ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Lynk & Co 01: Ένας Ευρωπαίος από… την Κίνα

dokimi-lynk-co-01-enas-evropaios-apo-tin-kina-732473

Το ντεμπούτο της Lynk & Co στην Ευρώπη γίνεται με το μοντέλο 01,  ένα plug-in υβριδικό SUV που διαφοροποείται με ιδιαίτερο τρόπο

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου, Φωτογραφίες Δημήτρης Μανώλαρος  

Το 01 (μηδέν ένα) είναι το πιο απλό όνομα που θα μπορούσαν να δώσουν στο πρώτο μοντέλο που φτάνει στην Ευρώπη από τη Lynk & Co, η οποία το χαρακτηρίζει μάλιστα ως το… πρωτότοκό της. Φυσικά, ο εξυπνότερος τρόπος να διεισδύσει στην ευρωπαϊκή αγορά είναι με ένα plug-in υβριδικό SUV μεσαίων διαστάσεων. Και για να ξεχωρίσει στην πληθώρα μοντέλων της κατηγορίας, το 01 διαφοροποιείται με μερικούς ιδιαίτερους τρόπους.

Πρώτος και βασικότερος είναι η διαδικασία της αγοράς του. Αντίθετα με κάθε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής, η μοναδική δυνατότητα εξατομίκευσης που προσφέρει το 01 αφορά το χρώμα αμαξώματος, με… δύο επιλογές, μαύρο ή μπλε. Αυτό σημαίνει ότι ο εξοπλισμός που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε ως προαιρετικό στον γερμανικό του ανταγωνισμό, στο 01 είναι standard, με ανέσεις όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα, η πανοραμική ηλιοροφή, αλλά ακόμη και ζάντες 20 ιντσών. Αυτό το γεγονός, από μόνο του, του χαρίζει ένα εξαιρετικό προβάδισμα στην κατηγορία και μια σωστή επιλογή για έναν αγοραστή που αναζητά Value-For-Money.

Πριν εμβαθύνουμε στο 01, ας δούμε μερικές πληροφορίες για τη Lynk & Co, την εταιρία που το κατασκευάζει. Πρόκειται για μια κινέζικη μάρκα που ιδρύθηκε το 2016, εδρεύει στη Σουηδία και ανήκει στον τεράστιο όμιλο Geely, όπως η Volvo ή η Lotus. Τα μοντέλα της, λοιπόν, σχεδιάζονται στη Σουηδία και κατασκευάζονται στη Κίνα. Μπορεί να έχετε δει το συγκεκριμένο μοντέλο αν έχετε ταξιδέψει στην Ευρώπη τα τελευταία 2 χρόνια, αλλά επίσημα, λανσαρίστηκε στην Ελλάδα μέσα στο καλοκαίρι που μας πέρασε και είναι το μοναδικό μοντέλο που προσφέρεται στην Ευρώπη μέχρι στιγμής.

Σε άλλες αγορές (αλλά όχι ακόμη στην ελληνική) η Lynk & Co έχει ξεχωρίσει με έξυπνες υπηρεσίες ,όπως η δυνατότητα να νοικιάζεις το αυτοκίνητό σου σε άλλους, δημιουργώντας μια πηγή εισοδήματος, ή η επιλογή απόκτησής του πληρώνοντας μια μηνιαία συνδρομή κατευθείαν στην εταιρία , σε μια απλοποιημένη μορφή leasing. Επίσης, αξίζει να αναφέρουμε πως η μάρκα δεν διαθέτει εκθέσεις αλλά «Spaces», όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να γνωρίσουν τη μάρκα και το μοντέλο της.

Ευρωπαϊκό στιλ

Πίσω τώρα στο 01: Η εμφάνισή του είναι εκκεντρική και ξεχωρίζει στο δρόμο. Ενώ έχουμε οδηγήσει και μοντέλα από άλλες μάρκες όταν «πατούν» για πρώτη φορά στη χώρα μας, το 01 αποτέλεσε ένα conversation starter πολύ περισσότερες φορές από ό,τι περιμέναμε. Τα εμπρός φώτα ημέρας είναι επιθετικά και ασυνήθιστα (και μπορείς να τα δεις από τη θέση του οδηγού!), ενώ οι προβολείς βρίσκονται λίγο χαμηλότερα και σχεδόν κρύβονται μέσα στη μάσκα, η οποία μου θυμίζει λίγο αυτή του… Dodge Charger!

Στο πίσω μέρος τα φώτα είναι φουτουριστικά, ενώ οι συμμετρικές απολήξεις εξατμίσεων στην άκρη του προφυλακτήρα βγάζουν μια sport αίσθηση. Μία έξυπνη λεπτομέρεια, είναι πως το καπάκι για τη θύρα φόρτισης του υβριδικού συστήματος «μεταμφιέζεται» σαν σχάρα στο πλάι του αυτοκινήτου, διατηρώντας το καθαρό look. Και για τη βενζίνη, πάντως, έχουμε κάτι ξεχωριστό, καθώς, αφού ανοίξει το καπάκι, δεν χρειάζεται να ξεβιδώσεις την… κλασική τάπα που ασφαλίζει το ντεπόζιτο. Σε γενικές γραμμές, έχουμε πολλές γαλάζιες λεπτομέρειες σε κάθε πλευρά του αμαξώματος, με τις ζάντες να ξεχωρίζουν χάρη στη διχρωμία τους.

Το εσωτερικό του είναι λιτό και μοντέρνο. Δεν του λείπει τίποτα, ενώ η ποιότητα συναρμολόγησης δείχνει άρτια. Και εδώ, οι γαλάζιες λεπτομέρειες συνεχίζονται με όλες τις ραφές, από τα καθίσματα μέχρι το δερμάτινο τιμόνι. Ακόμη και αν το αμάξωμα είναι λίγο πιο στενό από τον μέσο όρο της κατηγορίας του, διατηρεί μια αίσθηση ευρυχωρίας για όλους τους επιβάτες, κάτι στο οποίο βοηθά σημαντικά και το φυσικό φως, που είναι άφθονο μέσα στην καμπίνα.

Το λογισμικό του συστήματος infotainment έχει εξαιρετική απόκριση και όμορφα γραφικά, αν και η λειτουργία φωνητικών εντολών χρήζει βελτίωσης. Φυσικά, διαθέτει όλες τις τεχνολογίες που βρίσκουμε σε ένα πολυτελές SUV (camera 360 μοιρών εξωτερικά, camera selfie εσωτερικά, πλοήγηση στο Διαδίκτυο κ.λπ.) Σε γενικές γραμμές, είτε αναφερόμαστε στην οθόνη του infotainment είτε γενικότερα στο εσωτερικό του 01, το συμπέρασμα είναι πως είναι άκρως εργονομικά και εύκολα στη χρήση. Τα μενού και οι ρυθμίσεις είναι απλές, ενώ έχουμε φυσικά κουμπιά με συντομεύσεις για τον κλιματισμό και άλλες βασικές λειτουργίες.

Ασιατική τεχνολογία

Το 01 διατίθεται αποκλειστικά με ένα plug-in υβριδικό σύνολο που συνδυάζει έναν τρικύλινδρο 1.500άρη βενζίνης, με έναν ηλεκτροκινητήρα για να αποδώσει 261 ίππους και 545 ΝΜ ροπής στους εμπρός τροχούς. Η περισσότερη δύναμη έρχεται από το ηλεκτρικό μοτέρ και έτσι μπορείς να κινηθείς ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες χωρίς ανάγκη για τον βενζινοκινητήρα, ενώ ταυτόχρονα έχει μεγαλύτερες -από τον ανταγωνισμό- μπαταρίες που μας επέτρεψαν να καλύψουμε σχεδόν 70 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικά. Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές, με το 0-100 να παίρνει περίπου 8 δευτερόλεπτα, αλλά η άμεση ηλεκτρική ροπή τού επιτρέπει να προσπερνά ακόμη και σε ταχύτητες εθνικής οδού.

Πέρα όμως από το κομμάτι του κινητήρα, η αίσθησή του είναι άρτια και η οδήγησή του ευχάριστη. Το τιμόνι έχει το σωστό βάρος και δίνει feedback, ενώ με τη βοήθεια των συστημάτων υποβοήθησης μπορεί και διατηρεί ασταμάτητα την πρόσφυσή του. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης και η επιλογή διατήρησης ή φόρτισης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος. Κάτι που χρήζει βελτίωσης είναι η αίσθηση στα φρένα, που μπερδεύεται με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας: στο πρόγραμμα οδήγησης με την έντονη ανάκτηση, το πετάλι των φρένων υποχωρεί από μόνο του, όταν αφήσεις το γκάζι!

Μάλλον συνηθίζεται, αλλά ένιωσα περίεργα όταν πήγα να πατήσω το φρένο και το πετάλι δεν ήταν εκεί που… το άφησα. Ταυτόχρονα, βέβαια, έχει ένα καλό σύστημα αναρτήσεων, που είναι αρκετά μαλακές και προσφέρουν ωραία κύλιση, αλλά σε κακοτεχνίες σε τραντάζουν αρκετά. Το καλύτερο χαρακτηριστικό για εμένα είναι η ηχομόνωσή του, καθώς με κλειστά τα παράθυρα (με διπλά τζάμια) και χάρη στο υβριδικό σύστημα κίνησης, η καμπίνα γίνεται πραγματικά αθόρυβη. Τέλος, η κατανάλωσή του είναι εξαιρετική στα 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. για τη δοκιμή μας.

Από εμένα είναι «ναι»

Ενώ η χώρα προέλευσης είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τους περισσότερους αγοραστές αυτοκινήτων και ακόμη πολλοί είναι διστακτικοί όταν ακούν «Κίνα», η αλήθεια είναι πως αμφιβάλλω ότι στην αγορά μας υπάρχει άλλο μοντέλο που συνδυάζει αυτό το επίπεδο άνεσης, δύναμης και τεχνολογίας κάτω από τις 50.000€. Για εμένα, είναι και αρκετά όμορφο. Από όποια πλευρά κι αν το κοιτάξεις, είναι δύσκολο να βρεις ελαττώματα στο 01. Στην εποχή που βλέπουμε ένα νέο κινεζικό SUV να έρχεται στην αγορά μας κάθε 2-3 μήνες, η Lynk & Co ξεχωρίζει για τους σωστούς λόγους.

Tεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα (PHEV)

Τρικύλινδρος εν σειρά

Τurbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης

Χωρητικότητα 1.477 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 180 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 265 Nm ροπής/1.500-4.000 σ.α.λ.

Ισχύς ηλεκτροκινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 80 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 160 Nm

Συνδυαστική ισχύς

261 ίπποι

545 Nm ροπής

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7DCTH

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8.0”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 1,2 λίτρο/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 24 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

42 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.541 x 1.952 x 1.694

Μεταξόνιο 2.734 χλστ.

Βάρος 2.350 κιλά

Χώρος αποσκευών

466 λίτρα

Τιμή αγοράς

Από 49.900€

Όλες οι ειδήσεις

Βίντεο-Δοκιμή Lynk & Co 01: Άξιο!

Πρώτες εντυπώσεις από το Audi SQ6 e-Tron: Δυνατό και υπάκουο

Δοκιμάζουμε τη νέα Porsche Taycan 4S: Faster, Higher, Further

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο