ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή MINI Cooper SE: One of a kind

dokimi-mini-cooper-se-one-of-a-kind-724107

Όταν ένα εμβληματικό μοντέλο σαν το MINI Cooper περνάει σε τροχιά αλλαγής, τότε η πίεση είναι ασφυκτική ώστε να μην αλλοιωθεί το DNA του. Παρ’ όλα αυτά, η MINI τα πήγε περίφημα, περνώντας στην επόμενη εποχή για το μικρό ηλεκτρικό της και μάλιστα βελτιώνοντας όλα τα «ψεγάδια» της προηγούμενης γενιάς.

Του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Η ηλεκτροκίνηση ταιριάζει στο χαρακτήρα του MINI. Αυτό τουλάχιστον ήταν το συμπέρασμα από το πρώτο ηλεκτρικό Cooper, το οποίο ήταν ευχάριστο, δυναμικό, γρήγορο και ξεχωριστό, είχε όμως και ένα σημαντικό μειονέκτημα: μικρή αυτονομία. Όλα λοιπόν αλλάζουν με την πέμπτη γενιά του εμβληματικού Mini, που περνάει σε μία νέα εποχή για τη μάρκα, διατηρώντας αναλλοίωτο το DNA που είχε το κλασικό, μικρό τρίθυρο του Άλεκ Ισιγόνη.

MINI

Η μεγαλύτερη αλλαγή μέχρι σήμερα

Εδώ και 23 χρόνια, το σύγχρονο MINI αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα στον πλανήτη. Δεν χρειάζεται να ασχολείσαι ή να έχεις γνώσεις, αφού είναι ένα σύμβολο, μια ιδέα! Αυτό είναι και ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας του μοντέλου, που έχει αλλάξει ελάχιστα σχεδιαστικά ανά τα χρόνια και στις προηγούμενες τέσσερις γενιές του. Αν και η τέταρτη του Cooper Hatch (ή τρίτη αν δεν το μετρήσουμε ως δεύτερο facelift) φρεσκαρίστηκε περισσότερο από κάθε άλλη, ώστε να έχει μια πιο καθαρή αισθητική σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού Oliver Heilmer. Ήταν το πρώτο ηλεκτρικό MINI παραγωγής που ξέφυγε κάπως από την παράδοση. Είχε ένα μοναδικό λογότυπο που πάντρευε το «Ε» με μια πρίζα, ζάντες σε σχήμα αγγλικής πρίζας, κλειστή μάσκα, αλλά και το δικό του «εξηλεκτρισμένο» χρώμα.

MINI

Είναι όμως η πέμπτη γενιά που πραγματικά αλλάζει τα δεδομένα και, όπως μας έχει συνηθίσει τελευταία το BMW Group, από την πρώτη του κατασκοπευτική φωτογραφία προκάλεσε τις αντιδράσεις στο παγκόσμιο κοινό. Κατά έναν μαγικό τρόπο όμως κατάφεραν να εξελίξουν το σχεδιασμό και να το εκμοντερνίσουν, χωρίς να χαθεί ούτε στο ελάχιστο ο χαρακτήρας του. Στην πράξη, λοιπόν, παραμένει όσο MINI ήταν πάντα.

MINI

Για αρχή, να πούμε πως κόντρα στην τάση της αγοράς παραμένει ένα «μίνι» και με μήκος στα 3.858 χλστ. έχει μακρύνει ανεπαίσθητα. Το ηλεκτρικό Cooper τουλάχιστον, αφού στο θερμικό το μήκος έχει παραμείνει ίδιο, στα 3m87 μέτρα. Οι μεγαλύτερες διαφορές αφορούν στο μεταξόνιο που κέρδισε 3,1 πόντους από το προηγούμενο Cooper SE, όσους δηλαδή διαφέρει και σε σχέση με το τωρινό θερμικό Cooper (C ή S), αλλά και στο πλάτος και το ύψος. Το ηλεκτρικό Cooper είναι κατιτίς πιο ψηλό για την προστασία της μπαταρίας που βρίσκεται στο δάπεδο.

