ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή MINI Aceman JCW: Άσος στο μανίκι!

dokimi-mini-aceman-jcw-asos-sto-maniki-749599

Κορυφαία τεχνολογία, επιδόσεις, δυναμική «kart συμπεριφορά» και βέβαια μία μοναδική στην κατηγορία προσωπικότητα

Του Andrea Rapelli

Aπόδοση: Άκης Τεμπερίδης

Φωτογραφίες: Fred Falco

 Όταν το αντικρίσεις για πρώτη φορά, καταλαβαίνεις ότι δεν πρόκειται για ένα ακόμη B-SUV, ούτε για ένα συνηθισμένο Mini. Προσέξτε τους τετραγωνισμένους προβολείς. Συμβολίζουν μία ιδιαίτερη σύλληψη, πάντα όμως συνδεδεμένη με το γονιδίωμα της αγγλο-γερμανικής μάρκας. Μετά, χαϊδέψτε νοερά τα μυώδη πλευρά με τα προστατευτικά φρύδια στους θόλους των τροχών και καταλήξτε στην ουρά, η οποία παραπέμπει στο Countryman. Μόνο που εκείνο έχει πάρει πολλά αναβολικά για Mini, φτάνοντας τα 4,44 μέτρα – μήκος που το κατατάσσει στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των C-SUV. Το Aceman των 4,08 μέτρων είναι πιο κοντά στο Cooper και μπορεί να αυτοπροσδιορίζεται, όπως κι εκείνο, ως αυτοκίνητο πόλης. Και είτε μας αρέσει είτε όχι, παίρνει στην γκάμα τη θέση του Clubman. Α, και είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό.

ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΗ ΟΘΟΝΗ

Το πακέτο John Cooper Works δεν σημαίνει μεγαλύτερη ιπποδύναμη όπως παλιά, αλλά είναι ένα επίπεδο εξοπλισμού με έμφαση στο στιλ. Τα άλογα είναι 218, όπως και στα άλλα δυνατά Aceman SE. Η καμπίνα δεν διεκδικεί πρωτεία στον τομέα των χώρων – όπως σε κανένα Mini εξάλλου. Οι εσωτερικές διαστάσεις είναι αντίστοιχες των πιο δημοφιλών B-SUV, με πρώτο το Jeep Avenger. Επί της ουσίας, το αυτοκίνητο δεν ενδείκνυται για μεγάλα ταξίδια με πέντε επιβάτες. Τέσσερις μπορούν να ταξιδέψουν, όμως οι δύο πίσω πρέπει να είναι μεσαίου αναστήματος, ειδάλλως ο χώρος για τα πόδια δεν αρκεί, όπως και ο χώρος των 203 λίτρων στις αποσκευές. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει frunk στο μπροστινό καπό, το καλώδιο φόρτισης αναγκαστικά μπαίνει πίσω. Τουλάχιστον το δάπεδο του χώρου ρυθμίζεται σε ύψος.

Πάντως, είτε μέσα στην πόλη είτε στο ταξίδι, την παράσταση κλέβει η στρογγυλή οθόνη OLED με διάμετρο 240 χιλιοστά, καθώς προσφέρει περισσότερα απ’ όσα περιμένεις. Η εργονομία της είναι εύκολη, οπότε δεν θέλεις πολύ για να εξοικειωθείς με τον χειρισμό, ενώ διαθέτει ένα άγρυπνο και ακριβές σύστημα αναγνώρισης φωνής. Το infotainment συνδέεται ασύρματα με κινητά Android και iPhone. Όμως η τετράγωνη οθόνη που αναπαριστά το κινητό είναι πολύ πιο μικρή και αυτό δεν βοηθά στη χρήση.

Όσο για τους φυσικούς διακόπτες κάτω από την οθόνη, δεν είναι τόσο πρακτικοί, αποτελούν όμως μία απαρέγκλιτη αναφορά στην παράδοση της Mini. Στην κονσόλα, πέρα από τον διακόπτη εκκίνησης και τον επιλογέα μετάδοσης, υπάρχει ο διακόπτης επιλογής των λεγόμενων «εμπειριών» οδήγησης. Οκτώ προφίλ συνολικά, καθένα από τα οποία συνδυάζει ιδιαίτερο φωτισμό καμπίνας με διάφορες λειτουργίες, όπως το σκίαστρο της ηλιοροφής.

ΛΑΤΡΕΥΕΙ ΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ

Πίσω από το τιμόνι καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι σε Mini και με τα μάτια δεμένα. Κάθεσαι χαμηλά, μόλις 52 εκατοστά από την άσφαλτο, και έχεις μπροστά σου ένα κατακόρυφο τιμόνι. Οι γωνίες του αυτοκινήτου αναγνωρίζονται εύκολα με το καλημέρα, αν και η πίσω κολόνα δημιουργεί μεγάλη τυφλή γωνία. Χρειάζεται δηλαδή προσοχή στους επιτόπιους ελιγμούς. Το κινητήριο σύνολο, τώρα, συμπεριφέρεται όπως κάθε ηλεκτρικό που διαθέτει αντίστοιχη δύναμη. Λειτουργεί απαλά ή άγρια κατά βούληση, με την ίδια φυσικότητα. Να λέμε όμως και τα καλά των ηλεκτρικών. Οι 218 ίπποι χαρίζουν τη ζωντάνια και τον δυναμισμό που περιμένεις από ένα σπορ αυτοκίνητο, ειδικά στα προσπεράσματα. Το κλασικό 70-120 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα.

Όμως ένα Mini, πόσω μάλλον όταν φέρει επιγραφές JCW εδώ κι εκεί, δεν είναι ένα απλό μεταφορικό μέσο αλλά μηχανή οδήγησης που μάλιστα προκαλεί υγιή εθισμό. Ε, λοιπόν, σε δρόμο με στροφιλίκι, δώσ’του και θα καταλάβεις ότι το βρετανικό αίμα νερό δεν γίνεται. Το αυτοκίνητο μπαίνει αστραπιαία στη στροφή, δεν γέρνει και οι δύο άξονες επικοινωνούν ιδανικά μεταξύ τους. Ο πίσω είναι αρκετά ζωηρός στο όριο, όμως χάρη στα ηλεκτρονικά οι όποιες αντιδράσεις είναι διαχειρίσιμες. Σίγουρα, το σύστημα διεύθυνσης έχει χάσει κάπως σε σβελτάδα και αίσθηση σε σχέση με παλαιότερα Mini, στα οποία ήταν υπέρ το δέον αισθαντικό.

Όταν βυθίσεις το δεξί πόδι στην έξοδο της στροφής, παρατηρούνται κάποιες αντιδράσεις στο τιμόνι, όμως πέρα από αυτό η απόκρισή του είναι εξαιρετική. Όσο για τα ενισχυμένα φρένα του SE John Cooper Works, είναι στο ύψος των περιστάσεων και αποδεικνύονται δυνατά και σταθερά σε απόδοση, ακόμη και μετά από μεγάλη καταπόνηση. Όλα τα παραπάνω συνδυάστε τα με αξιοπρεπή –αλλά όχι κορυφαία– άνεση. Η ηχομόνωση είναι καλή, αλλά ο θόρυβος αυξάνεται σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, ενώ η ενδοτικότητα της ανάρτησης είναι οριακά αποδεκτή στον πίσω άξονα.

Σαφώς, αν περιμένετε ένα hot hatch με μανδύα crossover, θα προτείναμε να περιμένετε το πραγματικό John Cooper Works με 258 ίππους. Όταν εμφανιστεί, θα αντιπαρατεθεί σε ολόφρεσκα ευρωπαϊκά, όπως τα Abarth 600e, Alfa Romeo Junior Veloce και Alpine A290. Όλα τους αποδεικνύουν ότι η ηλεκτροκίνηση δεν φέρνει απαραίτητα χασμουρητό πίσω από το τιμόνι.

ΥΠΕΡ

Εξαιρετικά φρένα ακόμη και στα δύσκολα. Εξασφαλίζουν μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης σε όλες τις επιφάνειες, ενώ επιδεικνύουν αξιοζήλευτη αντοχή στην καταπόνηση. Το infotainment, από την άλλη, εντυπωσιάζει με τα γραφικά και την πληθώρα λειτουργιών, ενώ ο χειρισμός του δεν απαιτεί ιδιαίτερη εξοικείωση.

ΚΑΤΑ

Οι χοντρές κολόνες οροφής και ο αριστερός καθρέπτης περιορίζουν σημαντικά την ορατότητα σε επιτόπιους ελιγμούς. Η κατανάλωση ενέργειας είναι υψηλή στον αυτοκινητόδρομο και σε συνδυασμό με τη μέτρια ισχύ φόρτισης (75 kW μέσος όρος σε συνεχές ρεύμα), τα μακρινά ταξίδια είναι κάπως περίπλοκη υπόθεση.

 ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Ηλεκτροκινητήρας

Σύγχρονος ηλεκτρικός μπροστά

Απόδοση

Μέγιστη ισχύς: 218 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 330 Nm

Μετάδοση

Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

Μειωτήρας σταθερής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,1 δλ.

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή (WLTP): 14,7 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου 54,2 kWh (49,2 καθαρές)

Αυτονομία

384 χιλιόμετρα

Φόρτιση

AC 11 kW/ DC 95 kW

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος): 4.080 x 1.750 x 1.510 χιλ.

Μεταξόνιο 2.610 χιλ.

Βάρος 1.785 κιλά

Χώρος αποσκευών

300/1.005 λ.

Τιμή αγοράς

από 47.211€

Όλες οι ειδήσεις

Οδήγούμε το νέο Citroen C4: Οι λόγοι που το κάνουν ξεχωριστό

Νέα BMW M3 CS Touring: Από τη Βαυαρία με αγάπη

Σκοτώνουν τα ηλεκτρόνια όταν γεράσουν; Η μονάδα ανακύλωσης μπαταριών της Mercedes

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο