Το πληθωρικό ΚIA EV9 λοιπόν, το υπερμέγεθες, υπεράνετο, υπερηχητικό και πιο ακριβό μοντέλο στην ιστορία της κορεατικής φίρμας, αποτελεί και το καλύτερο αυτοκίνητο που έχει φτιάξει προσώρας! Μακράν όμως…
Του Αλέξανδρου Ι. Βενιού φωτογραφίες: Ναυσικά Βασιλειάδου
Υπέρμετρη φιλοδοξία στα όρια του υπερφίαλου; Ευσεβείς πόθοι; Φρούδες ελπίδες; Τελικά τι απ’ όλα αυτά συνιστά το κεφάλαιο EV9, με το οποίο η KΙΑ «βάζει» πόδι στη μεγάλη κατηγορία των πολυτελών SUV; Μία κατηγορία ζόρικη, κυριολεκτικά λάκκος των λεόντων, όπου συμμετέχουν όλα τα βαριά ονόματα της αυτοκινητοβιομηχανίας με προτάσεις εγνωσμένης αξίας και κορυφαίου επιπέδου.
Εκεί όπου οι αγοραστές απαιτούν τα πάντα και δεν συγχωρούν τίποτε. Εσείς τι λέτε, όντως δεν θέλει θάρρος για να σταθείς απέναντι στα Audi Q8 e-tron 50 Quattro, BMW iX xDrive 40, Mercedes EQE SUV 350+, τουτέστιν μοντέλα εξαιρετικά από πάσης πλευράς; Αναμφίβολα θέλει θάρρος και μάλιστα σε αμέτρητες ποσότητες, όμως η κορεατικη εταιρία τόλμησε και έκανε το μεγάλο βήμα με το EV9. Ένα βήμα όντως φιλόδοξο, όχι όμως υπερφίαλο, αφού έχει γίνει σωστή δουλειά σε όλα τα επίπεδα και εξ αυτού άκρως δικαιολογημένη η συγκρατημένη αισιοδοξία για μία καλή εμπορική καριέρα. Όσο για το «φρούδες ελπίδες»; Η ιστορία θα δείξει…
Υπερμέγεθες
Βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP (Electric Global Modular Platform), το EV9 ξεχωρίζει από χιλιόμετρα, χάρη στο τζιποειδές παράστημα και τη φουτουριστική σχεδίαση του αμαξώματός του, η οποία υιοθετεί πλήρως τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United». Το τελικό αποτέλεσμα λοιπόν σχετίζεται με ένα τεράστιο σε όγκο αυτοκίνητο (μήκος 5,01 μ., ύψος 1,75 μ.), που διαθέτει ξεχωριστή σχεδιαστική προσωπικότητα και έλκει σωρηδόν στο διάβα του έκπληκτα βλέμματα.
Στις επτά μέρες που συμβιώσαμε με το EV9, δεν υπήρξε στιγμή που να μην κοντοστάθηκε περαστικός μπροστά στο αβυσσαλέο εμπρόσθιο τμήμα, το γνωστό και ως Digital Tiger Face. Κάτι το ανοικονόμητο πλάτος (1,98 μ.), κάτι οι εντυπωσιακοί κάθετοι προβολείς τεχνολογίας LED σε μοτίβο λεπτής δέσμης, οι οποίοι στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση GT-line της δόκιμης μας έχουν διαμόρφωση μικρών κύβων, και ιδού πώς εντός του καθίστασαι θέαμα θέλοντας και μη. Και να ήταν μόνο η ατελείωτη «φάτσα της τίγρης», καλά θα ήταν…
Τα φουτουριστικά πίσω φανάρια LED, χορταστικά στην όψη και με ιδιαίτερο αποτύπωμα φωτεινότητας, οι αυτόματες τύπου pop-up χειρολαβές των θυρών, τα ενεργά πτερύγια αέρα με Air Curtain που βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση ή το ιδιόμορφο σχεδιαστικό μοτίβο που εφαρμόζεται στις ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, οι επιπλέον στιλιστικές επιλογές που επιτείνουν και υπερτονίζουν τον έντονο σχεδιαστικό χαρακτήρα του. Το δούλεψαν πολύ στο μυαλό τους οι Κορεάτες το συγκεκριμένο πρότζεκτ και αυτό φαίνεται στην πράξη, όχι μόνο από την εικόνα, αλλά και από τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του μοντέλου, τα σχετιζόμενα με θέματα ουσίας. Παρατηρήστε λόγου χάρη το αυθεντικά τζιποειδές παράστημά του: ψηλό, μακρύ, φαρδύ και αρκετά τετραγωνισμένο, θεωρητικά και με βάση τα ειωθότα θα έπρεπε να έχει μέτρια έως κακή αεροδυναμική, σωστά; Λάθος!
