ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Mercedes CLE200 Coupé: Επίκληση στο συναίσθημα

dokimi-mercedes-cle200-coupe-epiklisi-sto-synaisthima-722570

Ας είμαστε ειλικρινείς: Τα coupé αυτοκίνητα αγοράζονται με… την καρδιά και όχι με το μυαλό. Στην περίπτωση της νέας Mercedes CLE Coupé όμως, ακόμη και η λογική μπορεί να δικαιολογήσει την αγορά της.

του Θέμη Θεοδωρόπουλου, φωτογραφίες Δήμητρης Μανώλαρος 

Η βασική σύνθεση των μοντέλων της Mercedes-Benz είναι -κατά κύριο λόγο- σταθερή. Αυτό, όμως, ισχύει αποκλειστικά για τα μοντέλα που το όνομά τους έχει μόνο ένα γράμμα (A-Class, C-Class, S-Class κ.ο.κ.). Ανά καιρούς, βέβαια, βλέπουμε μερικές νέες προσθήκες στην γκάμα, με μοντέλα που έχουν τρία γράμματα στο όνομά τους και τοποθετούνται ουσιαστικά ανάμεσα σε δύο κατηγορίες. Έτσι, στο παρελθόν γνωρίσαμε τις GLK, SLK, CLC και μερικές ακόμη εκκεντρικές γερμανικές δημιουργίες. Τώρα, γνωρίζουμε το νεότερο μοντέλο της Mercedes, τη CLE Coupé. Αυτή αντικαθιστά τις C-Class Coupé και E-Class Coupé (που έχουν καταργηθεί από την προηγούμενη γενιά τους) και προσφέρει μια κοινή επιλογή, που αναμένει να ικανοποιήσει τους αγοραστές και των δύο αυτών μοντέλων.

CLE

Ο ιδανικός συνδυασμός

Έτσι, λοιπόν, έχουμε μια στιλάτη και αεροδυναμική σιλουέτα, με δυναμικά χαρακτηριστικά και σχεδόν καμία γωνία στο αμάξωμα. Οι εμπρός προβολείς, οι μυώδεις γραμμές στο καπό και η μεγάλη μάσκα είναι «κλασική Mercedes» του 21ου αιώνα, αλλά, ενώ τα πίσω φώτα ενώνονται με μια γυαλιστερή μαύρη λεπτομέρεια που ακολουθεί αρμονικά τις γραμμές τους, αυτή δεν φωτίζεται μια κάποια LED μπάρα και παραδόξως, ακόμη και αν πρόκειται για ένα στοιχείο που έχουμε… βαρεθεί να βλέπουμε σε νέα μοντέλα, στη συγκεκριμένη περίπτωση αισθάνομαι πως θα ταίριαζε απόλυτα και του λείπει. Επίσης, οι απολήξεις χρωμίου στο κάτω μέρος είναι ψεύτικες και η πραγματική εξάτμιση κρύβεται πίσω από τον προφυλακτήρα.

Πέρα από αυτές τις μικρές λεπτομέρειες όμως, είναι σαγηνευτική: μου αρέσουν πολύ τα frameless παράθυρα στις πόρτες και ακόμη περισσότερο η απουσία της μεσαίας κολόνας (B-Pillar), ενώ οι μεγάλες πολυάκτινες ζάντες της ταιριάζουν πολύ. Με την αναβάθμιση του πακέτου AMG Line, έχουμε μερικά δυναμικά χαρακτηριστικά, όπως οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα για την ψύξη των φρένων ή οι μαύροι εξωτερικοί καθρέπτες. Το εσωτερικό της είναι ακριβώς το ίδιο με αυτό της πιο πρόσφατης C-Class: φουτουριστικό, μοντέρνο, με ελάχιστα φυσικά κουμπιά.

CLE

Γιατί λοιπόν δεν ονομάζεται C-Class Coupé; Επειδή οι διαστάσεις της είναι σημαντικά μεγαλύτερες: το αμάξωμα είναι μακρύτερο ακόμη και από την τρέχουσα Ε-Class! Πιο σημαντική από τα παραπάνω όμως, ειδικά σε ένα coupé μοντέλο, είναι η οδηγική αίσθηση που προσφέρει. Και στην περίπτωση της CLE, τα πράγματα δείχνουν θετικά. Μπορεί να είναι «απλώς» η εισαγωγική έκδοση, αλλά η οδική συμπεριφορά της είναι εξαιρετική. Οι 204 ίπποι είναι αρκετοί για να κινήσουν γοργά το αρκετά βαρύ αμάξωμα των 1.800 κιλών.

CLE

Μπορεί ο πολυτελής χαρακτήρας και οι προηγμένες τεχνολογίες με τις οποίες εφοδιάζεται να έχουν προσθέσει μερικά κιλά, αλλά αυτά δεν γίνονται αντιληπτά, χάρη στο εξαιρετικό στήσιμο του μοντέλου. Οι αναρτήσεις είναι ιδανικά ρυθμισμένες έτσι ώστε να περνούν άνετα κακοτεχνίες στο δρόμο, αλλά ταυτόχρονα δεν επιτρέπουν μεγάλες κλίσεις στην CLE όταν κινείσαι δυναμικά, χαρίζοντάς της έναν προβλέψιμο χαρακτήρα. Εξίσου σημαντικά στην «απόκρυψη» των κιλών είναι και το ισχυρό σύστημα πέδησης, που ανταποκρίνεται σωστά και χαρίζει σιγουριά στον οδηγό.

CLE

Το φαίνεσθαι και το είναι

Κάτι που ξεχώρισε για εμένα ήταν η διαφορετική αίσθηση στο τιμόνι. Και όχι απαραίτητα επειδή η Mercedes έκανε κάποια επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης. Μάλλον ο βασικός λόγος για το ευχάριστο τιμόνι είναι πως αυτό καθοδηγεί ένα καλά ισορροπημένο αυτοκίνητο που υπακούει σε κάθε προσθήκη του οδηγού και διατηρεί σωστά την πρόσφυσή του.

CLE

Ας μιλήσουμε όμως και για τον κινητήρα. Η CLE 200 χρησιμοποιεί έναν τετρακύλινδρο turbo κινητήρα δύο λίτρων, που συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. H ισχύς ξεπερνά τους 200 ίππους και είναι ικανοποιητική, ειδικά για την entry-level έκδοση της CLE. Μπορείς να επιταχύνεις και να προσπεράσεις με άνεση σε κάθε ταχύτητα, και σε αυτό δεν παίζει τόσο πολύ ρόλο ο μικρός ηλεκτροκινητήρας όσο το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων G-Tronic. Με 9 σχέσεις και γρήγορες αλλαγές, σου επιτρέπει να βρίσκεσαι μόνιμα στο ιδανικό φάσμα στροφών, είτε αναζητείς επιδόσεις είτε οικονομία καυσίμου. Ειδικά στα ταξίδια, η χαμηλή κατανάλωση εντυπωσιάζει, κάτι που φυσικά οφείλεται και στην αεροδυναμική της φιγούρα. Σε μια εποχή που όλα γίνονται υβριδικά, η CLE συμμορφώθηκε στους κανόνες διατηρώντας παράλληλα έναν παραδοσιακό χαρακτήρα, κάτι που σιγά σιγά χάνεται από την αυτοκινητοβιομηχανία. Το ήπιο υβριδικό σύστημα δουλεύει στο παρασκήνιο και δεν γίνεται αντιληπτό, παρά μόνο αν κοιτάς τον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

CLE

Ενώ στο κανονικό πρόγραμμα οδήγησης είναι… απλά καλή, όταν επιλέξεις το Sport αποκτά τον δυναμικό χαρακτήρα που ταιριάζει στο παρουσιαστικό της. Το ESC μπορεί να κλείσει αλλά όχι εντελώς, χαρίζοντας στην CLE έναν «tail-happy» χαρακτήρα που δεν θα μπορούσε να τρομάξει ούτε έναν αρχάριο οδηγό. Βέβαια, σε αυτή τη λειτουργία, το αυτόματο κιβώτιο αλλάζει ταχύτητες σχεδόν στο όριο του στροφόμετρου, άρα είναι σοφό να συνδυάζεται με το «Μ» που κάνει τις αλλαγές αποκλειστικά χειροκίνητες, μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.

Το κερασάκι στην τούρτα για την CLE, όμως, είναι η θέση οδήγησής της: κάθεσαι χαμηλά, με ένα κάθισμα που σε αγκαλιάζει χωρίς να σε στριμώχνει, και το σχετικά μικρό παρμπρίζ έχει κατεβάζει το ύψος του ουρανού στο εσωτερικό. Νιώθεις αμέσως πως βρίσκεσαι, χωρίς αμφιβολία, σε ένα sport αυτοκίνητο

CLE

Ένας «μονόκερως»

Η CLE, λοιπόν, είναι όμορφη, ευέλικτη, άνετη και οικονομική, ενώ ταυτόχρονα έχει μια δυναμική αύρα που σε προκαλεί να την οδηγήσεις. Σε μια χώρα που αγαπάμε τα coupé και τα cabriolet, θεωρώ πως η νέα δημιουργία της Mercedes θα συναντήσει επιτυχία.

CLE

Ένα χαρακτηριστικό που μοιράζονται μοντέλα στα οποία αναφέρθηκα στην αρχή (GLK, SLC κλπ) είναι πως κανένα δεν υπάρχει ακόμη στην γκάμα της Mercedes. ‘Ήταν μοντέλα-πυροτεχνήματα, που έκαναν το μπαμ και σημείωσαν αξιοπρεπείς πωλήσεις, αλλά καταργήθηκαν χωρίς ποτέ να δούμε τη δεύτερη γενιά τους. Πιστεύω πως στην περίπτωση της CLE, θα δούμε μια εξαίρεση. H CLE πλέον είναι το μοναδικό coupé μοντέλο της Mercedes και θεωρώ πως οφείλει να το διατηρήσει. Όχι μόνο για την τιμή των coupé, αλλά ταυτόχρονα είναι ένα εξαιρετικό μοντέλο που ολοκληρώνει την γκάμα της μάρκας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος turbo σε σειρά

Ήπιο υβριδικό 48V, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.999 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 204 ίπποι/5.800 σ.α.λ.

Μέγιστη rοπή: 320 Nm/1.600-4.000 σ.α.λ.

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 23 ίπποι

Μέγιστη rοπή: 200 Nm

Μετάδοση

Κίνηση στους πίσω τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων G-Tronic

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 240 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7.4”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 6,4-7,1 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 10,5 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 145-162 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

66 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.850 x 1.860 x 1.428

Μεταξόνιο 2.865 χλστ.

Βάρος 1.800 κιλά

Τιμή αγοράς

Από 64.630€

Όλες οι ειδήσεις

Αποστολή στο Goodwood: Ποια μοντέλα παρουσιάζονται σήμερα;

Επίσημο ντεμπούτο για το νέο MG HS στο Goodwood

Καύσωνας: 8 απλοί τρόποι να προστατέψεις το αυτοκίνητο

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο