ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή Hyundai Kona 1.6T 198PS: Βιταμινούχο!

dokimi-hyundai-kona-1-6t-198ps-vitaminoucho-721488

Το “μεγάλο” Hyundai Kona απευθύνεται σε όσους θέλουν χώρους εμφάνιση και πρακτικότητα, αλλά αναζητούν και το pedal to the metal.

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού Φωτογραφίες Ναυσικά Βασιλειάδου

Θέλετε χώρους, εμφάνιση και πρακτικότητα αλά SUV λόγω οικογενειακών βαρών, όμως ενδόμυχα λαχταράτε όσο τίποτε άλλο pedal to the metal όπως κάποτε, χωρίς πράσινα άλογα, περιορισμούς, πρίζες, μπαταρίες; Αν ναι, το κείμενο που έπεται για το Hyundai Kona σας αφορά, έστω και με διαφορές σε σχέση με το «κάποτε»…

Όσοι -οι ταμένοι στα πατροπαράδοτα τετράτροχα ιδεώδη- ενηλικιωθήκαμε οδηγικά στα τέλη ’80 αρχές ’90, άραγε έχουμε αναλογιστεί πόσο τυχεροί σταθήκαμε που βιώσαμε στιγμές απόλυτης τετράτροχης ελευθερίας, κίνησης και φαντασιώσεων; Που βολτάραμε αχόρταγα μέχρι το ξημέρωμα χωρίς λόγο και συγκεκριμένο προορισμό, μόνο και μόνο για να απολαύσουμε τις ηλιαχτίδες της ανατολής καθώς σμίγουν με την άσφαλτο, δίνοντάς της αυτή τη μαγική απόχρωση του πορτοκαλί; Που νιώσαμε το αίμα να φθάνει παγωμένο μέχρι τα πέλματα στην έξοδο μίας στροφής που τελικά δεν ήταν των 120 χλμ. όπως αρχικά πιστέψαμε, οπότε «ουφ, Άγιο είχαμε»; Που οι οδηγικές ονειρώξεις αποτελούνταν αυστηρά από τρία στοιχεία: γκάζι-γκάζι-γκάζι; Σας θυμίζουν κάτι όλα αυτά;

Hyundai Kona

Αναρίθμητες, μονοδιάστατες. μα και πολύτιμες οι προσλαμβάνουσες εικόνες και εμπειρίες, που τύποις θα μας ενώνουν για μία ζωή και, το κυριότερο, θα τη γλυκαίνουν σε κάθε αναπόληση. Ειδικά τούτη την ιδιόμορφη περίοδο του αυτοκινητικού χειμώνα των περιορισμών στα όρια της απαγόρευσης και του οικολογικού «καθωσπρεπισμού».

Hyundai Kona

Άραγε η κορυφαία αμιγώς βενζινοκίνητη έκδοση του νέου Hyundai Kona, του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» για το 2024 στη χώρα μας, μπορεί να δώσει το φιλί της ζωής στην οδηγική μας νιότη που μάλλον πνέει τα λοίσθια; Υπομονή και ψυχραιμία!

Hyundai Kona

Σπονδή στην παράδοση…

Έχοντας δοκιμάσει στο πρόσφατο παρελθόν όλες τις διαθέσιμες εκδόσεις του ολοκαινούριου κορεατικού SUV, η άποψή μας ήταν και παραμένει άκρως θετική. Από το ήπια υβριδικό χιλιάρι με 120 ίππους και το πλήρως υβριδικό μέχρι το αμιγώς ηλεκτρικό, η ετυμηγορία σε όλες τις περιπτώσεις είναι πάντα η ίδια: καλά και ολοκληρωμένα αυτοκίνητα από πάσης πλευράς!

Hyundai Kona

Οπότε η εν λόγω κορυφαία εκδοχή με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.600 κ.εκ. με τους 198 ίππους της δοκιμής μας συνοδεύεται με το καλημέρα με θετική προδιάθεση, καθώς, πλην του κινητήρα, όλα ανεξαιρέτως τα στοιχεία που συνθέτουν την υπόστασή της παραμένουν ίδια και απαράλλαχτα. Συνοπτικά αναφέρουμε προχωρημένη εξωτερική εμφάνιση, χώροι για επιβάτες-αποσκευές, ποιότητα κατασκευής, εξοπλισμός άνεσης/ασφάλειας/ψηφιακής τεχνολογίας, άπαντα παραμένουν σε υψηλότατο επίπεδο! Οπότε προχωρούμε στο «παρασύνθημα», όπου παρασύνθημα δεν είναι φυσικά άλλο παρά ο κινητήρας που βρίσκεται κάτω από το μπορντό αμάξωμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας στην εξοπλιστική έκδοση N Line.

Hyundai Kona

Πρόκειται φυσικά για το ισχυρότερο βενζινοκίνητο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σύνολο 1,6 λίτρων της νέας γενιάς Kona. Η παρουσία τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού καυσίμου και μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων συμπληρώνει τις σύγχρονες τεχνικές προδιαγραφές του, ενώ η απόδοσή του είναι ιδιαιτέρως ενθαρρυντική για τη συνέχεια, σε θεωρητικό επίπεδο τουλάχιστον. Η μέγιστη ιπποδύναμή του λοιπόν φθάνει τους 198 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή του τα 265 Nm που αποδίδονται σε ένα ευρύ φάσμα στροφών από τις 1.600 έως τις 4.500 σ.α.λ.

Αναγκαία διευκρίνιση στο σημείο αυτό: τα προαναφερόμενα σε πείσμα των σύγχρονων αυτοκινητικών καιρών προκύπτουν δίχως τη συμβολή οιασδήποτε πράσινης τεχνολογίας (βλ. υβριδικά συστήματα κίνησης). Το μόνο στοιχείο που συνδράμει προς αυτή την κατεύθυνση είναι ασφαλώς το σύστημα Start&Stop και, όπως μαρτυρούν οι περιορισμένες εκπομπές ρύπων CO2 (141 γρ./χλμ.), επιτελεί μια χαρά το έργο του. Επί της ουσίας τώρα, οι 198 ίπποι και τα 265 Nm ροπής μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων. Σε συνάρτηση με το μάλλον αυξημένο βάρος των 1.535 κιλών, τα 8,7 δευτ. που χρειάζεται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του 0-100 χλμ./ώρα είναι μία αποδεκτή τιμή, που ασφαλώς και δεν συνταράσσει, αλλά δεν απογοητεύει κιόλας.

Hyundai Kona

Το ίδιο ακριβώς σχόλιο, στο κλίμα δηλαδή τού ούτε κρύο ούτε ζέστη, εγείρει και η εν γένει απόδοση της ανάρτησης, καθώς στον πίσω άξονα υφίσταται ημιάκαμπτος άξονας, αντί του συστήματος πολλαπλών συνδέσμων της πλήρως υβριδικής και της τετρακίνητης έκδοσης με την ίδια ιπποδύναμη (που αναμένεται).

Hyundai Kona

Nοσταλγοί του Rock and Roll…

…του οδηγικού ακριβέστερα, μία ζωή και για πάντα, οπότε κάθε ευκαιρία ή αφορμή που προεξοφλεί για rock and roll ρυθμούς εννοείται πως μας εξιτάρει στον μέγιστο βαθμό! Θετική η διάθεσή μας και τούτη τη φορά, ουδόλως μας απασχολεί το ότι συνδέεται με ένα ψηλό SUV και όχι κάτι εξωτικό. Η όρεξη και η φλόγα παραμένουν ακόρεστες και άσβεστες, έστω και από την ψηλή θέση οδήγησης του μεγάλου Kona, που στηρίζει καλά το σώμα, ακόμα και με το γκάζι στο πάτωμα, καθ’ οδόν προς το ραντεβού μας με τους 198 «ανόθευτους» τουρμπίσιους ίππους.

Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεσαι άμεσα εστιάζοντας στην ουσία της συγκεκριμένης έκδοσης, τον κινητήρα δηλαδή, είναι η πολιτισμένη λειτουργία του. Ελαστικός ήδη από τις χαμηλές στροφές, διατηρεί την ικμάδα του μέχρι ψηλά (κατά κύριο λόγο στο σπορ πρόγραμμα λειτουργίας), κατορθώνοντας να μετακινεί γρήγορα το κορεατικό μοντέλο, δίχως να απαιτεί συχνές αλλαγές στο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Προς αυτή τη θετική επίδοση συμβάλλει ασφαλώς και η σωστή κλιμάκωση του τελευταίου, ο επιλογέας του οποίου όμως εμφανίζεται κάπως σκληρός κατά το κούμπωμα των σχέσεων. Αυτό το χαρακτηριστικό, όπως και ο συμπλέκτης, που είναι μεν ελαφρύς, πλην όμως απομονώνει σχετικά ψηλά, αποτελούν τα μοναδικά στοιχεία που ίσως κουράσουν κατά τη διάρκεια μίας αστικής διαδρομής.

Hyundai Kona

Πέραν αυτών παραμένοντας εντός πόλης, πρόβλημα ουδέν, καθώς κινείται με ευκολία χάρη και στο γρήγορο σύστημα διεύθυνσης που κόβει αρκετά διευκολύνοντας τους επιτόπιους ελιγμούς (κύκλος στροφής 10,6 μ.). «Και εκτός πόλης, σε μία ορεινή διαδρομή πώς τα καταφέρνει»; Εύλογο το ερώτημα λόγω δυναμικών προδιαγραφών του μοτέρ, ίσως και του λογότυπου N Line στη μάσκα, που, όπως και να το κάνουμε, γεννά πικάντικες σκεπτομορφές από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου με τους 280 ίππους. Ξεκινώντας αντίστροφα από τον πρόγονο, δηλαδή και η ετυμηγορία είναι πως η νέα εκδοχή δεν έχει καμία απολύτως σχέση. Όντως κινείται γρήγορα, όντως είναι ευχάριστο με τον τρόπο του και ταυτόχρονα πανεύκολο και φιλικό στην οδήγηση, όμως επ’ ουδενί δεν πλησιάζει καν στις παρυφές της σπορ συμπεριφοράς. Η ρύθμιση της ανάρτησης (που αποσκοπεί ξεκάθαρα προς την υψηλή άνεση), μα κυρίως η έντονη παρεμβατικότητα των συστημάτων πρόσφυσης και ευστάθειας αποθαρρύνουν τελικώς τις οδηγικές εξάρσεις που γεννούν σε πρώτο χρόνο ο ελαστικός κινητήρας και το στιβαρότατο πλαίσιο.

Hyundai Kona

Επιπλέον, αν ο αμετανόητος απενεργοποιήσει το σύστημα ευστάθειας του Kona, προς αναζήτηση έντονης συγκίνησης, μάλλον θα αναγκαστεί σε άτακτη υποχώρηση, καθώς η απουσία μπλοκέ διαφορικού, σε συνδυασμό με την υψηλή ιπποδύναμη, επιφέρει υποστροφή ισχύος, η οποία ελέγχεται μεν εύκολα και δεν οδηγεί σε επικίνδυνες αντιδράσεις, παρ’ όλα αυτά απέχει έτη φωτός από τα μέτρα και τα σταθμά της σπορ οδικής συμπεριφοράς. Αντίθετα, δεν μπορούμε να προσάψουμε το παραμικρό όσον αφορά στην απόδοση στο ταξίδι, όπου όντως διακρίνεται έντονα για την υψηλή ποιότητα κύλισης και την πολύ καλή άνεση, ενώ ανάλογα εγκωμιαστικά σχόλια αποσπά και η απόδοση και αντοχή των δυνατών φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, απλοί δίσκοι πίσω)! Από αντίδραση και εσκεμμένα -αποτίνοντας φόρο τιμής στις αλλοτινές ανέμελες εποχές- αφήσαμε για την «αποφώνηση» την αναφορά μας στα της κατανάλωσης καυσίμου. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας λοιπόν «κλείδωσε» στα 9,0 λίτρα/100 χλμ., τιμή απόλυτα λογική για ένα μάλλον βαρύ και σίγουρα μεγάλο σε όγκο SUV 198 ίππων.

Hyundai Kona

Πίσω στο αρχικό ερώτημα,

θέλετε, λοιπόν, χώρους, εμφάνιση και πρακτικότητα SUV λόγω οικογενειακών βαρών, όμως ενδόμυχα λαχταράτε όσο τίποτε άλλο pedal to the metal όπως κάποτε, χωρίς πράσινα άλογα, περιορισμούς, πρίζες, μπαταρίες; Αν ναι, το μεγάλο Kona φτιάχτηκε για εσάς, γιατί πάει γρήγορα χωρίς να απαιτεί ένα βυτιοφόρο καύσιμα κάθε φορά και η τιμή αγοράς της βασικής έκδοσης του (30.290 ευρώ) είναι όντως δελεαστική.

Hyundai Kona

Όσον αφορά στις διαφορές σε σχέση με το σκληροπυρηνικό «κάποτε», αυτές εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στην ξεκάθαρα οικογενειακού χαρακτήρα οδική συμπεριφορά του. Αυτό τελικώς δεν αποτελεί μειονέκτημα, καθώς στο τέλος της ημέρας είναι ευχάριστο έστω με τον δικό του τρόπο, με τα μέτρα και τα σταθμά της κατηγορίας του. Τυχερό πάντως σε κάθε περίπτωση, καθώς ο μόνος αντίπαλός του είναι το ακριβότερο κατά 1.600 ευρώ πλήρως υβριδικό αδέλφι Kona 1.6 Hybrid, το οποίο ναι μεν υστερεί ελαφρώς σε επιδόσεις, πλην όμως καίει ελάχιστα, ενώ εμφανίζεται λίγο πιο ομοιογενές στο δρόμο.

Διαλέγετε και παίρνετε…

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τετρακύλινδρος σε σειρά, άμεσου ψεκασμού βενζίνης, turbo

Χωρητικότητα 1.598 κ.εκ.

Μέγιστη ισχύς: 198 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 265 Nm/1.600-4.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους εμπρός τροχούς

Mηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 210 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 8,7 δλ.

Κατανάλωση καυσίμου

Κατασκευαστή (WLTP): 6,2 λίτρα/100 χλμ.

Δοκιμής: 9,0 λίτρα/100 χλμ

Εκπομπές CO2: 141 γρ./χλμ.

Pεζερβουάρ

47 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.350 x 1.825 x 1.580

Μεταξόνιο χλστ.: 2.660

Βάρος: 1.535 κιλά

Χώρος αποσκευών

466 λίτρα

Τιμή αγοράς

Βασική έκδοση (DISTINCTIVE): από 30.290 ευρώ

Έκδοση δοκιμής (N Line): από 32.090 ευρώ

Τέλη κυκλοφορίας

98,70 ευρώ

Όλες οι ειδήσεις

Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq: Πληθωρικά χαρισματικό

Ducati DesertX Discovery: Φορτωμένο για περιπέτεια!

Η νέα Alfa Romeo Junior διαθέσιμη στην Ελλάδα με τιμή από €29.900!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο