ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Jeep Renegade e-Hybrid 130 PS DCT: Ατίθασο Νιάτο

dokimi-jeep-renegade-e-hybrid-130-ps-dct-atithaso-niato-734637

Βελτιωμένο σε τεχνολογία, με την ουσία να παραμένει αναλλοίωτη. Το Jeep Renegade είναι ένα ξεκούραστο αυτοκίνητο για την πόλη, που θα σε πάει πιο μακριά από τα υπόλοιπα SUV εκτός δρόμου.

Του Νίκου Μαρινόπουλου, Φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Το ανανεωμένο Jeep Renegade αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για μια φιλοσοφική κουβέντα περί των αυτοκινήτων του μέλλοντος και τις προτιμήσεις των καταναλωτών. Εν ολίγοις, το ανανεωμένο Renegade e-Hybrid απέκτησε μεγαλύτερες οθόνες, βελτιωμένη διαχείριση ενέργειας (δίχως η εταιρία να δίνει συγκεκριμένα στοιχεία) και ασύρματη σύνδεση κινητών. Τίποτε άλλο δεν έχει αλλάξει. Εάν όμως ασχοληθώ αποκλειστικά με αυτές τις αλλαγές, χάνεται η ουσία. Επειδή το Renegade είναι πολλά παραπάνω απ’ όσα βλέπει κανείς σε δύο οθόνες 10,25 (οργάνων) και 10,1 (infotainment) ιντσών.

Renegade

Χάσμα γενεών

Η ονομασία «Renegade» υπάρχει από τη δεκαετία του ’90. Αποτελούσε έκδοση του Wrangler, ενός από τα πλέον ικανά εκτός δρόμου αυτοκίνητα. Τότε, τα αυτοκίνητα δεν είχαν οθόνες και όλες οι βελτιώσεις αφορούσαν τα μηχανικά τους μέρη. Fast forward στο 2014, η Jeep παρουσιάζει το μοντέλο Renegade για τη νέα γενιά. Για όσους θυμούνται το Renegade του παρελθόντος, το μόνο κοινό στοιχείο τους είναι το σήμα της Jeep. Προσανατολισμένο κυρίως στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, είναι ένας μαχητής των δρόμων, όχι ένας εκτός δρόμου εξερευνητής.

Renegade

Ο ρόλος αυτός είναι του Wrangler. Οι μεγαλύτεροι μπορεί αυτό να το θεωρήσουν μειονέκτημα. Για τη νέα γενιά που γοητεύεται περισσότερο από τις οθόνες και τις εφαρμογές, όμως, τα νέα είναι χαρμόσυνα. Τι να το κάνω ένα αυτοκίνητο που δεν «μασάει» στη Death Valley, εάν δεν μπορώ να συνδέσω σε αυτό το κινητό μου, είναι η νεανική φιλοσοφία. Όσο βρίσκεσαι κολλημένος στο «ποτάμι» ή στα έργα για το «Flyover», δηλαδή αρκετές ώρες ημερησίως, το infotainment δικαιολογεί την ονομασία του.

Renegade

Σου κρατά συντροφιά και σε ενημερώνει για το πόσο καθυστερημένα θα φτάσεις. Η υψηλής ευκρίνειας οθόνη είναι φανταστική και οι αναλογίες της σωστές (έχουμε δει οθόνες με τεράστια διαγώνιο και υπερβολικά μικρό ύψος που δεν έχουν σωστές αναλογίες). Ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τα λεγόμενα της Jeep για «πέντε φορές ταχύτερο επεξεργαστή σε σχέση με τον προηγούμενο». Η καθυστέρηση απόκρισης στο πάτημα της οθόνης είναι ακόμα αισθητή.

Renegade

Ξεκούραστο στην οδήγηση

Στις συνθήκες που προαναφέραμε, εκτιμάς το υβριδικό σύστημα. Μία παρένθεση σχετικά με την ονομασία και τη λειτουργία του. Η Jeep το ονομάζει ήπια υβριδικό. Ωστόσο, τα ήπια υβριδικά συστήματα δεν επιτρέπουν την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Το Renegade, όμως, μπορεί για περιορισμένες αποστάσεις να κινηθεί αποκλειστικά με την ενέργεια της μπαταρίας. Άρα, όταν είσαι μποτιλιαρισμένος, μπορείς να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, προς όφελος του περιβάλλοντος και της τσέπης σου.

Renegade

Το τιμόνι του έχει το σωστό βάρος, όντας ελαφρύ (αλλά όχι υπερβολικά), αλλά δεν διακρίνεται για την αμεσότητα ή την πληροφόρηση που παρέχει. Ψιλά γράμματα, όπως και οι υπερβολικές κλίσεις στις στροφές, όταν το πιέζεις. Πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Renegade σε δικαιώνει για την επιλογή σου κάθε φορά που πέφτεις σε λακκούβα. Το νιώθεις στιβαρό, ενώ είναι πολύ καλό και σε ηχομόνωση, καθώς δεν ακούς τα γκαπ και γκουπ από την ανάρτηση.

Renegade

Ηγέτης

Το σημείο υπεροχής του Renegade είναι η εκτός δρόμου κίνηση. Ακόμα και αυτή η δικίνητη έκδοση πέρασε από νεροφαγώματα και λοιπά εμπόδια που θα είχαν σταματήσει άλλα Β-SUV. Επ’ αυτού, έχουμε και ορισμένες παρατηρήσεις. Η πρώτη είναι ότι όταν κινείσαι πολύ αργά, προκειμένου να δεις αν βρίσκει κάτω, εκτιμάς ακόμα περισσότερο τη δυνατότητα κίνησης με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια.

Renegade

Το Renegade γίνεται αθόρυβο, οπότε μπορείς ν’ ακούσεις και το παραμικρό και αναλόγως να προσαρμόσεις τις προσδοκίες σου ή να κάνεις εγκαίρως πίσω. Ο δεύτερος έχει να κάνει με την ευκρίνεια της οθόνης. Δεν χρειάζεται να κατέβεις για να ελέγξεις εάν υπάρχει κάποιο εμπόδιο. Η εικόνα στην οθόνη είναι σαν να βλέπεις με τα μάτια σου, αρκεί βέβαια να μην είσαι σε λασπωμένο μονοπάτι και λερωθεί η κάμερα. Ή έχεις τον ήλιο κόντρα, οπότε δεν βλέπεις το παραμικρό (κάτι που ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα).

Renegade

Το περίεργο είναι πως ούτε η απόσταση από το έδαφος είναι τόσο εντυπωσιακή (171 χιλ.) ούτε οι γωνίες εισόδου, αναχώρησης και ράμπας (18,8o, 22,03o και 14,11o αντίστοιχα). Για αυτόν ακριβώς το λόγο γίνονται βέβαια οι δοκιμές. Προκειμένου να διαπιστώσουμε εάν ισχύουν και σε ποιον βαθμό όσα ισχυρίζονται οι κατασκευαστές. Εδώ, λοιπόν, η Jeep καταφέρνει να ξεπεράσει τις όποιες προσδοκίες. Αρκεί αυτές να μη λαμβάνουν υπ’ όψιν τους τη χειρολαβή πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού που προορίζεται για σκληρό off-roading. Σεβαστή η παράδοση της μάρκας, σωστή η σχεδίαση του κάτω μέρους (ώστε να μη «βρίσκει»), αλλά μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα δικίνητο SUV και όχι για ένα τετρακίνητο «τέρας», όπως στο παρελθόν.

Renegade

Στο πνεύμα της εποχής

Το εσωτερικό του Renegade αφήνει ανάμικτα συναισθήματα. Η εργονομία του είναι καλή (υπάρχουν και ορισμένοι κρυφοί διακόπτες, όπως τα κουμπιά για το ηχοσύστημα πίσω από το τιμόνι), η ποιότητα των υλικών είναι πολύ προσεγμένη στο επάνω μέρος του ταμπλό και απλά προσεγμένη στα σημεία που σπάνια αγγίζεις ή πέφτει το μάτι σου. Προς υπεράσπισή του, αυτά ισχύουν σε όλα τα B-SUV. Επιπλέον, αρκετά από τα φινιρίσματα προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά προς όφελος της βιωσιμότητας του πλανήτη μας.

Η ποιότητα συναρμογής είναι επίσης καλή, αλλά η πρακτικότητα δεν είναι το μεγάλο προσόν του. Οι θήκες για αντικείμενα δεν είναι αρκετές και δεν βρίσκονται πάντα σε εύκολα προσβάσιμο σημείο. Όπως σε όλα τα B-SUV, οι χώροι είναι οριακά επαρκείς για τέσσερις επιβάτες (εξαιρουμένου του ύψους που είναι άπλετο) και ο χώρος αποσκευών (δηλωμένα 351 λίτρα – 319 λίτρα με βάση τις μετρήσεις μας) σε αναγκάζει να τακτοποιήσεις σωστά τις αποσκευές σου προκειμένου να χωρέσουν τα πάντα.

Renegade

Το Renegade δεν είναι για όλους, αυτό το δείχνουν και οι πωλήσεις του. Υπάρχουν πιο ευρύχωρα B-SUV, πιο γρήγορα, πιο οικονομικά στη χρήση, ακόμα και πιο οικονομικά στην απόκτηση. Κανένα από αυτά, όμως, δεν έχει τον διπλό χαρακτήρα του Renegade.

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

4κύλινδρος σε σειρά

Άμεσου ψεκασμού βενζίνης, turbo, intercooler

Χωρητικότητα 1.469 κ.εκ.

Iσχύς θερμικού κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 240 Nm/1.500 σ.α.λ.

Iσχύς ηλεκτροκινητήρων

Μέγιστη ισχύς: 20 ίπποι

Μέγιστη ροπή: 55 Nm

Συνδυαστική ισχύς

130 ίπποι

Μετάδοση

Εμπρός κίνηση

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 191 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 9,7 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 5,7-6,1 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 128-139 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

48 λίτρα

Μπαταρία

Ιόντων λιθίου

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χιλ.: 4.236 x 1.805 x 1.684

Μεταξόνιο 2.570 χιλ.

Βάρος 1.420 κιλά

Χώρος αποσκευών

351 λ.

Τιμή αγοράς

Από: 28.920 €

Όλες οι ειδήσεις

«Δέσμευση» Mercedes: Η S-Class με κινητήρες βενζίνης μέχρι το 2030

Αντί για μπισκότα… κλήση έφαγε το Cookie Monster στη Γερμανία!

Ένα Richard Mille για τη McLaren W1: Μαντέψτε πόσο κοστίζει!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο