Το Avenger, έχοντας σαρώσει την ευρωπαϊκή αγορά με την ηλεκτροκίνητη εκδοχή του, φοράει πλέον το βενζινοκίνητο «κουστούμι» του, καταπλήσσοντάς μας και ως θερμικό, αποδεικνύοντας περίτρανα πως συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει.
του Κωνσταντίνου Παρασκευόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος
Το Avenger, ή αλλιώς το μικρότερο μοντέλο στην σύγχρονη ιστορία της Jeep με κόμπακτ διαστάσεις που δεν ξεπερνούν τα 4,08 μέτρα, σαγηνεύει με τον νεανικό του χαρακτήρα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του, ενώ παράλληλα σε ξεγελάει δίνοντας την εντύπωση πως είναι αρκετά μεγαλύτερο σε όγκο απ’ ό,τι πραγματικά είναι. Με το λανσάρισμα της ήπιας υβριδικής έκδοσης το προσεχές διάστημα, θα κάνει σίγουρα το χατ τρικ και θα προσελκύσει ένα πολύ ευρύ κοινό συνολικά, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η βασική έκδοση βενζίνης που διατίθεται με ένα μόνο πακέτο εξοπλισμού και συνδυάζεται με τον γνώριμο 1.200άρη κινητήρα του γκρουπ Stellantis δεν αποτελεί το ίσως πιο ελκυστικό πακέτο στη χώρα μας.
(Παν) μέτρον άριστον
Το αισθητικό αποτέλεσμα διά χειρός Daniele Colonaci θα μαγνητίσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό… αμφιβληστροειδή! Με μια πρώτη ματιά το Avenger, σαν καθαρόαιμο Jeep, διακρίνεται από τον τετράγωνο σχεδιασμό του, τη μάσκα με τις εφτά κάθετες γρίλιες, τα έντονα νεύρα στο καπό, το σχέδιο «Χ» που υποκρύπτουν τα πίσω φωτιστικά σώματα και φυσικά τις πανέμορφες ζάντες αλουμινίου 18’’ σε διαμαντέ φινίρισμα που γεμίζουν τους φουσκωμένους θόλους. Οι τελευταίες βέβαια αποτελούν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού, όμως πιστεύουμε πως αποτελούν ασυζητητί ένα έξτρα που αξίζει να προσθέσει ο δυνητικός αγοραστής στην παραγγελία του.
Από εκεί και πέρα, οι επιμέρους ιδιαίτερες αισθητικές πινελιές έρχονται να αναδείξουν εμφατικά τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου, όπως άλλωστε και την προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια. Στη δεξιά ράγα της οροφής παρατηρούμε μια χαριτωμένη μικρή πασχαλίτσα, στην κάτω αριστερή άκρη του παρμπρίζ υπάρχει ένα παιδί (που παρατηρεί τα… άστρα με τηλεσκόπιο), στο κέντρο του πίσω παρμπρίζ απεικονίζεται ένα βουνό, ενώ διάσπαρτα σε διάφορα σημεία παρατηρούμε το σήμα της θρυλικής μάσκας της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Επιπρόσθετα, όλο το αμάξωμα περιβάλλεται από πλαστικά προστατευτικά.
Οι διαφορές σε σχέση με την ηλεκτρική έκδοση είναι σχεδόν αμελητέες, με τις μοναδικές τροποποιήσεις να αφορούν στην απουσία των διακριτικών σημάτων «e» και φυσικά στην προσθήκη της ευδιάκριτης πολυγωνικής επιχρωμιωμένης εξάτμισης.
Εκ των έσω
Η εικόνα στο εσωτερικό παραμένει γνώριμη, με τη μοναδική διαφορά να έγκειται στον επιλογέα των ταχυτήτων που δεσπόζει σε περίοπτη θέση της κεντρικής κονσόλας. Οι δύο οθόνες, αυτές του πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainment -αμφότερες 10,25 ιντσών-, παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, ενώ προσφέρουν και αρκετές επιλογές διαμόρφωσης. Το σύστημα uConnect 5 που χρησιμοποιεί το Avenger συνιστά ένα από τα πιο φιλικά στη χρήση λογισμικά, που μεταξύ άλλων διαθέτει ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης, ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, ενώ αξίζει να πούμε πως υποστηρίζει παράλληλη σύνδεση δύο συσκευών.
Οι μοναδικοί φυσικοί διακόπτες που υπάρχουν στο ταμπλό αφορούν στο χειρισμό του αυτόματου μονοζωνικού κλιματισμού και στην ένταση του ηχοσυστήματος. Η γενικότερη ποιότητα κατασκευής είναι καλή, αν και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό είναι κατά κύριο λόγο σκληρά, με τις εντυπώσεις να κλέβει το ανάγλυφο πλαστικό που διατρέχει το κεντρικό φιλέτο του ταμπλό από άκρη σε άκρη.
Όσο επουσιώδες και αν ακούγεται, η θέση οδήγησης (αν και αρκετά χαμηλή) προσφέρει άριστη ορατότητα προς πάσα κατεύθυνση, ενώ εξασφαλίζει τη SUV αίσθηση που επιζητά το κοινό της κατηγορίας. Τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα από ύφασμα και βινύλιο και προσφέρουν επαρκή πλευρική στήριξη, ενώ αποδεικνύονται και πολύ ξεκούραστα ακόμη και μετά από πολλές ώρες οδήγησης. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι καλός, αναλογιζόμενοι πως το Avenger συγκαταλέγεται στα μικρότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, αν και ένας ψηλός επιβάτης θα παραπονεθεί για τον διαθέσιμο χώρο στα γόνατα, που είναι οριακός.
Το ψηλό πίσω τούνελ δεν βοηθά ιδιαίτερα επίσης στο να φιλοξενηθεί και ένας πέμπτος επιβάτης με άνεση, όμως οι χώροι για μικροαντικείμενα σίγουρα ικανοποιούν. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών ανέρχεται στα 380 λίτρα και, εκτός του ρυθμιζόμενου καθ’ ύψος πάτωμα, διαθέτει επίσης χαμηλό κατώφλι, που διευκολύνει τη φόρτωσή του.
Βενζινοκίνητης φιλοσοφίας
Το τρικύλινδρο σύνολο των 1.199 κ.εκ. -γόνος της δυναστείας των Puretech του ομίλου PSA- φροντίζει για την κίνηση του Avenger, διοχετεύοντας 100 υπερτροφοδοτούμενους ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ. στους εμπρός τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Η αίσθηση και η ακρίβεια μάλιστα του επιλογέα είναι τόσο καλές, που πολλές φορές πιάσαμε τον εαυτό μας να αλλάζει ταχύτητες, ακόμη και αν αυτό δεν ήταν αναγκαίο.
Ο κινητήρας είναι εξόχως πολιτισμένος και συνάμα γραμμικός, χωρίς να ασθμαίνει στις υψηλές στροφές, ούτε να απολύει μέρος της βελούδινης λειτουργίας του. Την τρικύλινδρη διαμόρφωση μαρτυρά μόνο ο ήχος του μοτέρ, κυρίως ακούγοντάς τον έξω από το αυτοκίνητο, μιας και η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας απομονώνει σχεδόν όλους τους ήχους του περιβάλλοντος, και η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική.
Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε 10,6 δευτερόλεπτα και η επιτάχυνση συνεχίζει έως τα 184 χιλιόμετρα όπου και η τελική του ταχύτητα, αποδεικνύοντας πως οι 100 ίπποι επαρκούν πλήρως για να κινείστε με ασφάλεια. Σχετικά με την κατανάλωση, το Avenger φάνηκε ιδιαίτερα ολιγαρκές κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, καθώς κατανάλωνε 6,9 λ./100 χιλιόμετρα σε συνθήκες μικτού κύκλου, χωρίς πολλές παραχωρήσεις. Αξίζει να αναφέρουμε πως εδώ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, η οποία πριμοδοτεί τον εύστροφο κινητήρα του μοντέλου.
Φρενάρεις – Σημαδεύεις – Επιταχύνεις
Το Avenger, χάρη στην πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του ομίλου Stellantis, είναι ένα μοντέλο, η οδική συμπεριφορά του οποίου σε αναζωογονεί, σε χαλαρώνει, σε διασκεδάζει. Δεν απαιτεί ιδιαίτερες δεξιότητες για να περάσεις ευχάριστα μαζί του, καθώς είναι ευκολοδήγητο και υπακούει με σαφήνεια στις εντολές που του δίνεις. Τα τέσσερα δισκόφρενα (τα εμπρός αεριζόμενα) προσφέρουν επαρκή δύναμη πέδησης, επιβραδύνοντας αποτελεσματικά το αμάξωμα.
Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, διαθέτει μεταβαλλόμενο βαθμό υποβοήθησης όσο αυξάνεται η ταχύτητα, με την ακρίβεια και την επαναφορά του να ξεχωρίζουν θετικά. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης (γόνατα McPherson μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) εντυπωσιάζει από κάθε άποψη, καθώς φιλτράρει τους κραδασμούς (εκτός των έντονων εγκάρσιων), ανεξαρτήτως του εδάφους πάνω στο οποίο κινείστε.
Στις στροφές επιδεικνύει ασφαλέστατη συμπεριφορά που ορίζεται από υψηλά επίπεδα πλευρικής πρόσφυσης, παρά τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία επιτρέπει την ανάπτυξη κλίσεων. Παρ’ όλα αυτά, ουδέν πρόβλημα επί της ουσίας, καθώς προσφέρει σιγουριά και ασφάλεια στο σύνολο, ακόμα και εντός μίας καμπής με σχεδόν τριψήφιο νούμερο στο κοντέρ.
Οι εκτός δρόμου δυνατότητες, αν και εμφανώς περιορισμένες ελλείψει τετρακίνησης, ευνοούνται σε μεγάλο βαθμό χάρη στη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (20,1 εκατοστά) και στις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής (20⁰, 20⁰ και 32⁰ αντίστοιχα). Αν στα παραπάνω συνυπολογίσουμε την παρουσία του συστήματος ελέγχου κατάβασης και των έξι προγραμμάτων οδήγησης μέσω του Selec-Terrain (Σπορ, κανονική, eco, άμμος, λάσπη, χιόνι), με την υποσημείωση πως μαζί με το ηλεκτρικό Avenger αποτελούν τα μόνα προσθιοκίνητα Jeep με τα προγράμματα αυτά, τότε μπορούμε να κάνουμε λόγο για ένα ικανό SUV που δύναται να επιφέρει ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού που δεν φοβάται να λασπώσει την εξωτερική, ιδιαίτερα όμορφη περιβολή του Avenger.
Τα πάντα όλα!
Το βενζινοκίνητο Avenger εισάγεται στην χώρα μας αποκλειστικά στην έκδοση Altitude. Η λίστα του στάνταρ εξοπλισμού είναι σχεδόν ατέλειωτη, μιας και το μοντέλο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: Adaptive cruise control, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και μοτοσικλετών, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, full LED εμπρός προβολείς, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του χώρου αποσκευών, σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, βάση ασύρματης φόρτισης κινητού και ηχοσύστημα με την υπογραφή της JBL.
Σε περίπτωση που επιθυμείτε το κατιτίς παραπάνω, προσφέρεται και με χειμερινό πακέτο, που περιλαμβάνει επιπλέον θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, υαλοκαθαριστήρες με σύστημα αποπάγωσης, «ενισχυμένο» πακέτο ADAS (με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, αισθητήρες παρκαρίσματος 360 μοιρών, σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου), ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, εσωτερικό ηλεκτροχρωμικό καθρέπτη και αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας προβολέων.
Ad hoc
Το Avenger, έχοντας κερδίσει πληθώρα ευρωπαϊκών βραβείων, με αποκορύφωμα τον τίτλο «Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς 2023», έχει εδραιώσει τη θέση του στην κατηγορία των Β SUV. Τώρα η βενζινοκίνητη έκδοση, ακολουθώντας την πεπατημένη του ηλεκτρικού μοντέλου, κερδίζει στα σημεία και ξεχωρίζει για την άνεση που προσφέρει τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, ενώ με τιμή που εκκινεί από τις 25.990 ευρώ, αναμένεται να συνεχίσει την άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία που φέρει το όνομά του.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τρικύλινδρος σε σειρά
Turbo, άμεσου ψεκασμού βενζίνης
Χωρητικότητα 1.190 κ.εκ.
Iσχύς κινητήρα
Μέγιστη ισχύς: 100 ίπποι / 5.500 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή: 205 Nm / 2.750 σ.α.λ.
Μετάδοση
Κίνηση στους εμπρός τροχούς
Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα: 184 χλμ./ώρα
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ.
Κατανάλωση καυσίμου
Κατασκευαστή (WLTP): 6,1 λίτρα/100 χλμ.
Δοκιμής: 6,9 λίτρα/100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 125-127 γρ./χλμ.
Pεζερβουάρ
44 λίτρα
Αμάξωμα
Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.084 x 1.776 x 1.528
Μεταξόνιο χλστ.: 2.562
Βάρος: 1.182 κιλά
Χώρος αποσκευών
380 λίτρα
Τιμή αγοράς
25.990 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 80 ευρώ
Όλες οι ειδήσεις
Θα μπορούσε να είναι έτσι το επόμενο Fiat Panda;
Audi RS 6 Avant GT: Για τις πιο γρήγορες οικογένειες!
«Βόμβα» στη Φόρμουλα 1: Στόχος έρευνας για απρεπή συμπεριφορά ο Christian Horner της Red Bull