Το Mazda 2 Hybrid ανανεώθηκε στα σημεία και με ένα από τα κορυφαία υβριδικά συστήματα της αγοράς διεκδικεί τη θέση που του αξίζει!
Του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου / Φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος
Το Mazda 2 Hybrid, αν και μοιράζεται εν μέρει το ίδιο όνομα με το μικρότερο μοντέλο της μάρκας, διαφοροποιείται πλήρως από αυτό, καθώς εισάγει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στα πλήρως υβριδικά σύνολα. Δανειζόμενο τη γνώριμη σχεδίαση του Toyota Yaris στο πλαίσιο της αμοιβαίας συμφωνίας που υπογράφηκε το 2015, το ανανεωμένο Full Hybrid supermini της Mazda καταφέρνει να κινείται με πολύ χαμηλές καταναλώσεις, προσφέροντας ωστόσο και οδηγική ικανοποίηση.
Ενδιαφέρουσες αλλαγές
Την ευθύνη για τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του ανανεωμένου Mazda 2 Hybrid φέρει το European Design Studio της Mazda στη Γερμανία, που «τόνωσε» στα σημεία το ήδη γνώριμο σουλούπι του μοντέλου. Το εμπρός μέρος κοσμούν ένας επανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, όπου σε πρώτο πλάνο φιγουράρει η επιβλητική μάσκα με το μοτίβο των πέντε σημείων, και οι προβολείς LED, που τονίζουν τη σπορτίφ αύρα του αυτοκινήτου. Από το πλάι οι μαύρες ζάντες αλουμινίου πολλαπλών ακτίνων 17 ιντσών της έκδοσής μας συνιστούν σημείο αναφοράς, καθώς γεμίζουν τους φουσκωμένους θόλους και αναδεικνύουν ακόμα παραπάνω τις ρευστές γραμμές του ντιζάιν του αυτοκινήτου.
Το πίσω μέρος φανερώνει επίσης ορισμένες αλλαγές, με τον επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και τη φάσα που τοποθετείται μεταξύ των πίσω (LED) φώτων να είναι πλέον φινιρισμένα στο χρώμα του αμαξώματος, αντί για μαύρα.
Το εσωτερικό δεν φέρει σημαντικές αναβαθμίσεις από το απερχόμενο μοντέλο, με τις μοναδικές να αφορούν τις οθόνες του συστήματος infotainment και του πίνακα οργάνων, που πλέον μετρούν 9 και 7 ίντσες, αντίστοιχα. Αμφότερες διαθέτουν πληθώρα επιλογών εξατομίκευσης, ενώ είναι πολύ εύκολη είναι και η πλοήγηση σε αυτές. Κατά τα λοιπά, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αρκετά καλά (συνδυασμός μαλακών και σκληρών πλαστικών) με τη συναρμολόγηση αυτών να βρίσκεται στην κορυφή της κατηγορίας. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά χαμηλή, όμως ρυθμίζεται πλήρως (αν και η ρύθμιση της πλάτης είναι κλιμακωτή), και η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις περιμετρικά του οχήματος πολύ καλή.
Εξοπλισμός
Η Mazda φρόντισε να προικίσει το 2 Hybrid με πέντε εκδόσεις που δεν αφήνουν κανένα ψεγάδι. Το δικό μας μοντέλο ήταν εξοπλισμένο στην προτελευταία έκδοση Homura που στα ιαπωνικά σημαίνει φλόγα και διέθετε τα εξής:
Προβολείς LED, με αυτόματο έλεγχο μεγάλης σκάλας, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, πίσω φιμέ παράθυρα, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω με λειτουργία αυτόματης πέδησης και κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, Adaptive Cruise Control, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου με προειδοποίηση για την κίνηση στο πίσω μέρος, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας/υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, εσωτερικός καθρέπτης με αυτόματη μείωση φωτεινότητας, θερμαινόμενα μπροστά καθίσματα και δερμάτινο θερμαινόμενο τιμόνι.
Πάσης φύσεως
Ανασηκώνοντας το καπό, συναντούμε απαράλλαχτο το γνώριμο τεχνολογικό ατού – του πολυαγαπημένου στους Έλληνες αγοραστές Toyota Yaris. Το πολυδοκιμασμένο σύνολο απαρτίζεται από έναν τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.490 κ.εκ. 92 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 120 Nm μεταξύ 3.600-4.800 σ.α.λ. (που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson) και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων, που λειτουργεί και ως γεννήτρια.
Λειτουργώντας συνδυαστικά, αποδίδουν 116 ίππους και 169 Nm ροπής, που μεταφέρονται στον εμπρός άξονα μέσω ενός κιβωτίου διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που η εταιρία ονομάζει e-CVT. Με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα (και τα ντεσιμπέλ να ανεβαίνουν ακατάπαυστα) το Mazda 2 Hybrid θα επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα και θα συνεχίσει τη διαδικασία έως ότου το ταχύμετρο να καταλαγιάσει στα 175 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
Τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport) παραμετροποιούν αισθητά τον τρόπο λειτουργίας του συνόλου, κάτι που μεταφράζεται τόσο σε οικονομία όσο και επιδόσεις. Εμείς πάντως, αναζητώντας το κάτι παραπάνω όσον αφορά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, κλειδώσαμε στο «Sport», που προσφέρει με διαφορά τις πιο άμεσες αποκρίσεις και εμπλέκει εντονότερα τη λειτουργία του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Σχετικά με το σημαντικότερο ίσως θέμα -αυτό της κατανάλωσης-, αξίζει να αναφέρουμε πως με το κλιματιστικό να δουλεύει συνεχώς και το δεξί πεντάλ να γρατζουνάει συχνά-πυκνά τη μοκέτα, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,1 λίτρα/ 100 χιλιόμετρα, ενώ με πολύ πιο ήπια οδήγηση τα 4,0 λίτρα ήταν τιμή που μας εντυπωσίασε πλήρως, αν και θα θέλαμε να μπορούμε να οδηγούμε περισσότερο κατά βούλησή μας στην αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, χωρίς αυτή να απενεργοποιείται τόσο εύκολα, ακόμα και με την επιλογή της από το σχετικό κουμπί. Το πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 0,76 kWh και βάρους 21,5 κιλών που βρίσκονται στο πίσω μέρος, κάτω από τα καθίσματα, αυτοφορτίζεται σε μεγάλο βαθμό και από την έντονη αναγεννητική πέδηση του μοντέλου, ειδικά όποτε είναι επιλεγμένο το Β στο κιβώτιο.
Ιάπωνας στρατιώτης
Οδηγικά το Mazda 2 Hybrid θα ικανοποιήσει τους πάντες με την πολιτισμένη συμπεριφορά του και πάνω απ’ όλα το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει στους επιβάτες του. Η ρύθμιση της ανάρτησης με τα γόνατα McPherson εμπρός και τον επαναμελετημένο ημιάκαμπτο άξονα πίσω προσφέρει απόλυτη σταθερότητα στο αμάξωμα των 1.105 κιλών, ελαχιστοποιώντας τις κλίσεις.
Ωστόσο τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά 205/45 των 17 ιντσών θα κάνουν την παρουσία τους αισθητή από τις πρώτες κιόλας λακκούβες. Το ωραίο σε αίσθηση τιμόνι διαθέτει σωστή πληροφόρηση, θα μπορούσε όμως να είναι ακόμα πιο άμεσο ειδικά στα λίγα χιλιόμετρα. Τέλος, το σύστημα πέδησης απαρτίζουν τέσσερα δισκόφρενα που εκπληρώνουν με σαφήνεια το έργο τους.
Συμπέρασμα
Τα 26.636 ευρώ που κοστίζει το αυτοκίνητο της δοκιμής μας πράγματι είναι ένα αξιοσέβαστο ποσό που ο δυνητικός αγοραστής θα πρέπει σίγουρα να αξιολογήσει, αν και προσφέρει ένα πληρέστατο πακέτο εξοπλισμού, με την πιο ολοκληρωμένη τεχνολογικά συνοδεία. Εμείς θα προτείνουμε μια παραχώρηση από πλευράς εξοπλισμού στην έκδοση, μειώνοντας έτσι το κόστος σημαντικά, όπου κοντά στην εισαγωγική τιμή των 20.923 ευρώ, το Mazda 2 Hybrid συνιστά ίσως την πιο ολοκληρωμένη λύση για όσους επιθυμούν να εισέλθουν στις υβριδικές μετακινήσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος
Ατμοσφαιρικός, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.490 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 92 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 120 Nm/3.600-4.800 σ.α.λ.
Ηλεκτροκινητήρας
Μέγιστη ισχύς: 80 ίπποι/3.995-5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 141 Nm /0-3995 σ.α.λ.
Συνδυαστική απόδοση υβριδικού συστήματος
Μέγιστη ισχύς: 116 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 169 Nm
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο CVT
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,7 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 3,8-4,3 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 5,1 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 87-97 γρ./ χλμ.
Pεζερβουάρ
36 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 3.940 x 1.745 x 1.500
Μεταξόνιο χλστ.: 2.560
Βάρος: 1.105 κιλά
Χώρος αποσκευών
286 λίτρα
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση (Prime Line): 20.923 ευρώ
Έκδοση δοκιμής (Homura): 26.636 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6T 198PS: Βιταμινούχο!
Ντεμπούτο για το πρώτο ηλεκτρικό MINI John Cooper Works
Η νέα Alfa Romeo Junior διαθέσιμη στην Ελλάδα με τιμή από €29.900!