ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Mercedes-Benz EQA300 4MATIC: Αστραφτερή και κυριλέ

dokimi-mercedes-benz-eqa300-4matic-astrafteri-kai-kyrile-722318

Ακολουθώντας την ανανέωση μέσου κύκλου της GLA, της θερμικής δηλαδή εκδοχής του μικρότερου και πιο δημοφιλούς SUV της Mercedes στην Ελλάδα, η ανανεωμένη EQA υιοθετεί στοιχεία από τα νεότερα μοντέλα τόσο εμφανισιακά όσο και τεχνολογικά.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου 

Η Mercedes EQA ήρθε το -όχι και τόσο κοντινό πλέον λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης και εξέλιξης των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων- 2021 ως το τρίτο κατά σειρά ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mercedes, αλλά και ένα από τα πρώτα της κατηγορίας του.

EQA

Χωρίς να είχε πολλές σχεδιαστικές διαφορές με την GLA, εξέπεμπε μια διαφορετική αύρα, λίγο πιο φουτουριστική, ενώ προσέφερε ακόμα πιο άνετη και ήρεμη οδηγική εμπειρία. Λίγο αργότερα προστέθηκε και μια έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία, άρα και αυτονομία, όμως χρειαζόταν ένα συνολικό φρεσκάρισμα. Ακριβώς αυτό που έγινε με την ανανέωσή της και ήταν απαραίτητο, καθώς ο ανταγωνισμός ολοένα και μεγαλώνει στην κατηγορία αυτή.

Τώρα ξεχωρίζει!

Η πρώτη «γενιά» της EQA ξεχώριζε από την GLA μόνο με τους προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα μπροστά-πίσω και με τη μάσκα. Εδώ που τα λέμε η προσέγγιση παραμένει η ίδια, ωστόσο με την υιοθέτηση κάποιων στοιχείων από τα νεότερα μοντέλα της σειράς EQ, τα οποία δεν έχουν την ίδια βάση με αντίστοιχα θερμικά. Για παράδειγμα, η μάσκα έχει μεγάλη επιρροή από την EQE SUV και στα στιλ εξοπλισμού «Electric Art» και «AMG Line» (όπως η δικιά μας) έχει ένα μοτίβο από μικρά ανάγλυφα χρωμιωμένα αστέρια.

Αυτά βρίσκονται πάνω στην ανασχεδιασμένη μάσκα που παραμένει στην ουσία ένα κλειστό μαύρο πάνελ, που όμως είναι πλέον πιο μεγάλο και ευρύ. Μικρές αλλαγές έχουμε και στους προφυλακτήρες, ενώ τα πίσω φώτα έχουν την ίδια σχεδίαση με την ανανεωμένη GLA, με τη διαφορά ότι ενώνονται στην μέση με τη γνώριμηLED μπάρα, ώστε η ΕQA να έχει τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή της οικογένειας EQ. Οι ζάντες αλουμινίου είναι επίσης αποκλειστικές για αυτήν και όλα τα σχέδια είναι «κλειστού τύπου» για τη βέλτιστη αεροδυναμική.

Αναβάθμιση στα σημεία

Στο εσωτερικό ο μόνος τρόπος να την ξεχωρίσεις από τον στενό συγγενή της είναι μέσα από τις οθόνες. Ως στάνταρ στις 10,25 ίντσες αμφότερες, αντί 7 ιντσών, έχουν εντελώς διαφορετικά γραφικά, τόσο στον ψηφιακό πίνακα οργάνων όσο και στην κεντρική οθόνη. Η τελευταία τρέχει την πιο πρόσφατη έκδοση του λογισμικού συστήματος MBUX, πράγμα που δεν ισχύει για την νέα GLA (αν και είναι δεδομένο πως θα αναβαθμιστεί ασύρματα και αυτή). Με τα πιο καθαρά γραφικά και τις πιο εύχρηστες συντομεύσεις, παραμένει ένα από τα κορυφαία συστήματα. Προσθέστε την εξαιρετική τοποθέτηση του κουμπιού της απενεργοποίησης της ηχητική ειδοποίησης για την ταχύτητα κυκλοφορίας, όπως ακριβώς στη νέα E-Class, αλλά και ένα διευρυμένο appstore με εφαρμογές streaming ή παιχνίδια αλλά και τη δυνατότητα ενεργοποίησης επιπλέον λειτουργιών με συνδρομή για τους μήνες που τα χρειάζεστε ή αγορά.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων απέκτησε τρία ολοκαίνουρια θέματα. Το πρώτο και «κλασικό» είναι απλό, αλλά ταυτόχρονα μοντέρνο και «εξηλεκτρισμένο» κατά μια έννοια. Το δεύτερο της σπορτίφ προβολής θυμίζει UFO με ένα μεγάλο GMeter στο επίκεντρο και το τρίτο είναι για αυτούς που δεν θέλουν να βλέπουν πόση ενέργεια καταναλώνουν, αλλά την ώρα. Στα παραπάνω γραφικά και στις τρεις ακόμα γνώριμες επιλογές, υπάρχει δυνατότητα παραμετροποίησης για προβολή των στοιχείων που επιθυμεί ο κάθε οδηγός.

Ο εντυπωσιακός ατμοσφαιρικός φωτισμός με τις 64 χρωματικές επιλογές, τα εφέ και τους συνδυασμούς είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού και προσφέρει μια μοναδική εμπειρία κατά τις νυχτερινές διαδρομές. Για όσους έχουν «εμμονή με τα αστέρια». μάλιστα, στη διακοσμητική επένδυση που μεταφέρει το μοτίβο της μάσκας στο ταμπλό, κάποια από τα αστέρια στο κέντρο και μερικά διάσπαρτα τριγύρω παίρνουν μέρος στην παράσταση του φωτός, με τα ανάλογα χρώματα του συνόλου.

Το προαιρετικό ηχοσύστημα της Burmuster υποστηρίζει εμπειρία ήχου Dolby Atmos, η οποία προσδίδει περισσότερο χώρο, καθαρότητα και βάθος στη μουσική, ενώ προσαρμόζεται στο περιβάλλον αναπαραγωγής. Μαζί με αυτό λοιπόν, για πρώτη φορά, η EQA έχει τεχνητό ήχο, όπως τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορία EQ. Tα Sound Experiences διατίθενται σε συνδυασμό με το προαιρετικό ηχοσύστημα Burmester και εκτός των «Silver Waves» και «Vivid Flux» έχουν δύο ακόμη επιλογές που μπορούν να προστεθούν από το Αppstore. Δυστυχώς το μοντέλο της δοκιμής είχε το συμβατικό ηχοσύστημα, το οποίο, αν και πολύ καλό, δεν μας έδωσε τη δυνατότητα να ζήσουμε την εμπειρία της ηλεκτρικής οδήγησης με… ήχο.

Χωροταξικά δεν έχει αλλάξει τίποτα. Παρότι βασίζεται στην πλατφόρμα της GLA, το πάτωμα έχει σηκωθεί πιο ψηλά, έτσι το κεντρικό τούνελ είναι πιο μικρό και επομένως ο μεσαίος επιβάτης θα βολέψει τα πόδια του με μεγαλύτερη άνεση. Πέντε λοιπόν θα βολευτούν και θα βρουν ένα μέρος για τα μικρά ή μεγάλα τους αντικείμενα επίσης. Το πιθανότερο όμως να αναζητήσουν περισσότερο χώρο αποσκευών, αφού τα 340 λίτρα, παρά το εκμεταλλεύσιμο σχήμα και την ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα, είναι λίγα συγκριτικά με του ανταγωνισμού.

Η 300 4Matic έχει…

…έναν δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, άρα και τη λεγόμενη ηλεκτρική τετρακίνηση. Αυτός είναι σύγχρονος και η ισχύς του συνεχίζει να μην ανακοινώνεται, παρά μόνο η συνδυαστική του συνόλου, που αγγίζει τους 228 ίππους και τα 390 Nm ροπής. Ίδια και απαράλλακτη με το μοντέλο που είχαμε δοκιμάσει πριν από έναν χρόνο, όπως επίσης και οι επιδόσεις. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται στα πάνω από ικανοποιητικά 7,7 δευτερόλεπτα και η τελική περιορίζεται στα 160. Οι επιδόσεις της και η αίσθησή της δεν ενθουσιάζουν, η 300άρα EQA είναι όμως σίγουρα σβέλτη και η επιτάχυνσή της αρκετά πειστική για τα νούμερα που ανακοινώνονται. Ένα βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ με τα πρόγραμμα Normalή Sport και εκτοξεύεσαι μπροστά, προσπερνώντας με ευκολία τα προπορευόμενα αυτοκίνητα και με μόνο Stop να είναι αυτό του κόφτη της τελικής.

Όσον αφορά την κατανάλωση, με την μπαταρία των 66,5 ωφέλιμων kWh, ακόμα και με τις ενδείξεις να χτυπούν συναγερμό για τη θερμοκρασία (έτυχε να την δοκιμάζουμε στον πρόσφατο καύσωνα), διαπιστώσαμε ότι η διαχείριση ενέργειας είναι καλύτερη και πλέον απαιτεί 1 kWh λιγότερη για κάθε 100 χιλιόμετρα, άρα υπολογίστε κάπου στις 17. Βέβαια, με τα 40άρια και τον κλιματισμό τα 20άρια ήταν αυτά που βλέπαμε περισσότερο. Συνολικά, καταφέραμε να ξεζουμίσουμε από την μπαταρία κοντά στα 400 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.

Οι χρόνοι φόρτισης έχουν παραμείνει ίδιοι ακριβώς με την προηγούμενη και μπορείτε να τους δείτε στον πίνακα παρακάτω. Αυτό που έχει προστεθεί είναι η λειτουργία Plug & Charge της υπηρεσίας Mercedes me Charge, στην οποία δεν χρειάζεται η εφαρμογή σε smartphone για την έναρξη της φόρτισης.

Ακόμα πιο εκλεπτυσμένη και άνετη είναι η οδηγική της συμπεριφορά, χωρίς η Mercedes να έχει κάνει μεγάλες επεμβάσεις στο πλαίσιο ή τις αναρτήσεις. Η ποιότητα κύλισης είναι βελτιωμένη, όπως και η ηχομόνωση, ενώ δεν ακούγονται και τα ελαστικά. Πλέον απομονώνεσαι τελείως από το περιβάλλον και νιώθεις ότι αιωρείσαι όταν η άσφαλτος είναι καλή. Η ανάρτηση με τα συμβατικά αμορτισέρ, από την άλλη, του στάνταρ εξοπλισμού, μπορεί να διαβάζει σωστά το δρόμο, όμως είναι πιο σφιχτή απ’ ό,τι της ταιριάζει και εντός πόλης θα ακουστεί στις εγκάρσιες. Παραμένει επίσης ευέλικτη για το μέγεθός της στον αστικό ιστό και με εξαιρετική ορατότητα. Σε πιο γρήγορο ρυθμό σου δίνει σιγουριά και έχει αρκετή πρόσφυση, με την τετρακίνηση και τα ηλεκτρονικά συστήματα να συμμετέχουν όποτε ο δρόμος είναι γλιστερός άμεσα και ανεπαίσθητα. Το τιμόνι είναι καλό σε αίσθηση και ακρίβεια, όμως το πεντάλ του φρένου παραμένει σπογγώδες. Αλλαγή παρατηρήσαμε και στη λειτουργία της αναγεννητικής πέδησης, όπου στο «δυνατό» επίπεδο επιβραδύνει αρκετά πιο απότομα, κάνοντας τους επιβάτες να νομίζουν ότι φρενάρεις χωρίς λόγο στο άφημα του γκαζιού. Αν το συνηθίσεις όμως, εξυπηρετεί αρκετά, ακόμα και αν δεν επιβραδύνει μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση. Σε γενικές γραμμές πρόκειται για μια ξεκάθαρα ποιοτική αναβάθμιση στο δρόμο, με την EQA να κάνει τις πολύωρες διαδρομές μια ξεκούραστη διαδικασία, απομακρύνοντας οδηγό και επιβάτες από τη βαβούρα της καθημερινότητας.

Συμπέρασμα

Με πιο φρέσκια εμφάνιση, βελτιώσεις στην ποιότητα και περισσότερο εξοπλισμό, η ανανεωμένη EQA στην τετρακίνητη έκδοση με τους 228 ίππους προσφέρει ικανοποιητική αυτονομία και καλές επιδόσεις. Επειδή όμως η αυτονομία είναι αυτή που μετράει σε ένα ηλεκτρικό SUV και επειδή ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός, καλύτερα να κοιτάξετε την έκδοση 250+ εάν κλίνετε προς το «μικρό» ηλεκτρικό αστέρι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρες

Εμπρός, ασύγχρονος ηλεκτρικός

Πίσω, σύγχρονος ηλεκτρικός

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 228 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 395 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους τέσσερις τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης 

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 160 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7.7 δλ.

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου, ενεργειακή χωρητικότητα 69.7 kWh (66.5 ωφέλιμες)

Αυτονομία

459 χλμ. (WLTP)

380 χλμ. (δοκιμής)

Κατανάλωση ενέργειας

16.7kWh/100 χλμ. (WLTP)

18kWh/100 χλμ. (δοκιμής)

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.463 x 1.834 x 1.620

Μεταξόνιο: 2.729 χιλ.

Βάρος: 2.105 κιλά

Χώρος αποσκευών

340 λ.

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση: 53.500 ευρώ

(Χωρίς την κρατική επιδότηση)

Όλες οι ειδήσεις

ADAS ή ηλεκτρονικά συστήματα βοήθειας στην οδήγηση: Τι προσφέρουν, πως λειτουργούν

Δοκιμή Subaru Solterra: Αν…

Νέοι κανονισμοί για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα στα ελληνικά πλοία

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο