Το Leapmotor C10 ήρθε για να επαναπροσδιορίσει την αγορά των ηλεκτρικών SUV, προσφέροντας πολλά και ζητώντας λίγα.
του Θέμη Θεοδωρόπουλου, φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου
Μέσα στη θάλασσα ηλεκτρικών SUV, όπου βλέπουμε συνεχώς νέα μοντέλα αλλά και νέες μάρκες, είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσει το οποιοδήποτε EV. Πόσω μάλλον, λοιπόν, ένα μοντέλο που όταν κοιτάξεις τα τεχνικά του χαρακτηριστικά δεν θα εντυπωσιαστείς, μέχρι όμως να δεις… την τιμή του, η οποία το καθιστά απόλυτα ανταγωνιστικό και μάλιστα με έναν αρκετά πλούσιο βασικό εξοπλισμό (ειδικά στην έκδοση Style που κοστίζει 1.500€), που σε μια γερμανική μάρκα θα ανέβαζε την τιμή κατά τουλάχιστον 5.000 €: θερμαινόμενα και κλιματιζόμενα καθίσματα, πανοραμική ηλιοροφή και επαγωγική φόρτιση είναι μόνο λίγα από τα χαρακτηριστικά που δεν χρειάζεται να ζητήσεις στην παραγγελία σου, καθώς βρίσκονται ήδη εκεί.
Ευρωπαϊκός χαρακτήρας
Ο σχεδιασμός του Leapmotor C10 θυμίζει αρκετά αυτοκίνητα από κατασκευαστές της «γηραιάς ηπείρου», οι οποίοι αλλάζουν σύμφωνα με τη γωνία που το κοιτάς. Από μπροστά είναι αρκετά στρογγυλεμένο και κλειστό, με λεπτά LED φώτα, ενώ στο πίσω μέρος γίνεται πιο ογκώδες, τονίζοντας τον SUV χαρακτήρα του και φυσικά δίνοντας παραπάνω χώρο για αποσκευές, με συνολική χωρητικότητα 370 λίτρα. Μένοντας στο πίσω μέρος, τα φώτα ακολουθούν το οικείο πλέον trend της ενιαίας LED μπάρας φωτός, κάτι που ειδικά με το πράσινο χρώμα και τον αρκετά απλό προφυλακτήρα, του ταιριάζει απόλυτα. Όπως και στο μικρότερο t03 της Leapmotor, έτσι και εδώ, οι επιλογές εξατομίκευσης… δεν υπάρχουν και οι επιλογές περιορίζονται στα δύο πακέτα εξοπλισμού. Η πλούσια έκδοση της δοκιμής μας διαθέτει ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών και φιμέ πίσω τζάμια, αναβαθμίζοντας σημαντικά το look του.
Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τις επενδύσεις στο εσωτερικό του, όπου έχουμε μια ιδιαίτερη, πορτοκαλί απόχρωση σε όλη την καμπίνα (η οποία προσωπικά θεωρώ πως ταιριάζει «γάντι» με το χρώμα του αμαξώματος). Η έμπνευση όμως εδώ έρχεται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, με ένα «Tesla Vibe», τόσο με τους χαρακτηριστικούς χειρισμούς στο τιμόνι όσο και με άλλες μικρές λεπτομέρειες όπως το κουμπί για τα αλάρμ που βρίσκεται στην πλαφονιέρα. Γενικότερα, πάντως, προσφέρει μια αναπαυτική καμπίνα με άνετα καθίσματα και σχεδιασμό που δεν είναι μόνο μινιμαλιστικός (με αγαπημένο μου στοιχείο το γεγονός ότι οι αεραγωγοί για τον κλιματισμό είναι κρυμμένοι και «χάνονται» με τη βοήθεια του ατμοσφαιρικού φωτισμού), αλλά και εργονομικός – αφού εξοικειωθείς με όλες τις λειτουργίες που γίνονται μέσα από την οθόνη του συστήματος infotainment.
Μιλώντας για οθόνες: Και οι δύο που βρίσκονται μέσα στο αυτοκίνητο, μία ως πίνακας οργάνων και μια για το infotainment, έχουν πολύ καλή ανάλυση και καλοσχεδιασμένα μενού, αλλά και αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης της εμφάνισής τους ή των πληροφοριών που παρουσιάζουν. Το infotainment έχει μερικές ενδιαφέρουσες λειτουργίες όπως το Camp Mode, σε περίπτωση που θα διανυκτερεύσεις μέσα στο αυτοκίνητο, ή το… πιο ελαφρύ Nap Mode, για έναν σύντομο υπνάκο. Αυτά ρυθμίζουν κατάλληλα τα καθίσματα (τα οποία μπορούν να οριζοντιωθούν!), τη θερμοκρασία και τη μουσική για την τέλεια ατμόσφαιρα. Τo Leapmotor C10, όμως, δεν είναι μονάχα για να… κοιμάσαι, καθώς βρίσκεις ενδιαφέρον και πίσω από το τιμόνι του.
Babysitting
Οδηγώντας το χωρίς να ρυθμίσεις κατάλληλα τα ADAS, ένιωσα σαν να έχω συνοδηγό τη… μητέρα μου, καθώς τα αυστηρά συστήματα υποβοήθησης έχουν ηχητικές ειδοποιήσεις για κάθε τι γύρω σου, από τον εντοπισμό οχήματος στο νεκρό σημείο μέχρι την ανίχνευση κούρασης και μειωμένης προσοχής, που σε «μαλώνουν» αν δεν κοιτάς τον δρόμο και μερικές φορές γίνονται υπερβολικά. Όταν βέβαια μειώσεις την ευαισθησία τους, μπορείς να οδηγήσεις χωρίς καμία παρέμβαση, διατηρώντας όμως την προστασία από τα παραπάνω συστήματα.
Το Leapmotor C10 κατασκευάζεται σε διάφορες εκδόσεις, αλλά στην αγορά μας έρχεται αποκλειστικά η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με τη μεγαλύτερη από τις δύο επιλογές μπαταρίας σε δύο επίπεδα εξοπλισμού. Αυτή χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων στον πίσω άξονα. Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι η ομαλότητα που έχει το πετάλι του γκαζιού όπως και να το πατήσεις, καθώς το Leapmotor C10 θυμίζει θερμικό αυτοκίνητο, αφού δεν εξαπολύει όλη του τη ροπή από τη πρώτη στιγμή, ακόμη και στο sport πρόγραμμα οδήγησης. Αυτή η συμπεριφορά δεν το καθιστά αργό, αλλά αντίθετα προβλέψιμο, καθώς δεν ξαφνιάζεσαι από μια απότομη -και τρομερά ενεργοβόρα- εκκίνηση και, αντίθετα, έχεις παραπάνω δύναμη για καλές ρεπρίζ ακόμη και σε ταχύτητες ταξιδιού.
Σύμφωνα με την εταιρία, μπορεί να καλύψει μέχρι και 420 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, αν και όταν το φορτίσαμε πλήρως το νούμερο ήταν… στρογγυλεμένο προς τα κάτω, κάτι εξίσου καλό, δεδομένων των χαμηλών θερμοκρασιών τις ημέρες της δοκιμής. Το βασικό είναι πως ο μετρητής αυτονομίας «λέει αλήθεια» και τα χιλιόμετρα δεν πέφτουν γρηγορότερα, ακόμη και στις εθνικές οδούς. Σε αυτό συμβάλλει και η αεροδυναμική της σιλουέτα με τα κλειστά πάνελ στο εμπρός μέρος, ένα χαρακτηριστικό στο οποίο η Leapmotor δείχνει να επικεντρώνεται σε όλα της τα μοντέλα.
Όσον αφορά τη συμπεριφορά του στον δρόμο, το τιμόνι και το σύστημα των αναρτήσεών του συμπεριφέρονται άρτια και είναι αρκετά προβλέψιμα, χωρίς σχεδόν κανένα ίχνος δυναμικότητας και με βασικό στόχο την άνεση για όλους τους επιβάτες. Εάν έχει ένα οδηγικό μειονέκτημα, αυτό βρίσκεται στο σύστημα πέδησης, το οποίο είναι αρκετά απότομο στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ όταν το αυτοκίνητο πάρει φόρα, αποκτούν μια απρόσμενα σπογγώδη αίσθηση, που ακόμη και αν το βάρος του αμαξώματος δεν είναι μεγάλο, σου δημιουργούν ένα μικρό άγχος μέχρι να συνηθίσεις την αίσθησή τους.
Το γεγονός ότι είναι πισωκίνητο αφήνει στους εμπρός τροχούς μονάχα τα καθήκοντα αλλαγής κατεύθυνσης και του φρεναρίσματος, επιτρέποντάς του να τα κάνει πολύ πιο αποτελεσματικά. Ταυτόχρονα, μπορούν να στρίψουν σε μεγαλύτερες γωνίες, βελτιώνοντας τον κύκλο στροφής και την ευελιξία του μέσα στην πόλη.
Το τέλειο daily
Ζώντας την καθημερινότητά μου για μερικές μέρες με το Leapmotor C10, το μοναδικό συμπέρασμα είναι πως πρόκειται για ένα αξιοπρεπές, all-round αυτοκίνητο που δεν θα αισθανθείς ποτέ πως… κάτι λείπει: Προσφέρει όλες τις premium ανέσεις και τεχνολογίες αλλά και αρκετή δύναμη για να κινηθείς και να ταξιδέψεις άνετα. Και όλα αυτά, οριακά πάνω από τις 30.000€ (με την κρατική επιδότηση και προωθητική ενέργεια), όσο δηλαδή ένα γερμανικό hatchback στη βασική του έκδοση, με χαμηλότερη ιπποδύναμη και χωρίς προαιρετικό εξοπλισμό. Και εσείς που φοβάστε να αγοράσετε «Κινέζο», μην ξεχνάτε πως ο όμιλος-κολοσσός Stellantis (ιδιοκτήτης των Peugeot, Fiat, Citroën, DS, Jeep, Alfa Romeo, Dodge) έχει το 51% της Leapmotor, άρα πρόκειται για μια startup που μπορεί να αποτύχει και να εξαφανιστεί, αλλά για μια μάρκα με γερές «πλάτες».
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Ηλεκτροκινητήρας
Εγκάρσια, στον πίσω άξονα
Ισχύς
Μέγιστη ισχύς: 218 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 320 Nm
Μετάδοση
Πισωκίνητο
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 170 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 7.3”
Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 16,6 kWh/100 χλμ.
Δοκιμής: 19,2 kWh/100 χλμ.
Μπαταρία
Συνολική χωρητικότητα: 74 kWh
Αξιοποιήσιμη χωρητικότητα: 69,9 kWh
Αυτονομία (WLTP): 420 χλμ.
Χρόνος φόρτισης
Οικιακή φόρτιση (2.3 kW): 35 ώρες και 45 λεπτά
Οικιακός φορτιστής (11 kW): 7 ώρες και 30 λεπτά
Ταχυφορτιστής 50 kW: 69 λεπτά (10%-80%)
Ταχυφορτιστής 150 kW: 44 λεπτά (10%-80%)
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.739 x900 x 1.680
Μεταξόνιο 2.825 χλστ.
Βάρος 1.940 κιλά
Τιμή αγοράς
Από 41.900€
Από 30.900€ (με επιδότηση και προωθητική ενέργεια)
Όλες οι ειδήσεις
Τέλος η βενζίνη σε όποιον δεν φορά κράνος και δια νόμου!