ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή MC20: Maserati is back! [Video]

Η Maserati επιστρέφει στην κατηγορία των supercars με τον πιο θεαματικό τρόπο και ξεκινά ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της.

Είχαμε πολλά χρόνια να δούμε ένα supercar από τη Maserati. Πόσω μάλλον, ένα κεντρομήχανο διθέσιο supercar. Τα τελευταία χρόνια, η εταιρία από τη Μόντενα είχε επαναπαυθεί στην επιτυχία της Gran Turismo και στη συνεργασία της με τη Ferrari. Ως αποτέλεσμα, έστρεψε την προσοχή της στην αύξηση της κερδοφορίας, παρουσιάζοντας οικογενειακά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων 2 SUV.

Βέβαια, η Ferrari είχε αποχωρήσει από τον όμιλο FCA (που μετά από μια συγχώνευση έγινε Stellantis) το 2015. Από τότε, ήταν απλώς θέμα χρόνου το πότε θα διακόψει τη συνεργασία της με τη Maserati. Αυτό συνέβη το καλοκαίρι του 2022, «αναγκάζοντας» τη Maserati να επενδύσει στη κατασκευή ενός δικού της κινητήρα για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες αδράνειας. Και μη γελιέστε, αυτό δεν είναι ένα εύκολο task.

Μαζί με τον νέο κινητήρα όμως, χρειαζόταν και ένα halo car για να τον εκθειάσει. Μπορεί να έχετε ακούσει για τις «ναυαρχίδες» κάθε μάρκας, αλλά τι είναι ένα halo car; Ενώ και οι δύο αντιπροσωπεύουν τις μάρκες τους, ένα halo car είναι ένας ειδικός τύπος αυτοκινήτου που εκφράζει τη δύναμη του κατασκευαστή του στο να καινοτομεί και να εντυπωσιάζει. Τα halo cars ξεχωρίζουν από τη «μάζα» με χαρακτηριστικά που μπορεί να μην ταιριάζουν στην καθημερινή οδήγηση, αλλά δείχνουν όλα όσα μπορεί να πετύχει η συγκεκριμένη μάρκα. Σκεφτείτε τα αυτοκίνητα halo ως μια κινούμενη διαφήμιση που υποστηρίζεται από πολύ εντυπωσιακές προδιαγραφές και σχεδιασμό.

Και κάπως έτσι, στα τέλη του 2020, αποκάλυψε την MC20. Ένα πανέμορφο κεντρομήχανο supercar που ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στη μεγάλη ιστορία της Maserati. Το MC στον τίτλο της στέκει για το Maserati Corse, το αγωνιστικό τμήμα της εταιρίας, και το 20 για τη χρονιά που παρουσιάστηκε. Είναι το πρώτο μοντέλο της Maserati με πλαίσιο τύπου carbon tub, το οποίο μάλιστα αναπτύχθηκε και κατασκευάζεται από την Dallara, μία περίφημη ιταλική εταιρία με μεγάλη ιστορία στα ανθρακονήματα, ή, με άλλα λόγια, από τους ειδικούς του θέματος.

Ο σχεδιασμός της κρύβει πολύ περισσότερα από μια όμορφη εμφάνιση. Για να τελειοποιηθεί, χρειάστηκαν περισσότερες από 2.000 ώρες σε αεροδυναμικό τούνελ, ενώ το 97% της ανάπτυξής του έχει γίνει ψηφιακά με μια διαδικασία που η Maserati αποκαλεί Virtual Vehicle Dynamics Development. Το παρουσιαστικό της χωρίζεται ουσιαστικά στα δύο:

Το πάνω μέρος – Η ομορφιά

Το πάνω κομμάτι, ακόμη και αν βοηθά στις επιδόσεις της MC20, επικεντρώνεται στην αισθητική. Εδώ βλέπουμε τις εντυπωσιακές καμπύλες του αμαξώματος, τις επιθετικές εισαγωγές αέρα στο καπό, αλλά και ακριβώς πίσω από τις πόρτες της. Οι πόρτες, μάλιστα, σύμφωνα με τη Maserati, ανοίγουν προς τα πάνω για να υποστηρίξουν τις προσθήκες ανθρακονήματος τόσο χαμηλά! Το πίσω μέρος είναι μαγευτικό, με τις απαλές γραμμές, τα δυναμικά, φαρδιά LED φώτα και τις δύο συμμετρικές απολήξεις των εξατμίσεων.

Φυσικά, το αμάξωμα στολίζεται με τρίαινες, καθώς, εκτός από το εμπρός σήμα, έχουμε τρίαινες και στα πλάγια, πάνω από τις εισαγωγές. Η αγαπημένη μου λεπτομέρεια, βέβαια, είναι η τρίαινα που σχηματίζεται από τα κοψίματα που έχει το πλαστικό κάλυμμα του κινητήρα.

 

Το κάτω μέρος – Οι επιδόσεις

Η κάτω πλευρά επικεντρώνεται στην αεροδυναμική και τη μεγιστοποίηση του downforce. Εδώ έχουμε εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος, το οποίο έχει σμιλευτεί με τον ιδανικό τρόπο για να «γλιστράει» κάτω από τον αέρα και να μπορεί να μεγιστοποιεί την πρόσφυσή του, πέρα από το μηχανικό κομμάτι της.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με το έξτρα πακέτο ανθρακονημάτων, που, μεταξύ άλλων, κάνει carbon τον πίσω προφυλακτήρα και το πλαίσιο των εξατμίσεων, χαρίζοντάς του μια άκρως εντυπωσιακή εμφάνιση.

Οι περισσότερες λεπτομέρειες της MC20 σχηματίζουν τρίαινες: Πέρα από το μεγάλο έμβλημα στο εμπρός μέρος (που δυστυχώς κρύβει λίγο η πινακίδα κυκλοφορίας), οι ακτίνες στις ζάντες σχηματίζουν επίσης τρίαινες, ενώ το αγαπημένο μου χαρακτηριστικό βρίσκεται στο πίσω παράθυρο, το οποίο είναι κατασκευασμένο από πλαστικό (και όχι lexan, γιατί κιτρινίζει) και έχει τρύπες για να διώχνει τη θερμότητα του κινητήρα. Αυτές οι τρύπες σχεδιάζουν επίσης μια τρίαινα!

Το εσωτερικό της είναι οδηγοκεντρικό και πολυτελές. Όπου και αν κοιτάξεις, βλέπεις δέρμα, alcantara ή ανθρακονήματα, ενώ ο σχεδιασμός του είναι στιλάτος και σου δίνει μια αίσθηση ευρυχωρίας. Με εντυπωσίασε η υψηλή ποιότητα της συναρμολόγησης σε όλη την καμπίνα, αλλά και ο φουτουριστικός χαρακτήρας του, που φιλοξενεί τρεις οθόνες!

Πίσω από το τιμόνι, βρίσκεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, με όμορφα γραφικά και σχέδια. Μπορεί να προβάλλει διαφορετικές πληροφορίες ή το χάρτη, ενώ αλλάζοντας προγράμματα οδήγησης αλλάζει και η εμφάνιση του στροφόμετρου.

Η οθόνη αφής του συστήματος infotainment είναι απλή και εύκολη στη χρήση, ενώ περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, από τη μουσική μέχρι τον κλιματισμό και τα θερμαινόμενα καθίσματα. Πρόκειται για ένα σύστημα που έχουμε ξαναδεί σε μοντέλα του ομίλου Stellantis και μας αρέσει αρκετά. Έχει αξιοπρεπή ταχύτητα απόκρισης και καλή ανάλυση.

Τα θερμαινόμενα, bucket καθίσματα της MC20 κατασκευάζονται από τη Sabelt, ενώ η επιλογή χρωμάτων ταιριάζει με αυτή του εξωτερικού αμαξώματος, καθώς η alcatara δείχνει σαν να «σκίζεται» και να εμφανίζεται από μέσα το πορτοκαλί δέρμα. Πολύ άνετα καθίσματα, με καλή πλευρική στήριξη εκεί όπου αυτή χρειάζεται.

Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2020, είχε έναν περιστροφικό μοχλό για την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης. Αυτός αντικαταστάθηκε από μια οθόνη αφής για το 2023, χαρίζοντάς του ένα πιο μοντέρνο look. Ακόμη πρέπει να την περιστρέψεις για να αλλάξει πρόγραμμα οδήγησης, αλλά πλέον για να κλείσεις τον έλεγχο πρόσφυσης πατάς παρατεταμένα στην οθόνη.

Ο μεσαίος καθρέπτης δεν θα μπορούσε να αντικατοπτρίσει πολλά πράγματα από μόνος του, λόγω του σχεδιασμού της MC20. Έτσι η Maserati τον έκανε οθόνη, που προβάλλει την εικόνα από μία κάμερα που βρίσκεται στο πίσω μέρος, κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα. Ένα χαρακτηριστικό που μέχρι σήμερα είχαμε δει μόνο με υπερπολυτελή SUV.

Με alcantara στα πλάγια και ανθρακονήματα στο υπόλοιπο στεφάνι, η επένδυση του τιμονιού σε «αναγκάζει» να το κρατάς σωστά. Διαθέτει κουμπιά για το cruise control και τη μουσική ή το τηλέφωνο, αλλά και για την πιο σημαντική λειτουργία για τη καθημερινή οδήγηση, το Nose Lift, που σηκώνει τις εμπρός αναρτήσεις για να ευκολότερη πρόσβαση σε ράμπες με έντονη κλίση. Λίγο χαμηλότερα, βρίσκουμε το κουμπί Start/Stop για τον κινητήρα αριστερά και το κουμπί για το Launch Control δεξιά.

Η ουσία της MC20, βέβαια, δεν βρίσκεται στο σχεδιασμό ή το εσωτερικό της, αλλά στην οδηγική της αίσθηση. Μάλιστα, με τη διαδρομή που επιλέξαμε, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τη Maserati μας σε διαφορετικές καταστάσεις και να ανακαλύψουμε τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της. Ουσιαστικά, καταφέρνει να συνδυάσει τα χαρακτηριστικά ενός πολυτελούς grand tourer και ενός δυναμικού supercar με έναν μοναδικό τρόπο και εναλλάσσεται μεταξύ των δύο «προσωπικοτήτων» με ένα απλό γύρισμα του επιλογέα προγράμματος οδήγησης.

Στο πρόγραμμα οδήγησης Normal (και στο Wet, που μειώνει τη δύναμη της MC20 περίπου στο μισό) είναι ένα εντυπωσιακά άνετο αυτοκίνητο, με όρεξη να καλύψει ατελείωτα χιλιόμετρα (παρά τη σχετικά μικρή δεξαμενή καυσίμων, που σε αναγκάζει να κάνεις συχνές στάσεις ανεφοδιασμού). Κάθεσαι σε αναπαυτικά καθίσματα, οι αναρτήσεις αποσβένουν πολύ καλά τις κακοτεχνίες του δρόμου, η ποιότητα κύλισης και το επίπεδο ηχομόνωσης είναι εξαιρετικά. Αντίθετα με τα περισσότερα supercars, διαθέτει όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που κάνουν ένα ταξίδι πιο ξεκούραστο, και μάλιστα προσφέρει καλύτερη ορατότητα, καθώς ο μεσαίος καθρέφτης μέσα στην καμπίνα είναι μια οθόνη που προβάλλει την εικόνα μιας κάμερας που βρίσκεται στο πίσω μέρος.

Ή του ύψους, ή του βάθους!

Η Maserati, άλλωστε, έχει παράδοση στα grand tourers, καθώς επί σειρά ετών ήταν η βασική κατεύθυνσή της, με μοντέλα όπως η GranTurismo. Άρα αυτό ήταν το… εύκολο κομμάτι για την MC20. Η -ευχάριστη- έκπληξη έρχεται όταν επιλέξεις το Sport πρόγραμμα οδήγησης, ή ακόμη και το «απόλυτο» Corsa Mode, που έχει σχεδιαστεί για οδήγηση στην πίστα.

Με το που γυρίσεις το διακόπτη, η MC20 «ζωντανεύει» και ξαφνικά μετατρέπεται σε ένα διαφορετικό αυτοκίνητο: τα πετάλια γίνονται πιο ευαίσθητα, το τιμόνι βαραίνει, οι αναρτήσεις σκληραίνουν σημαντικά και, φυσικά, ο κινητήρας γίνεται πιο νευρικός και η ροή του αέρα στο σύστημα της εξάτμισης ελευθερώνεται για βελτιωμένο ήχο.

Και τότε συνειδητοποιείς πως έχεις 630 ίππους σε ένα πολύ ελαφρύ και καλοστημένο αυτοκίνητο, που σε προκαλεί να το οδηγήσεις δυναμικά, αλλά σίγουρα όχι κοντά στα όριά του σε δημόσιους δρόμους, καθώς καταλαβαίνεις αμέσως πως με την άμεση ροπή του από χαμηλά στις στροφές… «δαγκώνει»! Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να το απολαύσεις σε μια βόλτα στα βουνά.

 

Το τρομερό σύστημα διεύθυνσης και η στιβαρότητα που του χαρίζει το carbon tub έχουν ως αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο με απίστευτη πρόσφυση στο εμπρός μέρος, που μπορεί να αλλάζει κατεύθυνση ακαριαία. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό τής επιτρέπει να στρίβει με απόλυτη σταθερότητα, αλλά την κάνει και πολύ «παιχνιδιάρικη» όταν κλείσεις τα ηλεκτρονικά, καθώς είναι πάντα πρόθυμη να ανοίξει λίγο περισσότερο τον άξονα στροφής των πίσω τροχών. Το γεγονός ότι χρειάζεται λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από τη στάση στα 100 χλμ./ώρα (χρησιμοποιώντας το launch control) ή ότι έχει τελική ταχύτητα τα 325 χλμ./ώρα είναι ασήμαντο μπροστά στην ατελείωτη δύναμη και ευκινησία που έχει, όταν βρεις το ρυθμό σου οδηγώντας την. Το κερασάκι στην τούρτα είναι ο μαγευτικός ήχος του Nettuno, καθώς έχεις τις εισαγωγές του αέρα δίπλα στο κεφάλι σου και δυνατές εξατμίσεις, που σου χαρίζουν μια ποικιλία ήχων που αναβαθμίζουν τη συνολική εμπειρία.

Η απόλυτη ισορροπία

Είναι δύσκολο να βρεις τη χρυσή τομή ανάμεσα σε άνεση και επιδόσεις, αλλά με την MC20 η Maserati απέδειξε πως δεν χρειάζεται συμβιβασμούς όταν κατασκευάζεις ένα καλό αυτοκίνητο. Μπορεί στη δοκιμή μου να το αποκάλεσα supercar πολλές φορές, αλλά η ίδια η εταιρεία δηλώνει πως η MC20 είναι ένα super sports car, θέλοντας να δείξει πως δεν έχει θυσιάσει την άνεση στο βωμό των επιδόσεων.

Αντίθετα με πολλούς άλλους κατασκευαστές, που φτιάχνουν αγωνιστικά αυτοκίνητα για το δρόμο, η Maserati δημιούργησε κάτι που μπορείς να ευχαριστηθείς σε κάθε περίσταση, ακόμη και καθημερινά.

MC12 Livery Pack

Το συγκεκριμένο χρώμα δεν ανήκει στη βασική παλέτα των 6 επιλογών με τις οποίες διατίθεται η MC20. Πρόκειται για ένα δείγμα της δουλειάς του τμήματος Fuoriserie, το οποίο ειδικεύεται στην απόλυτη εξατομίκευση των αυτοκινήτων της μάρκας, κάνοντας τα όνειρα του κάθε αγοραστή πραγματικότητα.

Επιπλέον, η MC20 της δοκιμής μας διαθέτει τo «MC12 Livery Pack», το οποίο της χαρίζει γυαλιστερές πορτοκαλί και μαύρες ματ λεπτομέρειες στο καπό και τα πλάγια του αμαξώματος, οι οποίες ταιριάζουν τέλεια με τις καμπύλες του αυτοκινήτου.

Αυτό το πακέτο χρωμάτων αποτίνει φόρο τιμής στην MC12 του 2004, το «δίδυμο αδελφάκι» της Ferrari Enzo και το πρώτο αυτοκίνητο της Maserati που έφερε το «MC» στον τίτλο του. Χρησιμοποιούσε έναν ατμοσφαιρικό V12 6 λίτρων για να αποδώσει 624 ίππους και ήταν ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για την εταιρία στο χώρο του motorsport. Στην αγωνιστική της έκδοση, πέρα από το κλασικό μπλε, ήταν επίσης διαθέσιμη με το συγκεκριμένο έντονο πορτοκαλί χρώμα.

Υπάρχουν διάφορες επιλογές για livery, με άλλες να προσθέτουν «αγωνιστικές» ρίγες ή μπλε λεπτομέρειες χαμηλά στο αμάξωμα.

Όλες οι ειδήσεις

Abarth και Stellantis συμμαχούν για τον πιο ισχυρό «σκορπιό» ever!

Ferrari: Εντόπισε το… μυστικό της Red Bull

Το νέο Hyundai Ioniq 5 έρχεται… «με τις πόρτες» κυριολεκτικά!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο