ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Leapmotor T03 – Το μικρό «έκπληξη» που κάνει για όλα!

dokimi-leapmotor-t03-to-mikro-ekplixi-pou-kanei-gia-ola-739953

Το μικρό της κινεζικής Leapmotor ανακατεύει την τράπουλα στην κατηγορία των – ηλεκτρικών και μη – αυτοκινήτων πόλης, συνδυάζοντας δελεαστική τιμή με πλούσιο περιεχόμενο και απρόσμενα ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, Andrea Rapelli, απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis φωτογραφίες: Alejandro Gil Delgado

Μην πλανάστε από το αθώο βλέμμα και τις μικρές διαστάσεις του. Το Leapmotor T03 ήρθε στην Ευρώπη με άγριες διαθέσεις, για να κυριαρχήσει σε μία δύσκολη κατηγορία με λίγους πλέον παίκτες. «Μα είναι ένα ακόμη κινέζικο και μάλιστα ηλεκτρικό», θα πείτε. Κι όμως, καλύτερα να μην το υποτιμήσει κανείς μας, αφού αποτελεί μεγάλη έκπληξη και δεν είναι απίθανο να κάνει και πάλι δημοφιλή την ξεχασμένη κατηγορία των μικρών πόλης στην χώρα μας, όπου για πολύ κόσμο η ηλεκτροκίνηση παραμένει… απλησίαστη, κυρίως λόγω τιμής αγοράς. Ως το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά και ένα από τα πιο φτηνά αυτοκίνητα γενικότερα στην αγορά, θα περίμενε κανείς να είναι ένα «γυμνό» από εξοπλισμό εργαλείο και μάλιστα χωρίς μεγάλη αυτονομία, κάτι που απέχει πολύ από την αλήθεια του «πολύ» μικρού της Stellantis.

Η έξυπνη οδός

Τον Οκτώβριο του 2023, η Stellantis έκανε ένα ισχυρό άνοιγμα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, αποκτώντας το 20% της Leapmotor με μια επένδυση ύψους περίπου 1,5 δισ. ευρώ. Αυτή η στρατηγική συνεργασία γέννησε την Leapmotor International, μια νέα κοινοπραξία με αναλογία 51:49, που έχει ως στόχο να προωθήσει την παγκόσμια επέκταση της Leapmotor εκτός Κίνας. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, η Stellantis αναλαμβάνει το ρόλο-κλειδί στη διανομή και παραγωγή μοντέλων της Leapmotor σε διεθνείς αγορές, δίνοντας έμφαση στην Ευρώπη, όπου οι απαιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα αυξάνονται διαρκώς. Με την κίνηση αυτή, η Stellantis επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία της σε μια αγορά που εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και να αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία και ποικιλία στο χαρτοφυλάκιο ηλεκτροκίνητων μοντέλων της, ενώ η Leapmotor εξασφαλίζει πολύτιμη πρόσβαση σε τεχνογνωσία και ένα παγκόσμιο δίκτυο πωλήσεων.

Η συμφωνία Stellantis-Leapmotor εντάσσεται σε μια ευρύτερη τάση συνεργασίας μεταξύ μεγάλων δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών και ανερχόμενων κινεζικών εταιρειών ηλεκτροκίνησης. Στρατηγικές όπως αυτές στοχεύουν να καλύψουν κρίσιμες ανάγκες, όπως η μείωση του κόστους παραγωγής, η διαχείριση των ζητημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας και η ανάπτυξη νέων ηλεκτροκίνητων λύσεων σε συνθήκες αυξημένης ζήτησης για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Η συμφωνία αυτή, λοιπόν, ξεπερνά τα όρια μιας μετοχικής εξαγοράς. Αντικατοπτρίζει μια στρατηγική προσέγγιση που ενδέχεται να επαναπροσδιορίσει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και να προσφέρει στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές, σε μια εποχή όπου η βιωσιμότητα και η καινοτομία γίνονται βασικοί άξονες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στο πλαίσιο της κοινοπραξίας Leapmotor International, υπάρχουν σκέψεις για μεταφορά μέρους της παραγωγής στην Ευρώπη, αξιοποιώντας την υπάρχουσα υποδομή της Stellantis. Η Stellantis διαθέτει ήδη αρκετές μονάδες παραγωγής στην Ευρώπη, οι οποίες ενδέχεται να αναβαθμιστούν ή να επεκταθούν ώστε να υποστηρίξουν τη συναρμολόγηση ή ακόμα και την πλήρη παραγωγή των μοντέλων της Leapmotor. Αυτό το πλάνο θα επέτρεπε στη Leapmotor να αποφύγει τους υψηλούς δασμούς και να μειώσει το κόστος εισαγωγής, καθιστώντας τα μοντέλα της πιο ανταγωνιστικά για τον ευρωπαίο καταναλωτή. Επιπλέον, η παραγωγή στην Ευρώπη θα διευκολύνει τη συμμόρφωση με τους αυστηρούς ευρωπαϊκούς κανονισμούς ασφαλείας και περιβαλλοντικής προστασίας, ενώ παράλληλα θα μειώσει το αποτύπωμα άνθρακα που συνδέεται με τη μαζική μεταφορά οχημάτων από την Ασία. Έτσι, αν και οι νέοι δασμοί είναι μια πρόκληση, η κοινοπραξία Stellantis-Leapmotor φαίνεται να έχει τα εργαλεία για να αντιδράσει δυναμικά, διασφαλίζοντας τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της επένδυσης.

Σχεδόν τα πάντα… στάνταρ

Οι Κινέζοι της Leapmotors έχουν συνάψει συνεργασία με τη Stellantis για τη διανομή του «ταυ μηδέν τρία» και του μεγάλου SUV C10 που θα δοκιμάσουμε αργότερα, μέσα από το δίκτυο του ιταλογαλλικού κολοσσού στην Ευρώπη. Αντίστοιχα, υπογραφή Stellantis φέρει η περιοδική συντήρηση και η τεχνική υποστήριξη των αυτοκινήτων αυτών.

Όμως το δυνατό χαρτί του T03 στην αγορά είναι η τιμή του, η οποία ανέρχεται στις 15.844 ευρώ στην Ελλάδα με την επιδότηση του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά 3». Και τι αγοράζεις με αυτά τα χρήματα που είναι στα επίπεδα ενός θερμικού της κατηγορίας «Α»; Μία πολύ ευρύχωρη καμπίνα σε σχέση με τα 3,62 μέτρα μήκους που έχει και πλούσιο εξοπλισμό που συναντάς μόνο σε μεγαλύτερης κατηγορίας μοντέλα. Στη μία και μοναδική του έκδοση, το T03 διαθέτει από χειροκίνητο κλιματισμό μέχρι έξι αερόσακους, από οθόνη infotainment 10,1″ με σύστημα πλοήγησης και πίσω κάμερα μέχρι πανοραμική οροφή με ηλεκτρικό σκιάδιο. Το μόνο προαιρετικό στοιχείο είναι το μεταλλικό χρώμα. Με επιβάρυνση 700 ευρώ, μπορείτε να παραγγείλετε το αυτοκίνητο σε μπλε και ασημί, πέρα από το στάνταρ λευκό. Σίγουρα τα πιο έντονα χρώματα θα του ταίριαζαν, ενώ δεν θα ήταν και κακή ιδέα να υπήρχαν επιλογές διχρωμίας. Ένα wrap θα έδινε την λύση σε αυτό. Γενικά, έχει πλάκα σχεδιαστικά και θυμίζει αρκετά τη δεύτερη γενιά του Smart forfour, με το οποίο έχει και παρόμοιες διαστάσεις.

Στην καμπίνα, τώρα, έχει ευρωπαική σχεδίαση το ταμπλό είναι φτιαγμένο από σκληρά πλαστικά αλλά με στιβαρή κατασκευή, κάτι που περιμένες σε αυτή την τιμή. Τίποτα πάντως δεν φαίνεται να τρίζει, ούτε σου κάθεται άσχημα στο μάτι, με το κεντρικό τμήμα που έχει φινίρισμα σε γυαλιστερό μαύρο να του χαρίζει κάποιο κύρος. Το βλέμμα όμως αντικειμενικά τραβούν οι οθόνες, πόσω μάλλον όταν κανένα αυτοκίνητο με αυτή την τιμή δεν έχει στον στάνταρ εξοπλισμό δύο από αυτές. Εκείνη των οργάνων, μπορεί να μη διαμορφώνεται ακριβώς, όμως προσφέρει καλή πληροφόρηση με σωστή διάταξη των ενδείξεων. Όσο για την οθόνη αφής στο κέντρο, έχει κάποια καλά στοιχεία, όπως και κάποια αρνητικά που αφορούν στην εργονομία. Για παράδειγμα, διαθέτει εύχρηστη πλοήγηση με παρακολούθηση της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, μεγάλα εικονίδια, καθώς και δυνατότητα να σκρολάρεις προς τα δεξιά με το δάκτυλο στην άκρη της οθόνη για να εμφανίζονται εικονίδια συντομεύσεων, ώστε να απενεργοποιείς άμεσα τη διατήρηση λωρίδας ή την ειδοποίηση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας.

Από την άλλη όμως, το σύστημα δε διαθέτει ραδιόφωνο DAB, ούτε συνεργάζεται με λειτουργίες Android Auto και Apple CarPlay, οι οποίες αναμένεται να προστεθούν τους επόμενους μήνες ωστόσο, ενώ υποστηρίζει σύνδεση με Bluetooth για να ακούς τη μουσική σου. Όσο για τον κλιματισμό, ενώ δεν είναι αυτόματος όπως αναγράφεται στον ιστότοπο της εταιρίας, τον χειρίζεσαι μόνο από το ειδικό μενού της οθόνης. Έτσι, για να ρυθμίσεις τη θερμοκρασία, την κατεύθυνση του αέρα και την ισχύ του βεντιλατέρ ή για να επιλέξεις εσωτερική ανακύκλωση, αναγκαστικά επαφίεσαι σε εικονικούς διακόπτες μικρού μεγέθους που δύσκολα διακρίνονται στην οδήγηση. Μέσω της οθόνης χειρίζεσαι επίσης τα φώτα, τα οποία τουλάχιστον διαθέτουν αυτόματη σκάλα, οπότε ανάβουν μόνα τους όταν νυχτώνει. Τέλος, οι έντονες αντανακλάσεις στην οθόνη, την καθιστούν δυσανάγνωστη κατά τη διάρκεια της ημέρας, όταν το φως είναι έντονο.

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου είναι η εκμετάλλευση χώρου! Το T03 εισέρχεται σε ένα δύσκολο περιβάλλον με μία μόνο έκδοση και μάλιστα αμιγώς ηλεκτρική. Ανήκει σε μια κατηγορία όπου μάχονται μικρά με μεγάλη ιστορία, όπως το Fiat Panda σε mild υβριδικές εκδόσεις, αλλά και ένα ηλεκτρικό του λαού, όπως το Dacia Spring, με αρχικές τιμές που κυμαίνονται από 15.800€ για το πρώτο έως 17.950€ με την επιδότηση για το δεύτερο.

Θέτοντας λοιπόν σε σύγκριση τους χώρους επιβατών/αποσκευών και την ορατότητα των τριών αυτών μοντέλων, διαπιστώσαμε ότι το T03 διαθέτει μία ευάερη καμπίνα που υστερεί κατά ελάχιστους πόντους από τον ανταγωνισμό, παρότι είναι το μικρότερο εξωτερικά. Οι πίσω επιβάτες διαθέτουν χώρο 24 εκατοστών για τα πόδια, όσο δηλαδή και στο Spring, ενώ το Panda προσφέρει δύο εκατοστά περισσότερα. Παρά τη στάνταρ πανοραμική ηλιοροφή, το κινεζάκι διαθέτει εσωτερικό ύψος 95 εκατοστών στο πίσω κάθισμα που είναι και το μεγαλύτερο από τα τρία. Εκεί που πάσχει το μικρό Leapmotor είναι στο χώρο αποσκευών. Σύμφωνα με το κέντρο δοκιμών του «Quattroruote», ο χώρος υστερεί κατά 66 λίτρα σε σχέση με το Dacia, ενώ δεν διαθέτει διαιρούμενο κάθισμα όπως εκείνο.

Καλύτερα στην πόλη!

Ευχάριστη έκπληξη είναι το αυτοκίνητο και στο δρόμο. Παρότι το τιμόνι δε ρυθμίζεται σε βάθος, όπως εξάλλου και στα περισσότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, η θέση οδήγησης είναι ξεκούραστη και χαρίζει εξαιρετική εποπτεία του δρόμου. Για να ξεκινήσεις, αρκεί να πατήσεις το φρένο και να μετακινήσεις το μοχλό στη δεξιά πλευρά του τιμονιού προς τα κάτω, όπως για παράδειγμα σε μία Mercedes, στη θέση Drive. Από τα πρώτα κιόλας λεπτά, η ηχητική υπόκρουση των προειδοποιήσεων από τα συστήματα ελέγχου ορίου ταχύτητας, απόσπασης προσοχής και διατήρησης λωρίδας γίνεται κάπως ενοχλητική. Αργά ή γρήγορα θα τα απενεργοποιήσεις και καλά θα κάνεις. Με εξαίρεση το υπερβολικό πατρονάρισμα του οδηγού και ένα τιμόνι με μέτρια επαναφορά, το κινεζικο citycar δε διαφέρει από τα γνωστά μας ευρωπαϊκά.

Χάρη στους 109 ίππους και τα 158 Nm ροπής του ηλεκτροκινητήρα αποδεικνύεται ιδιαίτερα ζωντανό στο δρόμο, ειδικά μέσα στην πόλη. Ποτέ δε θα σου λείψει η δύναμη σε αστικό περιβάλλον, και μόνο στον αυτοκινητόδρομο, όπου η τελική των 130 χλμ./ώρα είναι οριακή, θα ζητήσεις το κάτι παραπάνω. Σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας όμως και με λίγη φόρα, δεν θα δυσκολευτεί να ξεπεράσει την τελική ταχύτητα που υποδεικνύει ο κατασκευαστής, χωρίς ταυτόχρονα να σου προσφέρει ουδεμία ανασφάλεια, σε αντίθεση με τα άλλα μοντέλα της κατηγορίας που «στα πολλά» εμφανίζουν κάποια αστάθεια. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα κατ’ εξοχήν αυτοκίνητο πόλης, που όμως τελικά θα σου επιτρέψει να ξεφύγεις από τον αστικό ιστό ή να χρησιμοποιείς την Αττική Οδό για τις καθημερινές σου μετακινήσεις χωρίς παραχωρήσεις.

Η άνεση είναι ένα ακόμα δυνατό χαρτί του T03, κυρίως χάρη στην ενδοτικότητα της ανάρτησης. Ακόμη και σε πλακόστρωτα ή δρόμους εντός της πόλης με αλλεπάληλες ανωμαλίες και λακκούβες, το T03 αντιμετωπίζει τα πάντα γλυκά, χωρίς κραδασμούς στην καμπίνα, με τρόπο δηλαδή που θα έκανε αρκετά και πολύ πιο ακριβά Supermini να «κοκκινίσουν». Το ελαφρύ του τιμόνι εξυπηρετεί απίστευτα στις πολύωρες διαδρομές, όπου είναι εξαιρετικά άνετο και ευέλικτο, με καλή ηχομόνωση στην καμπίνα και αναπαυτικά καθίσματα. Μόνο ο ήχος που κάνει από και μέχρι τα 30 χλμ./ώρα σε επιβράδυνση και επιτάχυνση, αντίστοιχα, για την προστασία των περαστικών, μπορεί να κουράσει λίγο. Θυμίζει τρόλει και ακούγεται έντονα στην καμπίνα, κάτι που λύνεται με μουσική από τα ραδιόφωνο ή το smartphone. Τα ηχεία βέβαια δεν «λένε και πολλά», οπότε οι λάτρεις του Hi-Fi ίσως χρειαστεί να επενδύσετε σε κάποιο aftermarket ηχοσύστημα. Τα φρένα του έχουν πάνω από ικανοποιητική δύναμη, με το One-Pedal που λειτουργεί στις χαμηλές ταχύτητες να αποτελεί την προεπιλογή, μαζί με το πρόγραμμα οδήγησης ECO.

Αν θες να κινηθείς άνετα πρέπει να επιλέξεις το Sport που ξεκλειδώνει όλη την διαθέσιμη ροπή, ενώ από την άλλη πάντα πρέπει να φρενάρεις στα τελευταία εκατοστά της αναγεννητικής πέδησης, μιας και το Auto Hold δεν πιάνει με αυτήν και μπορεί να τσουλήσεις λίγα εκατοστά μπροστά ή πίσω. Να σημειώσουμε επίσης πως έχει κάμερα οπισθοπορείας με καλή ανάλυση και πολλά ADAS ως στάνταρ, ακόμα και Adaptive Cruise Control. Μια κάμερα μάλιστα, στην δεξιά κολώνα, σε σκανάρει για να δει αν έχεις το νου σου στην οδήγηση, όπως προβλέπει το GSR2 για κάθε νέο μοντέλο. Στην άλλη γωνία έχει το σχέδιο της μασκότ και ψηφιακού βοηθού της εταιρείας, που θυμίζει φάντασμα από το Ghostbusters.

Θεωρητικά και σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή, με την μπαταρία των 36 εκμεταλλεύσιμων kWh, το T03 μπορεί να καλύψει έως 265 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο. Συγκριτικά, το Dacia Spring των 65 ίππων με μπαταρία 26,8 kWh έχει αυτονομία 228 χλμ. Η φόρτιση δε διεκδικεί ταχύτητες ρεκόρ, ειδικά σε συνεχές ρεύμα, όπου το αυτοκίνητο μπορεί να δεχτεί ισχύ μόνο 48 kW, που με τη μικρή του μπαταρία μεταφράζεται σε κάτι λιγότερο από μία ώρα. Σε εναλλασσόμενο, ο εσωτερικός φορτιστής έχει ισχύ 6,6 kW, κάτι που σημαίνει 6 ώρες και 45 λεπτά για πλήρη φόρτιση. Βάλτε το στην πρίζα του σπιτιού και η αναμονή θα διαρκέσει 20 ώρες σχεδόν, άρα παρά το μικρό μέγεθος της μπαταρίας, απαραίτητο είναι το Wallbox.

Τέλος, να αναφερθούμε στις μετρήσεις μας για την κατανάλωση και την αυτονομία στον πραγματικό κόσμο. Με μία λέξη, έκπληξη. Έκπληξη και σε αυτό τον τομέα, που φαίνεται να τα πηγαίνει καλύτερα απ’ ότι δηλώνει η εταιρεία, με μέση κατανάλωση 14 kWh/100 χλμ., που άνετα πέφτει στις 10 εντός πόλης, άρα και μεγαλύτερη αυτονομία απ’ αυτή που ανακοινώνει η Leapmotor. Φτάνει και περισσεύει για τις καθημερινές δραστηριότητες, χωρίς να χρειαστεί φόρτιση για μια εβδομάδα σχεδόν, ενώ άνετα σε πάει και πιο μακριά. Ακόμη και στο εξοχικό!

Κάνοντας κλικ ΕΔΩ μπορείτε να δείτε περισσότερα σχετικά με την LEAPMOTOR στο επίσημο Site.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας

Μπροστά, σύγχρονος

Iσχύς

Μέγιστη ισχύς: 95 ίπποι

Μέγιστη Ροπή: 158 Nm

Μετάδοση

Κίνηση εμπρός

Μειωτήρας σταθερής σχέσης

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 130 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 12,7 δλ.

Κατανάλωση ενέργειας

Κατασκευαστή (WLTP): 16,4 kWh/100 χλμ.

Δοκιμής: 14 kWh/100 χλμ.

Μπαταρία

Λιθίου/σιδήρου/φωσφόρου 36 καθαρών kWh

Αυτονομία

265 χλμ.

Φόρτιση

AC 6,6 kW/DC 48 kW 

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος): 3,62 x 1.580 x 1.650 χλστ.

Μεταξόνιο 2.400 χλστ.

Βάρος 1.175 κιλά

Χώρος αποσκευών

210 λίτρα

Τιμή Αγοράς

15.544 € με επιδότηση

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή BYD Dolphin: Πώς γίνεται να είναι τόσο καλό;

Η γκάμα της Abarth θα είναι αμιγώς ηλεκτρική στο μέλλον

Το Porsche Driving School στη Γαλλική Ριβιέρα

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο