ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή KGM Tivoli 1.5T 163 PS: Το πιο ισχυρό στα λεφτά του

dokimi-kgm-tivoli-1-5t-163-ps-to-pio-ischyro-sta-lefta-tou-751463

Γνωστό όνομα και σουλούπι από άλλη όμως μπράντα. Η SsangYong επέστρεψε με τα «χρώματα» της KGM και φέρνει μαζί της το νέο Tivoli. Ένα B-SUV που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε και ως το VFM αντι-κινέζο, αφού έχει πολύ καλή τιμή και δεν του λείπει σχεδόν τίποτα.

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Σίγουρα θυμάστε την SsangYong και τα μοντέλα της. Ήταν κάποια που είχαν γίνει hit στην Ελλάδα πριν από την οικονομική κρίση, λόγω των πολύ καλών off-road δυνατοτήτων που προσέφεραν αλλά και της ανταγωνιστικής τιμής. Είχαν επίσης καλή φήμη ως σκληροτράχηλα και αξιόπιστα SUV και… τζίπ, όπως το Musso, το Korado και το Rexton. Όμως, μέχρι τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, κανένα μοντέλο της δεν είχε καλαίσθητη εμφάνιση. Ειδικότερα ορισμένα, παρέπεμπαν σε φτηνιάρικη κινέζικη απομίμηση, κάτι που ίσως εξηγείται από την συγχώνευση της με την γνωστή σε όλους μας SAIC (από τη νέας εποχής MG), το 2004. Άλλαξαν πολλά από τότε, βέβαια…

Πριν από μια τριετία περίπου, η KG Group, ένας κορεατικός όμιλος του τομέα μεταλλευμάτων και χημικών, την εξαγόρασε και τη μετονόμασε σε KGM, δηλαδή KG Mobility. Δεν άργησε και πολύ να έρθει στην Ελλάδα από τη Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε, μαζί με μια πλήρη γκάμα από SUV και ένα pick-up. Σε μια αγορά που διψάει από μικρά crossover SUV, όμως, δεν θα μπορούσαμε παρά να δοκιμάσουμε πρώτα το B-SUV της KGM. Ονομάζεται Tivoli, που σίγουρα θυμάστε από το όχι τόσο μακρινό 2016, με τα λογότυπα της Ssangyong. Η βάση είναι η ίδια, όπως επίσης η φιλοσοφία. Τίμιο, προσιτό και πλήρες. VFM όπως το λέμε στα άπταιστα ελληνικά.

Κάτι από Ιταλία μεριά…

Όπως προαναφέραμε, το Tivoli δεν είναι άγνωστο όνομα για την ελληνική αγορά. Το μοντέλο είχε εμπορική πορεία στην χώρα μας από το 2015, όταν ο όρος B-SUV δεν είχε γίνει ακόμη η πιο «καυτή» λέξη της μόδας. Δεν μπόρεσε να κερδίσει όμως αξιοσημείωτο μερίδιο μέχρι το 2018 που η Ssangyong αποχώρησε από την Ελλάδα. Εν τω μεταξύ, το Tivoli υπέστη ένα facelift το 2020, εκ μοντερνίζοντας αρκετά την εικόνα του, ειδικότερα στο πίσω μέρος.

Εκεί λοιπόν, οι ομοιότητες του παλιού με το νέο Tivoli -που είδαμε για πρώτη φορά στην ετήσια έκθεση αυτοκινήτου και που έφτασε στα χέρια μας νωρίς-νωρίς- είναι μεγάλες. Οι προφυλακτήρες είναι διαφορετικοί όμως και ενσωματώνουν ένα γκρι ένθετο, σαν προστατευτικό, με ένα κυψελωτό μοτίβο αεραγωγού στο κέντρο του. Ενδιαφέρον έχουν και τα LED φωτιστικά σώματα, ενώ πλέον δεν υπάρχει κανένα λογότυπο στην πέμπτη πόρτα, παρά μόνο το όνομα του μοντέλου. Σχεδόν καμία διαφορά δεν υπάρχει στο πλάι, πέρα από τα νέα σχέδια που έχουν οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Υπάρχουν προαιρετικά άλλα 3 σχέδια diamond cut 18  ιντσών, ενώ διατίθεται σε 5 χρώματα, με επιλογές διχρωμίας για όλα (μαύρη ή λευκή οροφή και καθρέπτες αντίστοιχα).

Το ύφος του από μπροστά όμως είναι τελείως διαφορετικό. Σε σημείο που φαίνεται λες και αφοσιώθηκαν τόσο πολύ εκεί, που ξέχασαν να αλλάξουν κάτι στο υπόλοιπο αυτοκίνητο. Με κλειστή μάσκα και μεγάλο αεραγωγό στο κάτω μέρος, το μικρό Tivoli μόνο… μικρό δεν φαίνεται. Ξεχωρίζει το όνομα του που είναι ολογράφως τοποθετημένο στα δεξιά, χωρίς να υπάρχει ούτε εκεί το λογότυπο της KGM, αλλά ούτε και της Ssangyong, όπως στα μεγαλύτερα μοντέλα της γκάμας. Ενδιαφέρον έχει επίσης η τσαχπινιά στην απέναντι πλευρά της μάσκας, με το τριπλό ένθετο σε στυλ αγκράφας (δύο σε μαύρο και ένα σε κόκκινο χρώμα). Συνολικά, ο σχεδιασμός του έχει μια Ιταλική «κοψιά», ειδικότερα στο πίσω μέρος, αλλά και κάτι το Ασιατικό μπροστά. Το πρώτο δικαιολογείται και από την ονομασία του, αφού πρόκειται για μια ιστορική πόλη στην Ιταλία, περίπου 30 χιλιόμετρα ανατολικά της Ρώμης.

Φιλόξενο και ευρύχωρο

Η περίπτωση του KGM, όπως και τα ανταγωνιστικά VFM μοντέλα σε αυτή τη τάξη τιμής, δεν ξεφεύγει σχεδιαστικά στο εσωτερικό, αλλά ούτε και ποιοτικά. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε όμως ότι η αίσθηση είναι καλύτερη απ’ ότι περιμέναμε. Η καμπίνα αποτελείται από μια μίξη μαλακών και σκληρών πλαστικών, με το μισό μέρος της πάνω πλευράς του ταμπλό να έχει αφρώδη υφή. Τα υπόλοιπα είναι σκληρά, χωρίς όμως κάποιο να φαίνεται φθηνό στην αφή.

Υπάρχουν επίσης επενδύσεις από ένα πολύ μαλακό συνθετικό δέρμα στις πόρτες, τόσο μπροστά όσο και πίσω, κάτι που δεν βρίσκουμε ούτε στα πιο ακριβά B-SUV. Δέρμα έχει το τιμόνι και ο λεβιές, δερματίνη το σταθερό υποβραχιόνιο για τους μπροστά επιβάτες, ενώ τα καθίσματα καλύπτονται από ύφασμα με διχρωμία, όπως στο Tivoli που δοκιμάσαμε. Προαιρετικά υπάρχει η επιλογή για πραγματικό μαύρο δέρμα, με λευκές ή πορτοκαλί ραφές και πορτοκαλί λεπτομέρειες στους αεραγωγούς.

Αυτές, μαζί με τις επιλογές διχρωμίας στο εξωτερικό και τις 18άρες ζάντες είναι οι μόνες επιλογές προαιρετικού εξοπλισμού του, κάνοντας την διαμόρφωση πιο εύκολη. Παράλληλα, ελάχιστες είναι και οι προσθήκες των δύο από τις τρείς εκδόσεις, με την βασική να περιλαμβάνει τα πάντα εκτός από αυτόματο κλιματισμό (έκδοση Premium), ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες και φωτάκια στα αλεξήλια (Style). Σε ότι αφορά την τεχνολογία, που αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες αγοράς πλέον, διαθέτει την απαραίτητη ψηφιακή αύρα, χωρίς όμως να κυριαρχεί ο φουτουρισμός. Δείτε το περισσότερο σαν ένα μοντέλο δεκαετίας που έχουν προσθέσει οθόνες, οι οποίες μάλιστα δεν εξέχουν σαν τάμπλετ. Ιδανικό για πιουρίστες. Οι τελευταίοι θα εκτιμήσουν την κανονική μίζα κλειδί και τον αναπτήρα. Καιρό είχαμε να δούμε αυτά τα δύο!

Ο πίνακας οργάνων έχει διαγώνιο 10,25 ίντσες και εντυπωσιακά πολλές, για την κατηγορία αυτή, επιλογές διαμόρφωσης. Διαθέτει προβολή με κλασσικά στρογγυλά όργανα, μία πιο «τεχνολογική» και μία σπορτίφ με κόκκινα γραφικά. Σε όλες μπορείς να επιλέξεις διαφορετικές πληροφορίες στο κέντρο (ακόμη και την πίεση των ελαστικών δείχνει), ενώ έχει μέχρι και ενσωματωμένο χάρτη πλοήγησης. Από την άλλη, η 9άρα οθόνη αφής διαθέτει ένα αρκετά βασικό σύστημα infotainment, το οποίο θα περίοδο προσαρμογής για να συνηθίσεις τα μενού και δεν είναι σίγουρα το πιο γρήγορο.

Το ίδιο ισχύει και για τις ρυθμίσεις του πίνακα οργάνων, από τις οποίες μπορείς να απενεργοποιήσεις τα «ενοχλητικά» συστήματα υποβοήθησης και τους παρεμβατικούς προειδοποιητικούς ήχους που είναι υποχρεωτικοί σε κάθε νέο αυτοκίνητο. Ναι, πρέπει να το κάνεις κάθε φορά και δεν υπάρχει συντόμευση ή προφίλ για αυτά. Ωστόσο, αν μάθεις την σειρά επιλογής από τους διακόπτες στο τιμόνι, δεν θα πάρει πολύ για να γίνει δεύτερη φύση. Η κεντρική οθόνη υποστηρίζει Android Auto και Apple CarPlay, ώστε να μην χρειαστεί να ασχοληθείς σχεδόν ποτέ με τα μενού της οθόνης. Η σύνδεση με αυτά γίνεται μόνο ενσύρματα από μια κανονική θύρα USB. Διαθέτει 6 ηχεία με αρκούντως καλό ήχο και equalizer για να φέρεις το «χρώμα» στα ακούσματά σου.

Από την έκδοση Premium, όπως είπαμε, έχει και αυτόματο κλιματισμό. Ενδιαφέρον έχει το μενού χειρισμού του, το οποίο εμφανίζεται μόλις βάλεις μπροστά και «σβήνει» μαζί με το αυτοκίνητο. Μπορεί να μην έχει φυσικούς διακόπτες, όμως τα απτικά κουμπιά που λειτουργούν και με την αφή, είναι σίγουρα πιο εύχρηστα από άλλα μοντέλα που έχουν μόνο μενού στην οθόνη. Αντίστοιχα κουμπιά έχει και για τις συντομεύσεις του συστήματος infotainment δεξιά κι’ αριστερά της οθόνης. Σε γενικές γραμμές ο βαθμός της εργονομίας είναι καλός, αφού εύκολα χειρίζεσαι τα περισσότερα στο Tivoli. Είπαμε, το μόνο που απαιτεί συνήθεια, είναι το μενού για τα συστήματα υποβοήθησης.

Οι θήκες είναι μπόλικες, για μικρά ή μεγαλύτερα αντικείμενα, ενώ έχει και θήκη για γυαλιά στην πλαφονιέρα. Εκεί που ξεχωρίζει περισσότερο είναι στους χώρους για τους πίσω επιβάτες, που το τοποθετούν στο άνω άκρο της κατηγορίας μαζί με πολύ πιο μεγάλα αυτοκίνητα. Δύο ψηλοί ενήλικες θα κάτσουν με σχετική άνεση, έχοντας και περισσευούμενο αέρα τόσο για τα πόδια όσο για το κεφάλι. Το χαμηλό τούνελ «μετάδοσης» και το σχεδόν μονοκόμματο έδρανο κάνουν ευκολότερη τη ζωή στους τρεις επιβάτες που αναγκαστικά θα στριμωχτούν πίσω.

Ο χώρος αποσκευών, παρότι στα χαρτιά έχει χωρητικότητα 423 λίτρων, φαίνεται αρκετά πιο μικρός. Σα να μην έχει το απαραίτητο μήκος για πολύ φαρδιά αντικείμενα ή βαλίτσες (θα χωρέσουν με άνεση 3 καμπίνας αεροπλάνου), όμως διαθέτει διπλό πάτωμα που τον μεγαλώνει αισθητά. Προφανώς και αναδιπλώνονται τα καθίσματα (60-40) για τοποθέτηση μακριών αντικειμένων ή πολλών αποσκευών. Κάτι χάνεις, κάτι κερδίζεις.

Έχει δύναμη

Τα περισσότερα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία έχουν ένα μικρό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1.000 ή 1.200 κ.κεκ., που συνήθως είναι και τρικύλινδρο. Με εξαίρεση το Vitara που έχει ήπια υβριδική υποβοήθηση στην κατηγορία τιμής του Tivoli, όλα τα υπόλοιπα απλά «καίνε» βενζίνη. Η διαφορά αλλά και η υπεροχή του νέου κορεάτη, είναι ότι ο βασικός του κινητήρας είναι τετρακύλινδρος 1.500άρης τούρμπο. Συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, ενώ έχει και τετρακίνητη παραλλαγή.

Η πιο προσιτή επιλογή όμως είναι αυτή που δοκιμάζουμε. Ο βενζινοκινητήρας διαθέτει άμεσο ψεκασμό βενζίνης και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής/εξαγωγής και αποδίδει 163 ίππους στις 5.000 σ.α.λ., αλλά και ένα εντυπωσιακό νούμερο 280 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. Πρόκειται για απόδοση μεγαλύτερων μοντέλων, ενώ δεν μπορούμε να θυμηθούμε κάποιο στη κατηγορία και στις 20.000 ευρώ με αντίστοιχα νούμερα την τελευταία πενταετία.

Σε αυτή την εκδοχή, η δύναμη περνάει στους μπροστά τροχούς από ένα χειροκίνητο 6άρι, το οποίο έχει σχετικά μακριά κλιμάκωση. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι είναι εστιασμένο στην άνεση και όχι στις επιδόσεις. Το «τούρμπισμα» είναι αισθητό από τις 2.500 σ.α.λ και μετά, χωρίς το μοτέρ να διακρίνεται για την ελαστικότητά του. Έχει περισσότερο τσαγανό στις μεσαίες, χωρίς ωστόσο να κρεμάει όσο η βελόνα ανεβαίνει προς τον κόφτη. Τα 0-100 για όσους ενδιαφέρονται θέλουν κάτι περισσότερο από 10,5”, με την τελική να αγγίζει τα 193 χλμ./ώρα, ωστόσο θα επανέλθουμε με νέες μετρήσεις μόλις ο κινητήρας ξεπεράσει το όριο του στρωσίματος (το παραλάβαμε με 16 χλμ. στο κοντέρ).

Δε λέει όχι στα ταξίδια

Στα ταξίδια, λοιπόν, δείχνει και τις υπόλοιπες αρετές του. Ειδικά με τις 16άρες ζάντες και τα ελαστικά διάστασης 205/65 έχει πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου. Είναι αρκετά καλή και η ηχομόνωση, ίσως καλύτερη από το Vitara και το Duster που κοιτάει ευθέως. Ενώ πολύ καλή είναι και η ποιότητα κύλισης. Διαθέτει την κλασσική διάταξη της κατηγορίας, με γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπρο άξονα πίσω δηλαδή, και αντιμετωπίζει τις περισσότερες ανωμαλίες γλυκά.

Το λογικό «κοπάνημα» στις εγκάρσιες φιλτράρεται αρκετά καλά, σε αντίθεση με τους αεροδυναμικούς θορύβους που κάνουν την εμφάνιση τους μετά τα 110 χλμ./ώρα. Η καλή απόσβεση είναι συνέπεια της ρύθμισης της ανάρτησης, η οποία έχει προσανατολισμό στην άνεση. Για το λόγο αυτό υπό πίεση είναι αισθητές οι κλίσεις του αμαξώματος, οι οποίες θα σε αποθαρρύνουν κάπως από το να κινηθείς γρήγορα, ειδικότερα στα κλειστά κομμάτια. Διαπιστώσαμε όμως ότι το esp ελέγχει τα όρια της πρόσφυσης και βοηθάει όσους το παρακάνουν να κόψουν τον ρυθμό. Πολύ δυνατά είναι τα φρένα του, με δίσκους μπροστά-πίσω και «γαλλική» αίσθηση στο πεντάλ. Είναι λίγο απότομο, όχι όμως κάτι που δεν συνηθίζεται.

Το τιμόνι του είναι κάπως αργό και χωρίς ιδιαίτερη πληροφόρηση. Έχει δύο επιλογές βάρους, με την Sport απλά να προσθέτει μια τεχνητή αντίσταση ως προς το κέντρο του. Δεν κερδίζεις δηλαδή κάτι σε αίσθηση. Δεν είναι οδηγοκεντρικό και στο βγάζει αμέσως, κάτι που δεν είναι απαραίτητα κακό. Λίγοι είναι πλέον αυτοί που αναζητούν το σκληροπυρηνικό αυτοκίνητο με «κοφτερή» αίσθηση. Η ευκολία στην οδήγηση είναι το ζητούμενο και το Tivoli την προσφέρει. Σε αυτή τη νότα, να πούμε ότι και ο συμπλέκτης είναι πολύ εύκολος και ελαφρύς, ιδανικός για νέους οδηγούς. Ο επιλογέας έχει πιο σφιχτή αίσθηση, ενώ είναι κάπως στραμμένος προς τα δεξιά.

Μπορεί επίσης να κινηθεί χαλαρά εκτός δρόμο, αφού έχει απόσταση 18 εκ. σχεδόν από το έδαφος και ικανοποιητικές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής. Δεν αλλάζει κάτι από τις δικίνητες στις τετρακίνητες εκδόσεις σε αυτό το κομμάτι. Ψηλή είναι επίσης η θέση οδήγησης, με πολύ καλή πλευρική στήριξη. Μόνο που δεν ρυθμίζεται το τιμόνι τηλεσκοπικά. Με λιγότερο από 4,3 μήκος και κύκλο στροφής στα 10,6 μέτρα, προφανώς και είναι πολύ ευέλικτο εντός πόλης. Παιχνίδι είναι το μανουβράρισμα στα στενά και στο παρκάρισμα, ενώ διαθέτει και μια πολύ καλής ανάλυσης κάμερα οπισθοπορείας. Η τελευταία, αποτελεί μέρος της στάνταρ σουίτας υποβοήθησης και ενεργητικής ασφάλειας που περιλαμβάνει τα πάντα. Έχει μέχρι και adaptive cruise control με κεντράρισμα στη λωρίδα.

Ο νέος είναι ωραίος

Ο νέος είναι και αλλιώς. Επιτέλους μια νέα προσθήκη στην αγορά, η οποία έχει διαφορετική σχεδίαση (αρέσει-δεν αρέσει, αυτό είναι υποκειμενικό), καλό εξοπλισμό, καλή τιμή και κινητήρα που δεν είναι τρικύλινδρος. Το Τivoli θα λέγαμε πως απευθύνεται στους «παλιούς» που θέλουν νέο αυτοκίνητο ή στους νέους οδηγούς. Ευρύχωρο και ευκολοδήγητο, άνετο σε πόλη ή ταξίδι. Έχει και πέντε χρόνια εγγύηση στο πακέτο, που αν μη τι άλλο, μετράει πολύ. Όσο μάλιστα προσφέρεται με την έκπτωση 1.000 ευρώ της ελληνικής αντιπροσωπείας, είναι ακόμη πιο δελεαστικό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας
Τετρακύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα: 1.497 κ.εκ.

Ισχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 163 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 260 Nm / 1.500-4.000 σ.α.λ.

Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 193 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,6”

Μέση κατανάλωση
Κατασκευαστή (WLTP): 7,2 λίτρα/100 χλμ.

Κατασκευαστή (δοκιμής): 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO₂: 163 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ
50 λίτρα

Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.225 x 1.810 x 1.621
Μεταξόνιο: 2.600 χλστ.
Χώρος αποσκευών: 427 λίτρα
Βάρος: 1.320 κιλά

Τιμή αγοράς
Από 19.990 €
Έκδοση δοκιμής: 21.990 €
Τέλη κυκλοφορίας: 113,40 €

Όλες οι ειδήσεις

Νέο Tesla Model Y: Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα;

Oδηγούμε το νέο Hyundai Inster: Πρώτες εντυπώσεις

Dacia: Έτοιμη για «σοκ» στην αγορά με ηλεκτρικό SUV στα 18.000 ευρώ!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο