Ως εικόνα το HS πείθει ότι είναι το κατάλληλο αυτοκίνητο για να αντιπροσωπεύσει την αναγεννημένη MG στην κατηγορία των μεγάλων SUV, ακόμα και αν χωροταξικά εντάσσεται σε αυτή των μεσαίων.
του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου
Διόλου υπερβολικό να πούμε πως το MG HS αποτελεί μία ακόμα σημαντική στιγμή της πάλαι ποτέ βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς ενσωματώνει την αέναη φιλοσοφία των Κινέζων για οικονομικά προϊόντα, μαζί με πληθώρα καινοτομιών που ξάφνιασαν την ευρωπαϊκή αγορά. Στην κατηγορία του μάλιστα φαίνεται να έχει λάβει το χρίσμα για να αποτελέσει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα, ειδικά όταν στο τραπέζι «πέφτει» και ο όρος Value For Money. Πράγματι το HS δεν σε αφοπλίζει με τις επιδόσεις του, όμως σε καθηλώνει με την άνεση που προσφέρει. Κι αν σ’ αυτό συνυπολογίσουμε τον πληρέστατο βασικό εξοπλισμό που διαθέτει μαζί, σε συνδυασμό πάντα με τα επτά χρόνια εγγύηση που προσφέρει για όλα τα μηχανολογικά μέρη, τότε ίσως μπορούμε να κάνουμε λόγο για ένα αυτοκίνητο που θα ανησυχήσει έντονα τους ανταγωνιστές του και ταυτόχρονα θα ευχαριστήσει απόλυτα τους αγοραστές του.
Υψηλής στιλπνότητας
Η εξωτερική σχεδίαση του νέου MG HS διακατέχεται από γραμμές και καμπύλες που υπερτονίζουν τον σπορτίφ σχεδιαστικό χαρακτήρα του. Στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουν αμέσως οι προβολείς τεχνολογίας LED και η μεγάλη μάσκα «Diamond», που φέρει το ιστορικό λογότυπο της φίρμας. Απ’ το πλάι η σπορτίφ αυτή λογική συνεχίζεται, αν και οι τροχοί 17 ιντσών της έκδοσής μας φαντάζουν μικροί σε σχέση με τους τονισμένους θόλους των φτερών. Στο πίσω μέρος συναντούμε επίσης φανάρια τεχνολογίας LED, αλλά και δύο πραγματικές απολήξεις εξάτμισης, είδος προς εξαφάνιση στις μέρες μας.
Τα διακοσμητικά στοιχεία χρωμίου, οι ράγες οροφής, τα φιμέ πίσω τζάμια και το αεροδυναμικό πίσω σπόιλερ πλαισιώνουν τη δυναμική σχεδιαστική φιλοσοφία του αυτοκινήτου, δίνοντας έξτρα πόντους στο παρουσιαστικό του μοντέλου.
Αντισυμβατικό τοτέμ
Το εσωτερικό του MG HS ακτινοβολεί αυτοπεποίθηση και ποιότητα με την πρώτη ματιά. Οι επενδύσεις οικολογικού δέρματος με κόκκινες ραφές περιορίζονται στα καθίσματα, αλλά επεκτείνονται και στις επενδύσεις των θυρών, καθώς επίσης και σε μέρος του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας, με το άνω μέρος αυτής να είναι φινιρισμένο με επένδυση βουρτσισμένου αλουμίνιου. Το τριάκτινο -τηλεσκοπικά ρυθμιζόμενο, σε αντίθεση με το μικρότερο ZS– πολυλειτουργικό τιμόνι είναι επενδεδυμένο σε έναν συνδυασμό λείου και διάτρητου δέρματος. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλη την καμπίνα είναι καλής ποιότητας και εξίσου καλής συναρμολόγησης.
Το ταμπλό κοσμούν δύο ψηφιακές οθόνες: η μία 12,3 ιντσών βρίσκεται στη θέση του πίνακα οργάνων και η άλλη 10,1 ιντσών αφής τοποθετείται στο κέντρο του ταμπλό και ευθύνεται για το χειρισμό του συστήματος infotainment, του air condition, των θερμαινόμενων καθισμάτων, του συστήματος πλοήγησης και όλων των συστημάτων υποβοήθησης. Ωστόσο, αν και ενημερωμένες με όλες τις απαραίτητες λειτουργίες (βλ. Bluetooth, Android Auto και Apple Carplay), τα γραφικά και των δύο οθονών μοιάζουν κάπως παρωχημένα και δεν συνάδουν με την υπόλοιπη εικόνα που έχει το αυτοκίνητο.
Ο οδηγός θα βρει πολύ εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης (η οποία ακόμα και με το κάθισμα ρυθμισμένο εντελώς χαμηλά παραμένει αρκετά ψηλή), προσφέροντας έτσι άριστη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Αντίθετα, ο συνοδηγός κάθεται ελαφρώς πιο ψηλά, καθώς το δικό του κάθισμα δεν διαθέτει ρύθμιση ύψους. Αμφότερα πάντως είναι αρκετά μαλακά και προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη.
Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν άπλετους χώρους για το κεφάλι αλλά και για τα πόδια τους. Μάλιστα για έξτρα άνεση τα πίσω καθίσματα διαθέτουν ρυθμιζόμενη κλίση για την πλάτη. Ταυτόχρονα η απουσία κεντρικού τούνελ επιτρέπει να φιλοξενηθούν έως και τρεις ενήλικες στα πίσω καθίσματα.
Από εργονομικής πλευράς υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα διάσπαρτες σε όλη την καμπίνα: θήκες σε όλες τις πόρτες, υποβραχιόνιο εμπρός (ψυχόμενο) και πίσω τέσσερις ποτηροθήκες και τέσσερις θύρες USB, δύο για τους εμπρός επιβάτες και δύο για τους πίσω.
Ο χώρος αποσκευών, αν και οριακός σε αριθμητικά μεγέθη για τα μέτρα της κατηγορίας του (461 λίτρα), είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμος, καθώς είναι επίπεδος και το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας του πορτμπαγκάζ διευκολύνει την πλήρη εκμετάλλευσή του.
Σύντροφος πολυτελείας
Όπως όλα μαρτυρούν στην πράξη, η MG πλέον μεριμνά τα αυτοκίνητά της να διαθέτουν τα κάθε λογής «καλούδια» που ορέγονται ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβαίνοντες. Το αυτοκίνητο που μας είχε παραχωρηθεί ήταν εξοπλισμένο στην έκδοση Exclusive που τοποθετείται μεταξύ της βασικής Excite και της κορυφαίας Luxury. Ο εξοπλισμός κρίνεται καθ’ όλα πλήρης, μιας και περιλαμβάνει: αισθητήρα βροχής / φώτων, αυτόματη αναδίπλωση εξωτερικών καθρεπτών, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω με κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικό χειρόφρενο με λειτουργία autohold και υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και κουμπί εκκίνησης κινητήρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με χειροκίνητη οσφυϊκή στήριξη, φωτοχρωματικό εσωτερικό καθρέπτη και φυσικά το σύστημα MG Pilot που περιλαμβάνει 9 επιμέρους συστήματα υποβοήθησης όπως το Cruise Control, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κ.ά.
Ισχυρό και ευκίνητο
Τον παλμό στο MG HS δίνει ένας τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,5 λίτρων που αποδίδει 162 ίππους και 250 Nm ροπής από τις 1.700 σ.α.λ. έως τις 4.300 σ.α.λ και μεταφέρει όλη του τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Το εν λόγω σύνολο μπορεί να συνδυαστεί τόσο με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων όσο και με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Το αυτοκίνητο πάντως που είχαμε στη διάθεσή μας εφοδιαζόταν με το -σαφέστατο σε αίσθηση επιλογέα- μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι το αμάξωμα των 1.469 κιλών επιταχύνει από 0-100χλμ./ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα και συνεχίζει έως τα 190χλμ./ώρα, όπου και σταματά η τελική του ταχύτητα.
Στην πράξη ο κινητήρας αποδίδει τη δύναμή του σε ένα ευρύ φάσμα στροφών, χωρίς να «λαχανιάζει» στις υψηλές στροφές, δείχνοντας πως είναι πρόθυμος να παραμείνει εκεί, ακόμα και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Ωστόσο από τις 2.500 σ.α.λ. και έπειτα το μοτέρ γίνεται πιο ζωντανό, προκαλώντας να εξερευνήσεις το ταμπεραμέντο του και μάλιστα υπό τη συνοδεία του ελπιδοφόρου ήχου που προέρχεται από τα σωθικά του, ειδικά όποτε αφήνεις στιγμιαία το γκάζι.
Στις αστικές μετακινήσεις και παρά όλες μας τις προσπάθειες να οδηγήσουμε όσο πιο οικονομικά γίνεται, ο κινητήρας αποδείχθηκε «διψασμένος», καθώς η κατανάλωση δεν έπεφτε επ’ ουδενί κάτω από τα 10,5 λίτρα/100 χλμ. Βγαίνοντας όμως εκτός πόλης και κινούμενοι προσεκτικά σε ήπιους ρυθμούς, καταφέραμε να μειώσουμε τη μέση κατανάλωση της δοκιμής μας στα 8,8 λίτρα/100 χλμ. χωρίς όμως να αισθανόμαστε ότι κάναμε πολλές παραχωρήσεις στον τομέα τον επιδόσεων.
Άνετο και στιβαρό
Αν και δυνατό και εύστροφο όπως αναφέραμε παραπάνω, ο χαρακτήρας του MG HS δεν χαρακτηρίζεται μόνο από αυτά τα στοιχεία. Το αυτοκίνητο είναι εμφανώς προσανατολισμένο στο τομέα της άνεσης. Η απόδειξη σε αυτό προκύπτει από το καλορυθμισμένο πλαίσιο, που, σε συνδυασμό με τη μαλακή ανάρτηση (γόνατα MacPherson μπροστά, πολλαπλών συνδέσμων πίσω), εγγυάται πολύ άνετες βόλτες. Οι κακοτεχνίες εξαλείφονται πλήρως, καθώς τα αμορτισέρ ελέγχουν επαρκώς τις επαναλαμβανόμενες κάθετες κινήσεις στις κυματοειδείς ανωμαλίες μεγάλου μήκους, χωρίς να επηρεάζουν άμεσα την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου.
Για την τελευταία τα εύσημα πρέπει να αποδοθούν και στο σύστημα διεύθυνσης, μιας και το σχετικά μέτριο σε βάρος τιμόνι μεταφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση που χρειάζεται ο οδηγός και αντιδρά άμεσα στις εντολές που του «υπαγορεύονται».
Οι κλίσεις του αμαξώματος υπαρκτές μεν, ήπιες δε, φανερώνονται μόνο σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, δεν προβληματίζουν όμως, ούτε αφήνουν υπόνοιες πως το αυτοκίνητο δεν πατάει σωστά στο δρόμο. Αυτό ίσως βέβαια να οφείλεται και στις μικρές σε διάμετρο ζάντες (17 ιντσών), που συνοδεύονται από ελαστικά με μεγάλο προφίλ (215/60/17).
Στα συν της κατασκευής προστίθεται ο μαλακός συμπλέκτης, ενώ αρχικά μας ξένισε ελαφρώς η αίσθηση του πεντάλ των φρένων που αρχικά εμφανίζει μία μικρή νεκρή διαδρομή. Πέραν αυτού, σε κάθε περίπτωση η δύναμη πέδησης είναι και επιδεικνύει αντοχή στη σκληρή χρήση.
Τέλος στο ψάξιμο
Μετά από τα προλεχθέντα καταλήγουμε δίχως ενδοιασμούς στα εξής: Η αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση του μεγαλύτερου μοντέλου στην γκάμα της MG συνιστά ένα άνετο και δυναμικό SUV, που αποτελεί ιδανικό σύντροφο για κάθε απόδραση. Με μήκος που ξεπερνάει τα 4,6 μέτρα και δυνατότητα ρυμούλκησης έως 1.750 κιλά, συνδυάζει άνετους εσωτερικούς χώρους, πολύ καλές επιδόσεις, υψηλή ποιότητα κατασκευής και πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Και όλα αυτά με μια δελεαστικότατη τιμή πώλησης που δεν υπερβαίνει τις 27.900 ευρώ.
Οπότε… καλορίζικο!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.490 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 162 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 250 Nm / 1.500-4.400 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 190 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,9 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 7,4 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 8,8 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 168 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
55 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.610 x 1.876 x 1.685
Μεταξόνιο χλστ.: 2.720
Βάρος: 1.469 κιλά
Χώρος αποσκευών
463 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση (1.5T MT Excite 2WD): 27.900 ευρώ
Έκδοση δοκιμής (1.5T MT Exclusive 2WD): 30.250 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 143 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Η νέα και σκληροπυρηνική BMW Μ2 στην BMW ΣΠΑΝΟΣ ΑΕ
Πέραμα: Συγκλονιστικό βίντεο από το τροχαίο – «Αν πήγαινε με 100 και όχι 200, θα είχα τα πόδια μου»