πάτημα του ASX, μιας και παρά τη σφιχτή ρύθμιση φιλτράρει υπέρ το δέον τις περισσότερες από τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ αποτρέπει τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος.
Το πρόσημο
Το ASX συνιστά πλέον μια ανταγωνιστική πρόταση από τη Mitsubishi, σε μια κατηγορία η δημοφιλία της οποίας συνεχώς αυξάνεται. Πράγματι οι 48.540€ που κοστίζει το αυτοκίνητο της δοκιμής ως έχει είναι πολλά, όμως πρέπει να συνυπολογιστεί στα προαναφερθέντα και η πενταετής εγγύηση του οχήματος (8 έτη ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία υψηλής τάσης) που περιλαμβάνει δωρεάν πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης και πανευρωπαϊκή οδική βοήθεια. Άλλωστε, η Mitsubishi είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αξιοπιστία και εκεί είναι που θέλει να διαφοροποιηθεί από τον στενό συγγενή της από τη Γαλλία.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά
Ατμοσφαιρικός, ψεκασμού πολλαπλών σημείων με διπλό μπεκ
Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.
Iσχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 92 ίπποι/5.600 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 144 Nm ροπής/3.200 σ.α.λ.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 67 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 205 Nm
Συνδυαστική ισχύς
160 ίπποι
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο «Multi Mode»
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,1”
Μέση κατανάλωση
Δοκιμής: 2,8 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 30 γρ./χλμ.
Μπαταρία
10,5 kWh
Φόρτιση
AC (3,7 kW): 3 ώρες
Ρεζερβουάρ
39 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.228 x 1.797 x 1.573
Μεταξόνιο 2.639 χλστ.
Βάρος 1.619 κιλά
Χώρος αποσκευών
261-375 λίτρα
Τιμή αγοράς
Από 45.830€
Τέλη κυκλοφορίας: 0€
Πρώτες εντυπώσεις Cupra Leon & Formentor: Ενδιαφέροντα όπως πάντα!
Hyundai Inster: Μικρό σε διαστάσεις, μεγάλο σε προσωπικότητα!
Τι κατασκεύαζαν γνωστές εταιρείες πριν καταπιαστούν με τα αυτοκίνητα;`