Άνετο, ποιοτικό, και προπάντων οικονομικό σε κόστος και πιο οικονομικό σε κατανάλωση, το 1.000άρι ZS με το χειροκίνητο κιβώτιο έρχεται να αντισταθμίσει τις αιχμές που άφησε πίσω του το ατμοσφαιρικό μοντέλο.
του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου
Το MG ZS, το οικονομικότερο μοντέλο στην γκάμα της πάλαι ποτέ βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ήλθε στη χώρα μας στα τέλη του καλοκαιριού, δίνοντας έναν VFM τόνο στη δημοφιλέστατη κατηγορία των B-SUV. Χωρίς να βρίσκεται ούτε έναν χρόνο στις αντιπροσωπείες μάλιστα, το ZS έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει στη πέμπτη θέση της κατηγορίας του, με 744 ταξινομήσεις εντός του πρώτου τριμήνου του 2024, με την ανοδική του πορεία να συνεχίζει δυναμικά.
Γνώριμη σχεδίαση
Όσον αφορά την εξωτερική σχεδίαση, το B-SUV των 4,3 περίπου μέτρων είναι ήπια φιλοτεχνημένο, χωρίς έντονες σχεδιαστικές λεπτομέρειες και στιλιστικές ακρότητες. Οι μεγάλες καμπυλωτές επιφάνειες αγκαλιάζουν ζεστά το αμάξωμα, ενώ οι διαφορετικού σχεδιασμού 17άρες ζάντες αλουμινίου «Tomahawk» με ελαστικά 215/55 R17 το διαφοροποιούν αμέσως από το ατμοσφαιρικό μοντέλο, στην πιο πλούσια έκδοση που προσφέρεται το 1.000άρι.
Ποιοτικό εσωτερικό
Περνώντας στο εσωτερικό, η μεγάλη πανοραμική ηλιοροφή των 1,19 τετραγωνικών μέτρων και τα πληθωρικά μαύρα ημι-μπάκετ καθίσματα με τα κεντημένα κόκκινα λογότυπα της MG στα προσκέφαλα προδίδουν αμέσως το επίπεδο εξοπλισμού «Luxury Pack» της έκδοσής μας. Το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο προς έξι κατευθύνσεις κάθισμα του οδηγού, που καταργεί την κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης, συμβάλλει τα μέγιστα στο να βρείτε την ιδανική θέση οδήγησης (η οποία παραμένει ψηλή), ωστόσο το κάθισμα του συνοδηγού, παρότι μηχανικό, δεν διαθέτει ρύθμιση ύψους. Η ορατότητα προς τα εμπρός και πίσω είναι άριστη και μόνο ένα μικρό μέρος της πλευρικής ορατότητας «κόβεται» εξαιτίας της μεγάλης τρίτης κολόνας. Επί του πρακτέου ωστόσο, πρόβλημα ουδέν, μιας και η πανοραμική κάμερα 360 μοιρών με δυνατότητα τρισδιάστατης απεικόνισης κάνει ορατή κάθε κρυφή γωνία και αποτελεί τη μοναδική στην κατηγορία.
Οι μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις του ZS έχουν αντίκτυπο και στους εσωτερικούς χώρους, οι οποίοι είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία. Τέσσερις ενήλικες επιβάτες ακόμη και άνω του 1,85 θα φιλοξενηθούν με άνεση, χωρίς να θυσιάζεται ο χώρος αποσκευών που μετρά 448 λίτρα σε κανονική διαμόρφωση και 1.166 λίτρα με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά των καθισμάτων. Αν πάλι ούτε αυτά σας αρκούν, μπορείτε να μεταφέρετε φορτίο στην οροφή βάρους έως 75 κιλών.
Δίνει ρέστα
Από πλευράς εξοπλισμού, η συγκεκριμένη έκδοση του ZS είναι στην κορυφή της γκάμας, με τον εξοπλισμό να κρίνεται υπό κάθε πρίσμα πληρέστατος. Περιλαμβάνει έξι αερόσακους, προβολείς Full LED και φώτα ομίχλης, αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες, σύστημα επόπτευσης τυφλού σημείου, σύστημα ελέγχου κατάβασης, αισθητήρα φώτων και βροχής, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, σύστημα εισόδου με κουμπί εκκίνησης χωρίς κλειδί, Air Condition, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, έγχρωμη οθόνη αφής infotainment 10.1″ με Apple Car Play, Android Auto και δορυφορική πλοήγηση, ηχοσύστημα 6 ηχείων με 3D sound.
Ήρεμη δύναμη
Την τροφοδοσία του MG ZS αναλαμβάνει ένας τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας 1.0 λίτρου, ονομαστικής απόδοσης 111 ίππων στις 5.200 σ.α.λ. και 160 Nm ροπής μεταξύ 1.800-4.700 σ.α.λ., που συνδυάζεται κατά περίπτωση με ένα πολύ καλό σε αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων που μεταφέρει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Το εν λόγω σύνολο φέρει τη σφραγίδα της General Motors και έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον στα προηγούμενης γενιάς Opel Corsa και Adam, συνεπώς η αξιοπιστία του είναι ήδη αποδεδειγμένη.
Παρότι υπερτροφοδοτούμενο, το 1.000άρι ZS δεν διαφέρει αισθητά στον τομέα των επιδόσεων από το ατμοσφαιρικό μοντέλο. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 11,2 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα, τη στιγμή που ο 1.500άρης κινητήρας απαιτεί 0,3 δλ. λιγότερα για το ίδιο σπριντ. Ωστόσο, το τούρμπο μοντέλο κερδίζει σε όλες τις ρεπρίζ, καθώς διαθέτει μεγαλύτερη ελαστικότητα στις μεσαίες στροφές. Ακόμα και έτσι όμως, λόγω της μακριάς κλιμάκωσης και αυτού του κιβωτίου, απαιτείται κατέβασμα σχέσης στις ανωφέρειες ή στις προσπεράσεις, αφού κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. είναι και αυτό νωχελικό.
Ο προσανατολισμός του ZS φαίνεται πως δεν αφορά αυτές καθαυτές τις επιδόσεις, αλλά περιστρέφεται γύρω από την άνεση και την οικονομία των αστικών και περιαστικών μετακινήσεων. Με χαλαρούς ρυθμούς και χωρίς τη χρήση κλιματισμού, η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω από τα 8 λίτρα εντός πόλης, νούμερο όμως που εύκολα πέφτει στα 6 λίτρα όταν κινείστε στον αυτοκινητόδρομο. Η μέση κατανάλωση, σύμφωνα με το ισχύον πρότυπο, ανέρχεται στα 6.6 λίτρα/100 χλμ,. αν και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας «γράψαμε» σχεδόν ένα λίτρο παραπάνω. Μικρό μερίδιο σε αυτό φέρει το γεγονός ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής μας το σύστημα Start & Stop σπάνια «έμπαινε στο παιχνίδι», αν και ήταν ενεργοποιημένο.
Φιλικά προσκείμενο
Οδηγώντας το ZS, καταλαβαίνεις ότι δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο, όμως συμπεριφέρεται αξιοπρεπέστατα στο δρόμο, εκπλήσσοντας τον οδηγό ευχάριστα. Το σύστημα διεύθυνσης με τις τρεις επιλογές (Urban, Normal, Dynamic) έχει μεταβλητή αίσθηση ανάλογα με τη ρύθμιση στην οποία βρίσκεστε και διακρίνεται για τη ακρίβεια και την πληροφόρησή του. Η διάταξη των αναρτήσεων που αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω ελέγχει άριστα τις ανωμαλίες του δρόμου, που γίνονται αντιληπτές μόνο στην περίπτωση των εγκάρσιων. Κατά τα λοιπά, η κύλιση είναι πολύ ποιοτική για αυτοκίνητο της κατηγορίας, με το αμάξωμα των 1.259 κιλών να γέρνει αρκετά υπό πίεση, χωρίς όμως να αφήνονται τυχόν υπόνοιες για τον έλεγχό του.
Συμπέρασμα
Το υπερτροφοδοτούμενο MG ZS αποτελεί με διαφορά την πιο συμφέρουσα επιλογή όσον αφορά τη σχέση ποιότητας και τιμής που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά. Ο πολιτισμένος τρικύλινδρος κινητήρας του υπόσχεται οικονομικές και άνετες περιπλανήσεις σε κάθε είδους διαδρομή, ενώ ο πληρέστατος εξοπλισμός θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς επιβάτες. Αν σε όλα αυτά συνυπολογίσουμε και την επταετή εγγύηση που διέπει όλη την γκάμα της κινεζικής εταιρίας, το ZS στις 24.400 ευρώ φαίνεται να αγνοεί εντελώς τον ανταγωνισμό του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 999 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 111 ίπποι/5.200 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 160 Nm/1.800-4.700 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 11,2 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 6,6 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 7,8 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 149 γρ./ χλμ.
Pεζερβουάρ
45 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.323 x 1.809 x 1.620
Μεταξόνιο χλστ.: 2.580
Βάρος: 1.259 κιλά
Χώρος αποσκευών
448 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση (1.5 MT Exclusive): 18.950 ευρώ
Έκδοση δοκιμής (1.0T MT Luxury Pack): 24.400 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 104,30 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Nέο παγκόσμιο ρεκόρ 0-400-0 km/h από την Koenigsegg (Video)
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai: Με το “καλημέρα” έκπτωση 2.000€
6 Ιουλίου μπαίνει ο κόφτης ταχύτητας: Τι είναι; Πώς θα κόβει το γκάζι;