Όσον αφορά τη σχεδιαστική γλώσσα, αυτή χαρακτηρίζεται από τη «χαρισματική απλότητα», όπως κατά μια έννοια και το προηγούμενο. Με μια βιαστική ματιά στο δρόμο, από το προφίλ μπορεί να μην καταλάβεις καν ότι πρόκειται για το νέο MINI, παρότι έχει αλλάξει πολύ. Η μπροστινή μάσκα έγινε οκταγωνική και, όπως στο μοντέλο που αντικαθιστά, εκτείνεται μέχρι χαμηλά στον προφυλακτήρα. Το στρογγυλά φώτα, σήμα κατατεθέν του, παραμένουν, όμως τα πίσω έχουν αλλάξει και είναι πλέον τριγωνικά. Τα τελευταία, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή και τα στοιχεία LED, θυμίζουν έντονα τη μάσκα του Spiderman, ενώ από κοντά και ειδικά το βράδυ ταιριάζουν πολύ στο σύνολο. Μάλιστα, τόσο τα πίσω όσο και τα μπροστά, έχουν διαμορφώσιμη φωτεινή υπογραφή ως μέρος προαιρετικού πακέτου του εξοπλισμού, μέσω της οθόνης αφής. Κάτι που δεν θα βρείτε στο νέο MINI Cooper για πρώτη φορά από το Original MINI είναι προστατευτικά στους θόλους, έτσι έχει μια πιο καθαρή γραμμή.

MINI

Πριν περάσουμε στον εσωτερικό του κόσμο, να πούμε πως το ηλεκτρικό διαφοροποιείται σε σχέση με το θερμικό στα μπροστινά φτερά και στο καπό που έχει πιο έντονη κλίση και είναι πιο χαμηλό, μιας και δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης, στις χωνευτές χειρολαβές, στις ακμές της πόρτας και στην πίσω αεροτομή, η οποία συνδυάζεται με πλευρικά τμήματα και ένα μεγαλύτερο πίσω τζάμι. Όπως πάντα, οι εκδόσεις εξοπλισμού καθορίζουν την εικόνα του, αλλά και τις επιλογές διαμόρφωσης, από τα χρώματα, τη διχρωμία και τις ζάντες αλουμινίου (16 έως 18 ιντσών). Λείπει όμως κάτι πολύ βασικό για ένα MINI, η επιλογή για τις ρίγες στο καπό. Δυστυχώς είναι διαθέσιμες μόνο στο πακέτο JCW, οπότε πολλά Cooper θα κάνουν μάλλον επίσκεψη για τέτοια αυτοκόλλητα.

MINI

Future classic

Τη φιλοσοφία που έχει το εσωτερικό του νέου MINI είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Countryman. Ο συνδυασμός τού χθες με το σήμερα έχει ως αποτέλεσμα μια καμπίνα που είναι μοναδική και δεν συγκρίνεται με τίποτε άλλο. Μπορεί να είναι απόλυτα μοντέρνο και ντιζαϊνάτο σε όλα του τα χαρακτηριστικά, είναι όμως πιο κοντά με τo αρχέτυπο του σερ Ισιγόνη από κάθε γενιά του σύγχρονου. Ένας στρογγυλός πίνακας στο κέντρο, μια οβάλ μπάρα με χειριστήρια από κάτω και ένα τιμόνι είναι τα μόνα στοιχεία που βρίσκονται στο ταμπλό.

MINI

Προφανώς, ο στρογγυλός πίνακας οργάνων αποτελεί και το σημείο αναφοράς στο εσωτερικό. Πρόκειται για μια OLED οθόνη αφής της Samsung με διάμετρο 240 χλστ. και απίθανη ανάλυση (που δεν ανακοινώνεται αλλά είναι κοντά στο 2K). Τα χρώματα της οθόνης είναι πραγματικά εκπληκτικά και τα γραφικά εντυπωσιακά. Ο λόγος είναι το νεότερο λογισμικό σύστημα που έχει ως βάση το Android (όπως και το αντίστοιχο της BMW) και ακούει στο όνομα Operating System 9. Εκ πρώτης όψεως δείχνει περίπλοκο, ακόμη και τις πρώτες μέρες αποτελεί σπαζοκεφαλιά η λειτουργία του. Εντέλει όμως βρίσκεις εύκολα το πώς λειτουργεί (ακόμη και ο κλιματισμός), ρυθμίζεις τις συντομεύσεις που σε εξυπηρετούν και ανακαλύπτεις πως η MINI μάλλον τα έχει σκεφτεί σχεδόν όλα. Η οθόνη χωρίζεται σε τρία τμήματα: Πάνω έχεις όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το αυτοκίνητο, στη μέση όλα τα διαθέσιμα widget και κάτω τις ρυθμίσεις του κλιματισμού, την μπάρα με τις βασικές εφαρμογές και το εικονίδιο του μενού, αλλά και ένα ανάποδο status bar με τις συντομεύσεις. Φυσικά, με ένα πάτημα στο ψηφιακό κοντέρ, όλα αυτά αντικαθίστανται από ένα τεράστιο αναλογικό όργανο.

Το αναλογικό αυτό όργανο, όπως και η γενικότερη εικόνα της οθόνης, αλλάζει από τα Experience Modes, που δεν είναι μόνο προγράμματα οδήγησης, αλλά αλλάζουν όλη την αισθητική και ταυτόχρονα την εμπειρία. Αυτά είναι επτά, από το συμβατικό και το μοντέρνο, το παραδοσιακό και το σπορ, το χαλαρό και το πλήρως εξατομικευμένο. Αξίζει να αναφερθούμε στο τελευταίο, που μέσω της εφαρμογής MINI για Smartphone μπορείς να αλλάξεις τo wallpaper (έχει και μερικές εγκατεστημένες), αλλά και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό με τα 19 έντονα χρώματα, ο οποίος, εκτός από τη λωρίδα στο μέσον του ταμπλό, έχει θέση στην προαιρετική πανοραμική γυάλινη οροφή, αλλά και στο πάνω μέρος του ταμπλό. Εκεί όμως το φως προβάλλεται από δύο προτζέκτορες πίσω από την οθόνη και ανάλογα με το πρόγραμμα εμπειρίας αλλάζει μοτίβο.

MINI

Τo Personal ήταν αυτό που χρησιμοποιούσα περισσότερο κατά τη διάρκεια της δοκιμής γιατί το έφερνα στα μέτρα μου. Τα υπόλοιπα έχουν στην ουσία προκαθορισμένο lay out. Τα περισσότερα συνοδεύονται από μια ηχητική νότα ενεργοποίησης, όπως π.χ. το «Woohoo» στο πρόγραμμα Go-Kart, που φέρνει στο μυαλό ευχάριστες αναμνήσεις από τη σειρά παιχνιδιών Super Mario. Η ερώτηση κρίσεως εδώ είναι αν όλα τα παραπάνω έχουν νόημα ή μετά από καιρό απλά θα χρησιμοποιείς ένα μόνο πρόγραμμα, άντε και ένα δεύτερο (όπως λέει η viral φράση στο ελληνικό TikTok). Ας πούμε ότι κάποια έχουν ενδιαφέρον και χρησιμότητα, ενώ σου δίνουν τη δυνατότητα να δώσεις «χρώμα» και διαφορετικό χαρακτήρα στο απόλυτα μινιμαλιστικό εσωτερικό.

Στο τρίθυρο MINI, σε αντίθεση με το Coutryman, δεν παρατηρήσαμε κανένα κόλλημα ή λαγκάρισμα στην οθόνη, κάθε άλλο μάλιστα. Εδώ να σημειώσουμε πως δέχεται ασύρματα update, ότι έχει όλα τα απαραίτητα συστήματα ασύρματης συνδεσιμότητας (βλ. Apple CarPlay, Android Auto, απομακρυσμένες εντολές μέσω εφαρμογής), παιχνίδια, εφαρμογές streaming κ.ά. Ειδική αναφορά χρειάζεται και ο ψηφιακός βοηθός που είναι ένας, ο Spike, που εκτελεί εντολές στα αγγλικά και αλληλοεπιδρά μαζί σου, ενώ, όπως ακούγεται, σε μεταγενέστερες εκδόσεις του λογισμικού θα μπορεί να κρατάει και συντροφιά στον οδηγό.

Ποιοτικά το νέο Cooper δεν είναι στα ίδια premium επίπεδα με το προηγούμενο. Η φιλική προς το περιβάλλον υιοθέτηση των υλικών έχει αντικαταστήσει τα μαλακά πλαστικά με μεγάλες υφασμάτινες επιφάνειες στο ταμπλό και τις πόρτες, ενώ υπάρχουν αρκετά σκληρά πλαστικά. Συνολικά, η συναρμογή είναι εντυπωσιακά καλή, όμως, όπως και να το κάνουμε, λείπει η αίσθηση που προσέφεραν τα αφρώδη πλαστικά του προηγούμενου. Από την άλλη, τα καθίσματα καλύπτονται από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού με το συνθετικό δέρμα Vescin, που παράγεται σε μεγάλο ποσοστό από ανακυκλωμένα υλικά, τα οποία με τη σειρά τους είναι 100% ανακυκλώσιμα. Αυτό το υλικό είναι τόσο ποιοτικό που η BMW το τοποθετεί πλέον σε μοντέλα που κοστίζουν πολύ πάνω από 100.000 ευρώ και όντως έχει εξαιρετική αίσθηση και στο MINI. Με τη σειρά τους, τα ημι-μπάκετ καθίσματα που έχουν οι εκδόσεις Favoured και JCW είναι εκπληκτικά σε άνεση και στήριξη, με μόνη υποσημείωση ότι στο ηλεκτρικό κάθεσαι λίγο πιο ψηλά απ’ ό,τι ίσως ήθελες, κάτι που βέβαια προσφέρει καλή ορατότητα. Κάνουν επίσης κάποιου είδους απαλό μασάζ για να ξεπιαστείς, ενώ είναι και θερμαινόμενα.

MINI

Για τους χώρους δεν χρειάζεται να πούμε και πολλά, αν και παραδόξως χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο, πίσω μπορούν να «στριμωχτούν» δύο ενήλικες με τον μέσο όρο ύψους και μάλιστα με αέρα για τα γόνατα και τα πέλματά τους, αλλά και την αναμενόμενη κλειστοφοβική αίσθηση ενός μικρού τρίθυρου. Για τις αποσκευές διαθέσιμα είναι 210 λίτρα, που όμως μπορούν να φτάσουν τα 800 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ή τα 650 με την αναδίπλωση του ενός.

MINI

Βελτιώθηκε εκεί που έπρεπε

Τα ψεγάδια του προηγούμενου μοντέλου ήταν η αυτονομία και η φόρτιση, κι αυτό γιατί η MINI το βάφτισε ξεκάθαρα αστικό και προσπάθησε το Cooper SE να έχει ίδιες επιδόσεις και παρόμοιο βάρος (+150 κιλά μόλις) από το αντίστοιχο θερμικό Cooper S. Η μπαταρία ήταν πολύ μικρή, με μόλις 28.9 ωφέλιμες kWh, και η φόρτιση δεχόταν μόνο 50 kW σε DC. Όλα αυτά αποτελούν βέβαια παρελθόν, αφού το νέο ηλεκτρικό Cooper εφοδιάζεται με νέες, μεγαλύτερες μπαταρίες. Στην έκδοση «E» έχει 36,6 ωφέλιμες kWh και στην «SE» που δοκιμάζουμε 49,2.

MINI

Τι σημαίνει όμως αυτό από αυτονομία; Σύμφωνα με τη MINI, στον κύκλο WLTP το Cooper SE μπορεί να καλύψει σε μικτό κύκλο 402 χιλιόμετρα με μέση κατανάλωση 14,1 kWh/100 χλμ. Προφανώς οι δοκιμές μας εν μέσω καύσωνα δεν μας επέτρεψαν να έχουμε μια ιδανική μέτρηση, ενώ ο κλιματισμός χτυπούσε μάλιστα υπερωρίες. Ωστόσο, ακόμα και με αυτόν ενεργοποιημένο, εντός πόλης είδαμε την κατανάλωση να πέφτει με άνεση στις 12 kWh/100 χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε αυτονομία τουλάχιστον 450 χιλιομέτρων. Στον μικτό κύκλο και στα πάνω από 600 χιλιόμετρα που γράψαμε με δύο ενδιάμεσες φορτίσεις σταθεροποιήθηκε στις 17,1 και σε ταξίδι με τα όρια κυκλοφορίας είδαμε γύρω στις 19. Επομένως, σε σχέση με τα 180 χιλιόμετρα που μπορούσε ρεαλιστικά να καλύψει με χαλαρή οδήγηση το προηγούμενο, η διαφορά είναι πράγματι μεγάλη στο νέο Cooper SE και θα είναι σίγουρα 10-15% καλύτερη σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες.

MINI

Σε ό,τι αφορά τη φόρτιση, πλέον υποστηρίζει ταχυφόρτιση με έως και 95 DC, οπότε, παρά το μεγαλύτερό της μέγεθος, φορτίζει πλήρως σε λιγότερο χρόνο (29 λεπτά). Σε 50άρη φορτιστή απαιτεί κάτι λιγότερο από 1 ώρα, ενώ από wallbox στο σπίτι θέλει 8 με 5 ώρες και ένα τέταρτο, ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή.

MINI

Πιο Fun to Drive γίνεται;

Με τη μεγαλύτερη μπαταρία βέβαια συνεπάγεται και μεγαλύτερο βάρος, που πλέον αγγίζει τα 1.680 κιλά σε αυτή την έκδοση. Είναι το βάρος ενός C-SUV σε ένα «πακετάκι» 3,8 μέτρων. Το λες και τρομακτικό σαν στατιστικό. Στην πραγματικότητα μόλις βγεις από την πρώτη κιόλας στροφή το έχεις ξεχάσει, καθώς κρύβει το βάρος του με μαεστρικό τρόπο. Και ενώ η πλατφόρμα δεν έχει αλλάξει, το κέντρο βάρους είναι ακόμα πιο χαμηλό, η κατανομή του βάρους πιο κοντά στο ιδανικό και η ανάρτηση ενισχυμένη. Έχουν τοποθετήσει μέχρι και θολόμπαρα.

MINI

Το Cooper SE έχει έναν νέο, πιο ισχυρό, σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 218 ίππους και 330 Nm ροπής. Αν το προηγούμενο ηλεκτρικό MINI ήταν γρήγορο, τούτο εδώ είναι «πύραυλος». Επιταχύνει κυριολεκτικά σαν GTI και χρειάζεται για τα 0-100 μόλις 6,7 δευτερόλεπτα, 1 κλάσμα περισσότερο απ’ ό,τι χρειάζεται το δίλιτρο Cooper S που ζυγίζει τουλάχιστον 300 κιλά λιγότερα.

MINI

Βέβαια, πρέπει να πούμε ότι τα ελαστικά MAXXIS που φορούσαν οι προαιρετικές 18άρες δεν τα πάνε καλά, τουλάχιστον στους ελληνικούς δρόμους, με την ακαριαία και μεγάλη ροπή του. Με τα ηλεκτρονικά συστήματα απενεργοποιημένα και με το γκάζι στο πάτωμα σε χαμηλές ταχύτητες, το σπινάρισμα είναι έντονο και ενοχλητικό, σε σημείο που νιώθεις ότι μένεις στο ίδιο σημείο. Αξίζει να πούμε ότι τα έξυπνα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας που προέρχονται από το BMW Group κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να περάσουν τη δύναμη στο δρόμο χωρίς σπαστικά κοψίματα και ταυτόχρονα να προσφέρουν ασφάλεια. Σε κάθε περίπτωση, οι προσπεράσεις στο επαρχιακό δίκτυο ή στον αυτοκινητόδρομο αποτελούν υπόθεση δευτερολέπτων, ενώ μέσα στην πόλη ακόμα και με προοδευτικό γκάζι τρυπώνεις παντού και πρώτος. Η τελική του ταχύτητα αυξήθηκε από τα 150 στα 170 χλμ./ώρα, όμως τα φτάνει (ή και ξεπερνάει) τόσο εύκολα που πάλι θα ήθελες για τα τυπικά να διακοσαρίζει. Είναι που στον αυτοκινητόδρομο είναι τρομερά σταθερό, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας, χωρίς να επηρεάζεται καθόλου από ισχυρούς ανέμους.

MINI

Το σύστημα διεύθυνσης, για τα δεδομένα της εποχής, είναι διαβήτης. Ειδικότερα, υπό πίεση και με το πρόγραμμα Go-Kart ενεργοποιημένο που το βαραίνει πολύ, ευχαριστιέσαι την αμεσότητα και την ακρίβειά του. Η κρεμαγιέρα του είναι γρήγορη, οπότε απαιτεί μικρότερες κινήσεις, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει και αρκετά καλή αίσθηση στο χέρι. Συνδέεσαι με το μπροστινό μέρος. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι ψηλά, ακόμη και με αυτά τα ελαστικά, και η βελτίωση στο όριο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι εμφανής. Μπορείς να πιέσεις πολύ περισσότερο μέχρι να εμφανιστεί η υποστροφή, ενώ με το DSC απενεργοποιημένο θα ξεδιπλώσει και το υπερστροφικό του ταλέντο. Απρόσμενα Tail Happy, απόλυτα Fun To Drive, περισσότερο από πολλά ηλεκτρικά μοντέλα που «διαφημίζονται» ως σπορ. Η ανάρτηση κάνει επίσης θαύματα στον έλεγχο του αμαξώματος και της τόσης μάζας που κουβαλά, χωρίς να επιτρέπει την παραμικρή κλίση.

MINI

Τα φρένα του είναι επίσης δυνατά, με τους τέσσερις αεριζόμενους δίσκους, ενώ πολύ ισχυρή είναι και η αναγεννητική πέδηση. Υποστηρίζει λειτουργία One Pedal, οπότε μπορείς να το οδηγήσεις ακόμα και σε περιφερειακό δρόμο χωρίς να πατάς πολύ το αριστερό πεντάλ. Η αίσθηση από το τελευταίο είναι αρκετά καλή.

 

MINI

Κάτι άλλο που ξεχωρίζει είναι ο ήχος. Ναι, αυτό το ηλεκτρικό έχει τεχνητό ήχο από τα ηχεία, ο οποίος μάλιστα αλλάζει ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης-εμπειρίας. Για παράδειγμα, στο Go-Kart είναι πιο δυναμικός και κάνει εφέ «σκάστρας» στο άφημα του γκαζιού, ενώ στο Classic υποτίθεται ότι θυμίζει το original MINI. Σε ταξίδι ίσως είναι λίγο κουραστικό (το απενεργοποιείς φυσικά), όμως στο βουνό έχει ενδιαφέρον και σου δίνει την αίσθηση της επιτάχυνσης/επιβράδυνσης.

MINI

Στην πόλη είναι το ίδιο καλό, όπως σε μια στροφοδιαδρομή. Ευέλικτο και άμεσο, με μικρό κύκλο στροφής στα 10,8 μέτρα και ελαφρύ τιμόνι. Ξεχωρίζουν σίγουρα η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης, με μόνη ένσταση τον θόρυβο κύλισης σε τραχιά άσφαλτο, ενώ, παρότι σφιχτή, η ανάρτηση δεν κουράζει όπως σε παλαιότερα μοντέλα. Η τεχνολογία που έχει στο κομμάτι της υποβοήθησης έχει έρθει από τα μεγαλύτερα μοντέλα της BMW και είναι πολύ εντυπωσιακή, είτε αφορά την πανοραμική κάμερα και το αυτόματο παρκάρισμα είτε το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης.

MINI

Ο ορισμός του Niche

Δεν υπάρχει άλλο μοντέλο σαν αυτό. Το MINI Cooper SE είναι μια κατηγορία μόνο του και στη «δεύτερη» ηλεκτρική γενιά του συνδυάζει το απαράμιλλο στιλ, την ποιότητα και τις τεχνολογίες αιχμής, με την πιο σπορ οδηγική συμπεριφορά της κατηγορίας. Πλέον έχει και αυτονομία, οπότε το μόνο «αρνητικό» είναι η τιμή. Αλλά δεν μπορείς να παραπονεθείς για αυτήν σε ένα πραγματικά premium μοντέλο.

Μπορείτε να δείτε και ενα ξεχωριστό αφιέρωμα για το MINI της δοκιμής και την φωτογράφιση του στο κήμα “Οινότρια Γη” του Κώστα Λαζαρίδη ΕΔΩ

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας

Μπροστά, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 218 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 330 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους μπροστά τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 6,7 δλ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου

Χωρητικότητα 54,2 kWh (49,2 kWh ωφέλιμες)

Αυτονομία

402 χιλιόμετρα (WLTP)

330 χιλιόμετρα (δοκιμής)

Κατανάλωση ενέργειας:

14,1 kWh/100 χλμ. (εργοστασιακή)

17,1 kWh/100 χλμ. (δοκιμής)

Φόρτιση:

AC (11 kW): 5ώρες και 15 λεπτά

DC (95 kW): 29 λεπτά

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 3.858 x 1.756 x 1.460

Μεταξόνιο: 2.526 χιλ.

Βάρος: 1.680 κιλά

Χώρος αποσκευών

210-800 λ.

Όλες οι ειδήσεις

To κόλπο με τον κλιματισμό για να κρατήσετε μακριά βακτήρια και παθογόνους οργανισμούς

Η ηλεκτρική Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από την υβριδική έκδοση

Cadillac Sollei και ο ρεβιζιονισμός της «americana» αισθητικής

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο