Μετά από 4 «συντηρητικές» γενιές, το νέο Lexus RX μάς αποκαλύπτει τη δυναμική του πλευρά, με τη νέα έκδοση F Sport, αποκλειστική για το ισχυρότερο RX500h.
του Θέμη Θεοδωρόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Όταν ακούω για το Lexus RX, το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό μου είναι ότι πρόκειται για τον πρωτοπόρο της υβριδικής τεχνολογίας για τη Lexus (από τη δεύτερη γενιά του και έπειτα), αλλά και γενικότερα για τον όμιλο της Toyota. Ενώ το Prius «στιγματίστηκε» από τους λάτρεις της αυτοκίνησης, το RX έδειξε στην αγορά ότι δεν χρειάζεσαι έναν «διψασμένο» θερμικό κινητήρα για να κινηθείς με άνεση και να έχεις αξιοπρεπείς επιδόσεις. Ποτέ όμως δεν θα το έβλεπα ως ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο με sport χαρακτήρα. Αυτό αλλάζει με τη νέα του γενιά και πιο συγκεκριμένα με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Η ισχυρότερη έκδοση RX500h της γκάμας διατηρεί την αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία που το κάνει να ξεχωρίζει, αλλά έχει στηθεί από τα χέρια του τμήματος F Sport της Lexus. Εάν το ακούτε για πρώτη φορά, να σας ενημερώσω πως επέλεξαν το γράμμα F ως φόρο τιμής στο FujiSpeedway, μια πίστα αγώνων στην Ιαπωνία, που αποτελεί την κύρια τοποθεσία ανάπτυξης των συγκεκριμένων μοντέλων. Ετσι, δηλώνει περήφανα ότι τα συγκεκριμένα μοντέλα αποκλίνουν από τον τυπικό χαρακτήρα της μάρκας, χωρίς όμως να επηρεάζουν την υπόλοιπη γκάμα.
Μοναδική εμφάνιση μέσα-έξω
Ο σχεδιασμός της νέας γενιάς RX είναι εντυπωσιακός, με απαλές γραμμές, αλλά ένα επιβλητικό παρουσιαστικό. Η σιλουέτα του είναι όμορφη και αεροδυναμική, ενώ η «πλασματική» απουσία της κολόνας στο πίσω μέρος τού δίνει μια coupé αίσθηση, χωρίς να μειώνει το χώρο των επιβατών. Η τεράστια μάσκα στο εμπρός μέρος αντικατοπτρίζει την κατεύθυνση που έχει πάρει η Lexus με τα νέα της μοντέλα, αν και ο όγκος πάνω από το σήμα μού θυμίζει λίγο το κεφάλι μιας… φάλαινας beluga, καθώς βγαίνει αρκετά πιο μπροστά από τα φωτιστικά σώματα. Η συγκεκριμένη έκδοση έχει διαφορετικούς προφυλακτήρες από την υπόλοιπη γκάμα, με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα στα πλάγια και διαφοροποιημένο τελείωμα στο κάτω μέρος, όπως επίσης και ζάντες-πλαϊνούς καθρέπτες σε μαύρο χρώμα.
Η ενιαία LED μπάρα στο πίσω μέρος είναι εντυπωσιακή και φιλοξενεί το όνομα της μάρκας με έναν ωραίο τρόπο. Οπως πάντα, οι απολήξεις της εξάτμισης είναι κρυμμένες πίσω από τον προφυλακτήρα, για ένα καθαρό (και οικολογικό) look. Κάτω από το όνομα του μοντέλου γράφει «Direct 4», αναφερόμενο στο σύστημα τετρακίνησης (και όχι στον τετρακύλινδρο κινητήρα του). Κάτι επίσης σημαντικό είναι ότι η Lexus εμπλούτισε την παλέτα των διαθέσιμων χρωμάτων αμαξώματος με ενδιαφέρουσες επιλογές, όπως το «Sonic Copper» και το μαγευτικό «Sapphire Blue» της δοκιμής μας.
Στο εσωτερικό της καμπίνας, βρίσκουμε υλικά υψηλής ποιότητας, συνδυασμένα για ένα μοντέρνο αποτέλεσμα. Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η γιγαντιαία οθόνη 14 ιντσών του συστήματος infotainment, μέσα από την οποία χειριζόμαστε όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως η επιλογή προγράμματος οδήγησης, αλλά και η ρύθμιση για τον κλιματισμό (στην οποία, μάλιστα, έχουμε τις ενδιαφέρουσες λειτουργίες S-Mode και NanoeX, για τη ροή και την ποιότητα του αέρα αντίστοιχα). Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και προσφέρουν πολλές ρυθμίσεις και λειτουργίες άνεσης, ενώ το δερμάτινο τιμόνι έχει στο κάτω μέρος του το έμβλημα F Sport. Μπορεί να είναι μεγαλύτερο από τις προηγούμενες γενιές του, αλλά η φαρδιά κεντρική κονσόλα μειώνει την αίσθηση ευρυχωρίας για τους εμπρός επιβάτες, αλλά τουλάχιστον προσφέρει μεγάλους και πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους.
Για πρώτη φορά τετρακύλινδρο
Η πιο σημαντική αλλαγή για την πέμπτη γενιά του Lexus RX εντοπίζεται στον θερμικό του κινητήρα. Μετά από 25 χρόνια, ο ατμοσφαιρικός V6 των τριών λίτρων αποσύρεται και τη θέση του παίρνει ένας turbo, εν σειρά τετρακύλινδρος 2,4 λίτρων. Σίγουρα, η μάρκα από την Ιαπωνία ακολουθεί την τάση του «downsizing», αλλά με την αύξηση της ισχύος των ηλεκτρικών κινητήρων, ένα πιο βαρύ θερμικό σύνολο ήταν περιττό. Με τον turbo τετρακύλινδρο και δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και έναν στον πίσω άξονα), το RX500h είναι το πιο ισχυρό SUV της Lexus.
Το τμήμα F Sport δεν ασχολήθηκε τόσο με το υβριδικό σύνολο όσο με το στήσιμο του RX500h, χαρίζοντάς του ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, ζάντες 21 ιντσών με λάστιχα επιδόσεων, μεγαλύτερα φρένα με εξαπίστονες δαγκάνες και τετραδιεύθυνση. Είναι μια διαφορετική εμπειρία από αυτή που έχουμε συνηθίσει οδηγώντας ένα Lexus: Αντιδρά άμεσα και αισθάνεσαι μια επιθετικότητα. Η αίσθηση στο τιμόνι του είναι βελτιωμένη και σου επιτρέπει να γνωρίζεις πού βρίσκονται οι τροχοί σου, ενώ τα επίπεδα πρόσφυσης είναι εντυπωσιακά. Ενώ τα RX είχαν πάντοτε έναν υποστροφικό χαρακτήρα, το νέο F Sport στρίβει με ευκολία και εμπνέει σιγουριά στον οδηγό, ενώ τα συστήματα υποβοήθησης λειτουργούν στο παρασκήνιο, χωρίς να αισθάνεσαι την παρέμβασή τους. Οι 6 ταχύτητες στο αυτόματο κιβώτιο ακούγονται λίγες εν έτει 2023, αλλά καταφέρνουν να προσφέρουν μια γραμμική απόδοση της δύναμης, αλλάζοντας γρήγορα και «απαλά», με μια μικρή δόση επιθετικότητας.
Οπως είναι αναμενόμενο, ο νεοσύστατος sport χαρακτήρας της συγκεκριμένης έκδοσης απαιτεί μερικές θυσίες στον τομέα της άνεσης. Ετσι, σε όποιο πρόγραμμα οδήγησης και αν βρεθείς, οι αναρτήσεις συνεχίζουν να είναι σφιχτές και, σε συνδυασμό με το χαμηλό προφίλ των ελαστικών, το αυτοκίνητο αντιδρά έντονα σε λακκούβες και κακοτεχνίες του δρόμου. Σε ταχύτητες εθνικής οδού, βέβαια, αυτό ελαχιστοποιείται και το RX500h γίνεται… καταβροχθιστής αποστάσεων.
Not your typical Lexus
Οπως καταλάβατε, το RX500h F Sport «ξεφεύγει» από την κλασική συνταγή της Lexus για άνετα και οικονομικά αυτοκίνητα, και μάλλον αυτός είναι ο λόγος που μου άρεσε τόσο. Οχι ότι δεν μου αρέσει η παραδοσιακή «συνταγή» του Lexus RX, αλλά είναι πολύ ευχάριστο που βλέπουμε μια νέα πλευρά της μάρκας να ξεπροβάλλει. Μην ανησυχείτε, η πέμπτη γενιά του RX προσφέρει ακόμη τα χαρακτηριστικά που το βοήθησαν να εδραιωθεί στην κατηγορία των premium SUV, απλώς τώρα έχουμε περισσότερες επιλογές για μια διαφορετική εμπειρία στο ίδιο αμάξωμα. Με άλλα λόγια, όσοι ψάχνουν την εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς, θα τη βρουν στο εισαγωγικό RX350h. Το κορυφαίο RX500h είναι για όσους θέλουν να βιώσουν κάτι διαφορετικό και πιο δυναμικό.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 2.393 κ.εκ.
Ισχύς θερμικού κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 271 ίπποι / 6.000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 460 Nm ροπής / 2.000-3.000 σ.α.λ.
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα 1
Μέγιστη ισχύς: 87 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 292 Nm
Iσχύς ηλεκτροκινητήρα 2
Μέγιστη ισχύς: 103 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 169 Nm
Συνδυαστική ισχύς
366 ίπποι
550 Nm ροπής
Μετάδοση
Κίνηση στους τέσσερις τροχούς
Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 209 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5.9”
Μέση Κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 8,7 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 148 γρ./χλμ.
Ρεζερβουάρ
65 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.890 x 1.920 x 1.710
Μεταξόνιο 2.850 χλστ.
Βάρος 2.155 κιλά
Χώρος αποσκευών
838 λίτρα
Τιμή αγοράς
Από 120.800€