Το MG5, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό station wagon του κόσμου, έρχεται για να μας αποδείξει πως είναι πολλά περισσότερα απ’ ό,τι νομίζουμε.
του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου Φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου
Με την είσοδο των Κινέζων στον αστερισμό του ευρώ, η πάλαι ποτέ βρετανική MG εισέρχεται πλέον στη δύσκολη κούρσα του ανταγωνισμού της Ευρώπης, ειδικά σε μία κατηγορία τόσο παρεξηγημένη όσο αυτή των station wagon. Το MG5 δεν είναι απλά μια ακόμη επιλογή στη φαρέτρα της μάρκας, αλλά αντιθέτως συνιστά την ιδανική επιλογή για όσους αναζητούν τη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης – χώρου – επιδόσεων. Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις με μικρή και μεγάλη μπαταρία, υπόσχεται να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς πελάτες.
Ξεχωριστή απλότητα
Το MG5 διατηρεί σε όλο το μήκος του εξωτερικού του σχεδιασμού απλές και καθαρές γραμμές, δίχως εξτρεμιστικά στοιχεία. Οι περισσότερες από τις επιφάνειες είναι λείες και ακολουθούν κομψές γραμμές, που τονίζουν το μήκος του αμαξώματος των 4,6 μέτρων. Τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος συναντούμε φώτα Led, ενώ από την πλαϊνή όψη οι λεπτομέρειες χρωμίου στο πλαίσιο των παραθύρων και στις χειρολαβές που έρχονται, σε αντίθεση με το μαύρο χρώμα που είναι φινιρισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, του προσδίδουν μια ακόμα πιο premium αίσθηση. Έξτρα πόντους προσθέτει κατά τη γνώμη μας και η τοποθεσία της θύρας φόρτισης, η οποία, όπως και σε κάποια άλλα μοντέλα της φίρμας, βρίσκεται στην εμπρόσθια μάσκα.
Μεταμοντερνισμός
Η εικόνα στο εσωτερικό ακολουθεί τον εξωτερικό σχεδιασμό όσον αφορά την απλότητά του. Κύρια χαρακτηριστικά λοιπόν της καμπίνας του MG5 είναι οι δύο οθόνες, αυτή του συστήματος infotainment στο κέντρο του ταμπλό που μετρά 10.25”(μέσα από την οποία ρυθμίζεται ο κλιματισμός, το ραδιόφωνο, η συνδεσιμότητα του Apple CarPlay/Android Auto κ.ά.) και η δεύτερη του ψηφιακού πίνακα οργάνων των 7” που προσφέρει στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Κατά τα λοιπά, έμφαση έχει δοθεί στην πλήρη αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων και όχι τόσο στην εμφάνιση, καθώς η μοναδική αισθητική πινελιά που πραγματικά τραβάει τα βλέμματα είναι η μπλε διακοσμητική γραμμή «Eco-Blue» που εκτείνεται από τις εμπρός πόρτες έως και το ταμπλό και δίνει την εντύπωση πως πρόκειται για κάποια φωτιζόμενη μπάρα φωτός. Σε κάθε περίπτωση, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας και καλά συναρμολογημένα, με μοναδική παρατήρηση ότι τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί για το πάνω μέρος του ταμπλό είναι σκληρά στην αφή.
Η θέση οδήγησης, σχετικά ψηλή, προσφέρει άριστη ορατότητα προς πάσα κατεύθυνση, αν και η κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης του οδηγού και η απουσία ρύθμισης οσφυϊκής χώρας ίσως να μη βολέψουν κάποιους οδηγούς να βρουν την ιδανικότερη θέση οδήγησης. Στο πίσω μέρος δύο ενήλικες επιβάτες θα φιλοξενηθούν άνετα, ενώ εξαιτίας της απουσίας του μεσαίου πίσω τούνελ οριακά χωράει και ένας πέμπτος. Οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι διάσπαρτες σε ολόκληρο το εσωτερικό, με τη μεγαλύτερη να βρίσκεται ακριβώς κάτω από την κεντρική κονσόλα μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.
Ο χώρος αποσκευών διαθέτει χωρητικότητα 479 λίτρων και με την αναδίπλωση των πίσω θέσεων αυξάνεται στα 1.367 λίτρα, νούμερο άκρως ικανοποιητικό ακόμη και για τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Εάν πάλι χρειάζεστε επιπλέον χώρο για τη μεταφορά των αποσκευών σας, η οροφή δύναται να φορτωθεί με φορτίο βάρους 75 κιλών, ενώ το αυτοκίνητο διαθέτει δυνατότητα ρυμούλκησης έως 500 κιλά.
