Το νέο Mini Cooper C ανανέωσε την εμφάνιση και το εσωτερικό του, αλλά η συνταγή του παραμένει ίδια, με απαράμιλλο ρετρό στιλ και αίσθηση go-kart!
του Θέμη Θεοδωρόπουλου, Φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου
Το Mini Cooper είναι ένα εμβληματικό μοντέλο στην ιστορία της αυτοκίνησης για ένα πλήθος λόγων: από την εγκάρσια τοποθέτηση του κινητήρα, στις διακρίσεις του στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, μέχρι τον πρωταγωνιστικό ρόλο του σε πολλές υπερπαραγωγές του Hollywood, όπως το Italian Job, το Bourne Identity ή, φυσικά, το λαχανί Mini του Mr. Bean! Σε ένα τόσο σημαντικό αυτοκίνητο, η Mini αναγκάστηκε να προσεγγίσει με αρκετή προσοχή αλλά με ολοκληρωμένο τρόπο την ανανέωσή του για την τέταρτη γενιά του.
Πόσο καινούργιο είναι;
Η εμφάνιση του νέου Mini διατηρεί τις αρχές του μοντέλου αλλά με έναν μοντέρνο τρόπο, διατηρώντας τα στρογγυλά φανάρια στο εμπρός μέρος, αλλά πλέον κάνοντας τα πίσω τριγωνικά. Φυσικά, μπορούν ακόμη να προβάλλουν το σχήμα του Union Jack όταν φωτίζουν, αλλά πλέον μπορείς να διαλέξεις ανάμεσα σε 3 επιλογές για το σχήμα, που μπορείς να αλλάξεις μέσα από το μενού του infotainment. Η μάσκα στο εμπρός μέρος δείχνει αρκετά πιο κλειστή σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά, καθώς δεν έχει διαφορά από το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Αυτό, βέβαια, βοηθά σημαντικά στην αεροδυναμική του, με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0.29 cd. Κατά τα άλλα, οι αναλογίες δεν έχουν αλλάξει ιδιαίτερα, με διαφορά ότι το νέο μοντέλο είναι ελαφρώς φαρδύτερο και, δυστυχώς, στο πίσω μέρος δεν υπάρχει πλέον απόληξη εξάτμισης. Το χρώμα του αμαξώματος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι πολύ ιδιαίτερο και θεωρώ ότι ταιριάζει με την –ασυνήθιστη– λευκή οροφή και τους καθρέπτες του.
To εσωτερικό του έχει τις πιο εμφανείς βελτιώσεις αλλά ακολούθησε την ίδια λογική, κρατώντας τη μεγάλη κυκλική οθόνη στο κέντρο του ταμπλό για τις ανάγκες τόσο του πίνακα οργάνων όσο και του infotainment. Οι επενδύσεις χρησιμοποιούν ένα ύφασμα από ανακυκλωμένα υλικά, το οποίο δείχνει ωραίο αλλά μου δημιουργεί μια μικρή ανησυχία για τη συντήρησή του σε βάθος χρόνου. Επιπλέον, συνοδεύονται από μερικές όμορφες λεπτομέρειες, όπως ένα δερμάτινο λουρί κοντά στους αεραγωγούς ή ο όμορφος ατμοσφαιρικός φωτισμός, αλλά συνολικά αποπνέει έναν πλήρως μινιμαλιστικό χαρακτήρα, o οποίος, σε συνδυασμό με τη διπλή ηλιοροφή, δίνει μια απρόσμενη αίσθηση ευρυχωρίας στην καμπίνα, παρά τις μικρές διαστάσεις (αν και στα πίσω καθίσματα, μπορούν να καθίσουν μονάχα 2 επιβάτες).
Ενώ όμως όλα δείχνουν καινούργια, ένα σημαντικό κομμάτι έχει διατηρηθεί από την προηγούμενη γενιά: Αντίθετα με την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, που βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, τα βενζινοκίνητα Mini χρησιμοποιούν το πλαίσιο της προηγούμενης γενιάς, δείχνοντας ότι η προτεραιότητα της μάρκας βρίσκεται στα ηλεκτρικά μοντέλα και πιθανότητα στο μέλλον θα είναι η αποκλειστική επιλογή κινητήρα για τα μοντέλα της. Έτυχε να οδηγήσω back-to-back τη θερμική και την ηλεκτρική έκδοση σε κοινές συνθήκες και πρέπει να παραδεχτώ ότι η διαφορά μεταξύ των δύο πλαισίων είναι αισθητή και το EV υπερέχει.
Χωρίς ανταγωνισμό
Οδηγικά, έχουν μείνει ελάχιστα supermini που μπορείς πραγματικά να ευχαριστηθείς και το Cooper C, ακόμη και αν έχει μερικά μικρά πταίσματα, είναι πλέον η καλύτερη επιλογή. Το Ford Fiesta καταργήθηκε, το VW Polo στα ίδια χρήματα αποδίδει 95 ίππους και όλα τα υπόλοιπα μοντέλα επικεντρώνονται στην οικονομία καυσίμου ή είναι αισθητά πιο αδύναμα.
Το τιμόνι των Mini έχει μια χαρακτηριστική αίσθηση που συνεχίζεται και σε αυτό το μοντέλο, και μαζί με το σύστημα αναρτήσεών του είναι τα δύο πιο σημαντικά στοιχεία που το κάνουν τόσο ευχάριστο στην οδήγηση. Η άμεση απόκριση και η ακριβής αίσθηση στο σύστημα διεύθυνσης ταιριάζουν απόλυτα με τισ σφιχτές αναρτήσεις, χαρίζοντάς του εξαιρετική πρόσφυση ακόμη και στο βρεγμένο. Θυσιάζει, βέβαια, ένα μέρος της άνεσης στην καθημερινή οδήγηση, ειδικά για τους δρόμους της Ελλάδας.
Οι 156 ίπποι από τον τρικύλινδρο κινητήρα μαζί με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic του δίνουν περίσσια δύναμη για το βάρος του. Οι κοντές σχέσεις των ταχυτήτων και οι ταχύτατες αλλαγές κάνουν το Cooper C να επιταχύνει εύκολα από κάθε ταχύτητα, ενώ είναι απολαυστικά ομαλό όταν κινείσαι σε ρυθμούς πόλης. Η απουσία ενός λεβιέ ή paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητη αλλαγή των ταχυτήτων στερεί λίγο από το συναίσθημα, αλλά ταυτόχρονα τονίζουν τον οδηγικό στόχο της Mini, που θέλει να κάνει τα αυτοκίνητά της να δίνουν την αίσθηση ενός –όπως μαρτυρά και το όνομα του sport προγράμματος οδήγησής τους– go-kart, καθώς και αυτά έχουν απλώς ένα τιμόνι και δύο πετάλια.
Με μια τόσο ευχάριστη αίσθηση, καλή ποιότητα, μοντέρνο look και μια premium αύρα, η τιμή των 25.500€ κάνει το Cooper C μια από τις πιο έξυπνες επιλογές στην κατηγορία – καθώς δεν έχουν μείνει και πολλές…
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.499 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 156 ίπποι/4.700-6.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 230 Nm/1.500-4.400 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο Steptronic 7 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 225 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,7”
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 5,9-6,2 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 8,2 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 133-137 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
44 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 3.876 x 1.744 x 1.432
Μεταξόνιο: 2.495 χλστ.
Χώρος αποσκευών: 210 λίτρα
Βάρος: 1.335 κιλά
Τιμή αγοράς
Από 25.500€
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμάζουμε το ήπια υβριδικό KIA Sportage DCT με 160 PS
Esyrain: Το σύστημα που σας προστατεύει από την υδρολίσθηση αντιμετωπίζοντας το νερό, με νερό!