Οι ενεργοί αεραγωγοί μπροστά και η 3D διαμόρφωση του κάτω μέρους του αμαξώματος αποδίδουν στην πράξη έναν αεροδυναμικό συντελεστή αντίστασης Cd=0,28. Εξαιρετικός με τα μέτρα και τα σταθμά της κατηγορίας, που εκτός των άλλων έχει θετικό αντίκτυπο και σε έναν επιπλέον τομέα, αυτόν της αυτονομίας, εφόσον βεβαίως αναφερόμαστε σε αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Υπεράνετο
Γολιάθ εξωτερικά το EV9, εξίσου μεγαλοπρεπές όμως στα ενδότερά του, μιας και τα 3,10 μέτρα του μεταξονίου και η εντελώς επίπεδη αρχιτεκτονική της πλατφόρμας E-GMP (που τοποθετείται στο αδελφό μοντέλο EV6 αλλά και το Hyundai Ioniq 6) έχουν ως αποτέλεσμα το εξής αδιαμφισβήτητο γεγονός: πέντε θηριώδεις ενήλικοι με ανάστημα μέχρι 1,95 μ. και δύο παιδιά (στην 3η σειρά) ταξιδεύουν στο πολυτελές επταθέσιο σαλόνι του με απαράμιλλη άνεση! Οι φιλοξενούμενοι στη δεύτερη σειρά, χάρη στη δυνατότητα ρύθμισης του καθίσματος, τόσο ως προς την κλίση της πλάτης όσο και εμπρός-πίσω (μηχανικά και στις δύο περιπτώσεις), δύνανται κυριολεκτικά να καθίσουν σταυροπόδι, έστω κι αν οδηγός-συνοδηγός είναι αναλόγου αναστήματος.
Ρυθμίσεις στην κλίση της πλάτης επιδέχεται όμως και η τρίτη σειρά καθισμάτων, πιέζοντας τους αντίστοιχους πλαϊνούς ηλεκτρικούς διακόπτες, στοιχείο που αποδεικνύει τη σημασία στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί. Εδώ ο διαθέσιμος χώρος είναι επαρκής σε ύψος και πλάτος, αν και ο χώρος για τα γόνατα είναι αναπόφευκτα περιορισμένος. Τα καθίσματα είναι μικρότερα συγκριτικά με εκείνα της δεύτερης σειράς, ωστόσο αποδεικνύονται αρκετά άνετα για να φιλοξενήσουν ακόμα και ενήλικες (με ανάστημα μέχρι 1,75 μ.), για μικρές διαδρομές. Η πρόσβαση δεν είναι δύσκολη, καθώς τα καθίσματα της δεύτερης σειράς (διαιρούμενα σε αναλογία 60/40), με το πάτημα των αντίστοιχων μπουτόν, μετακινούνται αρκετά και αναδιπλώνονται προς τα εμπρός.
Αναμφίβολα αυτή τη στιγμή αποτελεί ένα από τα πλέον ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, αν όχι το πιο ευρύχωρο δηλαδή. Τόσο για επιβάτες όσο και για αποσκευές, όπου εδώ ξεκινώντας αντίστροφα καταγράφουμε: με το πάτημα των αντίστοιχων μπουτόν στα κάθετα πλαϊνά τμήματα του πορτ μπαγκάζ, δεύτερη και τρίτη σειρά καθισμάτων αναδιπλώνονται πλήρως, αποκαλύπτοντας έναν αχανή χώρο 2.318 λίτρα. Ακολούθως με τη δεύτερη σειρά όρθια η χωρητικότητα φθάνει τα 828 λίτρα, ενώ με την τρίτη σειρά σε πλήρη ανάπτυξη η χωρητικότητα «πέφτει» στα 333 λίτρα. Οι πρώτες δύο διαμορφώσεις είναι προφανές πως ενδείκνυνται για μεταφορές και μετακομίσεις ολάκερου νοικοκυριού, ενώ έστω και στην περιορισμένη τρίτη εκδοχή (των 333 λίτρων) οι μεταφορικές ικανότητες είναι και πάλι εξίσου ικανοποιητικές.
Παραμένοντας λίγο ακόμα στα της χωροταξίας, και οφείλουμε να αναφέρουμε τα επιπλέον 52 λίτρα αποθήκευσης που υφίστανται κάτω από το εμπρός καπό και, βέβαια, τους διάσπαρτους αποθηκευτικούς χώρους στο σαλόνι, που και πολυάριθμοι είναι και μεγάλες διαστάσεις διαθέτουν. Εργονομία, πρακτικότητα και ευρυχωρία όντως τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και καθορίζουν την υπόσταση του EV9 και επιπλέον:
Υψηλή ποιότητα κατασκευής – υλικών,
πολυτελής διάκοσμος, μπόλικη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία και έξυπνες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, τα γλυκά «κεράσια» που έρχονται να προστεθούν σε ένα ήδη ανεβασμένο σύνολο. O οδηγός έχει στο οπτικό του πεδίο το εντυπωσιακό Panoramic Wide Display, που αποτελείται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, μια οθόνη ενημέρωσης και ψυχαγωγίας 12,3 ιντσών και ενδιάμεσα ένα πάνελ χειρισμού του κλιματισμού 5,3 ιντσών, διαμορφώνοντας μία εικόνα πολύ όμορφη, ενώ την ίδια στιγμή η παρουσία φυσικών διακοπτών στη βάση του infotainment καθιστούν την περιήγηση στο μενού πανεύκολη.
Εκτεταμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας για Android Auto και Apple CarPlay (που υποστηρίζουν φωνητικές εντολές), υπηρεσίες Kia Connect Live Services (online πλοήγηση καθώς και πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την κυκλοφορία, τη διαθεσιμότητα και το κόστος στάθμευσης, τις τοποθεσίες και τις τιμές των σημείων φόρτισης EV κ.ά.), αλλά και η δυνατότητα αναβάθμισης λογισμικού Over The Air (πρώτη φορά σε μοντέλο της ΚΙΑ), μερικά από τα πολυπληθή στοιχεία που ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό του.
Όπως άλλωστε και το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Meridian με τα 14 ηχεία (που μετατρέπουν σε αίθουσα συναυλιών το σαλόνι), το σύστημα ενεργητικής ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού ADAS, μα και το σύστημα Surround View Monitor (SVM), που εμφανίζει στο infotainment μεταβαλλόμενη θέα 360 μοιρών του αυτοκινήτου κατά το παρκάρισμα ή την οδήγηση. Επιπλέον διαθέτει στάνταρ δύο ακόμη χαρακτηριστικά ασφαλείας, ειδικά σχεδιασμένα για την προστασία των πίσω επιβατών: την προειδοποίηση ασφαλούς εξόδου (SEW) και την υποβοήθηση ασφαλούς εξόδου (SEA).
Όλα αυτά τα πολυπληθή και προχωρημένα από τεχνολογικής άποψης στην πράξη δεν αποτελούν σπαζοκεφαλιά όσον αφορά στο χειρισμό τους, καθώς το μενού είναι αρκετά απλοποιημένο τουλάχιστον ως προς τις βασικές λειτουργίες του, ενώ υποβοηθείται σημαντικά από τους φυσικούς διακόπτες στο μέσον του ταμπλό. Η τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων στην κολονα του τιμονιού και η επιλογή των σχέσεων μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη (για λόγους ασφαλείας η επιλογή της όπισθεν συνοδεύεται από δόνηση πάνω στο μοχλό) αρχικά ξενίζει, ωστόσο συνηθίζεται γρήγορα, όπως άλλωστε και η παρουσία στο ίδιο σημείο του διακόπτη που ενεργοποιεί τους ηλεκτροκινητήρες.
Η ζωή του οδηγού εντός του EV9 γίνεται ακόμα πιο εύκολη χάρη στην ψηλή θέση οδήγησης, τους ευμεγέθεις εξωτερικούς καθρέπτες και τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που προσφέρουν άπλετη ορατότητα και άψογο έλεγχο των άκρων του τεράστιου αμαξώματος. Επιπλέον ο οδηγός μπορεί να επιλέξει δίχως δεύτερη σκέψη στο infotainment το πρόγραμμα μασάζ που υφίσταται για τη θέση οδήγησης, στοιχείο που τον κρατά ξεκούραστο σε πολύωρες διαδρομές.
Υπερηχητικό!
Πέντε και κάτι δευτερόλεπτα (5,3 για την ακρίβεια), ο χρόνος που απαιτείται για να επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα το βάρους 2.664 κιλών κορεάτικο SUV. Έτσι απλά και ακαριαία, τα 700Nm ροπής πρωτίστως και οι 384 ίπποι δευτερευόντως που αποδίδουν οι δύο ηλεκτροκινητήρες της κορυφαίας τετρακίνητης έκδοσης GT-line της δοκιμής μας φθάνουν και περισσεύουν εντέλει για να του προσδώσουν επιδόσεις επιπέδου supercar.
Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται στα 200 χλμ./ώρα, ενώ η πραγματική αυτονομία που καταγράψαμε φθάνει τα 486 χιλιόμετρα (μέση κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας δοκιμής 23,4 kWh/100χλμ.), απόρροια της μεγάλης χωρητικότητας (99,8 Kwh) της μπαταρίας ιόντων λιθίου με την οποία εφοδιάζεται. Ασφαλώς και είναι σημαντική καινοτομία στο σημείο αυτό η υποστήριξη υπερταχείας φόρτισης 800V που διαθέτει, η οποία επιπροσθέτως ελαχιστοποιεί το χρόνο φόρτισης. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως μέσα σε μόλις 15 λεπτά φόρτισης (από 20% έως 80%) κερδίζει έως 226 χλμ. αυτονομίας.
Ξέχωρα ωστόσο από την ψυχρή αλήθεια των αριθμών, αυτό που σε κερδίζει απόλυτα είναι ο τρόπος που όλα αυτά, τα άκρως εντυπωσιακά, εκδηλώνονται στην πράξη. Και εδώ ακριβώς, αγαπητοί αναγνώστες, δεν χωρά καμία απολύτως αμφιβολία πως πρόκειται για μία εξαιρετική υλοποίηση που όντως χαίρεσαι να την οδηγείς. Ατενίζοντας τον έξω κόσμο από την ψηλή θέση οδήγησης, όλα εξελίσσονται με εκλεπτυσμένο τρόπο, καθώς η παντελής απουσία θορύβων, μα κυρίως η πολύ καλή λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) που φιλτράρει άψογα τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων και τα ιδιαίτερα αναπαυτικά καθίσματα συνιστούν χαρακτηριστικά που καθιστούν απολαυστική την κάθε μετακίνηση, επιδεικνύοντας υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης.
Επιπλέον, ακόμα και σε ορεινές διαδρομές, το EV9 εντυπωσιάζει με τον τρόπο που διαγράφει τις στροφές, έτσι όπως πατά με σιγουριά χάρη στα φαρδιά μετατρόχια και στους τεράστιους τροχούς του (285/45 R 21), χωρίς άτσαλες αντιδράσεις και κρύβοντας επιμελώς τον ανοικονόμητο όγκο και την τεράστια μάζα του αμαξώματος. Στο σημείο αυτό, η δυνατότητα αύξησης ανάκτησης ενέργειας μέσω των paddles στο τιμόνι, εκτός από την ασφάλεια που παρέχει υπό αυτές τις συνθήκες, διαδραματίζει επιπλέον και τον δικό της σημαντικό ρόλο στην αποτελεσματική διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας, όπως άλλωστε μαρτυρά η λογική μέση κατανάλωση που καταγράψαμε.
Η οποία, σημειωτέον, επιτεύχθηκε με σχεδόν μόνιμα επιλεγμένο το πρόγραμμα οδήγησης Normal (επιπλέον προσφέρονται και τα προγράμματα Eco, Sport και MyDrive), που συνιστά την πλέον ενδεδειγμένη επιλογή που ισορροπεί άψογα ανάμεσα στις επιδόσεις και την οικονομία. Μαγικό και δη υπερηχητικό χαλί κυριολεκτικά στην άσφαλτο, λόγω υψηλής άνεσης και πολύ γρήγορων επιδόσεων, ενώ την ίδια ώρα αποδεικνύεται εξίσου άνετο, ασφαλές και ευχάριστο εκτός δρόμου.
Εδώ προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Mud, Sand και Snow), οπότε, σε συνδυασμό με τα 17,7 εκ. που απέχει από το έδαφος και την ακαριαία ανταπόκριση των ηλεκτροκινητήρων, μπορεί να αντεπεξέλθει με ευκολία σε μία ήπια εκτός δρόμου διαδρομή. Ιδιαίτερης μνείας αξίζουν εδώ η απόδοση των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω) σε επίπεδο αίσθησης αλλά και αντοχής, καθώς και σε ένα επιπλέον στοιχείο που τονώνει την ψυχολογία του οδηγού. Αναφερόμαστε φυσικά στη δυνατότητα επιλογής τεχνητού ήχου του κινητήρα (μεταξύ τριών ακουστικών επιπέδων), η οποία μπορεί σαφώς να αποτελεί ένα γκατζετάκι, πλην όμως στην πράξη συμπληρώνει όμορφα την ήδη ευχάριστη εικόνα που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι του EV9.
Τελικώς,
η υπόσταση της ναυαρχίδας της KIA, περιστρέφεται σε όλες τις εκφάνσεις γύρω από το επίθετο «ευχάριστη». Πριν λίγους μήνες, όταν την πρωτογνωρίσαμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στο Saint Tropez, μα κυρίως τώρα που τη ζήσαμε αρκετές μέρες επί ελληνικού εδάφους, αυτό είναι το μόνο επίθετο που της ταιριάζει γάντι, καθώς σκιαγραφεί απόλυτα ό,τι ακριβώς πρεσβεύει. Οι διακριτικοί έως και σεμνότυφοι υποψήφιοι αγοραστές ίσως προβληματιστούν από το γεγονός ότι ο ανοικονόμητος όγκος της βοά από χιλιόμετρα μακριά. Κι όμως, χάρη στις ξεχωριστές αισθητικές λεπτομέρειες που τη διακρίνουν δεν είναι ακαλαίσθητη.
Κάθε άλλο! Την ίδια ώρα είναι ευχάριστη έως και ενδιαφέρουσα (τηρουμένων των αναλογιών) οδηγικά, κορυφαία σε ποιότητα κύλισης-άνεση, εξαιρετικά καλοφτιαγμένη και πολυτελής. Επιπρόσθετα έχει πολύ καλή αυτονομία κίνησης, επιδόσεις ανέλπιστα γρήγορες και, βέβαια, οι χώροι που προσφέρει στην επταθέσια έκδοση για επιβάτες και αποσκευές την καθιστούν απόλυτο κυρίαρχο. Οντως η KIA τα έδωσε όλα στο -αλλά και με- το EV9, ορθώς έπραξε σίγουρα, καθώς μόλις κατέγραψε ένα ακόμα εντυπωσιακό άλμα προόδου που περισσότερο προδιαθέτει για εξίσου αξιόλογες μελλοντικές κινήσεις, παρά εκπλήσσει, αφού τα τελευταία χρόνια κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Διά το τυπικό του θέματος, οι 81.000 ευρώ (ή 73.000 με την κρατική επιδότηση) της βασικής επταθέσιας και τετρακίνητης έκδοσης Earth, όπως και να το κάνουμε, είναι ένα σεβαστό ποσό. Πολλώ δε μάλλον οι 87.000 (ή 81.000 με την κρατική επιδότηση) της πλούσιας έκδοσης GT Line Launch Edition της δοκιμής μας. Παρ’ όλα αυτά πρόκειται για μία εξαιρετική πρόταση του είδους ολοκληρωμένη συνολικά σε όλα τα επίπεδα, που μπορεί να αντιμετωπίσει επί ίσοις όροις ακόμα και «γαλαζοαίματους» αντιπάλους, χωρίς ίχνος συμπλέγματος κατωτερότητας. Κι αυτό λέει πολλά για την κορεατική εταιρεία. Πάρα πολλά κυριολεκτικά…
EV6 GT–Line Long Range AWD 325PS
Ο μικρός αδελφός EV6, εκ διαμέτρου διαφορετικός ως παρουσία κι όμως τόσο ίδιος στη βάση του, είναι μία ιδιαίτερα ξεχωριστή όσο και ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία του. Η διαφορετικότητά του υπερτονίζεται ασφαλώς από τη φουτουριστική σχεδίαση του έντονα κουπεδίζοντος αμαξώματός του, που αποτελεί το ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά του. Πρωτότυπη, υπέρμετρα δυναμική, ξεχωρίζει έντονα από τη μάζα χάρη στο επιθετικό -χάρμα οφθαλμών- εμπρόσθιο τμήμα, στη σφηνοειδή κουπέ διαμόρφωση του αμαξώματος, στην περίτεχνη διαμόρφωση της «ουράς» με τα πανέμορφα φανάρια τεχνολογίας LED και τους επιβλητικούς τροχούς στα άκρα, όλα αυτά τα χαρακτηριστικά το καθιστούν ομοίως ξεχωριστό, ενώ παράλληλα καταφέρνουν να καμουφλάρουν πολύ έξυπνα τις σεβαστές εξωτερικές διαστάσεις του EV6 (μήκος 4,69 μέτρα, πλάτος 1,89 μέτρα). Από την άλλη πλευρά όμως, η χρήση της ίδιας ακριβώς πλατφόρμας E-GMP έχει θετικό αντίκτυπο σε ό,τι αφορά στους διαθέσιμους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές που και εδώ είναι κορυφαίοι, ενώ σε ανάλογα κορυφαία επίπεδα κινούνται η ποιότητα κατασκευής, ο διάκοσμος, ο βασικός εξοπλισμός άνεσης/ενεργητικής ασφάλειας/τεχνολογίας. Κάτω από το εντυπωσιακό μαύρο αμάξωμα της τετρακίνητης έκδοσης GT Line που βλέπετε στις φωτογραφίες, υφίστανται δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 325 ίππους και 605 Nm μέγιστης ροπής, προσδίδοντας στο βάρους 2.015 κιλών αμάξωμα καταιγιστικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 5,2 δευτ.). Επιπρόσθετα, η ίδια ακριβώς μεγάλη μπαταρία των 99,8 kWh και η εξίσου αποτελεσματική διαχείριση της ενέργειας εξασφαλίζει στο πανέμορφο κορεατικό μοντέλο μία αυτονομία που σε ρεαλιστικές συνθήκες κίνησης, δίχως ιδιαίτερη προσπάθεια, αγγίζει τα 450 χιλιόμετρα!
Κτήμα Τζιβάνη
Η φωτογράφιση των ΚΙΑ EV9 και EV6 πραγματοποιήθηκε στις πανέμορφες εγκαταστάσεις του Οινοποιείου – Μουσείου του κτήματος Τζιβάνη στη Ριτσώνα της Θήβας. Εδώ και 40 χρόνια η οικογένεια Τζιβάνη ασχολείται με τη βιολογική καλλιέργεια γηγενών και διεθνών ποικιλιών κρασιού (Μαλαγουζιά, Αθήρι, Μοσχοφίλερο, λευκή Κουντούρα, Syrah, Cabernet Sauvignon, Merlot, Chardonnay κ.ά.), τα οποία εξάγονται σε Ευρώπη, Ασία, Αμερική, ενώ έχουν βραβευθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς Οίνου.
Στο εξαιρετικό Μουσείο Οίνου και Λαογραφίας που εδρεύει εντός του κτήματος, ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει σπάνιες παραδοσιακές συσκευές, εργαλεία και μηχανισμούς, τα οποία χρησιμοποιούνταν πάνω από 100 χρόνια στην παραγωγή του οίνου, του λαδιού και στις διάφορες αγροτικές καλλιέργειες.
Επιπρόσθετα, διαθέτει και αίθουσες δεξιώσεων που διακρίνονται για τη φινέτσα και την αρχοντιά τους, χαρακτηριστικά που τονίζονται φυσικά από την περίτεχνη χρήση ξύλου και πέτρας, ενώ οι ειδικά διαμορφωμένοι εξωτερικοί προαύλιοι χώροι προσφέρουν στους επισκέπτες πανοραμική θέα στους αμπελώνες, στους ελαιώνες και τις δασωμένες πλαγιές της Ριτσώνας.
Ευχαριστούμε θερμά τον κύριο Γιώργο Τζιβάνη για τη θερμή φιλοξενία!
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Ηλεκτροκινητήρες
Εμπρός, σύγχρονος με μόνιμους μαγνήτες
Μέγιστη ισχύς: 192,5 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 350 Nm
Πίσω, σύγχρονος με μόνιμους μαγνήτες
Μέγιστη ισχύς: 192,5 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 350 Nm
Συνδυασμένη ισχύς
Μέγιστη ισχύς: 385 ίπποι
Μέγιστη ροπή: 700 Nm
Μετάδοση
Ηλεκτρική τετρακίνηση
Μειωτήρας σταθερής σχέσης
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 5,3 δλ.
Κατανάλωση ενέργειας
Κατασκευαστή (WLTP): 22,7 kWh/100 χλμ.
Δοκιμής: 23,9 kWh/100 χλμ.
Μπαταρία
Ιόντων λιθίου, 552 V, 99,8 kWh
Αυτονομία
Κατασκευαστή (κατά WLTP): 505 χλμ.
Δοκιμής: 483 χλμ.
Φόρτιση
AC 11 kW
DC 240 kW στα 800 V
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χιλ.: 5.010 x 1.980 x 1.780
Μεταξόνιο 3.100 χιλ.
Βάρος 2.631 κιλά
Χώρος αποσκευών
Εμπρός: 52 λίτρα
Πίσω: 828 λίτρα (με τρίτη σειρά αναδιπλωμένη)/333 λίτρα(με τρίτη σειρά)
Τιμή αγοράς
Βασική έκδοση (Earth): 81.000€
Έκδοση δοκιμής (GT Line Sunroof): 87.000€
Όλες οι ειδήσεις
Οδηγούμε τη νέα BMW X2 M35i στους δρόμους της Πορτογαλίας