Πληρέστατος εξοπλισμός
H MG φρόντισε να εξοπλίσει το station wagon της με όλα τα εφόδια που διέθετε προκειμένου να γίνει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα, από πλευράς εξοπλισμού, αυτοκίνητα. Η λίστα του στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνει έξι αερόσακους, αισθητήρες πίσω παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, ζάντες αλουμινίου 16”, έλεγχο πίεσης ελαστικών, Air Condition, σύστημα e-call, θερμαινόμενα καθίσματα και, φυσικά, το πακέτο MG Pilot που περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία: προσαρμοζόμενο Cruise Control, έξυπνο σύστημα ελέγχου προβολέων, υποβοήθηση ταχύτητας, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα κινδύνου, προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα, υποβοήθηση οδήγησης σε μποτιλιάρισμα, αναγνώριση οδικής σήμανσης, υποβοήθηση διατήρησης πορείας στη λωρίδα. Όλα τα παραπάνω λειτουργούν συνδυαστικά προς όφελος της ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, για την αποτελεσματικότητα της οποίας έχουμε να λέμε τα καλύτερα.
Για ανήσυχους οικογενειάρχες
Το αμάξωμα των 4,6 μέτρων κινεί ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας με τεχνολογία περιέλιξης «hairpin», που αποδίδει 156 ίππους και 280 Nm ροπής (είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα), ο οποίος αντλεί τη δύναμή του από μια μπαταρία NMC (λιθίου – νικελίου – μαγγανίου – κοβαλτίου) χωρητικότητας 61,1 kWh (57,4kWh ωφέλιμη). Αυτή η χημική σύσταση βελτιώνει την ισχύ της μπαταρίας και επιτυγχάνει παράλληλα αποτελεσματική μείωση του βάρους της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας καλή αυτονομία. Έτσι το μπροσθιοκίνητο station wagon της κινεζικής φίρμας καταφέρνει να επιταχύνει με περίσσιο θάρρος από στάση στα 100χλμ./ώρα σε μόλις 7,7 δευτερόλεπτα, αποδεικνύοντας πως διαθέτει πολύ περισσότερο μπρίο απ’ ό,τι σε προδιαθέτει η πολιτισμένη του εμφάνιση, ενώ αν προτίθεστε να επιμείνετε για μερικά ακόμη δεύτερα με το γκάζι «στο πάτωμα», το MG5 δεν θα αργήσει πολύ να φτάσει και να ξεπεράσει την εργοστασιακή τελική ταχύτητα των 185 χλμ./ώρα.
Σε θέματα κατανάλωσης το μοντέλο κρίνεται ιδιαιτέρως ολιγαρκές, μιας και η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τις 17,6kWh/100 χλμ., τιμή σχεδόν πανομοιότυπη με αυτήν του κατασκευαστή (17,5 kWh), που ισοδυναμεί με 391 χιλιόμετρα. Αν ωστόσο σκοπεύετε να κινείστε περισσότερο εντός του αστικού ιστού, ετοιμαστείτε να δείτε και νούμερα της τάξεως των 12,5 kWh στον υπολογιστή ταξιδίου, ενώ αντίστοιχα στον ανοιχτό δρόμο και με ταχύτητα που δεν υπερβαίνει τα 120χλμ./ώρα τα προλεχθέντα νούμερα θα φτάσουν τις 20 kWh.
Η έκδοση της δοκιμής μας με τη μεγάλη μπαταρία περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της έναν ενσωματωμένο 3φασικό φορτιστή των 11kW που συμβάλλει στην ταχύτερη φόρτιση από πηγή εναλλασσόμενου (AC) ρεύματος, η οποία διαρκεί μόλις κάτι παραπάνω από πέντε ώρες σύμφωνα με την εμπειρία μας. Εναλλακτικά μπορείτε σε κάθε περίπτωση να εκμεταλλευτείτε τα 87kW ταχείας φόρτισης, φορτίζοντας έτσι από το 20% έως το 80% της μπαταρίας σας σε 40 περίπου λεπτά.
Και επειδή όπως προείπαμε το μοντέλο αυτό απευθύνεται κυρίως σε όσους αναζητούν την πρακτικότητα, δεν θα μπορούσε σαφώς να λείπει η λειτουργία αμφίδρομης φόρτισης «Vehicle-to-load», όπου ουσιαστικά μετατρέπει το αυτοκίνητο σε ένα powerbank ικανό να παρέχει ισχύ έως και 2.200W για φόρτιση και παροχή ρεύματος άλλων συσκευών.
Μοναδικά γοητευτικό
Η συμβίωση με το MG5, παρότι ξεκίνησε κάπως ουδέτερα, σύντομα εξελίχθηκε σε μια σχέση θαυμασμού για τις δυνατότητες του μοντέλου. Καταλυτικό ρόλο σε αυτό διαδραμάτισαν η άριστη για τα δεδομένα της διάταξης απόσβεση της ανάρτησης, με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω που εξομαλύνουν όλες τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες των δρόμων, αλλά και το σαφέστατο σε ακρίβεια τιμόνι, που οδηγεί με αυτοπεποίθηση το αμάξωμα ακριβώς εκεί όπου του υποδεικνύεις.
Το βάρος του τελευταίου μάλιστα προσαρμόζεται ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης στο οποίο βρίσκεστε (Eco – Normal – Sport), συμβάλλοντας έτσι τα μέγιστα στην κατευθυντικότητα του οχήματος. Οι κλίσεις του είναι λογικές και εμφανίζονται κυρίως στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς όμως να προβληματίζουν. Σε περίπτωση πάντως που εισέλθετε σε στροφή με περισσότερα χιλιόμετρα απ’ ό,τι θα έπρεπε, το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας θα παρέμβει άμεσα με υποδειγματικό τρόπο, φρενάροντας τον τροχό που ολισθαίνει.
Παρά την απουσία του One Pedal, που πιθανότατα να προστεθεί μελλοντικά με ασύρματο update όπως και στο MG 4, το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενεργείας (KERS) τριών επιπέδων λειτουργεί αντισταθμιστικά, καθώς παρεμβαίνει αντιληπτά στο βαθμό επιβράδυνσης του αυτοκινήτου, χωρίς όμως να επιτυγχάνει πλήρη ακινητοποίηση ή να έχει έντονη επιβράδυνση κατά το άφημα του γκαζιού όπως σε άλλα ηλεκτρικά μοντέλα.
Σε κάθε περίπτωση, η επίγευση που μας άφησε το 5άρι ήταν θετική, με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και την καλή ηχομόνωση της καμπίνας (αν και ορισμένοι από τους αεροδυναμικούς και θορύβους κύλισης «έμπαιναν» στην καμπίνα, μετά όμως τα 110χλμ./ώρα) να κερδίζει ασυζητητί τις εντυπώσεις. Ακόμη και τα φρένα, τα οποία υστερούνε σε αίσθηση, δεν αφήνουν περιθώρια συζήτησης όσον αφορά την αποτελεσματικότητά τους, επιβραδύνοντας γενναία το αμάξωμα των 1.562 κιλών.
Συμπεραίνουμε ότι
Το MG 5 είναι το πρώτο του είδους του και αυτό από μόνο του λέει πολλά για μια μάρκα που προέρχεται από την Κίνα, αλλά έχει βρετανικές ρίζες και έκανε το μεγάλο της «μπάσιμο» στην Ευρώπη μόλις την τελευταία τριετία. Με αέρα νικητή μάλιστα και γκάμα που επεκτείνεται σε κάθε κατηγορία. Το ηλεκτρικό στέισον βάγκον δεν είναι όσο σοφιστικέ ή ενδιαφέρον οδηγικά όσο το εξαιρετικό MG 4, όμως είναι άνετο και πρακτικό, με ικανοποιητική αυτονομία και τιμή. Αν η μεταφορά μεγάλων και μακριών αντικειμένων ή οι οριζόντιοι εσωτερικοί χώροι έχουν σημασία για εσάς, δεν έχετε και άλλη… ηλεκτρική επιλογή.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ηλεκτροκινητήρας
Εμπρός
Iσχύς
Μέγιστη ισχύς: 156 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 280 Nm ροπής
Μετάδοση
Κίνηση στους μπροστά τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 185 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7,7 δλ.
Μπαταρία
Ιόντων λιθίου, ενεργειακή χωρητικότητα 57,4 kWh
Αυτονομία
400 χιλιόμετρα (WLTP)
Φόρτιση
AC (11 kW): 5 ώρες και 10 λεπτά
DC (87 kW, μέχρι το 80% χωρητικότητας της μπαταρίας): 40 λεπτά
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.600 x 1.818 x 1.543
Μεταξόνιο: 2.659 χιλ.
Βάρος: 1.562 κιλά
Χώρος αποσκευών
479λ.
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση: από 40.800 ευρώ
(Χωρίς την κρατική επιδότηση)
Όλες οι ειδήσεις
Στον Κωλοσούρτη με το Ford Puma ST Powershift: Η ιστορική και επικίνδυνη διαδρομή
Δοκιμές ευστάθειας για το Volkswagen Tiguan: Δείτε πως στρίβει